Wij hebben er nooit een punt van gemaakt en haar net zo behandeld en opgevoed als haar 'normaal' begaafde zus.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NaNi schreef:Ik maak er maar een wedstrijdje van voor mezelf *gisteren deed ik hier een uurtje over dus vandaag moet dat korter* dan is het (op een andere manier welliswaar) toch nog uitdagend...
Bitterbal schreef:Haha ik herken echt zoveel van jullie verhalen...
Een officiele IQtest kun je over het algemeen bij een psycholoog wel doen. Of bij Mensa inderdaad. Maar als je een onderpresterende Hb'er.. ja die heb je ook nog.. bent zoals ik.. met faalangst.. dan heb je daar niets aan want dan heb je een IQ van 113 whaha.. Daarna de test nog eens gedaan bij een psycholoog waar ik me wel begrepen voelde, en had een IQ die niet te meten viel...
Ik wilde vroeger trouwens altijd graag een eilandje hebben met mensen die mij wel begrepen. Ik had geen vriendinnetjes op school en voelde me daardoor zo ontzettend eenzaam. Als er nu een eilandje was zei ik altijd.. Hebben jullie dat gevoel ook wel eens?
Inmiddels moet ik zeggen dat ik wel heb geaccepteerd dat het niet anders is. Maar ik ga wel regelmatig naar een meeting met hoogbegaafden om mijn hoofd even aan het werk te zetten. En ik ga daar ook altijd met een goed gevoel weer weg. Hoewel het in het begin wel eng was mja, ik werd gewoon meegesleurd door mn ouders haha...
Elmira schreef:jeetje, wat een hoogbegaafde bokkers hier allemaal! Wel interessant om te lezen.
ben zelf niet hoogbegaafd of iets, maar mijn vriend wel. En ik snap er nooit zoveel van, want hij heeft alleen vmbo laagste niveau afgemaakt
(hij is 20!! Enige scholing die hij heeft) Vind ik soms maar moeilijk te begrijpen want hij is echt afgezakt van vwo naar havo naar vmbo laagste niveau. Zelf snap ik dat totaal niet heb op m'n 16e m'n Havo diploma gehaald en ik studeer nu (HBO).
En hij? Doet er helemaal niks meeSterker nog, hij is net uit militaire dienst en doet al een maand he -le-maal niks
hij kan zich niet motiveren voor een studie.. Pff echt moeilijk te begrijpen, dat hij er niet iets mee gaat doen.. Je merkt totaal niet aan hem
dat hij geen scholing heeft, heeft juist erg veel levenservaring door Afghanistan.. maar toch
Equidea schreef:Ulissa schreef:Hoe komt het dat jij 2 jaar niet naar school bent geweest, ik neem aan dat hier een
reden voor was.
Deels... (valt wel het eea. terug te vinden in wat berichten van een maand of 3/4 geleden van mij denk ik) maar was ook gewoon gigantisch lui, gedemotiveert..., opleiding die ik nu doe verloopt erg goed trouwens, constant bijleren.