En dan...........na 10 weken opname....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: En dan...........na 10 weken opname....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:16

Nathalie wat goed dat je je verhaal hier neer hebt gezet.
Ik vind het ontzettend dapper dat je jezelf hebt laten opnemen.
Jammer dat het mis is gegaan ,maar kijk nu naar de toekomst en vecht. Veel succes en sterkte!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:28

Oh meid, wat een verhaal. En wat kan ik boos worden om de hulpverlening in nederland..... dit is weer een mooi voorbeeld van hoe het niet moet. Dat er sancties moeten staan lijkt me logisch, maar een logischer sancties lijkt me eerder dat je niet meer met verlof had gemogen. Dat je gedronken hebt geeft aan dat je nog niet aan verlof toe was, niet dat je al klaar bent om maar weer jezelf te redden!! Stoom uit je oren
En dan zeggen dat ze je toch met 2 dagen hadden laten gaan....

Ik weet even niet wat ik moet zeggen, hoop dat je een plek kan vinden waar je wel op je plek bent en waar ze je wél kunnen helpen. Neem anders het aanbod van Kiwiko aan, dan heb je eerst buiten de hulpverlening om iemand buiten je vaste kring waar je terecht kan. Of het aanbod van Saskia9, want die paarden kunnen zo ontzettend veel voor je doen. Zoveel meer nog dan mensen vaak.

Meis, ik wens je heel veel sterkte, en alsjeblieft, geef niet op. Ergens is hulp voor je, blijf daar alsjeblieft in geloven.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 14:02

Bedankt voor alle super lieve reacties.

Mijn eerste reactie, toen ze me vertelde dat als ik 1 keer zou drinken ik weg moest...was idd ook van, sluit me dan liever op!
Ik moest perse op verlof, zelfs toen ik aangaf bang te zijn om dan toch te gaan drinken. Zelfs na de waarschuwing heb ik gezegd dat ik dan zal gaan drinken in het weekend. Het was namelijk echt geen pretje om op zondag avond weer terug te moeten naar het ziekenhuis. Ik was zelf zó bang dat het zou gebeuren en had daardoor telkens een dilemma. Je wilt graag naar huis voor het weekend, maar ik wilde niet drinken en ontslagen worden....... maargoed dat is gebeurt...

Het scheelt voor mij al een hoop dat ik het hier van me af kan schrijven en dat ik zo'n fijne reacties krijg. Heel erg bedankt daarvoor!!

Ohja nog even over dat hersencellen afsterven door alcohol etc. Dat is een beetje vergezocht.
Ik had geen klachten die daarop wijzen. Ik heb een persoonlijkheidsstoornis en was in een diepe depressie (ben?) Er waren verpleegkundigen die vonden dat ik dóór het drinken in die depressie geraakt ben. Maar ik vind, en gelukkig vind de Novadic dit ook, dat die twee dingen totaal los van elkaar staan.
Daarbij heb ik voor mijn leeftijd voor de afgelopen jaren gewoon teveel verantwoordelijkheid op me genomen/gekregen wat me teveel is geworden. Allemaal dingen die los staan van het drankgebruik. Dat drankgebruik is er ingeslopen bij een baan waar ik bijna 'gedwongen' werd om elke avond te drinken, en na het stoppen van die baan is dat blijven hangen....later ging ik richting het overspannen zijn en had ik die drank nodig om te ontspannen.. en dat wil ik niet meer. Dus in mijn ogen staat het allemaal los van elkaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:11

Meisje meisje, wat een verhaal. Heel veel sterkte toegewenst en met wilskracht kom je er wel!!

Eigenlijk een beetje zoals Kiwiko had ik een paar jaar geleden ook al het gevoel dat het niet goed met je zou gaan en dat je iets ging doen waar je naar mijn gevoel niet klaar voor was of slechter uit zou komen.
Misschien zie je dat nu niet zo maar ook ik voelde toen al wat naars.

