verstandskies is eruit....help

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nati

Re: verstandskies is eruit....help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 14:06

hihi...dank je wel Haha! ...deed er al steeds nieuwe gaasjes op Blond

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 17:03

zow.... ben nou een dag verder...auwauwauw...en een zwelling Wow! echt niet normaal zelfs m'n hele huid is blauwig aant worden, dat had ik dus niet de 1e keer Tong uitsteken

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:05

klinkt lekker `zo`n zwart gat. veel ibu innemen en film kijken ofzo en veel sterkte ermee beterschap

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:29

Bij mij is van de week ook een kies getrokken.

Ik kreeg een brief met adviezen mee:
- gaasje een kwartier laten zitten
- bij pijn paracetamol of ibuprofen nemen (is bij mij gelukkig niet nodig, ik heb nergens last van Haha! )
- de eerste dagen aan de andere kant eten en drinken
- gewoon tandenpoetsen en normaal spoelen
- niet extra spoelen (het bloed moet kunnen stollen)
- geen zware lichamelijke inspanning of intensief sporten.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:00

Hey, meer slachtoffers! Mooi nu voel ik me wat minder eenzaam.. Vriendjes zijn? Ik wou al een nieuw topic openen maar toen las ik deze.. Hoe zat het bij jullie met de napijn?? Bij mij zijn mn 2 onderste verstandskiezen afgelopen dinsdag onder narcose uitgesneden, en de wonden zijn dus gehecht. De pijn werd na 3 dagen alleen maar erger, zo erg dat de pijnstillers gisteren niet meer aansloegen en dat ik 12 na met pijn te hebben gelopen flauwviel op mn werk, simpelweg omdat ik het niet meer volhield.. Ziek

Nu heb ik inmiddels ibuprofen 600mg tabletten gekregen en die werken snel in, maar zijn wel na zo'n uurtje of 4 al uitgewerkt. Combineren jullie nog met paracetamol ofzo? En hoelang houdt deze pijn aan? De zwelling is niet erger geworden, maar die zeurende licht kloppende pijn blijft maar aanhouden. Ik slaap slecht, eet slecht en voel me super geirriteerd door de pijn..

Erg benieuwd hoe dit bij jullie was? Is mijn geval normaal? En hoe lang zal dit ong. duren?

Is trouwens 1 kant waar ik last van heb.. de andere kant gaat prima..

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:53

CtjeLief schreef:
Hey, meer slachtoffers! Mooi nu voel ik me wat minder eenzaam.. Vriendjes zijn? Ik wou al een nieuw topic openen maar toen las ik deze.. Hoe zat het bij jullie met de napijn?? Bij mij zijn mn 2 onderste verstandskiezen afgelopen dinsdag onder narcose uitgesneden, en de wonden zijn dus gehecht. De pijn werd na 3 dagen alleen maar erger, zo erg dat de pijnstillers gisteren niet meer aansloegen en dat ik 12 na met pijn te hebben gelopen flauwviel op mn werk, simpelweg omdat ik het niet meer volhield.. Ziek

Nu heb ik inmiddels ibuprofen 600mg tabletten gekregen en die werken snel in, maar zijn wel na zo'n uurtje of 4 al uitgewerkt. Combineren jullie nog met paracetamol ofzo? En hoelang houdt deze pijn aan? De zwelling is niet erger geworden, maar die zeurende licht kloppende pijn blijft maar aanhouden. Ik slaap slecht, eet slecht en voel me super geirriteerd door de pijn..

Erg benieuwd hoe dit bij jullie was? Is mijn geval normaal? En hoe lang zal dit ong. duren?

Is trouwens 1 kant waar ik last van heb.. de andere kant gaat prima..

ik zou de kaakchirurg even bellen als ik jou was... meestal als de pijn na 3 dagen erger word (wat dus niet zou moeten horen) zit er een ontsteking wat verschrikkelijk pijnlijk is zoals dus in jouw geval. om er vanaf te komen heb je antibiotica nodig.. sterkte ermee Lachen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:57

Ik kreeg een boekje mee na de behandeling.
Daarin stond dat het nog tot 24 uur na kon bloeden..

