raare vraag over bevallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

silvana84

Re: raare vraag over bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:43

Daarom vind ik bevallingen zo vies. Ik weet dat het natuur is en dat er niks mis mee is. Maar ik had altijd een walging bij het zien van de bevalling enz.. en bij mijn eigen bevalling van mijn zoon vond ik het ook vies(heb tot het laatste moment om een keizersnee gezeurd maar kreeg ik niet). En nu nog steeds ook al heb ik een hele leuke lieve zoon ik vind het nog steeds vies, moet wel zeggen dat ik na 4 jaar de pijn ben vergeten.

Ik zeg ook altijd tegen mensen, ik neem pas weer een kind als ik een keizersnee mag of als mannen zwanger kunnen worden(ga ik eens fijn een mannetje bezwangeren hihi)

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:44

weet je dat ook juist de angst voor bevallen maakt dat het meer pijn doet ?
bij ieder vrouw is het anders.

bij mijn eerste had ik eigenlijk amper pijn van de weeen en zat ik echt te wachten tot wanneer ik nou eens dood zou gaan van de pijn. was veel te bang dat we de verloskundige zouden bellen en ik nog maar 1 of 2 centimeter ontsluiting zou hebben.
Kwam er uiteindelijk op neer dat de verloskundige zo ongeveer binnenstapte toen de persweeen begonnen. 20 minuten later is onze oudste geboren.
bij de tweede heb ik met 8 centimeter ontsluiting de paarden nog binnen gezet en gevoerd.

maar over de poepvraag je kunt er erg weinig aandoen als het meekomt. Zou er alleen voor zorgen dat een eventuele partner aan het hoofdeind van het bed staat en zich op jou concentreerd dan dat ie vol focus in je muts staat te kijken.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:45

ehm, bij mij kwam er niets uit nee, maar voor ik naar het zkh ging vroeg mn verloskundige of ik nog even naar de wc wou gaan Tong uitsteken
Maar geloof mij, als het op dat moment wel gebeurt dan intresseert je dat echt geen sier hoor, je heb wel wat anders aan je hoofd Clown

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:46

Toen ik een jaar of 17 was vond ik bevallingen ook eng, maar gelukkig groei je daar over heen als je wat ouder wordt. Anders zou de wereldbevolking lang zo hard niet groeien.
Het is een prachtige ervaring!!!!! Ik wilde altijd maar 1 kind, maar na 1 makkelijke zwangerschap en dito bevalling wilde ik het nog wel een 2e keer meemaken( en dat zei ik direct na de bevalling al ).
Mijn 2e bevalling was nog makkelijker dan de eerste, helaas wel in het ziekenhuis omdat het net tijdens de feestdagen was.
Of ik ook gepoept heb zou ik niet weten... weet wel dat ik moest overgeven toen ik onder de douche stond.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:46

Sowieso aan te raden dat je man bij je hoofd blijft staan, niet alleen vanwege de poep haha! Inknippen etc. is ook niet zo'n pretty sight Knipoog

Ik had volgens mij ook een vlokje. Als je eenmaal persweeën hebt, zal het je worst wezen wat er mee naar buiten komt. Tenminste dat was mijn gevoel Tong uitsteken

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:53

Ik hoor ook wel eens dat er vrouwen zijn die gaan spugen! Daar ben ik zó ontzettend bang van hè ah dat je daar ligt en je spuugt alles onder, ik hoop niet dat dat vaak gebeurd eigenlijk..

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:58

ook dat kan van de pijn gebeuren en mdat er zoveel in je lijf gebeurt. Maar ook daar moet je niet te veel over na gaan denken. Als het gebeurt, dan gebeurt het. oliebol happens.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:00

chipieke schreef:
Denk wel dat het eruit kan komen, zou het wel niet willen eigelijk Tong uitsteken

believe me..op het moment zelf interesserd je dat werkelijk geen ene biet..
als de baby d'r maar uit komt

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 14:06

[quote="DebbieY"]Ik hoor ook wel eens dat er vrouwen zijn die gaan spugen! quote]

Jasses dat kan dus ook gebeuren, komt er aan alle kanten van alles uit behalve een kind.
Is het van de pijn dat je moest overgeven?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:11

_Bonte_ schreef:
op voorhand krijg je een soort laxeermiddel zodat alles er al uit is. NEt geleerd op school

welke leraar heeft je dat dan wijs gemaakt??
Das vast een man geweest Clown

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:14

_Bonte_ schreef:
op voorhand krijg je een soort laxeermiddel zodat alles er al uit is. NEt geleerd op school

