Zorgverzekering kiezen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Zorgverzekering kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:10

Dan moet je dus op zoek naar een verzekeraar die niet vervelend doet bij de vergoeding van medicijnen die voorgeschreven zijn door de arts en eentje die veel fysiotherapeuten onder contract heeft.

Ik weet nog wel wat kortingen die je misschien niet 1-2-3 te binnen schieten....
Als je lid bent op hyves krijg je korting bij een bepaalde verzekeraar, net als klanten die bij de rabobank binnen komen wandelen. (10%)
Nationale sportpas (KNHS leden), (gratis) kortingskaart van de metro ook zoveel procent korting...

Doorgaans krijgen ZZP-ers minder korting dan raboklanten. Bij Salland hebben ze een aparte jongerenpolis maar ik weet niet hoe hun contractueel met fysiotherapeuten zitten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:13

annepanne schreef:
Zelf ben ik momenteel ook aan het shoppen, ook door mijn ouders eruit gekickt Clown Oftewel student af..

Er zijn hier al vele goede tips gegeven, daar kan ik ook zeker wat mee! Wat betreft mijn persoonlijke voorkeuren ga ik voor de OHRA. Mijn ouders zijn daar al jaren verzekerd, je wordt altijd erg goed geholpen aan de telefoon (de site vind ik iets minder) en ze denken met je mee. Je kan er ook collectiviteitskorting krijgen door middel van een lidmaatschap van bijvoorbeeld de ANWB Haha! Als je er meerdere verzekeringen hebt dan krijg je ook weer pakketkorting (maakt voor mij bv 8% ANWB en 3% extra vanwege auto- en aansprakelijkheidsverzekering). Ik houdt er persoonlijk van om iets meer te betalen per maand maar dan ook wel meer verzekerd te zijn! Je weet het nooit!

Dat vind ik niet zoveel eigenlijk. Op mijn schadeverzekeringen heb ik via mijn werk 37,5% korting, op de zorg 10% op de basisverzekering en 15% op de aanvullende. (en nog 25% extra korting op die aanvullende ivm een marktetingactie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:14

Ik ben geen klant bij de Rabobank, ook niet van plan te worden Lachen

Verder ben ik wel lid van de KNHS en Hyves Clown

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:19

Oef Anne_GTI dat is inderdaad wel andere koek! Maarja via mijn werk gaat niet lukken (ts dus ook niet) dus dan is elke % meegenomen!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:22

Ts, kijk eens naar de verzekering van FBTO.
Als je geen kraamzorg wilt, dan sluit je de module "Gezinsplanning" uit.
Als je geen brillen/lenze, orhto of plastische chir. wil, sluit je de module "cosmetisch & hulpmiddellen" uit etc.
Maakt je verzekering een stuk goedkoper.
Fysio kun je onbeperkt vergoed krijgt, tot €28 per behandeling per dag.

Bovendien kun je die modules ook door het jaar heen aan en uit zetten. Als je meer info wilt, kun je me een Pb sturen, of op de site kijken. FBTO heeft 2 soorten verzekeringen, traditioneel en internet. Internet is goedkoper en heeft meer voordelen, als je geen collectiviteit hebt (en ook daar weet ik nog wel een foefje voor)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:22

Nouks schreef:
Ik ben geen klant bij de Rabobank, ook niet van plan te worden Lachen

Verder ben ik wel lid van de KNHS en Hyves Clown

klant is een ruim begrip; als je alleen binnenkomt voor informatie en geen bankrekening opent ben je toch al klant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:25

Liezel1 schreef:
Ts, kijk eens naar de verzekering van FBTO.
Als je geen kraamzorg wilt, dan sluit je de module "Gezinsplanning" uit.
Als je geen brillen/lenze, orhto of plastische chir. wil, sluit je de module "cosmetisch & hulpmiddellen" uit etc.
Maakt je verzekering een stuk goedkoper.
Fysio kun je onbeperkt vergoed krijgt, tot €28 per behandeling per dag.

