Ik heb ook faalangst, en het wordt iedere keer erger. Nu zit ik in mijn laatste jaar van mijn opleiding, en door de faalangst ben ik niet eens zeker dat ik mijn examen ga afleggen maandag.
Nochtans ben ik sociaal vaardig, maar als het gaat over examens of presentatie, dan vertoon ik alle tekens behalve rode vlekken (natuurlijk niet altijd alles tegelijkertijd). En ik ben nochtans niet eens een slechte leerling, en toch heb ik steeds het gevoel te falen, ook als ik een compliment krijg. Als ik dan de beste punten heb van de klas voor een werkje, dan stress ik 3x zo veel voor het volgende werkje, want als dat slechter is, gaat de docent denken/erachter komen dat ik gewoon geluk heb gehad. Ze gaat beter verwachten.
In vergelijking met anderen van mijn klas praat ik vrij vlot Frans, maar op een presentatie geraak ik niet uit mijn woorden.
Maar voor de vakken Engels heb ik het grootste probleem. Dan sla ik gewoon in paniek. Ik kan niet meer logisch denken, het enige wat ik mij opkomt is "IK KAN HET NIET".
Op onze school is er helaas geen schoolpsycholoog, maar ik ben het wel grondig beu. Ik heb eens een faalangsttraining gehad, en het heeft wel deels geholpen, maar nu de examens er weer aankomen, heb ik er weer 10x zo veel last van.
Laatst bijgewerkt door Kyle op 09-01-09 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt