Statische electriciteit, wie heeft de oplossing?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GreaseMonkey

Re: Statische electriciteit, wie heeft de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:33

Kana schreef:
Heb ook statisch haar, geen idee wat je eraan kunt doen..
Na het wassen creme spoeling gebruiken Lachen

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 00:13

Babje_84 schreef:
Kana schreef:
Heb ook statisch haar, geen idee wat je eraan kunt doen..
Na het wassen creme spoeling gebruiken Lachen

Dat werkt niet bij mij. Ik doe altijd haarlak op mijn borstel Haha!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:29

Hmm hier ook een geladen iemand Haha!

Heb het de laatste tijd heel vaak als ik de auto uit wil stappen (terwijl ik eerder nog nooit last van had van deze auto). Het is dan ook echt als ik uitstap en de deur dicht wil doen dan krijg ik me toch een optater (vriendlief hoort het zelfs ´´pats´´).! Ben er bang nu bang voor. Maar om er van af te komen moet je dan binnen in de auto het dak aanraken en dan je voeten op buitengrond plaatsen ??

Ook heb ik het een paar keren gehad als ik vriendlief een zoen wil geven hij een flinke optater van me krijgt Haha! ik heb het eerder nooit zo gehad dat ik schokken krijg of wat dan ook...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:38

Ik heb er ook vaak last van, het is zwaar irritant.
1x zo'n schok gehad dat ik gewoon duizelig werd.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:19

Hier nog een geladen iemand Knipoog Héél irritant, vooral met werk!!
Ben verpleegkundige op heelkunde, dus rij dagelijks met bedden heen en weer als mensen voor operatie moeten of onderzoek...
En ELKE keer, KNAL, schok als ik het bed vastpak!!!

Mn katten hebben last van me, de auto heeft last van me Knipoog

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:32

Hier de oplossing voor de auto: portier opendoen (van binnenuit) hand op metaal leggen van het portier en dan pas uitstappen. Dat moet werken, ik ben ook zo'n vreselijk statisch mens, al lijkt het de laatste jaren minder te worden. Die truc met het portier durfde ik in het begin nooit, maar toen ze mij eenmaal overgehaald hadden om het te proberen bleek het prima te werken. Met als extra voordeel dat ik daarna niet geëlektrocuteerd werd door de deurklink van het bedrijf waar ik werkte. Weer eens wat anders dan met handdoeken en pannelappen om je hand van en naar je werk gaan. Nog niet te spreken over de eerste dag na nieuwjaar, ik had schrik om iemand een hand te geven!

Dan nog een tip, zorg dat je geen droog vel hebt, smeer elke dag lekker in met iets, dat helpt ook weer een beetje. En natuurlijk zoals al genoemd goede schoenen.
Voor de hele ernstige gevallen schijnt er ook een soort beugel te bestaan voor om je been/voet. Dan kun je een keer "stampen" met dat ding en ben je het kwijt. Collegaatje had zo'n ding.
Laatst heb ik ook ergens gelezen dat je geen ijzeren vering in je bed moet hebben, dat het dan ook erger wordt (geen idee of het waar is).

Fleecedekentjes blijven een drama, ik kruip er regelmatig onder en kan er dan vervolgens niet meer onderuit zonder een hoop pijnlijk gekraak. Nu heb ik maar een oude slaapzak tot dekentje gemaakt, die wordt niet statisch. En tot slot, m'n katten smeer ik zo nu en dan (eigenlijk maar heel af en toe) in met een vachtgoedje, dan zijn hun ook minder "droog" en statisch. Fleecedeken van je paard eraf vouwen, niet trekken, dat scheelt ook weer een hoop geknetter.

Waren dit genoeg tips?

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:53

Ik ben ook heel erg geladen.
Ik schok de beesten hier regelmatig, ik heb 1x op de neus van m'n hond een schok gegeven waardoor hij piepend naar achteren sprong Boos!
Ik heb nu een luchtbevochtiger in huis en dit werkt ook iets (iig binnen).