Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
annepanne schreef:Zelf ben ik momenteel ook aan het shoppen, ook door mijn ouders eruit gekicktOftewel student af..
Er zijn hier al vele goede tips gegeven, daar kan ik ook zeker wat mee! Wat betreft mijn persoonlijke voorkeuren ga ik voor de OHRA. Mijn ouders zijn daar al jaren verzekerd, je wordt altijd erg goed geholpen aan de telefoon (de site vind ik iets minder) en ze denken met je mee. Je kan er ook collectiviteitskorting krijgen door middel van een lidmaatschap van bijvoorbeeld de ANWBAls je er meerdere verzekeringen hebt dan krijg je ook weer pakketkorting (maakt voor mij bv 8% ANWB en 3% extra vanwege auto- en aansprakelijkheidsverzekering). Ik houdt er persoonlijk van om iets meer te betalen per maand maar dan ook wel meer verzekerd te zijn! Je weet het nooit!
Nouks schreef:Ik ben geen klant bij de Rabobank, ook niet van plan te worden
Verder ben ik wel lid van de KNHS en Hyves
Liezel1 schreef:Ts, kijk eens naar de verzekering van FBTO.
Als je geen kraamzorg wilt, dan sluit je de module "Gezinsplanning" uit.
Als je geen brillen/lenze, orhto of plastische chir. wil, sluit je de module "cosmetisch & hulpmiddellen" uit etc.
Maakt je verzekering een stuk goedkoper.
Fysio kun je onbeperkt vergoed krijgt, tot €28 per behandeling per dag.
Bovendien kun je die modules ook door het jaar heen aan en uit zetten. Als je meer info wilt, kun je me een Pb sturen, of op de site kijken. FBTO heeft 2 soorten verzekeringen, traditioneel en internet. Internet is goedkoper en heeft meer voordelen, als je geen collectiviteit hebt (en ook daar weet ik nog wel een foefje voor)
annepanne schreef:Ander zorg is trouwens wel echt voordeligDaar hebben jullie ook goede ervaringen mee toch?
annepanne schreef:Ander zorg is trouwens wel echt voordeligDaar hebben jullie ook goede ervaringen mee toch?
Chiqa schreef:MJ_ schreef:Aanvullende verzekeringen zijn vaak echt niet aan te bevelen trouwens! Je betaalt vaak een forse premie per maand, om tot een bepaald, afgetopt bedrag per jaar verzekerd te zijn. Veel van dat soort aanvullende
Dit is echt wel een van de onverstandigste adviezen die je op dat gebied kan geven, hoeveel mensen door dat soort opmerkingen nu in de problemen zijn gekomen en aan de grond zitten met schulden, dat wil je niet weten.
Donder je van je paard, gebid aan stront, rug aan pijn, jammer meneer of mevrouw u heeft geen aanvullende verzekering dus fisio en tandarts mag je lekker zelf gaan betalen.
En dat voor dat ene tientje of iets meer per maand, laat ik serieu shopen dat maar weinig mensen
hier mee accoord gaan om te gaan bezuinigen...
Absoluut verkeerde manier van bezuinigen, op gezondheid doe je dat niet!
DSNDebora schreef:Zowieso is de eerste 155euro voor jezelf, wat je ook doet (doktersconsult niet) maar fysio, medicijnen, tandarts, ehbo,ziekenhuis noem maar op! Ikzelf ben van de agis overgestapt naar de vgz! Je moet daar is kijken, want dan kan je aanklikken wat je wel en niet wilt. Ik heb een jong&zeker pakker dat is tot 30jaar geloof ikmoetje maar effe kijken!
Wat ik handig vond is dat ze het eerst zelf betalen en jij dan terugbetaald, bij agis is dat andersom je moet eerst "voorschieten" en dan moet je je geld nog terug zien te krijgen!
dus kijk effe op http://www.vgz.nl
janderegelaa schreef:Schade aan je gebit valt onder ongevallen. Basis dus.
MJ_ schreef:janderegelaa schreef:Schade aan je gebit valt onder ongevallen. Basis dus.
Ja dat was een slecht voorbeeld, maar je hebt normaal gesproken toch niet elke drie jaar dure gebitsbehandelingen nodig?
Nou ja, ik spaar liever zelf voor die keer dat ik een keer iets extra's nodig heb dan me overal maar voor te verzekeren.
joozz schreef:en hier zou je dus geen verwijsbrief meer voor nodig hebben,