Hier heb je geen boodschap aan maar ik wens je toch alle kracht toe om hierdoor heen te komen en ik bewonder je eerlijkheid. Blijf dit ook en in jezelf geloven en ik weet zeker dat het goed komt!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:19

Vind raar dat het behandelcentrum het ook naast elkaar zet, het is immers een cirkel die elkaar beinvloed. En dat zie ik ook in jou verhaal.

Veel kracht en sterkte, geloof in jezelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:23

Citaat:
De invloed van alcohol op de hersenen

Alcohol wordt via de maag doorgegeven aan de dunne darm waar het in het bloed wordt opgenomen. Via het bloed verspreidt de alcohol zich over het gehele lichaamsvocht. Aangezien er in de hersenen veel vocht is (hersenvocht) en er veel bloedvaten aanwezig zijn, komt veel alcohol ook in de hersenen terecht.

Alcohol is een stof die verdovend werkt op het centrale zenuwstelsel (verdovend middel). Het wordt steeds duidelijker dat dit effect wordt veroorzaakt omdat alcohol de neurotransmitteroverdracht in de zenuwcellen beïnvloedt. Alcohol wordt door het gehele membraan van de zenuwcel opgenomen; waardoor het de neurochemische reacties in de cel beïnvloedt .

Neurochemische reacties in de zenuwcellen kunnen op de volgende manieren door alcohol of andere drugs worden beïnvloed:

1. Neurotransmitter synthese. De synthese of de aanmaak van neurotransmitter in de cel kan worden verhoogd of verlaagd worden.

2. Neurotransmitter afgifte. De afgifte van neurotransmitter in de synaptische spleet kan worden bevorderd of geremd.

3. Neurotransmitter opname. De opname door de postsynaptische zenuwcel kan worden bevorderd of geremd.

4. Alcohol of drugs kunnen de receptoren activeren die normaal gesproken alleen door de neurotransmitter worden geactiveerd.

In het algemeen kunnen we zeggen dat alcohol de werking van de neurotransmitters ernstig verstoort. Hoewel het proces nog niet helemaal duidelijk is en de kennis op de dit gebied zich steeds verder uitbreidt, wordt uit onderzoek steeds duidelijker dat alcohol kan leiden tot een verhoogde opname van GABA, een onderdrukkende neurotransmitter waardoor de neuronen minder geneigd zijn om prikkels door te geven. Alcohol blijkt ook de stimulerende neurotransmitter glutamaat te onderdrukken; ook dit heeft als effect dat de prikkeloverdracht tussen de zenuwcellen wordt geremd. De activatie van GABA en de onderdrukking van glutamaat speelt zich af in het celmembraan van de zenuwcel. In de synaps beïnvloedt alcohol het niveau van dopamine, serotonine en noradrenaline.

Een zeer hoge concentratie alcohol in de hersenen kan zelfs leiden tot de dood, omdat het deel van de hersenen dat de ademhaling regelt geen signalen meer uitzendt om te ademen. De persoon raakt in coma en overlijdt .

Op http://www.dekaterkomtlater.nl kun je een filmpje zien over de werking van alcohol in de hersenen.

Citaat:
Serotonine:
Serotonine (5-hydroxytryptamine, 5-HT) komt voor bij mensen, dieren en planten evenals aan serotonine verwante stoffen. Van alle chemische neurotransmitters heeft serotononie bij behandeling het grootste aandeel. Serotonine wordt gebruikt bij de behandeling van onrust, depressie, obsessieve compulsieve stoornissen, schizofrenie, beroerte, vetzucht, pijn hoge bloeddruk, stoornissen in de bloedsomloop, migraine en misselijkheid. De ontspannende en relaxerende neurotransmitter serotonine speelt een belangrijke rol bij het in en doorslapen Een belangrijke factor in het begrijpen van de rol van serotonine bij al deze stoornissen is een grotere kennis van de rol die verschillende receptor-subtypes spelen.

Serotonine werd voor het eerst van bloed geïsoleerd in 1948 door Page. Hierna ontdekte men dat deze stof ook voorkwam in het centrale zenuwstelsel, de darmwand (waar het gerelateerd lijkt aan verhoogde activiteit van maag en darmen) en de bloedvaten (grote bloedvaten lijken hierdoor samen te trekken.) Zoals bij de meeste neurotransmitters bleek ook serotonine over een relatied simpele structuur te beschikken. De farmacologische eigenschappen bleken echter complex.

