Ik vind dat ze het misschien wat beter moeten plannen.
Maarja, spoedgevallen blijven komen natuurlijk.
Hopelijk gaat het snel weer goed met je oma!
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
lijntje87 schreef:weet jij veel wat er tusen die 6 uur is gebeurd, misschien was er wel een voetbal wedstrijd en hebben er 10 jogeren op elkaar in staan hakken met messen, nou, dan ben je wel even bezig, en dat is ook iets levends bedreigender dan een gebroken been, neemt niet weg dat het vervelend is.
Maar als je zelf neit in het ziekenhuis werkt, weet je niet hoe vershrikkelijk druk het is, mensen die in het ziekenhuis werken, werken er omdat ze mensen willen helpen. dus willen ze niet mensen pesten en ze extra laten wachten.
en idd ziekenhuizen zijn onderbemand.
verder mag je iemand niets geven wat betreft pijnsitlling zonder ook maar enig onderzoek te hebben gedaan. dat is wel een beetje stomme reactie.
lijntje87 schreef:en kort onderzoeken gaat niet. jou DA komt toch ook niet 5 minuten langs, even snel kijken, ja dik been, maar nu heb ik het druk, ik geef hem pijnstilling, en kom terug als ik het rustig heb
Silvia schreef:lijntje87 schreef:weet jij veel wat er tusen die 6 uur is gebeurd, misschien was er wel een voetbal wedstrijd en hebben er 10 jogeren op elkaar in staan hakken met messen, nou, dan ben je wel even bezig, en dat is ook iets levends bedreigender dan een gebroken been, neemt niet weg dat het vervelend is.
Maar als je zelf neit in het ziekenhuis werkt, weet je niet hoe vershrikkelijk druk het is, mensen die in het ziekenhuis werken, werken er omdat ze mensen willen helpen. dus willen ze niet mensen pesten en ze extra laten wachten.
en idd ziekenhuizen zijn onderbemand.
verder mag je iemand niets geven wat betreft pijnsitlling zonder ook maar enig onderzoek te hebben gedaan. dat is wel een beetje stomme reactie.
Ik mag toch hopen dat er enig vorm van onderzoek gedaan wordt als er iemand binnenkomt: Als er vermoeden is van inwendig letsel laat je zo'n iemand toch geen 6 uur wachten?![]()
Mensen worden toch ondergedeeld in categoriën als ze binnen komen? Kan daar dan geen paar minuten extra aan geplakt worden en ze een pijnstiller geven?
Ik ben geen medicus maar als de reden van geen pijnstilling geven is dat het negatief effect heeft op een eventuele narcose bij een operatie of bloedonderzoek dan kan ik me daar goed in vinden. Als het tijdgebrek is vind ik het dieptriest.lijntje87 schreef:en kort onderzoeken gaat niet. jou DA komt toch ook niet 5 minuten langs, even snel kijken, ja dik been, maar nu heb ik het druk, ik geef hem pijnstilling, en kom terug als ik het rustig heb
Voor wat betreft de HA geef je een slecht vergelijk:
1) Bij een HA maak je een afspraak. Bij een EH niet. Tenminste ik denk niet dat er mensen zijn de weten dat ze morgenvroeg om 6.30u een been breken en daarom alvast een afspraak maken.![]()
2) Als blijkt dat de reden waarom je bij de HA komt langer duurt dan een gemiddeld consult wordt er een nieuwe afspraak gemaakt op een tijd dat een HA meer tijd heeft. Of wordt er meteen bij het maken van de afspraak een dubbel consult ingepland.
HBVisser schreef:Nee hoor lijntje dat ben je niet
Maar als het zo druk is kunnen ze wel inschatten dat het lang duurt en dan pijnmedicatie geven. Dan is iedereen geholpen.
Lielle schreef:zo ben ik in juni binnengebracht met een gebroken arm (ambulance, al bij het ophalen geconstateerd). dat heeft wel op de SEH wat tijd gekost voordat er uiteindelijk besloten werd dat ik werd opgenomen omdat het geopereerd moest worden. Allemaal begrijpelijk, ook dat ik geen echt enorm spoedgeval was, en zelfs dat ik dus 2 dagen vrijwel nuchter heb moeten blijven omdat ik 'ieder moment' aan de beurt kon zijn. Maar toen ze maandagochtend vertelden dat ik mss die dag geopereerd zou worden, maar dat was nog niet zeker, was ik het wel zat. "maar ja, u bent een spoedgeval en de geplande operaties hebben voorrang" :x Uiteindelijk ben ik maandagavond dan toch geopereerd
Lijntje, op zich heb je helemaal gelijk, maar na 36 uur wachten (netjes in een ziekenhuis met pijnstillers en spalk) vond ik het toch allemaal niet meer zo logisch
HBVisser schreef:Oudere mensen en mensen die in paniek zijn komen zelf vaak niet op het idee om een paar paracetamolletjes in te nemen. Ik vind het de taak van een arts of verpleegkundige om tenminste te vragen of de patient iets tegen de pijn wil hebben.
Ook al is het dan maar een molletje! Dat heet nou zorg verlenen!
HBVisser schreef:Oudere mensen en mensen die in paniek zijn komen zelf vaak niet op het idee om een paar paracetamolletjes in te nemen. Ik vind het de taak van een arts of verpleegkundige om tenminste te vragen of de patient iets tegen de pijn wil hebben.
Ook al is het dan maar een molletje! Dat heet nou zorg verlenen!
lijntje87 schreef:ok, dat was dus de zelfde mening, alleen kan jij het iets taktischer brengen, dank u
HBVisser schreef:Respect is bij jou ver te vinden Lijntje. Als er iemand geen verwend nest is dan ben ik het wel. Sterker nog voor een val zit ik niet eens op de SEH en met een gebroken voet kom ik een week te laat binnen wandelen bij mijn huisarts. Ik vind het nogal grof dat jij zulke dingen durft te roepen over iemand die je niet eens kent.
Inderdaad komen die wachttijden door Balkende ellende, dat weet toch iedereen. Maar nogmaals (ik zal erg beleefd en geduldig blijven) ben ik van mening dat er iemand in die 6 uur bij die mevrouw had moeten gaan kijken.
Maar goed, ik zal m'n grote mond wel houden, verwend nest dat ik ben. Want ik weet niet hoe het er aan toe gaat op een ziekenhuis.
Godzijdank mag ik mijn eigen mening nog wel houden.
HBVisser schreef:Respect is bij jou ver te vinden Lijntje. Als er iemand geen verwend nest is dan ben ik het wel. Sterker nog voor een val zit ik niet eens op de SEH en met een gebroken voet kom ik een week te laat binnen wandelen bij mijn huisarts. Ik vind het nogal grof dat jij zulke dingen durft te roepen over iemand die je niet eens kent.
Inderdaad komen die wachttijden door Balkende ellende, dat weet toch iedereen. Maar nogmaals (ik zal erg beleefd en geduldig blijven) ben ik van mening dat er iemand in die 6 uur bij die mevrouw had moeten gaan kijken.
Maar goed, ik zal m'n grote mond wel houden, verwend nest dat ik ben. Want ik weet niet hoe het er aan toe gaat op een ziekenhuis.
Godzijdank mag ik mijn eigen mening nog wel houden.