Iedere dag Yakult?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Iedere dag Yakult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:32

Ze zijn lekker en ze werken echt, maar er zijn er maar 2 waarvan het echt bewezen is en dat is Yakult en Activia. De rest is lekker, maar niet getest en bewezen door een onafhankelijk instituut.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:34

Valentinow schreef:
Zo van die dingen als Yakult( dus alles voor betere darmflora, hoe heet het, activus bifidusregularus, sorry, het is zoiets Clown ) is dus echt niet goed! 2 keer per week is ideaal. Zeker niet iedere dag, is te "sterk" voor je darmen zegmaar. Natuurlijk kan de een er beter tegen dan de ander.
En dit is niet een of ander verzinsel, geloof natuurlijk wat je wil geloven, maar mijn schoonzus doet opleiding voor vroedvrouw, en zij hebben hiertoevallig in de les over gehad. En de prof heeft dit gezegt Lachen, dus het zal wel juist zijn.

Je kiest natuurlijk zelf wat je doet, maar die reclames moet je niet zo vanzelsprekend vinden Knipoog

ik heb met mn opleiding geleerd dat dat bividus blabla een compleet zelfverzonnen iets is, en 0.0 werking heeft.

placebo effect dus.
wat verder niet uitmaakt, want als t voor jou werkt is t goed Tong uitsteken

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:34

In de consumentengids stond dat drankjes als actimel etc niks doen voor je weerstand/darmflora. Ik ga ook helemaal mee met Twiggy2008, gewoon normaal en goed eten, dan heb je dit soort flesjes ook helemaal niet nodig Knipoog

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:35

Ik gebruik het ook elke dag. Heb heel gevoelige darmen, en bij mij lijkt het te helpen. Sinds ik het drink heb ik veel minder last! En of dat nou een placebo-effect is of niet, ik vind het prima Haha!
Van Vifit krijg ik juist buikpijn..?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:37

okee, eens kijken of ik wat fabeltjes de wereld uit kan helpen... (ik werk op het lab van een bedrijf wat ECHTE probiotica maakt)

punt 1: er zin GEEN antiobiotica in yakult of anderesoorgelijke drankjes of yoghurt. er zitten alleen melkzuurbacteriën en soms wat vitamininen e.d. in.
punt 2: in yakult en dat soort commerciele probiotica die je gewoon in de supermarkt kan kopen zit een zodanig lage hoeveelheid bacteriën dat het met geen mogelijkheid slecht voor je kan zijn. voor een goed effect zijn de hoeveelheden bacteriën echter een stuk te laag!
punt 3: een gewoon gezond persoon met een goed voedingsregime heeft in princiepe geen probiotica nodig, maar dat betekent niet dat je het niet MAG gebruiken.
maar als je last hebt van diarree, obstipatie, prikkelbare darm en ga zo maar door is het wel wijs om een GOEDE probiotica te gaan nemen.

neem eens een kijkje op http://www.ecologic.eu.com Knipoog

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:37

Als je gewoon normaal elke dag je 2 ons groente en 2 stuks fruit eet, is er niks aan de hand.
Ik krijg gigantisch buikpijn van die dingen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:44

Zo zie je maar, iedereen denkt het beter te weten, als het voor je werkt gewoon doen, werkt het niet voor je dan gewoon niet doen, je weet zelf wat het beste voor je is, ieder mens is anders.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:46

Valentinow schreef:
Zo van die dingen als Yakult( dus alles voor betere darmflora, hoe heet het, activus bifidusregularus, sorry, het is zoiets Clown ) is dus echt niet goed! 2 keer per week is ideaal. Zeker niet iedere dag, is te "sterk" voor je darmen zegmaar.

Te sterk voor je darmen? Dat snap ik niet Verward

Voor mij mogen ze Yakult trouwens gerust verkopen in flessen van een liter, in plaats van die belachelijk kleine potjes die zoveel geld kosten Knipoog .

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:47

Ik heb een tijdje elke dag gedronken, maar merkte geen verschil met de tijd dat ik het niet gebruikte. Ik ben erg gezond van mezelf (vrijwel nóóit ziek, eet ook veel fruit) en dronk het eerder omdat ik het lekker vond. Prijs vond ik echter alleen een beetje té als je het toch alleen drinkt omdat je het lekker vindt. Lachen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:54

BraveSpots schreef:
Valentinow schreef:
Zo van die dingen als Yakult( dus alles voor betere darmflora, hoe heet het, activus bifidusregularus, sorry, het is zoiets Clown ) is dus echt niet goed! 2 keer per week is ideaal. Zeker niet iedere dag, is te "sterk" voor je darmen zegmaar.