De effecten op het centrale zenuwstelsel zijn het meest bestudeerd. De functies van Serotonine zijn talrijk: controle over eetlust, slaap geheugen en leren, temperatuur regulatie, stemming, gedrag(sexualiteit en hallucinogeen gedrag), hart en bloedvaten, spierspanning, klierregulatie en depressie. Verder schijnt serotonine een belangrijke rol te spelen in het evenwicht van de bloedplaatjes, de beweeglijkheid van het maag-darmkanaal en bij de carcinogene tumor afscheiding.

Wanneer men bedenkt dat de gemiddelde mens slechts over ongeveer 10 mg serotonine beschikt zijn de farmacologische en psychologische effecten enorm.

Chemische neurotransmitters zoals serotonine functioneren als overdrachtsstoffen die de hersenen gebruiken om onderling signalen uit te wisselen. Dit gebeurt door een interactie met een geschikte receptor. Ze worden gemaakt in de zenuwcellen en opgeslagen in kleine blaasjes in de uiteinden van bepaalde zenuwvezels. Na een zenuwimpuls komen ze vrij in de synapsspleet waar ze in interactie komen met verschillende postsynaptische receptoren.

De akties van 5=HT worden beëindigd door drie belangrijke mechanismen, diffusie, metabolisme en opname terug in de synaptische spleet. 1. De synthese of vermindering van 5-HT wordt bevorderd door voorlopers. De opslag van 5-HT kan geblokkeerd of bevorderd worden evenals het vrijkomen van 5-HT in de synapsspleet. In de synapsspleet kan 5-HT een interaktie aangaan met sommige receptoren en door andere receptoren juist tot een verminderde aktie gebracht worden. Wanneer 5-HT geen interactie aan gaat kan het opnieuw door de zenuw geabsorbeerd worden of voor een gedeelte niet geabsorbeerd. Dit gedeelte wordt gemetaboliseerd.

Hoezo vergezocht.....
Het heeft echt veel invloed op je serotonine nivo en dus ook op je vatbaarheid voor oa depressies.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:26

Wat een verhaal!
En wat vind ik het ontzettend knap van je dat je dit zo op een openbaar forum durft te plaatsen!! OK dan!
Heel veel sterkte en moed toegewenst!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:42

Ok.... ik heb het hele topic gelezen..... En tja, ik heb met je te doen... Maar ik wil ook wel even iets kwijt.... Het komt misschien agressief over, maar ik kan hier niet zo goed tegen namelijk....

STOP MET JE ZELFMEDELIJDEN!!!! HET KLINKT HARD EN DAT IS HET OOK, HELAAS MEID, HET LEVEN IS NU EENMAAL NIET ALTIJD EEN FEESTJE.
EN JIJ BENT DE ENIGE, MAAR DAN OOK ECHT DE ENIGE DIE ER WAT AAN KAN VERANDEREN. KIJK EENS OM JE HEEN ER ZIJN ZOVEEL MENSEN DIE HET MINDER HEBBEN DAN JIJ! MENSEN DIE ALLES WILLEN GEVEN VOOR HUN LEVEN MAAR DIE KANS NIET KRIJGEN.
KNOK VOOR JEZELF EN GEEF JEZELF EEN SCHOP ONDER JE KONT! JIJ BENT DEGENE DIE DE FLES PAKT, DUS JIJ BENT OOK DE GENE DIE HEM MOET LATEN STAAN.
JE ZULT VAST WEL EEN REDEN HEBBEN GEHAD WAAROM JE BENT BEGONNEN, IS DIE REDEN ER NOG, ZORG DAN DAT DIE VERDWIJNT, KIES VOOR JEZELF EN DUS VOOR STOPPEN MET DRINKEN!
ZET JE BEIDEN SCHOUDERS ER ONDER EN KLIM UIT DAT DIEPE DAL, VAL DUIZEND KEER, MAAR STA OP, EN KLIM WEER OMHOOG. OF DIT IS MET BEHULP VAN MEDICIJNEN, HULPVERLENERS OF WAT DAN OOK, DAT IS NIET BELANGRIJK, MAAR JIJ MOET HET DOEN EN NIEMAND ANDERS!

