Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:11

Inderdaad, ik wordt prima wakker klaar wakker, kan het zelfs presteren wakker te worden voor de wekker naar de wc gaan op bed gaan zitten om me aan te kleden en daar lig ik weer te snoozen voor ik het doorheb.
ik heb het niet in me om eruit te gaan, ik druk gerust 100 keer op de snoozeknop zonder het door te hebben.
Radio op stoorzender ook geprobeert, wekker op telefoon gemaakt van vreselijke valse hoge harde tonen draai me om en druk m'n handen over m'n oren ik ben weer vertrokken

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:11

mmmm, ik ben smorgens gewoon zo godvergeten moe! :p
uitgeput moe gewoon wat pas na uur of wat wegtrekt, terwijl als ik om 9 uur bij wijze van spreke savonds me bed in ga ook binnen 5 minuten slaap, eventjes tv kijken of boek lezen kan met moeite want val gewoon als een blok in slaap, word snachts nooit wakker en kan er smorgens nog niet uitkomen :p

Ik ben gewoon hopeloos :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:12

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:12

Jaa! Zulke heeft Large ook (gaat Large verkopen)! En nog wat anderen, die lekker irritant zijn: een wekker die pas stopt met gillen als je met je laser in de roos "schiet" (waar je dus echt even wat wakkerder voor moet zijn om het voor elkaar te krijgen), die helicopter die wegvliegt en die je dus eerst in je kamer moet gaan zoeken en weer op zijn station moet zetten om het alarm uit te krijgen etc. Leuk! Maar volgens mij maak ik zo'n ding gelijk kapot, om door te kunnen slapen...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:13

Oeh, heel bekend! Tot mijn ouders mij vorig jaar voor mijn verjaardag zo'n wake-up light van Philips gaven omdat zij het toch ietwat belachelijk vonden dat ik per week toch zeker 1 keer te laat kwam op mijn werk.

En voor mij werk dat ding fantastisch. Een half uur voordat ik op moet begint hij zachtjes te branden en gaat steeds feller branden. Tot het moment waarop je de wekker hebt gezet, dan begint hij ook nog eens een heleboel lawaai te produceren. Het idee hier achter is dat de zonsopkomst nagebootst wordt.

Schijnbaar laat mijn biologisch klokje zich daar erg goed door in de maling nemen, want ik wordt een stuk beter wakker (al zal het nooit mijn hobby worden....)

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:14

Ik kan ook niet uit mijn bed en calculeer mijn snooze tijden gewoon in.
Ik moet om 4.47 op staan dat wil dus zeggen om 4.20 de wekker zetten en dan om de 9 minten loopt die af en als hij op 47 staat moet ik uit mijn bed.
En tis nog niet van harte maar dan heb ik wel een 4 keer kunnen zeggen nog effkes.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:16

Welke is dat Gamblerscup?
Ik zou trouwens ook zo'n typ zijn die het ding zou slopen of uit het raam zou knikkeren.

worteltje: dat kan ook nog wel een 5e keer! Schijnheilig

Anoniem

worteltje schreef:
Ik moet om 4.47 op staan dat wil dus zeggen om 4.20 de wekker zetten en dan om de 9 minten loopt die af en als hij op 47 staat moet ik uit mijn bed.
En tis nog niet van harte maar dan heb ik wel een 4 keer kunnen zeggen nog effkes.

Probleem met mij is alleen dat ik oneindig lang "nog effkes" zeg, tot ik vervolgens 3 uur te laat uit bed kom Clown

Chrissy_

worteltje schreef:

Zo vroeg Bloos!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:17

ik vind de wake-uplight nogal prijzig en gok erop dat ik daar gewoon doorheen slaap. Maakt niet uit hoe erg het geluid is(kom nou zeg bellen wekker twee minuten lang op een bord in een pan is geen plezante toon Knipoog ) of hoe lang het loeit...ik word niet wakker.
1 wekker ga ik wel proberen, kijken of dat werkt.