Te sterk voor je darmen? Dat snap ik niet Verward

Voor mij mogen ze Yakult trouwens gerust verkopen in flessen van een liter, in plaats van die belachelijk kleine potjes die zoveel geld kosten Knipoog .

haha dat wilde ik dus ook, dus ik heb het eens gevraagd daar waarom ze het niet in grotere verpakkingen verkochten, maar dat was omdat er voldoende bacterien (65 mjn) in een klein flesje zat en het anders veeeeel te duur voor mensen zou worden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:56

65 miljoen is dus echt niet genoeg...

onze probiotica bevatten 1.5 miljard bacteriën! en we hebben zelf 1 type dat 2.5 miljard bacteriën bevat

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:02

Silly1972 schreef:
haha dat wilde ik dus ook, dus ik heb het eens gevraagd daar waarom ze het niet in grotere verpakkingen verkochten, maar dat was omdat er voldoende bacterien (65 mjn) in een klein flesje zat en het anders veeeeel te duur voor mensen zou worden.

Maar waarom is het zo duur, er zit toch geen goud iod in Tong uitsteken ? Vind het echt jammer want ik ben half verslaafd aan dat spul maar mijn studentenbudget laat dat helaas niet toe Knipoog .

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:04

LiSSy schreef:
65 miljoen is dus echt niet genoeg...

onze probiotica bevatten 1.5 miljard bacteriën! en we hebben zelf 1 type dat 2.5 miljard bacteriën bevat

Is het bij jullie ook zo duur?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:06

ja, probiotica zijn nou eenmaal duur, de bacteriën die erin gaan kosten een fortuin.

prijzen staan geloof ik op de site die ik hierboven al aangaf, daar staan onze producten op en ook de klinische studies die ermee gedaan zijn

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:18

Dat van jouw site Lissy vind ik ook al een stuk betrouwbaarder overkomen dan Yakult enz Ja

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:21

ik drink het iedere dag Ja

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:25

LiSSy schreef:
ja, probiotica zijn nou eenmaal duur, de bacteriën die erin gaan kosten een fortuin.

prijzen staan geloof ik op de site die ik hierboven al aangaf, daar staan onze producten op en ook de klinische studies die ermee gedaan zijn

Is de productie van die bacteriën dan geen massaproductie?

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:34

Ik moet zeggen dat ik het ook erg lekker vind. Of ik merk trouwens geen verschil of ik het nou paar weken wel of niet gebruikt... Misschien op langer termijn wel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:57

Haha probiotica zijn spotgoedkoop; gewone yoghurt zit er vol mee. Je kunt het ook gemakkelijk zelf kweken; zelf zuurkool maken (die in de supermarkt is gepasteuriseerd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:04

Mijn arts raadde het me wel degelijk aan als ik weer eens een AB kuur kreeg...zelfs mn huisdieren hebben er baad bij als ze aan de race zijn.
Dus placebo of niet, vertel dat mijn dieren even Knipoog

Maar niet dagelijks, dat vidn ik weggegooit geld, wel ter ondersteuning.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:08

_Tara_ schreef:
Dat van jouw site Lissy vind ik ook al een stuk betrouwbaarder overkomen dan Yakult enz Ja

wij zijn ook een bedrijf wat wereldwijd bovenaan staat in de probiotica sector Ja

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:51

Chiqa schreef:
Mijn arts raadde het me wel degelijk aan als ik weer eens een AB kuur kreeg...zelfs mn huisdieren hebben er baad bij als ze aan de race zijn.
Dus placebo of niet, vertel dat mijn dieren even Knipoog

Maar niet dagelijks, dat vidn ik weggegooit geld, wel ter ondersteuning.

Misschien dat het dan bij een verstoorde darmflora wel helpt, maar inderdaad niet dagelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:24

Klopt Tara en tevens tegen een vaginale schimmel waar ik als gevolg ván....altijd vrij snel last van had.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:28

ik heb net van de week de testen afgerond voor een nieuw vaginaal product wat de candida productie remt (wat in de volksmond een schimmelinfectie heet)
met een beetje mazzel is dat product met een aantal maanden op de markt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:38

Dat zou een werelddoorbraak zijn voor veel vrouwen Lissy Lachen