Opgezette okselklier..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ramsesje

Re: Opgezette okselklier..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:20

opgezette lymfeklieren die daarna weer verdwijnen zijn de normaalste zaak van de wereld. Dit is gewoon het teken dat je immuunsysteem aan het werk is. Dit kan allerlei oorzaken hebben: een klein verkoudheidje een wonde. Alleen wanneer die lymfeknoop lange tijd persisteert is het aan te raden om es langs de dokter te gaan. Maar meestal heb je dan ook last van andere dingen zoals koorst of gewoon ziek zijn.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:17

[quote=]Haha, dat had ik ook 1 x Knipoog Werd steeds groter, had op een gegeven moment cup a onder mn oksel hangen Huilen van het lachen[/quote]

Eh nee bij werd het niet groter Tong uitsteken Het was ook niet te zien van buiten af[/quote]

Dan heb je geluk gehad Knipoog Was bij mij ook niet echt te zien van buitenaf, alleen als ik mn arm omhoog deed en een hempje aan had ROFL

Edit: Oeps het is niet helemaal goed gegaan met het quoten Boos!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:03

Rianneke schreef:
Misschien een hele stomme vraag maar heb je een kat?
Ik heb jaren geleden kattenkrapziekte gehad en daarbij zetten ook je klieren onder je kin/oksel op...

idd hier dacht ik ook aan, maar verder ben je er ook wel ziek van. Toch maar laten controleren, indien je ook ziek wordt. Meestal gaat het om een zwelling van de lymfeklieren. Betekent eigelijk dat die klier daar iets aan het tegenhouden is wat er niet hoort te zitten, kan infectie, ontsteking, ... zijn. maar is een natuurlijk proces.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:11

Ik herken dat maar al te goed.
Dat probleem heb ik al 25 jaar, en dan met name in oksels en liezen.
Het kan goed zijn als je het vaker terug krijgt dat je hydradenitis hebt.
Dis is een chronische huid aandoening waar eigenlijk maar erg weinig tegen te doen is.
Hoop voor jou dat het bij deze eenmalige bult blijft.
Hier kan je meer lezen erover.
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/jrmhidradenitis.htm

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 00:16

Ik heb geen kat, dus dat kan het sowieso niet zijn.

En Onassa, zoals de foto's die in de link staan die je stuurde, zo ziet het er bij mij niet uit! Je zag bij mij niets behalve een verdikking van iets in mijn oksel. Het zag niet rood. Mijn oksel zag er gewoon hetzelfde uit van buiten maar was dik van binnen. Het is gelukkig ondertussen alweer flink afgezakt! Hopen dat het weg blijft Tong uitsteken Als er binnenkort weer klieren flink opzetten laat ik dan even bloedprikken om te kijken of er een onsteking/ infectie ergens aan de gang is.