Mijn ouders moeten voor mij opstaan en beneden begint de wekker ook al om half vijf, zes uur moet ik er pas uit...dus van de herrie hebben ze geen last.
Laatst bijgewerkt door Woogy op 14-12-08 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:19

Wat ook helpt is een CD in je wekkerradio met de meest akelige muziek die je je kunt bedenken. En dan de radio zo neerzetten dat je je bed uit moet....

Dit heb ik een poosje volgehouden met Frans Bauer. Voor hij "Als sterren aan de hemel staan" goed en wel had kunnen zingen was ik het bed al uit om die rotherrie af te zetten.

Haha! Hepie en Hepie met " Ik lig op mijn kussen stil te dromen" is ook een aanrader. Clown

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:19

Je slaapt er niet doorheen, je zegt zelf dat je wakker wordt.. je spreekt jezelf tegen haha.

Denk dat de tip van worteltje het beste is, dát is waarschijnlijk de enige manier. Hoe vaker je een wekker afzet of nog even kan blijven liggen ja dan verslaap je je inderdaad. 1 x laten afgaan en direct opstaan, niet leuk maar het moet nu eenmaal.

Ik heb zelf ook moeite met opstaan gewoon omdat ik geen zin heb, maar wetend dat mijn collega op het werk moet blijven tot dat ik er ben zorgt voor mijn geweten echt wel dat ik op tijd ben Clown

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:20

Ik slik tabletten van melatomatine.
Die neem ik 1 a 2 uur voor het slapen gaan in, en vaak
word ik dan precies 8 uur nadat ik in slaap ben gevallen wakker.

Ideaal Ja Ja

Géweldige wekker trouwens!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:22

Anne_gti, ik ze gerust met mijn ogen dicht half slaapdronken mijn wekker uit om vervolgens verder te pitten..
Wat mijn moeder deed: die zette telkens die klótewekker ergens anders neer zodat ik mijn ogen wel moést opendoen om dat ding uberhaupt te kunnen vinden...

Ik slik overigens medicijnen voor het slapen, daardoor slaap ik héél vast en ik kom dan dus ook heel moeilijk mijn bed uit.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:22

ach ik werk alleen de baas is weg als ik aan kom en z'n vrouw komt af en toe eens kijken hoe het gaat meestal rond kwart voor negen begint ze daarmee. heb een uur om naar werk te fietsen en aangezien m'n werk niet echt mijn grootste hobby is neem ik de tijd om niet echt op tijd te zijn...

Ik wete niet hoe ik het moet zeggen, soms slaap ik er doorheen of druk hem af in semislaap, soms wordt ik wakker kijk naar de tijd 'f**k off ik lig prima!'.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:23

moonfish13 schreef:
Anne_gti, ik ze gerust met mijn ogen dicht half slaapdronken mijn wekker uit om vervolgens verder te pitten..
Wat mijn moeder deed: die zette telkens die klótewekker ergens anders neer zodat ik mijn ogen wel moést opendoen om dat ding uberhaupt te kunnen vinden...

Ik slik overigens medicijnen voor het slapen, daardoor slaap ik héél vast en ik kom dan dus ook heel moeilijk mijn bed uit.

Slaaptabletten hebben een werking van 4 tot 10 uur, wanneer je dus genoeg slaapt zou dat geen reden moeten hebben om smorgens nog vast te slapen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:25

Wie zegt dat ik slaaptabletten slik?
Wel medicijnen om te slapen, maar geen slaappillen hoor.
Ook geen melatonine ofzo. Het moeilijke slapen is trouwens iets wat ik heb door mijn Asperger.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 14-12-08 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:25

twinducklin schreef:
moonfish13 schreef:

Slaaptabletten hebben een werking van 4 tot 10 uur, wanneer je dus genoeg slaapt zou dat geen reden moeten hebben om smorgens nog vast te slapen.

moet jij opletten, kreeg een tijdje een homeopatisch middel omdat ik ook nog moeilijk in slaap kon komen en al helemaal niet tot rust kon komen. Ik kon de hele dag slapen op 1 tablet(volwassenen moesten er normaal twee-drie voor het slapen nemen)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:28

Woogie, hetzelfde:
Een halve oxazepam zou ook geen effect hebben volgens de HA, toch ben ik er zo stoned als een kanarie er van.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:29

