heb ik een blinde darm ontsteking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiesje

Re: heb ik een blinde darm ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:48

Goed dan dat je er zo vroeg bij bent. maarre dat vruchtbaar is heel leuk enzo, maar als je vriend bv niet zo vruchtbaar is kan het toch nog wel even duren hoor Lachen

Enniewee, succes voor de komende operatie! Het zal allemaal wel meevallen dus probeer je er vooraf niet te veel zorgen over te maken. als is dat makkelijker getypt dan gedaan ... sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 01:15

dank je wel, voor de operatie zelf ben ik niet zo heel erg bang, meer voor wat daarna komt. ben vaker geopereerd en na de narcose moet ik heel erg overgeven echt heel erg en laat ik nu net gewoonweg een fobie voor overgeven hebben! maargoed ik moet er dus nog ff mee rondlopen tot ik het echt niet meer uithiu en dan gaat ie er lekker uit, wel moet ik nu elke week ff op controle komen om te kijken hoe het nu gaat en volgende week moet ik naar de chirurg en maken we een afspraak

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:35

He wat k*t zeg...
Maar heb ff een vraag, waarom moet ie er niet meteen uit? Zo kan het toch alleen maar erger worden en heb je nog meer pijn?
Bij mij was ie trouwens acuut, maar heb dr nog 2 dagen mee rongelopen en gewerkt (werkte toen op een manege en heb ook gewoon nog de paarden gereden die ik in taining had) dacht dat ik een buikgriep had maar was uiteindelijk net op tijd zei de chirurg, dus pijn kunnen ze niet over oordelen, dat is iets persoonlijks.
Hoe moet je dat doen dan nu? Heb je medicijnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:39

nee ik heb geen medicijnen want dan voel ik de pijn niet meer, en ik moet juist voelen of de pijn erger wordt. via ee echo hebben ze gezien dat het wel mijn blinde darm is, maar omdat hij zo vroegtijdig is moet ik wachten tot ik het niet meer uithou van de pijn. heel vervelend natuurlijk maar ik heb al gehoort dat als je een blinde darm ontsteking zoals ik heb je altijd moet wachten.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:41

nou lekker dan.
Ik wens je echt heel veel sterkte, en hopen dat je het gauw achter de rug hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:14

dank je wel en ik hoop dat het nog ff zo blijft dan kan ik nog normaal de feestdagen vieren daarna mag de helse pijn van mij komen!

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:18

sterkte ik heb hem er ook uit laten halen en was accuut ...volgens de dokter was het gewoon een buikgriepje ..uhm yeah right ...tot ik niks meer kon van de pijn en toch maar een echo laten maken ..kon een uur later dus onder het mes...

alleen na de operatie was het nog 10 keer erger met de pijn pffff ik weet wat het is sterkte ermee !

luister goed naar je lichaam als het echt te erg wordt ga gewoon langs het ziekenhuis en zeg het !! bij mij namen ze het ook niet serieus terwijl ik er dus al 3 dagen mee liep en verging van de pijn

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:24

Volgens mij zit het in de lucht Tong uitsteken

Ten eerste zou jou eigen dokter even de waarheid vertellen Bloos

Ten tweede ik lag dinsdagavond in het ziekenhuis en mijn blindedarm zou er uitmoeten.
Uiteindelijk mocht ik toch naar huis Clown Clown Ze willen eerst andere dingen uitsluiten en moet wachten totdat ik koorts krijg...
Heb vanaf zaterdag bijna niks meer gegeten en vandaag een inwendig onderzoek gehad en dat ziet er goed uit.

Dus ik mag af gaan wachten Clown

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:32

Ik heb een paar weken geleden een acute blindedarmontsteking gehad. Ik zeur normaal nooit over een pijntje maar ik stond op van de bureaustoel en ik viel op de grond van de pijn. Ik ging helemaal kapot. Heb het nog een nacht volgehouden en de volgende dag heb ik nog 3 uur in de kou staan wachten op de DA voor mijn paard (@#$%#$^!@#$@#%^#$!@#$@%#$ Boos! ) en toen toch maar naar de dokter gegaan.
Anderhalf uur later lag ik in het ziekenhuis maar het heeft nog uuuuuuuuren geduurd voor ik geopereerd werd want het was heel druk.

Het is echt no fun...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:47

Dat misselijk worden na een narcose heb ik ook heel erg... Tegen mij zeiden ze dat ik dat de volgende keer iig aan moest geven, zodat ze er rekening mee konden houden. Weet niet of ze er iets aan kunnen doen, maar je kunt 't altijd vragen natuurlijk Knipoog
Weet je ook waarom je moet wachten tot de ontsteking heftiger wordt? Lijkt mij dat ze je blinde darm er toch ook wel nu alvast uit kunnen halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:13

ze zouden hem er nu wel uit kunnen halen maar dat doen ze niet, ik moet echt wachten tot het acuut wordt om het zo maar te zeggen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:26

Ja dat snap ik, maar waarom halen ze 'm er niet gewoon nu al uit? Bespaard jou een hoop pijn lijkt me Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:46

ja dat wel maar ik weet ook niet waarom ze dat niet doen, ben erachter gekomen dat het standaard is om in een geval zoals mij te wachten tot het echt acuut is, een andere reactie in dit topic gaat over een meisje die precies hetzelfde heeft als mij op dit moment en die moet ook wachten, heb de buurvrouw gesproken en haar dochter had ook getzelfde en die moest ook wachten helaas pindakaas

