Wat helpt tegen hoofdpijn?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Wat helpt tegen hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:24

100% pure zuurstof Haha!

Oké, oké, ik weet het, dat gaat voor de meeste mensen niet op. Ik weet sinds kort dat mijn hoofdpijn van een zeldzame soort is waartegen de zuurstof dus helpt. Maar wat ik er dus mee wil zeggen, is dat het dus heel erg afhangt van het soort hoofdpijn wat je hebt wat dé gouden tip tegen hoofdpijn is. Je hebt 1001 soorten hoofdpijn, en wat tegen het een helpt, kan het ander juist erger maken. Bij spanningshoofdpijn vind ik een warme hittepit in mijn nek erg lekker, maar als ik een cluster heb of migraine dan wil ik dat dus juist absoluut niet.
Zo kunnen pijnstillers veel goeds doen, net als bijvoorbeeld triptanen, maar diezelfde dingen kunnen ook ernstige hoofdpijn veroorzaken.

De enige gouden tip met betrekking tot hoofdpijn is uitzoeken wat voor hoofdpijn het is en, indien mogelijk, waar het door veroorzaakt word. De beste methode daarvoor is eentje die best veel tijd en energie in beslag neemt, en dat is zoals al eerder genoemd is een uitgebreid dagboek bijhouden. Hierin hou je bij hoelaat je gaat slapen, hoe laat je opstaat, hoe je geslapen hebt, wat je eet, drinkt, hoe je je voelt, of je hoofdpijn hebt, en eigenlijk zo'n beetje alles wat je maar kan bedenken wat eventueel van invloed zou kunnen zijn op je hoofdpijn. Veel werk, maar het werkt over het algemeen wel. Zo werd bij mij enkele weken geleden eindelijk na jaren de juiste diagnose gesteld, wat bleek doordat er eindelijk een behandeling is gestart die aanslaat. En mij dus (voor een deel) van mijn gekmakende pijn afhelpt.

Succes!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:27

Ts... Je geeft je oplossing al zelf voor jou... veel drinken Lachen.

Ikzelf eet een paar lepels als ik hoofdpijn heb en ga daarna een toertje joggen. Meestal is het dan over bij mij Lachen. De combinatie beweging + suiker (honing) werkt goed bij mij...

Maar iedereen is anders en dit werkt misschien bij mij maar bij andere mensen werkt dan weer iets anders. Gewoon een kwestie van zoeken, combineren Ja.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:17

Evelyne79 schreef:
Less schreef:
Bij migraine: 2 pijnstillers.

daar red ik het echt niet meer mee als ik migraine heb, beste remedie is gaan slapen (als dat lukt, meestal lukt dat pas nadat ik 2x heb moeten overgeven) als ik maar eenmaal kan gaan slapen, dan trekt het bij mij weg

Ik snap wat je bedoelt. Het is bij mij om te voorkomen dat er een tweede aanval komt. De laatste tijd komen ze steeds weer achter elkaar. Na het slapen is het doffe gevoel pas echt weg, gelukkig hoef ik niet over te geven.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 02:21

Inderdaad, veel drinken! Helpt echt!

En als het daarmee niet overgaat toch maar naar de dokter ermee. Hoofdpijn kan inderdaad 10000 redenen hebben, maar een dokter kan helpen met dat uitzoeken.

Als ik migraine heb werkt helemaal niets meer, behalve 100mg Imigran (sumatriptan). Vroeger hielp het wel om te gaan liggen met 2 paracetamol of saridon. Ik heb sinds ik sumatriptan gebruik nog maar gemiddeld 1,5 aanval per maand, daarvoor 4 tot 6 keer per maand.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:05

Ik als een klein meisje had ook al heel veel hoofdpijnen, maar bij mij is echt de concensentratie wat bij mij de hoofdijn veroorzaakt en een luie oog dus heb een bril.
Waar ik ook echt hoofdpijn van krijg is veel suikers, dus niet teveel snoepen. Veel drinken is nooit verkeerd als je lichaam al een klein signaaltje krijgt van uitdrogings symptomen dan toond dat meestal als hoofdpijn.
En een stevige hoofdpijn zoals migrainen krijg ik vaak door als ik teveel stress heb of iets verkeerd heb gegeten zoals teveel snoep, maar ook casave kroepoek.