Bovendien kun je die modules ook door het jaar heen aan en uit zetten. Als je meer info wilt, kun je me een Pb sturen, of op de site kijken. FBTO heeft 2 soorten verzekeringen, traditioneel en internet. Internet is goedkoper en heeft meer voordelen, als je geen collectiviteit hebt (en ook daar weet ik nog wel een foefje voor)

Ik zat sowieso al naar FBTO te kijken, inderdaad vanwege de kleine opgedeelde aanvullende pakketjes naast de basispremie! Ja

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:30

Salland zou je ook nog kunnen overwegen. Die zit ook aardig gunstig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:34

Nooit van gehoord eigenlijk...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:40

Heb even gekeken bij Salland maar die valt echt het hoogste uit wat ik tot nu toe tegen ben gekomen. Pas ook niet in een hokje Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:41

Zelfde voor mij. Als ik enige zekerheid wil voor de tandarts kom ik daar 20-25 euro duurder uit dan bij FBTO...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:18

Ander zorg is trouwens wel echt voordelig *LOL* Daar hebben jullie ook goede ervaringen mee toch?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 02:05

annepanne schreef:
Ander zorg is trouwens wel echt voordelig *LOL* Daar hebben jullie ook goede ervaringen mee toch?

Anderzorg is de goedkoopste (schijnt ook al jaren zo te zijn) maar volgens de berichten zijn de aanvullende verzekeringen niet bijzonder bij ze (als je de mediaberichten moet geloven tenminste)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 02:42

Ik ben verzekerd bij de ONVZ, de verzekering die al jaren als beste wordt beoordeeld. Ik kijk niet naar de prijs, ik wil gewoon goed verzekerd zijn. Dat dit een juiste insteek is blijkt wel uit het feit dat mijn dochter met een ( op te lossen ) aangeboren lichamelijke afwijking is geboren. Ik krijg alles vergoed, tot op de laatste cent. Mag haar ook in een ander land laten opereren als dat beter zou kunnen zijn.
Ik zou bij een tandartsverzekering altijd kiezen voor een verzekering die gewoon tot een maximaal bedrag uitkeert dan krijg je alles vergoedt. De ONVZ heeft dat bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 08:14

annepanne schreef:

Zoals ik al zei :J ja dus. Ik ben chronisch ziek maar nooit problemen gehad dat er iets niet vergoed werd dus prima verzekering.
En ik ben iemand die kijkt naar de prijs en kwaliteit vergelijking en heb hier ook dus zorgvuldig naar gekeken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:39

Chiqa schreef:
MJ_ schreef:
Aanvullende verzekeringen zijn vaak echt niet aan te bevelen trouwens! Je betaalt vaak een forse premie per maand, om tot een bepaald, afgetopt bedrag per jaar verzekerd te zijn. Veel van dat soort aanvullende

Dit is echt wel een van de onverstandigste adviezen die je op dat gebied kan geven, hoeveel mensen door dat soort opmerkingen nu in de problemen zijn gekomen en aan de grond zitten met schulden, dat wil je niet weten.
Donder je van je paard, gebid aan stront, rug aan pijn, jammer meneer of mevrouw u heeft geen aanvullende verzekering dus fisio en tandarts mag je lekker zelf gaan betalen.
En dat voor dat ene tientje of iets meer per maand, laat ik serieu shopen dat maar weinig mensen
hier mee accoord gaan om te gaan bezuinigen...
Absoluut verkeerde manier van bezuinigen, op gezondheid doe je dat niet!

even de tandartsverzekering van FBTO op een rij:
Tot 200 euro verzekerd: 11,65 euro premie per maand
Tot 400 euro verzekerd: 17,07 euro premie per maand
Tot 800 euro verzekerd: 28,40 euro premie per maand

Stel je kiest optie 1, oke, kost "maar" een tientje per maand. Je dondert van je paard en je hebt 1000 euro schade aan je gebit. Dan krijg je dus maar 200 euro vergoedt, die 800 euro moet je gewoon zelf betalen.
Oke, dan kies je er voor om je tot 800 euro te verzekeren, betaal je bijna 30 euro per maand (!!!) en dus 340 euro per jaar!

Val je dan elke 3 jaar op je gebit??

Kan je toch zeker beter zelf zorgen dat je geld achter de hand houdt???

Ik blijf erbij, verzekeringen met een afgetopt maximum zijn nooit voordelig, dat geld kan je beter zelf elke maand opzij zetten want je gebruikt die verzekeringen gewoon niet elke 3 jaar (enkele uitzonderingen daar gelaten)!

Mensen die zelf ook een spaarrekening hebben kunnen veel beter incalculeren om zelf eens in de zoveel jaar wat kosten te hebben aan bijv. een gebit!

Als het om aanvullende paketten gaat zonder maximum geldt bovenstaande niet, maar volgens mij hebben alle verzekeringen tandarts pakketten met maximumbedragen!!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:37

Schade aan je gebit valt onder ongevallen. Basis dus.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:22

DSNDebora schreef:
Zowieso is de eerste 155euro voor jezelf, wat je ook doet (doktersconsult niet) maar fysio, medicijnen, tandarts, ehbo,ziekenhuis noem maar op! Ikzelf ben van de agis overgestapt naar de vgz! Je moet daar is kijken, want dan kan je aanklikken wat je wel en niet wilt. Ik heb een jong&zeker pakker dat is tot 30jaar geloof ik Nors opkijken moetje maar effe kijken!
Wat ik handig vond is dat ze het eerst zelf betalen en jij dan terugbetaald, bij agis is dat andersom je moet eerst "voorschieten" en dan moet je je geld nog terug zien te krijgen!
dus kijk effe op http://www.vgz.nl

En dat is dus niet altijd zo Clown
Erg afhankelijk van je verzekeraar en je pakket Knipoog
Ik zit bij CZ en heb vorige week mijn eerste eigen risico binnen gekregen van 3.20 ivm een prikje Tong uitsteken
Ben 1 maal bij tandarts, 4 maal bij gyneacoloog, 5 maal bij huisarts incl. medicijnen, plaatselijke verdoving, verloskundige ( echo's ) etc etc geweest en heb dus amper nog wat hoeven betalen Clown

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:27

Ik zit bij Agis en heb ook een behoorlijke overgevoeligheid voor veel medicijnen en daarnaast helaas ook best wel vaak medicijnen zorg of hulpmiddelen nodig. En al die jaren heb ik nog geen problemen gehad met vergoedingen of zo.

een deel van mijn medicijnen moet de orginele variant zijn en niet de goedkopere versie en ze doen er niet moeilijk over.

Ik heb 2 jaar erg dure medicijnen moeten gebruiken waarvan niet eens helemaal duidelijk was of ze veel effect zouden hebben en ook die zijn vergoed.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:38

janderegelaa schreef:

Ja dat was een slecht voorbeeld, maar je hebt normaal gesproken toch niet elke drie jaar dure gebitsbehandelingen nodig?
Nou ja, ik spaar liever zelf voor die keer dat ik een keer iets extra's nodig heb dan me overal maar voor te verzekeren.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:01

Ik zat zelf altijd bij Zilveren Kruis, dat vind ik wel echt een afrader. Zo was ik goed verzekerd voor fysiotherapie, en hier zou je dus geen verwijsbrief meer voor nodig hebben, maar bij Zilveren kruis weer wel (fysio was wel gecontracteerd bij ZK, huisarts zei dat ik geen verwijzing nodig had). Na heel wat irritante telefoontjes wilde ZK nog steeds niet vergoeden zonder verwijzing. En dit is nog maar een voorbeeldje. Heb Zilveren Kruis gelukkig niet heel vaak nodig gehad, maar de keren dat ik contact met hen had of een declaratie had zaten er allerlei haken en ogen aan!

Heb toevallig vanavond een andere verzekering afgesloten, bij FBTO. Heb dus geen ervaring bij FBTO, maar wel handig dat je bep. zaken weg kunt laten zoals bijv. alternatieve geneeswijzen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:20

MJ_ schreef:
janderegelaa schreef:

Ja dat was een slecht voorbeeld, maar je hebt normaal gesproken toch niet elke drie jaar dure gebitsbehandelingen nodig?
Nou ja, ik spaar liever zelf voor die keer dat ik een keer iets extra's nodig heb dan me overal maar voor te verzekeren.

Als je module Calamiteiten ook nog afsluit, dan ben je tot €1.000,- verzekerd voor tandheelkunde bij ongeval. Dan heb je die €800,- niet nodig. Die gaat trouwens ook heel ergens anders over.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 02:08

Tandheelkunde bij ongeval is basis. Ongeval is altijd basis. Jij wordt gefopt bij je module Calamiteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 03:04

joozz schreef:
en hier zou je dus geen verwijsbrief meer voor nodig hebben,

Verwijsbrief aanvragen is toch niet zo'n groot probleem? Lijkt me eigenlijk meer dan logisch dat een arts je doorverwijst.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:50

Voor fysio ben je geen verwijsbrief nodig als de fysiotherapiepraktijk een DTF code heeft. Dit houdt in dat ze zelf de indicatie mogen doen. (directe toegang fysiotherapie)