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:02

Luister echt goed naar je lichaam. Als je 'te laat' bent en het 'springt' dan is de kans groot op een buikvliesontsteking en dat is je echt niet aan te raden. Dus zodra je ook maar even iets voelt, gelijk bellen!
Sterkte ermee Ach gut
Enne wat betreft de misselijkheid na de operatie? Geef dat van te voren aan. Ze kunnen je dan wat geven zodat je na de operatie bijna tot geen last hebt van misselijkheid Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:07

ok ik wist niet dat ze iets kunne geven ik ga daar idd om vragen en ik sta nu trouwens wel onder controle hoor, elke week moet ik naar de chirurg om onderzocht te worden en te kijken wat de ontstekingswaarden in mijn bloed zijn en of ik al meer witte bloedcellen heb dus ik ben benieuwd

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:39

Ik hoop iig voor je dat 't allemaal goed komt Lachen En idd, dat misselijke gewoon even aangeven, hebben ze vast wel wat voor Lachen

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:51

Mijn vriend is pas geleden ook geopereerd aan zijn blinde darm. Hij is internationaal chauffeur dus dat was een rare situatie. Hij belde maandagavond al op dat ie pijn in z'n buik had, hij klaagt niet heel erg snel, dinsdags sprak ik hem weer (hij had overnacht in z'n vrachtwagen in friesland) en hij vertelde dat ie niet kon slapen van de pijn. Hij vroeg zijn werkgever of hij naar huis mocht maar ze zouden nog wel even kijken. Nadat ik flink boos werd heb ik gezegd dat hij naar de huisartsenpost MOEST van mij omdat ik al aan zag komen dat het een blinde darm ontsteking was (mijn broer heeft jaren geleden hetzelfde gehad maar dan geperforeerd). Eenmaal daar aangekomen wilden ze een ambulance bellen, maar dat wilde hij niet, ik mocht hem brengen. Hij heeft nog de halve nacht op de gang zitten gamen totdat hij z'n bed echt in moest. De volgende ochtend is hij geopereerd. Het is nu een maand geleden, ze hebben 3 sneetjes gemaakt. Hij was na 2,5 week alweer aan het werk. Veel sterkte!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:01

Mijn nichtje leek ook een sluimerende blindedarmonsteking te hebben en ze wilden haar ook NIET operen. Pas als het echt niet meer ging. Nieuw beleid van ziekenhuizen.

Uiteindelijk bleek het geen blindedarmonsteking maar zat haar eileider 5 (!!) keer gedraaid om haar eierstok. Ze is nu wel meteen geopereerd en ze hopen dat het nog goed komt... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:59

het is idd het beleid van ziekenhuizen ja erg jammer maar het is niet anders en mijn eierstokken en alles daar beneden is gecontroleerd en helemaal goed gelukkig

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:24

Jeetje, veel verschillende verhalen hier.
Ik ben op 4 december geopereerd.
Ik had al 3 dagen wat buikpijn, niet heel erg maar wel vervelend. De ochtend van 4 dec werd ik wakker en eht was erger geworden, ik kon niet goed rechtop staan en niet goed doorademen. Maar de pijn was op zich goed te houden.Ik ben naar de HA gegaan en die heeft me onderzocht. Hij zei gelijk dat het mijn blindedarm kon zijn. Ik mocht kiezen, of gelijk naar de SEH of eerst bloedprikken cito. Ik vond zelf dat ik dat niet kan beslissen dus de HA heeft besloten eerst bloed te laten prikken op ontstekikngswaarden. Om 14,45 kreeg ik een telefoontje dat het bloed niet goed was en dat hij me door wilde sturen naar het ziekenhuis. In die tussentijd had ik mijn huis schoongemaakt en een tas ingepakt en gedouched. Ik had nl een zetpil gehad van de HA voor de pijn en ondaks dat ik de pij nog wel wat voelde kon ik toch het een en ander nog doen.
Aangekomen in het ziekenhuis werd er nog een keer bloedgeprikt en de ontstekingswaarden waren weer gestegen. Ik lag echter nog steeds niet te rollen van de pijn, ik had wel pijn maar ik kon het prima uithouden. Ondanks dat ik dit klassieke beeld van veel pijn hebben niet had heeft de chirurg besloten me toch te opereren. En gelukkig maar want mijn blindedarm bleek flink ontstoken en had ook een stuk van mijn dikke darm aangetast wat er dus ook uitmoest.
Ik had/heb een snee van 12 cm in mijn buik en heb juist na de operatie veel pijn gehad. ik had een morfinepomp en die heb ik hard laten werken!

Zowel de HA en de chirurg zeiden dat het beeld wat ik liet zien dus heel verrraderlijk was, ik had niet veel alter onder het mes gemoeten want dan was de blindedarm gesprongen!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:16

Weet iemand of dat zwarte ontlasting ook hoort bij blindedarm?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:34

Heb even voor je gegoogled en zwarte ontlasting kan aangeven dat er bloed in je darmen zit.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:00

_Tara_ schreef:
Heb even voor je gegoogled en zwarte ontlasting kan aangeven dat er bloed in je darmen zit.

OKe dan ga ik morgen even de huisarts bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:04

gaat het bij jou weer slechter patjelisa? heel veel sterkte en diarree hoort er trouwens ook bij, ik voel er bijna niets meer van. heb de ha gesproken en die zei dat het bij mij heel erg aan het sluimeren is en dat het of weg kan gaan ( komt wel altijd terug) of dat het heel erg heftig wordt.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:09

breezy302 schreef:
gaat het bij jou weer slechter patjelisa? heel veel sterkte en diarree hoort er trouwens ook bij, ik voel er bijna niets meer van. heb de ha gesproken en die zei dat het bij mij heel erg aan het sluimeren is en dat het of weg kan gaan ( komt wel altijd terug) of dat het heel erg heftig wordt.

Ik heb er nog wel last van meer zo'n zeurderige pijn...

Ik ga morgen de dokter even bellen, omdat ik ook af ben gevallen, misselijke en zwarte ontlasting heb.