Nogmaals ik weet dat dit hard klinkt, maar zo denk ik er echt over. En ik zeg dit niet omdat mijn leven altijd zo rooskleurig is verlopen en geen hobbels heb ondervonden, ik heb de psychiatrie van héél dichtbij meegemaakt en ik begrijp echt dat je door allerlei oorzaken hier terecht kunt komen. Alleen weet ik ook uit ervaring dat jij de enige bent die er voor kunt zorgen dat je er uit komt en er uit blijft!
Een oprecht succes voor de weg die je nog te gaan heb, het zal niet makkelijk zijn.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:58

abbeltje schreef:
Ok.... ik heb het hele topic gelezen..... En tja, ik heb met je te doen... Maar ik wil ook wel even iets kwijt.... Het komt misschien agressief over, maar ik kan hier niet zo goed tegen namelijk....

STOP MET JE ZELFMEDELIJDEN!!!! HET KLINKT HARD EN DAT IS HET OOK, HELAAS MEID, HET LEVEN IS NU EENMAAL NIET ALTIJD EEN FEESTJE.
EN JIJ BENT DE ENIGE, MAAR DAN OOK ECHT DE ENIGE DIE ER WAT AAN KAN VERANDEREN. KIJK EENS OM JE HEEN ER ZIJN ZOVEEL MENSEN DIE HET MINDER HEBBEN DAN JIJ! MENSEN DIE ALLES WILLEN GEVEN VOOR HUN LEVEN MAAR DIE KANS NIET KRIJGEN.
KNOK VOOR JEZELF EN GEEF JEZELF EEN SCHOP ONDER JE KONT! JIJ BENT DEGENE DIE DE FLES PAKT, DUS JIJ BENT OOK DE GENE DIE HEM MOET LATEN STAAN.
JE ZULT VAST WEL EEN REDEN HEBBEN GEHAD WAAROM JE BENT BEGONNEN, IS DIE REDEN ER NOG, ZORG DAN DAT DIE VERDWIJNT, KIES VOOR JEZELF EN DUS VOOR STOPPEN MET DRINKEN!
ZET JE BEIDEN SCHOUDERS ER ONDER EN KLIM UIT DAT DIEPE DAL, VAL DUIZEND KEER, MAAR STA OP, EN KLIM WEER OMHOOG. OF DIT IS MET BEHULP VAN MEDICIJNEN, HULPVERLENERS OF WAT DAN OOK, DAT IS NIET BELANGRIJK, MAAR JIJ MOET HET DOEN EN NIEMAND ANDERS!

Nogmaals ik weet dat dit hard klinkt, maar zo denk ik er echt over. En ik zeg dit niet omdat mijn leven altijd zo rooskleurig is verlopen en geen hobbels heb ondervonden, ik heb de psychiatrie van héél dichtbij meegemaakt en ik begrijp echt dat je door allerlei oorzaken hier terecht kunt komen. Alleen weet ik ook uit ervaring dat jij de enige bent die er voor kunt zorgen dat je er uit komt en er uit blijft!
Een oprecht succes voor de weg die je nog te gaan heb, het zal niet makkelijk zijn.
Sorry, maar ik vind dit een erg makkelijke reactie...

Ok, zij is de enige die er iets aan kan doen om het te veranderen. Maar ik geloof niet dat je er zelf ooit mee te maken heb gehad. Want dan praat je er niet zo luchtig om. Ook de hulp verleners (bij haar dan wel) zijn vaak echt niet zo mee werkend als dat je zou denken. Dus ik vind eerlijk gezegt dat je er behoorlijk makkelijk over denkt en praat....

