Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
highwaykind denkt er nog steeds hetzelfde over schreef:Ik heb het audioboek geluisterd (voorgelezen door de auteur), en kon maar tot 1 conclusie komen (helemaal geluisterd) :
Waardeloos boek.
Als je alle ondersteunende commentaren van de zogenaamde "wetenschappers", en alle kromme redeneringen, negeert is dit hele boek in 2 woorden samen te vatten: Denk positief.
En dat wisten we al.
"Think it, and it will happen to you."
Yeah, right!
Er wordt totaal niet gesproken dat die persoon er ook nog wat voor moet doen.
Lekker op de bank zitten en wachten, en écht, je krijgt alles wat je wilt.
(komt mijn sarcasme een beetje goed over zo?)
Was het leven maar zo makkelijk!
Om nog maar te zwijgen van:
"If something bad happens, you caused it happen".
Boos! Boos! (waar is die smiley met die rookpluim?)
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Dronken bestuurder rijdt op je in, en dan is het jouw schuld dat die persoon dronken achter het stuur kruipt??
Iemand die ziek wordt, ook eigen schuld-dikke bult?
Beetje het idee van "als je je problemen maar lang genoeg negeert gaat het vanzelf weg", en waar iemand met dichtgeknepen ogen wacht en denkt "ik zie geen vlammen", denk ik toch echt dat het handiger is de brandweer te bellen als je huis in de fik staat.
Echt, ik ben er van overtuigd dat positief denken goed voor je is, maar het is nog beter voor je als je dit boek laat liggen (geld bespaard) en een tikkie meer actie onderneemt om dingen voor elkaar te krijgen.
Om even een andere "wetenschapper" te citeren: "What's the secret, they're all morons?"
Dus nee, ik was totaal niet enthousiast/overtuigd, en snap ook niet waarom dit zo'n goed verkocht boek is.
Als je een wat inspirerender/meer down to earth/ VEEL praktischer, uitgebreider en inspirerender boek wilt lezen zou ik "The Last Lecture - Really achieving your childhood dreams" erg aanbevelen. Het eerste hoofdstuk alleen al bevat meer wijsheden dit het hele The Secret boek bij elkaar.
(ik wacht op de eerste die roept "come on, tell us what you really think").
crossmonster schreef:Vandaar dat ik op concours zoveel winst haal, ik heb gewoon een te groot ego
Maar even zonder gekheid, heb het boek ook gelezen, zit kern van waarheid in, maar echt erin geloven is een groot woord.