wat doen in sportschool bij afvallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xtostarlight

Re: wat doen in sportschool bij afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:20

Bij mijn sportschool was het vanaf 16 jaar gewoon sporten, wel met begeleiding, maar alles was met begeleiding.
Je kon je dus ook vanaf 16 inschrijven voor bbb lessen, spinning dat soort dingen, maar ook apparaten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:41

Ik wil niet in lessen, dat is het probleem.
Nu kan ik ook wel naar de sportschool, maar onder begeleiding in een groep..
Na je 18e kan je vrij sporten heb ik begrepen.
Ik wil wel sporten via schema, maar niet in een groep of in een les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:49

Citaat:
Dus je kan beter eerst een half uur rustig fietsen en daarna beginnen met 'sporten' laat maar zeggen?
Ik fitness ook, maar doe het voornamelijk voor m'n conditie. En ach, een strakker lijf is altijd mooi mee genomen Haha! Maar ik fitness lang niet zo intensief als anderen doen, maar ik doe genoeg waar ik moe van word Clown

Bijvoorbeeld maar je kunt ook gewoon je fietstocht vervolgen en er een uurtje aan vast knopen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:55

suleilitha schreef:
Citaat:
Dus je kan beter eerst een half uur rustig fietsen en daarna beginnen met 'sporten' laat maar zeggen?
Ik fitness ook, maar doe het voornamelijk voor m'n conditie. En ach, een strakker lijf is altijd mooi mee genomen Haha! Maar ik fitness lang niet zo intensief als anderen doen, maar ik doe genoeg waar ik moe van word Clown

Bijvoorbeeld maar je kunt ook gewoon je fietstocht vervolgen en er een uurtje aan vast knopen.

Ik schaam me dat ik dit zeg, maar wat bedoel je? Ik hoef niet naar de fitness te fietsen, het is tegenover mijn huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:59

Ik bedoel er mee te zeggen dat het niet handig is om eerst een half uur te fietsen en dan iets anders te gaan doen om vet te verbranden, stop je na dat halfuur met fietsen dan heeft het geen zin. Je zult moeten doorfietsen om daadwerkelijk vet te verbranden Knipoog

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:13

Ah oke, ik snap het Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 08:49

Ik loop nu een half uur en heb gisteren meer dan een half uur gefiets,ben ook al weer een halve kilo af gevallen.Ik probeer iedere dag naar de sportschool te gaan, ik wil echt een halve kilo per dag afvallen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:04

Halve kilo per dag afvallen.. Is dat niet veel?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:43

Marilla schreef:
Halve kilo per dag afvallen.. Is dat niet veel?

als je een halve kilo per dag afvalt eet je behoorlijk weinig. De richtlijnen zijn dan ook 1 kilo per week tot 1,5 kilo

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:32

Een halve kilo per dag is écht veel te veel, dan zit het er ook zo weer aan. 1 kilo per week is goed idd Ja Anders krijg je echt zo'n jojo effect!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 17:34

Nee ik doe niet aan jojo effect ik blijf de Dr Atkins leefwijze volgen en dan blijf je op gewicht.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:39

ik ben na een rijd van weinig sporten door en rug blessure nu weer echt actief begonnen met fitnessen, ben dan niet gericht bezig op afvallen ofzo maar ik merk dat ik echt super snel mn spieren weer terug begin te krijgen, gaat echt veel sneller als ik dacht,maar het id idd waar dat spieren zwaarder wegen ben namelijk bijna 2 kilo aangekomen en mn broeken zitten losser:S

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:59

Jammer dat er zo weinig waarde gehecht wordt aan de post van Liek.. dat krachttraining een goede manier is om af te vallen staat namelijk echt als een paal boven water. Grote spierballen zul je er echt niet ineens van krijgen, een mooier gevormd lichaam echter wel.
Een site waar je wel wat aan kunt hebben is www.slank-en-sterk.nl , daar staat alles goed duidelijk uitgelegd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 08:59

Ik kan in verband verzuren van spieren niet te veel aan kracht training doen helaas.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 09:30

Ik heb het hele topic doorgelezen en de meningen verschillen nogal Lachen
Sinds vorige maand ben ik ook weer aan het opbouwen met sporten. Heb december een maandabbo gehad en toen een aantal verschillende dingen geprobeerd. BBB, wat ik erg leuk vind. Steps, zwaaarrr!! *LOL* en conditietraining, ook in groepsverband, heel afwisselend en erg leuk, op de grote mat op muziek en dan een paar minuten met gewichten, paar minuten springen oid, paar minuten met een stepbankje, en weer springen, werd gebruik gemaakt van allerlei gewichten, stepbankjes, ballen en zo deed je steeds wat anders, bleef leuk *LOL* En ik ben een keer wezen fitnessen. Op de loopband gewandeld, op de crosstrainer en roeitrainer en wat apparaten voor krachttraining. Nu wil ik dus wat serieuzer met het sporten bezig gaan Lachen (ben afgelopen week ziek geweest, maar wil na het weekend weer beginnen Lachen ) en wie kan me een beetje helpen hoe ik een goede start maak om ook wat af te vallen, meer conditie te krijgen, meer kracht en wat strakker te worden Haha!

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:36

Is er geen sportcoach op de sportschool die jou daar bij kan helpen?
Die kan ook een schema maken die voor jou afgestemd is, zoal trainingsschema, maar ook wat je wel en niet moet eten.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:46

marleen_usar schreef:
Ik kan in verband verzuren van spieren niet te veel aan kracht training doen helaas.

Bij welke medische indicatie dan ook is op eigen houtje aanklooien uit den boze. En dat geldt niet alleen voor krachttraining maar evengoed voor cardio. Bokt is in deze voor jou dus niet de juiste plaats om om advies te vragen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:27

Wendy15 schreef:
en wie kan me een beetje helpen hoe ik een goede start maak om ook wat af te vallen, meer conditie te krijgen, meer kracht en wat strakker te worden Haha!

Op dieet gaan, een leefstijl verandering doen en genoeg bewegen. Met sporten alleen bereik je dat niet

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:30

Ik doe al heel hard met best met goede voeding Lachen En ga ook al naar de sportschool. Maar ik bedoel voornamelijk met bijvoorbeeld fitness en groepslessen. Maar gaat mij er dus om wat en hoe vaak. Zodat ik er ook echt mee vooruitga, maar mezelf ook niet overbelast Lachen Ik was ook ff te fanatiek begonnen en kon na een paar dagen niet meer lopen van de spierpijn *LOL* Dus beter wel opbouwen Tong uitsteken (daarbij ben ik al ruim 20 kilo op eigen houtje afgevallen een aantal jaren terug, wat ik er dus door een veranderde levensstijl ook af heb weten te houden Lachen Maar ik wil er nog even een paar kilootjes meer af nu, en dat kost nét even wat meer moeite Lachen )

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:58

Wil je groepslessen of individueel fitnessen?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:01

Op maandag, dinsdag, woensdag en donderdagavond zijn er leuke groepslessen. Maar op vrijdag en zaterdagochtend niet. Dus dan zou ik eventueel wel willen fitnessen Lachen Een beetje afwisseling houdt het leuk imo Lachen

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:25

Ja maar het probleem is dat veel mensen niet weten dat je met sporten alleen niet afvalt want om een kilo puur vet kwijt te raken ben je langer bezig dan dat zeker wel 60-70% van de mensen doet