russel schreef:Ik ken dit dus ook, nu eindelijk snap ik wat het is, heb er jaren last van gehad en dat is idd heel erg beangstigend. Ik heb een aantal keren gehad dat ik wakker was maar mij niet kon bewegen en heel erg veel moeite moest doen om dan een beweging te kunnen maken en dan ineens gewoon klaar wakker was. Je hebt dan het gevoel dat je in je lijf gevangen bent, je weet dat je slaapt en je weet dat je wakker bent, maar niet bewegen kan.
Dan heb ik dus ook het hallucineren gehad, dat je idd geluiden hoort, alsof je in een holle kamer bent, dus in een soort schemer toestand ligt, dat heb ik een hele tijd met regelmaat gehad, zeer beangstigend, dat je nl niet meer durft te gaan slapen. Hierdoor heb ik ook jaren lang slapeloosheid gehad. Nu na al die jaren moet ik met een half slaaptabletje gaan slapen, normaal in slaap vallen kan ik niet meer en soms durf ik het ook niet. Nu weet ik dus dat het slaapverlamming heet. Ik hoop dat ik het niet meer krijg, alhoewel ik er wel regelmatig dicht tegen aan zit, maar het lijkt alsof mijn onderbewustzijn mij wekt om enge dingen te voorkomen, zo kan ik ineens mijzelf wakker praten en dan is het eigenlijk nog te vroeg om wakker te worden.
Russel, ik herken veel in je verhaal.
Ik heb ook last van deze verschijnselen, ik heb ook lang slaapeloosheid gehad. Gelukkig gaat het nu beter omdat ik probeer te denken dat het niets engs is.