Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Dus je kan beter eerst een half uur rustig fietsen en daarna beginnen met 'sporten' laat maar zeggen?
Ik fitness ook, maar doe het voornamelijk voor m'n conditie. En ach, een strakker lijf is altijd mooi mee genomenMaar ik fitness lang niet zo intensief als anderen doen, maar ik doe genoeg waar ik moe van word
suleilitha schreef:Citaat:Dus je kan beter eerst een half uur rustig fietsen en daarna beginnen met 'sporten' laat maar zeggen?
Ik fitness ook, maar doe het voornamelijk voor m'n conditie. En ach, een strakker lijf is altijd mooi mee genomenMaar ik fitness lang niet zo intensief als anderen doen, maar ik doe genoeg waar ik moe van word
Bijvoorbeeld maar je kunt ook gewoon je fietstocht vervolgen en er een uurtje aan vast knopen.
Marilla schreef:Halve kilo per dag afvallen.. Is dat niet veel?
Anders krijg je echt zo'n jojo effect! 
en conditietraining, ook in groepsverband, heel afwisselend en erg leuk, op de grote mat op muziek en dan een paar minuten met gewichten, paar minuten springen oid, paar minuten met een stepbankje, en weer springen, werd gebruik gemaakt van allerlei gewichten, stepbankjes, ballen en zo deed je steeds wat anders, bleef leuk
En ik ben een keer wezen fitnessen. Op de loopband gewandeld, op de crosstrainer en roeitrainer en wat apparaten voor krachttraining. Nu wil ik dus wat serieuzer met het sporten bezig gaan
(ben afgelopen week ziek geweest, maar wil na het weekend weer beginnen
) en wie kan me een beetje helpen hoe ik een goede start maak om ook wat af te vallen, meer conditie te krijgen, meer kracht en wat strakker te worden
marleen_usar schreef:Ik kan in verband verzuren van spieren niet te veel aan kracht training doen helaas.
Wendy15 schreef:en wie kan me een beetje helpen hoe ik een goede start maak om ook wat af te vallen, meer conditie te krijgen, meer kracht en wat strakker te worden
En ga ook al naar de sportschool. Maar ik bedoel voornamelijk met bijvoorbeeld fitness en groepslessen. Maar gaat mij er dus om wat en hoe vaak. Zodat ik er ook echt mee vooruitga, maar mezelf ook niet overbelast
Ik was ook ff te fanatiek begonnen en kon na een paar dagen niet meer lopen van de spierpijn
Dus beter wel opbouwen
(daarbij ben ik al ruim 20 kilo op eigen houtje afgevallen een aantal jaren terug, wat ik er dus door een veranderde levensstijl ook af heb weten te houden
Maar ik wil er nog even een paar kilootjes meer af nu, en dat kost nét even wat meer moeite
)
Een beetje afwisseling houdt het leuk imo