LOL je had m'n moeder moeten zien op een pijnstillertje die zwalkte het hele huis door Haha! Sliep ook als een roosje toen maar een onzin die eruit kwam Knipoog

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:33

Ik kan s'morgens ook niet mn bed uikomen.
S'avond wile ik er trouwens niet in.
Als mn wekker afgaat sla ik hem standaard uit denk dan nog 5 minuutjes Lachen
Vaak verslaap ik me en denk ik oliebol opschieten.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:57

Het probleem is dat de mensen die zelf vaak er 's ochtends beter uit kunnen komen zeggen dat het een kwestie van zelfdiscipline is. Mijn ouders ook, mijn moeder is een ochtendmens die om 6 uur wakker word en dan niet moe de hele dag niet meer slapen gaat, iedereen in de familie komt er goed uit, en ik kom elke dag te laat op school. Willen ze me naar een leerplichtambtenaar sturen voor een gesprekje, maar of ze denken dat ik daar dan eerder mijn bed door uit kom?
En ik kán het niet is ook makkelijk praten, maar het is nog makkelijker om te zeggen dat je het wel kán als je zelf het probleem niet hebt. Tuurlijk neem je je elke dag welk voor om morgen echt je bed uit te komen, en niet te zeuren en gewoon gelijk op te staan, maar als dan 's ochtends de wekker gaat zijn al die goede voornemens als sneeuw voor de zon verdwenen. Schijnheilig
Het is gewoon een rottig iets, dat opstaan 's ochtends, en zelfs als ik kan uitslapen en om 2 uur een keer wakker word, kan ik eigenlijk nog wel doorslapen, of zelfs een beetje liggen, maar op dat moment moet ik er gewoon uit omdat ik het liggen niet meer kan hebben aan mijn nek-schouders.

Het blijft lastig he Haha!
Hmm, ik ga geloof ik toch maar eens kijken naar dat Flying Alarm Clock ding!
Maar het lijkt me echt zo'n ding waar je alleen maar chagerijniger van word, en (na toch weer in slaap te zijn gevallen) je dus ook nog minder blij uiteindelijk je bed uit komt. En na een keer heb je dan ook wel door dat je níet op de snooze knop moet drukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:59

Ik denk dat je niet genoeg hebt aan 8 uur slaap, maak er eens 9 uur van. Ik had vroeger 10 uur nodig om een beetje uitgerust te zij.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:03

Ik heb hier ook ontzéttend last van.. Ik slaap als ik geen wekker zet zo 12 uur per nacht, ik wordt gewoon echt niet meer wakker en ben constant moe. Hele erge winterdip, heb ik elk jaar weer.. In de zomer is het geen probleem uit bed te komen maar zodra het weer donker is s'morgens, drama!!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:06

Ik heb sinds een week een wake-up light, na veel gelezen te hebben op internet erover. Ik vind hem echt geweldig. Je wordt veel rustiger wakker. Gister drukke dag: invlechten, trailer klaar zetten, alle spullen alvast laden, 's avonds wedstrijd schrijven. Lag er om 1.15 in, kon niet direct slapen. Moest er om 6.45 uur uit want moest vroeg starten zelf vandaag, en werd alweer ruim voor de tringel wakker (ik heb hem op vogeltjes staan Lachen ). Anders ben ik na een drukke dag en avond en zo'n korte nacht en lichte wedstrijdzenuwen echt op mijn slechtst, vandaag begon ik gewoon weer goed, en eigenlijk de hele dag ook fit gebleven. Een klein wonder.

Ik werd afgelopen week elke keer alleen van het licht wakker. Het is veel natuurlijker wakker worden, net of iemand heel zachtjes je wakker maakt, en dan nog rustiger dan dat. Je wordt geleidelijk wakker, eigenlijk net zoals je in slaap valt. Een aanrader, zeker in de winter! Maar ook in de zomer lijkt het me lekkerder, want die zachte geluiden zijn heel fijn wakker worden. Een harde wekker ram ik uit en ik slaap verder als ik een korte nacht heb, maar gek genoeg word ik van deze subtiele wekker -denk omdat het niet irriteert- heel prima wakker.
Laatst bijgewerkt door stefje op 14-12-08 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt