'Blauwe' handen, wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: 'Blauwe' handen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:20

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:22

ja klopt, maar dat was de vraag of ze dat had..

vaatchirurg zei dat laatst tegen mij.. ik hoop dat t nog gaat gebeuren Lachen maar bij jou helaas dus niet Ach gut

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:43

Ik heb dat ook heel snel. Mijn handen zijn zelfs soms richting oranje met allemaal blauwe vlekken. Volgens mij ligt het ook gewoon aan mijn doorbloeding want ik heb ook heel snel koude voeten en in de zomer heb ik ook koude handen. Ik kan blijkbaar niet zo goed tegen kou want met zwemmen in de kou heb ik ook al heel snel blauwe lippen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:47

Ik heb wanneer mijn handen koud zijn last van een witte middelvinger Verward
Die tintelt dan ook heel erg, zou wel met de doorbloeding te maken hebben maar ik vind het zo vreemd dat ie niet 'gewoon' blauw wordt...Ook vreemd dat mijn andere vingers er geen last van lijken te hebben.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:49

*meld zich*

Ik heb ook altijd blauwe handen als het koud is!
Mn vriendinnen vinden het eng Clown
Ik heb trouwens ook altijd koude handen en voeten, dus ik denk dat het slechte doorbloeding is.
Ik heb ook snel last van verkeerd zitten de wervels (hypermobiel) en daardoor kunnen er dingen in de knel komen te zitten waardoor het bloed minder goed naar sommige plekken stroomt Clown

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:49

MarjonTampon schreef:
Misschien cyanose. Daar spreek je ook van als men bijvoorbeeld niet genoeg zuurstof opneemt uit de longen. Daardoor is er zuurstof tekort. Dat kun je vaak zien aan blauwe vinger e.d. Maar ik weet niet of dat door adervernauwing ook kan ontstaan...

Cyanose is zover ik weet 'blauwzucht'. Ik denk dat dat heel wat anders is dan gewoon blauwe handen.
Ik heb af en toe ook wle blauwe handen, doet ook geen pijn.En het zit altijd vlak bij mijn knokkels, kijk er verder eigenlijk ook niet meer zo erg naar om.
Ik heb meer juist dat mijn handen prikken als ik erg lang loop , dan zetten mijn vingers op Clown .
Misschien is google een uitkomst, zal wel even kijken of ik wat kan vinden.
Ben verpleegkundige(hoop ik Bloos ) in opleiding , dus weet niet alles, maar zal wel even kijken Knipoog .

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:53

merel_gomez schreef:
syndroom van reino is vroeger wel bij mij gevallen, dat ik bij de kinderarts liep voor de ziekte van heinoch scholein (geen idee hoe je het schrijft). Verder nooit serieus aandacht aan geschonken, want volgens mij kan je er weinig aan doen.

Heb altijd koude, handen, voeten, en neus. mijn handen zijn licht verkleurd. Mijn tenen zijn wit en snel bevroren in de winter, zelfs in bed met 2 dekens heb ik het ijskoud.

cyanotische betekend idd. blauw verkleuring.

Misschien gewoon een keertje een afspraak maken met je H.A. misschien kan die je iets verder vertellen?

Dit is mij ook verteld door de huisarts. Ik zelf heb ook verschrikkelijk last van blauwe handen en tenen. Bij mij is het zo erg dat ze wit weg trekken en dod voelen. Dan duurt het ongeveer 10 minuten en dan zie je langzaam het bloed er weer in trekken.
Ik heb het in combinatie met winterhanden. Dus ook nog lekkere kloven erbij. De huis tussen de vingers de hele winter stuk, tot bloedends toe.

Er werd ij verteld dat er inderdaad niet veel aan te doen was. Alleen zorgen dat je warme handen hield.
Nu heb ik deze winter iets uitgevonden en vooral op stal is dit een verademing. Gewone handschoenen zitten me in de weg. Je kan niets vastpakken en trekt ze daarom alweer snel uit.
Nu heb ik van die handschoenen zonder vingers. Echt ik heb deze winter nog geen dode vingers gehad. Ze werden wel eens goed koud maar dat was ook na 5 minuten weer weg

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:56

Ik heb het ook.
Heel irritant.
Altijd moet ik weer van mijn vriendin horen: ,, Woow, wat zijn jouw handen rood''
Ook al weet ze het, toch moet ze het altijd even door de klas schreeuwen Boos!
Verder zijn ze ook altijd koud en schraal. Nors opkijken

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:58

ik heb het ook altijd als het koud is dat mijn handen paars/blauw zijn..
het zijn dan net vogelpootjes Boos!
echt zo lelijk...

met handschoenen aan helpt het bij mij wel iets , maar handschoenen in de auto aan is niet echt een optie denk ik Knipoog

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:42

haha ik heb sochtends wel handschoenen aan in de auto hoor Lachen anders is mijn stuur zo koud..
oplossing van de dokter was inderdaad gewoon zorgen dat je handen warm blijven.. koude handen in handschoenen werkt neit dus je moet het al voor zijn Lachen ik leg mijn handschoenen voor in ze aantrek op de verwarming en voordat ik ga rijden prop ik ze even tussen het dekje en paard zodat de leren handschoenen ook lekker warm worden..
en sja als het 14 graden ofzo is dan loop ik al met handschoenen.. Wanten werken trouwens beter Lachen

even over cyanose :

"perifere cyanose komt vaak voor in handen en voeten door constrictie van de vaten, als thermoregulerende reactie op extreme koude of als overgevoeligheidreactie op allerlei prikkels zoals contact met koud water of emoties ( ziekte van raynaud) "

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:46

mijn handen worden in de winter altijd zoals op de foto..
maar als ik dan even in een warme ruimte zit gaat het wel weer weg

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:39

Vriendinnetje van mij heeft dat ook, het is zelfs een ziekte dacht ik?
Hele paars/rode handen krijgt ze dan.. ze vindt het zelf persoonlijk heel erg, kan ik me ook wel voorstellen...

Ik moet zeggen dat ik daar zelf eigelijk nooit echt last van heb (gehad) ? wel als ik het een keer echt heel koud heb dat je handen dan lichtelijk verkleuren maar zo extreem....

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:10

Ik heb het ook Haha!
maakt me persoonljk absoluut niets uit Clown
en in de zomer zijn ze ook nooit echt heet maar ik kan me er niet aan ergeren Nagelbijten / Gniffelen

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:52

ik heb het niet bij mn handen
nouja een beetje
maar mn lippen hebben het wel Tong uitsteken

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 02:26

Syndroom van Reynaud Knipoog Hoop vrouwen hebben er last van... Door de kou trekken de bloedvaten in je handen en vingers samen, waardoor er te weinig zuurstof af wordt gegeven, vandaar de kleur...
In warmte trekt het weer bij... Er overheen groeien kan niet...

Rook je? Door roken kan het extremer worden... Maar ook genoeg niet-rokers hebben er last van...

Ik heb er zelf ook last van, heb ook heel snel koude handen en vingers...

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:40

Ik heb exact hetzelfde. Ook paars/blauw en licht gevoelig maar geen echte pijn.
Heb ook al van die plekken op m'n ellebogen. Dus volg dit topic even

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:32

Hier heb ik ook last van.

Ik heb het alleen erger dan op de foto, het lijkt eigenlijk of mijn handen dood zijn. ik krijg dan hele paarse handen en heb er ook haast geen gevoel meer in. in de zomer heb ik het ook, alleen dan heb ik het niet door dat ik koude handen heb.

Mijn dokter zegt ook dat er niks aan te doen is, en dat het heeft te maken met slechte doorbloeding.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:35

Ik heb precies hetzelfde! Heb in de zomer ook altijd hele koude handen, en snel paars..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:36

Blauw, zwart, oranje markeerstiftachtige vlekken, rood.
Alle kleuren heb ik in de aanbieding. Haha! Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:36

Nou als je dat al blauw noemt TS. Nagelbijten / Gniffelen

Die van mij zijn gewoon paarsblauw als ik het koud heb. Mijn voeten waren een keer helemaal paars.
Ik heb ook een hele lichte huid (rood haar) en op bijv. mijn polsen en armen zie je de aderen ook heel duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:39

Ik heb dat heel gauw als het koud is, dan worden mijn handen echt knalblauw met hele oranje vlekken.
Vriendin schrok, en gaf me gauw haar handschoenen *LOL*, ik heb in de warmte er gewoon nog 2 uur last van gehad.
En ik kon ze niet meer bewegen, en leek net alsof ik alleen het bot voelde. Nagelbijten / Gniffelen

Fjordje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:07

Ik hoor ook bij de club!!!
Af en toe best lastig van die 'dode' witte vingers!!
Duurt lang voor je ze weer warm krijgt.
Vooral vervelend als je achter de kassa zit, vlakbij de gang met de diepvries, dan heb ik er snel last van. Je krijgt de muntjes dan niet meer goed te pakken, want je voelt ze niet..

Ooit vertelde iemand me dat het te maken heeft met de bloedvaatjes, die gewoon niet zo heel wijd zijn:) sindsdien maak ik me er niet zo druk om.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:15

Hier nog 1 hoor.........
Mijn dochtertje heeft ook mijn genen. Die heeft vaak een blauw mondje. Andere ouders allemaal lelijk doen dat ik ze niet warm genoeg aankleed Boos! Nou al doe ik ze een skipak aan, het resultaat blijft hetzelfde!
Valt samen met snel koud hebben en dunne haren en weinig vet Haha! maar dat laatste vind ik een voordeel, whhaha.
Ik heb ook vaak dooie vingers, tegenwoordig heb ik thermohandschoenen en thermolaarzen, dat werkt wonderbaarlijk goed!
Wat ik vaak doe in de winter is een zonnebankkuurtje, dan zie je al die vlekken niet zo goed.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:54

Ja, paarse lippen die ken ik ook wel. Ben je ook net een lijk. Huilen van het lachen

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:15

Mijn moeder heeft het heel extreem en heeft dan ook Renaud.
Gelukkig heb ik het zelf niet