Rechts had ik, na de behandeling, nergens last van. Zat nog constant te kletsen in de auto tegen mijn vriend met het gaasje in mijn mond. Heb er wel een week 'last' van gehad maar achteraf viel het mee, toen was links nog niet gedaan...

Links had ik, na de behandeling echt ontzettend pijn, voelde me echt gemarteld en het heeft nog veel en lang nagebloed. Ook had ik echt een flinke blauwe plek op mijn wang en die is bijna 2 weken zichtbaar geweest..
Voelde me écht mishandeld de tweede keer...

Máár, ineens is de pijn weg, denk je er niet meer aan, en zit je gewoon weer lekker te eten en kun je je tanden weer fatsoendelijk poetsen.. Alsof het nooit anders geweest is Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:58

Even over ibuprofen, dat is wel bloedverdunnend, maar pas wanneer je het langere tijd achter elkaar gebruikt.
Je kunt het dus prima nemen ná het trekken van een kies.

Paracetamol biedt meestal niet voldoende pijnstilling.

Aspirine-ascal, heeft ook een bloedverdunnende werking, maar het effect daarvan is vele malen sneller dan van ibuprofen.

Je mag dus gewoon ibuprofen gebruiken Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:38

Citaat:
ik zou de kaakchirurg even bellen als ik jou was... meestal als de pijn na 3 dagen erger word (wat dus niet zou moeten horen) zit er een ontsteking wat verschrikkelijk pijnlijk is zoals dus in jouw geval. om er vanaf te komen heb je antibiotica nodig.. sterkte ermee

Dank je voor de tip, maar gister nadat ik was flauwgevallen heb ik per direct de kaakchirurg gebeld, mn klachten verteld en die heeft me naar de huisarts verwezen voor zwaardere pijnstillers (de ibu 600mg). Ik moest wel in de gaten houden of ik geen koorts kreeg of dat de zwelling erger werd. Maar *ik klop even af* de pijn lijkt sinds vandaag toch te minderen! Heb vandaag slechts 1 zo'n ibuprofen 600 mg genomen, en rond 8 uur vanavond nog een paracetamolletje en zowaar heb ik nu geen last, dus ik ben hoopvol!! Lijkt erop dat ik het ergste heb gehad... *klopt nogmaals eventjes af*
Zo eens kijken of ik een hele nacht kan slapen, ik ga proberen zonder pijnstillers (leg hem wel klaar op mn nachtkastje haha)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:47

okay even voor de duidelijkheid aspirine en ook ibuprofen werkt niet bloedverdunnend maar het werkt het stollings proces tegen. beide tasten de trombocyten aan die nodig zijn om een "korst"te vormen op een wond. bij aspirine zijn de trombocyten onomkeerbaar beschadigd en bij ibuprofen wordt dat nog wel terug gedraaid.

nou kun je best wel gewoon pijnstillers nemen hoor er blijven gerust wel wat trombo's over in je bloed die niet aangedaan zijn

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:24

ok, iets te enthousiast gesproken, de pijn kwam wel degelijk terug vannacht en de ibuprofen 600mg wilde ook niet echt aanslaan.. *zelfmedelijden* nu zakt de pijn een beetje weg.. Hebben jullie dat ook? Dat het lijkt alsof de pijn 's nachts erger is?

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 11:31

sávonds begint de pijn weer dus s'nachts en sóchtens ook last ja

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:06

zwaar irritant is dat he.. Ik slaap al vanaf dinsdag nauwelijks.. ik hoop echt dat dit niet al te lang meer duurt.. Kan inmiddels wel wat nachtrust gebruiken..

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 12:13

ik heb het ook idd.....zwaar irri ja, als je slaapt word je om de haverklap wakker

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:23

ja, terwijl het overdag beter gaat, waarom kan het niet even andersom, al is het maar voor 1 nachtje? Knipoog als je even een goede nacht kan pakken, dan kun je ook alles weer wat beter aan.. *zucht*