Het is helaas niet makkelijk om uit een diepe depressie te komen, vooral niet in combinatie met. En soms heb je hulp nodig van hulpverleners om er weer uit te komen, en som nog zelfs in combinatie met medicatie.

Strekte TS. Ik weet enigsinds dat het erg moeilijk is. Al heb ik er zelf nooit een verslaving bij gehad...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:06

abbeltje schreef:

pfff in eerste instantie dacht ik precies zo..maar helaas werkt het niet om het op deze manier te brengen.

Meid, ik wens je sterkte met alles en hoop dat je er uit komt.

@ Kiwiko. na jou reactie te hebben gelezen hier, kreeg ik kippenvel van boven tot onder..zelfs nu nog..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:36

Hallo Nathalie,

Kijk stiekem al jaren naar topics van jou, omdat ik je altijd zo een stoere meid vond die zomaar naar Turkije ging en deze liefde nog blijkt te werken ook!

Ik hoop dan ook zo enorm dat er snel een plaatsje voor je ergens is waar je echt af kan kicken.....! Kopje op meisje!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:41

Hey Meissie, Ik was laatst nog even bij je in de winkel (bij je vriendje) hopelijk hefft hij je de groetjes gedaan.....Wat ik tegen hem zei.
Ook vertlede hij dat je de goede kant opging dus schrik echt enorm van je topic.
En ik begon je stiekem eigenlijk alweer te missen met het pb-en Haha!. Elke keer dat ik bokt opende dat ik zag je hebt 2 nieuwe berichten......hahaha.... wat hebben we heen en weer gepb-t.
Als je je verhaal kwijt wilt of weet ik veel wat (even schelden ofzo) dan staat m'n pb weer helemaal tot je beschikking.
Ik hoop dat ze je scnel kunnen helpen op novadic en anders moet je zeker even naar je psycoloog bellen over hoe je je nu voelt en vooral omdat je je genaait voelt omdat jij wel eerlijk was enz.... misschien kan zij nog iets voor je regelen. En ik weet dat je telefoon angst hebt maar denk maar zo die mensen aan de andere kant zien mij toch niet.... en de gene die je nu belt is ervoor om je te helpen.........onthoud dat goed.....HEEL VEEL STERKTE!!!!!!!!!!!!!!!

*** sorry het verhaal springt nogal van de hak op de tak maar zo ben ik nou eenmaal Haha! **

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 20:00

Bedankt voor de berichtjes!!! Ik heb idd de groetjes gekregen Mywayzidane. Knipoog

Op die andere reactie ga ik maar niet in. Dat is nou nét iets wat ik niet zou moeten horen...... maargoed jullie gaan alleen af op de gegevens die ik hier geef en het verhaal ik hier typ. En ik hoop dat jullie wel begrijpen dat ik niet echt diepgaand ben gaan typen over de specifieke problemen die ik heb....

Verder wil ik nog één ding laten weten, omdat ik daar veel PB's over krijg.
Ik ben absoluut nog steeds samen met mijn geweldige vriend en hij heeft hier absoluut niets mee te maken. Ik had het wat dit betreft niet beter kunnen treffen. Hij steunt me met alles en staat altijd voor me klaar. Hij zou zelfs van de flat afspringen, als dat mij beter zou maken. (woorden van mijn vader)
Dus nee er zijn absoluut geen problemen tussen ons. Lachen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:06

abbeltje schreef:

laat dit soort reacties maar weg want dit helpt niet echt.
vind dit ook niet echt normaal help haar eerder als ulke dingen neerzetten en wie zegt dat ze zelfmedelijden heeft!!!! om van iets van te komen moet je er veel energie in steken en dat doet ze ook
dus graag deze reacties weglaten ookal denk je er zo over dat die je dan maar fijn achter de computer geef haar eerder tips op een normale manier die haar kunnen helpen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:41

meid, wat een verhaal zeg en wat lijkt me het moeilijk om dat te plaatsen hier...

gelukkig heb je een lieve vriend en ouders die je steunen en geloof in jezelf en dan gaat voor jou de zon ook weer schijnen....

