Beugel, maar welke kleur??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikjuh

Re: Beugel, maar welke kleur??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:01

Ik kreeg vroeger tegelijk met een vriendin een beugel en we zaten bij dezelfde tandarts, we maakten altijd tegelijk afspraken en zaten dan ook bij elkaar in de behandelkamer Clown . Die vriendin had altijd van die plastic blokjes vanwege een nikkel-allergie en ik had gewoon de zilverkleurige. Ik kan me nog goed herinneren dat die vriendin altijd veel langer moest blijven zitten omdat er elke maand wel een paar blokjes losraakten(heb ik zelf 1 keer gehad in het jaar dat ik een beugel heb gehad), zelfs de tandarts zelf vond het niet zo'n succes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:03

Ik zou gaan voor metalen brackets. Die heb ik zelf ook gehad, en tja, dan is het gewoon duidelijk Lachen

In eerste instantie vond ik het heel raar om een beugel te hebben, en het doet ook best wel pijn als hij aangesnoerd wordt Bloos maar uiteindelijk vond ik het hééél gek toen hij eruit ging.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:08

Ik moet morgen ook naar de ortho, ik krijg een blokjesbeugel.
Khoop dat het niet te pijn doet Tong uitsteken

Maar als ik het goed lees kan je dus beter een kleur nemen dan doorzichtige?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:15

Citaat:
Ik kan me nog goed herinneren dat die vriendin altijd veel langer moest blijven zitten omdat er elke maand wel een paar blokjes losraakten(heb ik zelf 1 keer gehad in het jaar dat ik een beugel heb gehad), zelfs de tandarts zelf vond het niet zo'n succes...

Hier heb ik nooit last van gehad, wel toen ik eerder mijn zilverkleurige had. Mijn ervaring is juist dat de witte veel vaster zitten, deden er ook langer over om hem eraf te halen dan de zilverkleurige.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 13:16

echt super bedankt voor jullie reactie's. Ben er alleen nog steeds niet uit haha! Hoor zo veel verschillende dingen maar ben daar wel blij mee want daar kan ik nu mooi mijn conclusies uittrekken.

Wat betreft het vastzetten. Dat was bij de eerdere, deze zijn een nieuwere versie en inderdaad van keramiek waardoor ze beter blijven zitten. Alleen het verkleuren ben ik bang voor.

ps: Dat mensen het niet goed zien vind ik alleen maar beter.. (onder krijg ik overigens zoieso metalen, alleen voor boven ben ik er nog niet uit)

en polly; wat voor brackets krijg jij?

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:52

Grijs/zilver

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:12

en..... deed het zeer?

Verder toevallig nog mensen met ervaring met een doorzichtige?!!