Ze heeft lekker veel tijd om met de Wii te spelen itt tot klasgenoten die toch wel stevig hun best moeten doen.
Wij hebben er nooit een punt van gemaakt en haar net zo behandeld en opgevoed als haar 'normaal' begaafde zus.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ze heeft lekker veel tijd om met de Wii te spelen itt tot klasgenoten die toch wel stevig hun best moeten doen.

en mijn leidinggevende zegt alsmaar dat ze mij ontzettend slim vind alleen dat het dom van me was om geen opleiding af te maken
hoogbegaafd (IQ 133).
. Af en toe doe ik mijzelf lekker heerlijk
voor. Het kan best wel vermoeiend zijn hoor om zo "slim" te zijn. Weinig rust in het hoofd. Die maalmachine staat altijd aan, maar nu ik dat weet kan ik er beter afstand van doen en kan ik het ook "uitzetten"
.
heel frustrerend..
*gisteren deed ik hier een uurtje over dus vandaag moet dat korter* dan is het (op een andere manier welliswaar) toch nog uitdagend... NaNi schreef:Ik maak er maar een wedstrijdje van voor mezelf *gisteren deed ik hier een uurtje over dus vandaag moet dat korter* dan is het (op een andere manier welliswaar) toch nog uitdagend...
Ik heb heel veel wedstrijdjes met mezelf en denk dan altijd en nu moet ik het goed doen en als ik dan een keer faal valt het op me werk niet eens op, maar ik heb een rotgevoel
Bitterbal schreef:Haha ik herken echt zoveel van jullie verhalen...
Een officiele IQtest kun je over het algemeen bij een psycholoog wel doen. Of bij Mensa inderdaad. Maar als je een onderpresterende Hb'er.. ja die heb je ook nog.. bent zoals ik.. met faalangst.. dan heb je daar niets aan want dan heb je een IQ van 113 whaha.. Daarna de test nog eens gedaan bij een psycholoog waar ik me wel begrepen voelde, en had een IQ die niet te meten viel...
Ik wilde vroeger trouwens altijd graag een eilandje hebben met mensen die mij wel begrepen. Ik had geen vriendinnetjes op school en voelde me daardoor zo ontzettend eenzaam. Als er nu een eilandje was zei ik altijd.. Hebben jullie dat gevoel ook wel eens?
Inmiddels moet ik zeggen dat ik wel heb geaccepteerd dat het niet anders is. Maar ik ga wel regelmatig naar een meeting met hoogbegaafden om mijn hoofd even aan het werk te zetten. En ik ga daar ook altijd met een goed gevoel weer weg. Hoewel het in het begin wel eng was mja, ik werd gewoon meegesleurd door mn ouders haha...

Sterker nog, hij is net uit militaire dienst en doet al een maand he -le-maal niks
hij kan zich niet motiveren voor een studie.. Pff echt moeilijk te begrijpen, dat hij er niet iets mee gaat doen.. Je merkt totaal niet aan hem
) maar als ik iets wel nuttig of leuk vind, dan zit het er gewoon heel snel in en haal ik ook hele goede punten.
) want ik heb, in tegenstelling tot mijn broer, wel af en toe moeten leren in het middelbaar (nuja, vlak voor de examens of de test altijd, maar bon ik moest wel een inspanning doen).
) stopt hij er ook helemaal mee (nu heb ik dat ook enorm hoor, maar vind toch nog altijd een betje moed om het dan toch maar te proberen).

Elmira schreef:jeetje, wat een hoogbegaafde bokkers hier allemaal! Wel interessant om te lezen.
ben zelf niet hoogbegaafd of iets, maar mijn vriend wel. En ik snap er nooit zoveel van, want hij heeft alleen vmbo laagste niveau afgemaakt
(hij is 20!! Enige scholing die hij heeft) Vind ik soms maar moeilijk te begrijpen want hij is echt afgezakt van vwo naar havo naar vmbo laagste niveau. Zelf snap ik dat totaal niet heb op m'n 16e m'n Havo diploma gehaald en ik studeer nu (HBO).
En hij? Doet er helemaal niks meeSterker nog, hij is net uit militaire dienst en doet al een maand he -le-maal niks
hij kan zich niet motiveren voor een studie.. Pff echt moeilijk te begrijpen, dat hij er niet iets mee gaat doen.. Je merkt totaal niet aan hem
dat hij geen scholing heeft, heeft juist erg veel levenservaring door Afghanistan.. maar toch
we zijn een tweeling: de slimme en de minder slimme
maar men mama vindt mij op EQ vlak veel slimmer, en ik denkt dat velen hier dat zullen beamen, dat IQ hoog is, maar dat je daardoor ook meer EQ problemen krijgt)
daarom komt hij nu af en toe is mee paardrijden, dan leert hij zich op ons paard concentreren, en dat helpt wel.
heb zelfde soort vriend en lach er soms ook mee
) maar probeer hem te motiveren en help hem om zich beter te concentreren. Laat hem desnoods een lijstje maken met alle dingen die hij leuk vindt, dan maakt hij van alles een pro en contra lijst, zo kan hij die warboel in zijn hoofd even ordenen
`t Is dat alles me aan komt waaien, maar als ik ook maar ergens iets voor had hoeven doen had ik nu geen rits diploma`s. Totale lethargie op dat vlak. Equidea schreef:Ulissa schreef:Hoe komt het dat jij 2 jaar niet naar school bent geweest, ik neem aan dat hier een
reden voor was.
Deels... (valt wel het eea. terug te vinden in wat berichten van een maand of 3/4 geleden van mij denk ik) maar was ook gewoon gigantisch lui, gedemotiveert..., opleiding die ik nu doe verloopt erg goed trouwens, constant bijleren.
. Binnen de dictatuur van de meerderheid pas ik niet in het plaatje, ben niet in een hokje te stoppen en geen stempeltje op mijn hoofd te krijgen
. Kortom voor de meeste mensen on(be)grijpbaar.
.
. "wat ik weet weet geen domino beter toch
" en dat is wel eens de oorzaak van flink heftige discussies. Maar daar ben ik mee gestopt hoor, dat kostte zo verschrikkelijk veel energie en de meeste mensen lijken het wel niet te willen snappen. Nou dan niet. Wie ben ik om iemand mijn mening op te dringen. Ze vinden het zelf maar uit. Trouwens wel de allerbeste manier om te leren (voor mij dan). Gewoon doen en dan ontdek je dat je alles kunt
. En dat is echt op alle vlakken is mijn ervaring.