Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zo leer je het ook niet, blijft het aanklooien...ik hoop dat hij snel leert hoe je les moet geven in plaats van voor een groep staan hupsen! Kunnen misschien ook zenuwen zijn geweest, misschien volgende keer al beter 
), maar zijn manier van lesgeven ligt me ook niet echt zo goed. Maakt de lessen meteen een heel stuk minder prettig en ik leer ook minder, het wordt gewoon niet adequaat overgebracht voor mij...
Maar voor een beginner lijkt me in 1 sprong van de ene houding in een heel andere gaan sowieso niet goed, voor je het weet heb je een onthutste spier aan gort
Heb altijd geleerd dat rustig opbouwen juist belangrijk is in het begin.
Nee, dat is inderdaad niet echt een slimme zet, vanuit kleermakershouding ineens in een volledige strekking met spieren die dat niet gewend zijn
) maar heb ook geen sportschoolabo meer...
mijn moeder zij een keer dat het wel zou kunnen komen door paardrijspieren?
Ik ben niet lenig genoeg om mijn knieen dan ook nog enigszins richting de grond te krijgen. Maar hopelijk wordt ook dit beter!
Niet dat het pijn deed om gewoon in kleermakerszit te zitten, maar mijn knieën kreeg ik dan niet op de grond. Zittend op de grond met gestrekte benen je tenen vastpakken enzo gaat ook steeds makkelijker, kwam 2 maanden geleden nog maar tot mijn schenen
(maar ik heb dan ook achterlijk lange benen
)
Heb ook altijd aangevoerd dat dat de reden is waarom ik mijn voeten niet kan aanraken, maar nu blijkt dat dus gewoon gelegen te hebben aan een gefixeerde onderrug. Die inmiddels een stuk soepeler is geworden dus
)
Maar ook in de balance schrik ik ervan hoe ontzettend stijf een hoop mensen zijn, terwijl een beetje souplesse in je lichaam naar mijn idee eigenlijk heel belangrijk is.
Klopt van geen kanten lijkt me, maar mijn hoofd heeft nou eenmaal wat interessante kronkels

In 1 woord: AU. Eerste keer dat ik die deed heb ik me zijwaarts eruit moeten laten vallen want kwam niet meer terug, en vervolgens een kwartier krom gestaan van de pijn. Hoezo geforceerd
Maar na een hoop rekken en strekken is het wel echt een hele fijne oefening voor je rug inderdaad! 
Ik kan me nog steeds niet indenken dat ik ooit soepel wordt, ook niet door yoga... maar wie weet