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:07

Nathalie Ik heb 1 vraag, of vraag iets wat ik me afvraag.
Het ziekenhuis (paaz) heeft je ontslagen, doordat je eerlijk bent.
Als ik je berichten goed heb gelezen, zijn er ook anderen mensen die in therapie zijn/ waren en ook hun belofde wbt de drank hebben verbroken en er glas hard over liegen.

Kan het niet zijn doordat jij er eerlijk over hebt gesproken, dat je al een paar stappen verder bent dan die mensen die er over hebben gelogen.
En dat hun je om die reden geen hulp meer kunnen bieden?

Misschien vergezond, maar kan er een kern van waarheid in zitten?

Ps ik ken misschien nog wel iemand die je kan helpen, gaat wel richting het paranormale.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:37

Jeetje Nathalie, ook ik zit met kippenvel dit te lezen.
Je bent zo'n jonge sterke meid,zoals je altijd overkomt op bokt en via pb.
Laat je koppie niet hangen hoor meid.. Het leven is te mooi !
Als er iets is wat ik kan doen,dan pb je me maar hoor Ja
Mn pb box staat altijd open!
Heel veel sterkte en probeer met je mannetje wat leuke dingen te doen,dagjes weg enzo.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 15:03

Susan, goed bedacht, maar helaas heeft het er niets mee te maken.
Ik wil niet te diep over andere patienten gaan praten natuurlijk. Maar iedereen zat er voor een andere reden. Ik heb iemand gezien die alleen voor de detox daar zat en daarna ergens anders heen ging. Dit persoon mocht elke dag tot half 10 s avonds naar buiten en kwam elke dag dronken terug. Zij bleef liegen en heeft haar vooraf afgesproken periode gewoon afgemaakt.
Ik heb er erg lang gezeten (10,5 week dus) en er zijn natuurlijk veel mensen die er maar waren voor eén week, of twee weken. Ik ben in het begin bij 1 van mijn eerste x met verlof de fout in gegaan. Ben hier eerlijk over geweest en kreeg te horen dat het niet zo erg was. Dit was wel nog in de eerste tijd, dus ik was hier veel meer met andere problematiek bezig en hield het drankprobleem achterwege. Ik heb in het begin afkickverschijnselen gehad maar daar werd niet over gepraat. Pas na een week of 6 ben ik in een groep gekomen waar ik iedereen zo ontzettend vertrouwde, we waren echt een hele hechte groep. Daar ben ik pas gaan praten over het drankprobleem. Het is een groot probleem,maar andere problemen zijn ook groot. Toen ben ik nog eens de fout in gegaan op verlof en kreeg ik dus een waarschuwing. Er mag gewoon niet gedronken worden, of je nou een verslaving hebt of niet. Alcohol is verboden. Toen vond ik het al heel moeilijk om te horen. Vooral omdat ik daar als ik er weer de hele week was, me op mijn gemak voelde en hard mijn best deed om aan mezelf te werken, maar als ik met verlof was in het weekend, dan was het zo fijn thuis, dat ik niet meer terug wilde... dan was de fles grijpen een erg makkelijke oplossing.
Gelukkig is dat uiteindelijk niet de reden geweest om te gaan drinken..
En dat ik daar eerlijk over ben geweest, betekend zeker dat ik goed 'op weg' ben. Maar ik wil gewoon stoppen, en daarom ben ik er eerlijk over. Maar achteraf gezien had ik liever gehad dat ik er niks over had gezegd.....

Als je denkt dat diegene mij kan helpen zou je me dan even willen PBen?

Verder iedereen bedankt, ook voor de lieve PB's. Ja Ik vind het vrij moeilijk om op elke PB te reageren...

_Susan_

Iemand die je misschien zou kunnen helpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:49

Oeps moet een BP zijn Bloos

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:12

Ik zal niet zeggen hoe ik erover denk want dat zou je alleen nog meer naar beneden duwen.

Ik wil wel zeggen dat ik het gevoel heb dat je nog een hele lange weg te gaan heb, en wil je veel sterkte wensen om hier uit te geraken Lachen .

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:24

Nathalie.. ik weet niet goed wat ik je zeggen moet.
Ik vind het ontzettend knap van je, dat je elke dag het gevecht weer aangaat, en er voor vecht om niet naar de fles te grijpen. Ik hoop dat je dat ook elke dag opnieuw, blijft doen.
Jouw weg naar herstel mag dan lang lijken, maar als je achterom kijkt, zul je zien dat je al verder bent dan je denkt.

Ontzettend veel kracht toegewenst.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:38

Bekend verhaal dit. Mijn vader heeft ongeveer dezelfde problemen. Alleen hij heeft ook nog een gokverslaving, maar dat komt uiteindelijk ook allemaal in een kringetje rond. Alcohol op en dan gaan gokken. Heel je geld weggegokt en balen en nog meer gaan drinken en uiteindelijk zo hopeloos dat je er een eind aan probeert te maken. Wat nu de beste oplossing is weet ik nog steeds niet. Ik heb altijd voor mijn vader klaar gestaan en heb gezorgd dat hij een hond nam en dat heeft hem wel goed gedaan. Het gaat tegenwoordig een stuk beter, alleen het gokken blijft een probleem. Het drinken is een stuk minder gelukkig. Mijn vader heeft ook op de paaz gezeten, maar ook bij de kentron en naar mijn idee had hij meer aan de kentron als aan de paaz. Maar ik weet niet of kentron door heel Nederland zit. Heel veel sterkte ermee en hoop dat het snel beter met je gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 07:07

Neem anders eens contact op met je verzekering of je niet behandeld kan worden bij een "particuliere" instelling als bijv. www.hsk.nl
Deze zitten ook in Eindhoven en werken heel anders dan een PAAZ.
HSK Eindhoven
Pastoriestraat 157
5612 EK Eindhoven
Tel : (040) 237 76 55
Fax : (040) 237 69 99
E-mail: eindhoven@hsk.nl

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 08:52

Ik zal eens even kijken Lia, bedankt!!

Ik moet sowieso eerst deze week het advies van Novadic afwachten. (overigens werken die samen met Kentron Ginger) Daar ben ik erg benieuwd naar.
Verder gaat het best redelijk.. Op goede momenten denk ik dat ik het allemaal wel zelf kan zoals nu en gister.. maar bijv zaterdag heb ik het verschrikkelijkste moment van deze hele periode gehad, dan weet ik echt niet meer wat ik met mezelf moet doen. Een schop onder mijn kont werkt niet want dat zorgt ervoor dat ik mezelf ga vertellen dat er niks aan de hand is en ik niemand mag lastig vallen omdat ik niet 'belangrijk' genoeg ben en anderen het al druk genoeg hebben....... En door dit heb ik al veelste lang gelopen.

Ik ga even op die site hierboven kijken. Dan wacht ik deze week t advies nog af en wie weet als dat me neit bevalt, eens de verzekering bellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:16

Ik weet niet wat ik moet typen.. de grote lijnen heb ik namelijk ook meegemaakt.. ze hebben mij ook keihard laten vallen ondanks dat het de afspraak was.. vervolgens zouden ze me binnen 4 weken andere hulp aanbieden en daar heb ik dus meer als 6 maanden op moeten wachten. Dit heeft me een hoop gekost... het ging écht slecht met me.. daar hebben we zelfs nog contakt over gehad. Echter heb ik mezelf kort daarna bij de lurfen gepakt.. naja van de een op de andere dag heb ik tegen mezelf gezegd. het moet klaar zijn... ik heb 23 jaar amper geluk gehad in mijn leven. en nu verplicht ik het geluk om maar aan mijn zijde te gaan staan. ik ben het zat het MOET anders... En hoewel ik er nog lang niet ben.. merk ik wel dat door dit inzicht de dingen mij anders tegemoed komen. beter en positiever..
Ik hoop dat jij die kracht ook vind.. 80% van alle problemen moet je zelf oplossen 20 % zal je daarmee geholpen worden door mensen maar die mensen geven je ook weer %en die je zelf moet oplossen.
Je komt er wel je redt het wel!

Sterkte!