Fitness verveelt, motivatie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: Fitness verveelt, motivatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:33

Liek_ schreef:
Hermelijn schreef:
Ow jawel hoor. Doe zowel cardio als gewichten, en dan zo zwaar als ik kan dat ik nog net 3x15 herhalingen kan doen. Maar ik verveel me, omdat ik er niet bij na hoef te denken. Tijdens paardrijden bv. verveel ik me nooit, daar moet je je hoofd bij houden, maar fitnessen doe je verder niks bij.

Als je 3 x 15 herhalingen kan doen train je dus te licht! Welke oefeningen doe je? En doe je een aantal keer per week hetzelfde rondje? Wissel je van schema? Zo ja, hoe vaak?

Voor jou ook zelfde vragen over de cardio! + je doelen

Ik doe zo'n beetje alle oefeningen die er zijn op de sportschool, en zo zwaar mogelijk, zoals ik al zei. Bv. van benen zit ik sowieso boven de 60kg qua gewichten, armen zijn stuk minder sterk maar nog altijd rond de 30kg. Tenminste, volgens de blokken op de apparaten, haha. Wissel niet echt van schema. Heb meestal wel dat ik de ene dag armen doe en andere dag benen, net waar ik zin in heb die dag, probeer het per week een beetje in balans te houden maar ben te lui om vaker dan 2x per week te gaan (ook omdat ik het zo oervervelend vind).
Cardio, ik fiets sowieso al een kwartier heen en terug naar de fitness, en op de fitness zelf begin en eindig ik met 10-20 minuten cardio. Meestal de fiets, en soms ook de crosstrainer.

Maar ik heb er ook geen doel mee, ja, er strakker uitzien, maar goed... daar merk ik weinig van, het gaat me te langzaam, en dan gooi ik er weer met de pet naar.

missfitness

Re: Fitness verveelt, motivatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:43

Doel:
Als je aan fitness doet dan doe je dat voor een bepaalt doel. Je wilt bijvoorbeeld je conditie verbeteren, een strakker lijf, spieren kweken, enz., of wat je vaak ziet dat het voor sommige mensen even een bijklets uurtje is. Dit laatste hoef ik verder niks over uit te leggen.
Als je weet wat je doel is dan kan je hier een tijdschema voor maken om dat doel te bereiken, want je doel is nooit na 1 week bereikt. In overleg met de fitness instructeur kan je een schema maken, bijv. over 8 weken heb ik een doel bereikt en gedurende die 8 weken ga je daar ook serieus aan werken. Je weet dat het 8 weken gaat duren dus stel je daar op in, maar je weet dat je na 8 weken hard werken wel je doel hebt bereikt! Na deze 8 weken ga je evalueren, ben ik tevreden heb ik bereikt wat ik wou bereiken? Vervolgens ga je verder met je doel of je bedenkt een nieuw doel met een nieuw schema.
Zo werk ik en het verveelt mij nooit, ik ben dan ook verslaafd geworden. Ik bedenk altijd weer een nieuw doel en als ik zie dat ik mijn doel heb bereikt na een x aantal weken dan ben ik super trots en dat motiveerd!
Het moet wel in je zitten om iets te bereiken, want er is heel veel tijd en discipline voor nodig.

Tips:
Een goede motivatie is om met iemand te fitnessen die hetzelfde doel als jou heeft. Je helpt en stimuleert elkaar op deze manier.
Ook een tip is om zo nu en dan foto's van jezelf te maken. Na verloop van tijd ga je verschil zien en je weet dat je op de goede weg bent!
Als je serieus aan de slag gaat doe het dan bij voorkeur in overleg met een instructeur. Hij of zij kan je meer vertellen hoe je jou doel het beste kunt bereiken, want soms zijn meer dingen belangrijk om iets te bereiken zoals voeding e.d.