breezy302 schreef:omdat ik het echt niet kon ook bijv met telefoonummers veel mensen spreken nummers zo uit 010- vierhonderdrieeveertig en dat snap ik ook niet
haha. daar kan ik ook niets mee. Komen ze aanzetten met hun vijfenveertig-drieenzestig etc. maak ik er een heel ander telefoonnr. van. Hier dus ook een getallenverwisslaar. Rekenen met een rekenmachine gaat standaard mis omdat ik de nummer te vaak omdraai. Hoofdrekenen is een drama en digitale klok kijken ook als het snel moet. Ik heb altijd 4en gehaald voor wiskunde, mijn leraar heeft me in de kantine publiekelijk belachelijk gemaakt dat ik wiskunde als extra vak koos op de middelbare school, waarbij ik droog opmerkte dat ik er rustig een 4 voor mocht halen op het examen zonder te zakken. Heb uiteindelijk een exacte opleiding gedaan met veel wis en natuurkunde die me wel steeds iets beter afgingen. Blijkbaar kun je er toch handiger in worden als je het veel doet. Je verleert het daarna echter weer net zo snel want ik voel me nu weer een domme kleuter met getallen.
Ik heb veroedelijk ook een lichte mate van dyslectie aangezien ik in texten ook vaak letters door de war gooi en stukken woord vergeet op te schrijven, maar heb het nooit laten testen. Het was vooral duidelijk met bijv. duits. Ik stond altijd een hoog cijfer voor mijn Duits todat het ellendige brief tentamen kwam en ik weer een 2 scoorde.
Als ik het terug kreeg bleken er altijd hele stukken te missen waarvan ik zeker wist dat ik ze wel geschreven had (in mijn hoofd blijkbaar).