Alleen als je in het ziekenhuis bevalt volgens mij.
Ik geloof dat ik ook over mijn 2e dochter heen heb gepoept maar het is toch een leuk kind geworden Haha!
Tijdens een bevalling heb je zulke oerkrachten dat je je daar echt niet druk over maakt Knipoog

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:18

Voor iedereen geld dat de bevalling een heel persoonlijk verhaal is. En naast de "eitjes" zijn er dus ook de drama's. jammer dat er vaak alleen zo roze wolkerig over word gedaan...gelukkig voor diegene die dat zo ervaren natuurlijk, maar hey...als ik me alleen druk had moeten maken over een poepen of plassen...dan had ik staan juichen. Ik heb wel laxeermiddel gehad, lag dan ook wel in ziekenhuis, dat zal wel verschil maken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:19

Nee hoor, ook in het ziekenhuis niet, je mag gewoon over je kind heen poepen Clown

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:21

Leuk om te vertellen wanneer je hun 14e verjaardag viert waar alle vriendjes bij zitten Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:40

Ik moet wel lachen om de onzin die ik hier lees. Haha!
Bonte, zeg maar tegen die leraar dat hij onzin uitkraamt. Het zal best bij bepaalde bevallingen gebeuren, maar echt niet bij elke. Clown

Roze wolk verhalen over bevallingen ken ik persoonlijk niet. Elke vrouw vindt het verrekte pijnlijk en meer dan keihard werken, soms urenlang......

MyriamK, inderdaad, bij zulke oerkrachten, die mensen die dat nog nooit hebben meegemaakt zich echt niet kunnen voorstellen, heb je wel wat anders aan je hoofd. Knipoog
Daarbij hebben verloskundigen, gynaecologen en het verplegend personeel wel wat meer gezien in hun carriere. Knipoog

Mijn vriend zat in principe naast me om me te ondersteunen, dus die ziet echt niet letterlijk van alles er uit komen. Tenzij hij het wilde zien, dus het is aan henzelf. Daarbij is mijn ervaring (in elk geval bij mijn vriend, maar ik hoor het ook van de mannen van mijn vriendinnen) dat een man zo enorm veel respect heeft voor een vrouw die zijn kind op de wereld zet. Dan zien ze pas hoe zwaar dat is en daarbij ben jij voor altijd de mama van HUN kind. Iets wat je voor eeuwig samen verbindt. Of je nou bij elkaar blijft of niet.

Ik ben jaren geleden in het ziekenhuis bevallen, ben er op het allerlaatste moment heen gegaan. Was een hele zware rit met die weeenstorm. Niets laxeermiddel, gewoon persen en er voor gaan Clown . Heb een prachtige dochter, die me alle pijn en alle ongemak waard was.
Het ergste van de bevalling vond ik de enorme pijn van mijn weeenstorm. De ergste pijn die ik ooit in mijn leven gehad heb, het was alsof mijn lichaam uit elkaar getrokken werd. Maar wat ben je trots als je het voor elkaar gekregen hebt en het mooiste kind van de wereld in je armen houdt.

Dus als sommigen zich graag druk maken over wat poep en plas, tja..... Lekker belangrijk, zou ik zeggen. Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:47

Mijn vriendin had bij haar laatste bevalling ook een weeen storm en zegt precies hetzelfde als jij idd Twiggy.
Zaterdag gaat ze gestript worden, derde kindje komt er dus bijna aan en ik ga haar begeleiden.
Vind het heel speciaal en ben zelf nu ook al best zenuwachtig.
Ze heeft gewoon een man hoor, en ik hoor, niet dat er verkeerde ideeen over ontstaan Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:54

Onassa schreef:
Mijn vriendin had bij haar laatste bevalling ook een weeen storm en zegt precies hetzelfde als jij idd Twiggy.
Zaterdag gaat ze gestript worden, derde kindje komt er dus bijna aan en ik ga haar begeleiden.
Vind het heel speciaal en ben zelf nu ook al best zenuwachtig.
Ze heeft gewoon een man hoor, en ik hoor, niet dat er verkeerde ideeen over ontstaan Clown

Spannend, zeg Lachen !! Wat ontzettend leuk dat jij er bij mag zijn en haar mag begeleiden. Is haar man er dan ook bij? Heel veel succes en geniet van zo'n mooi moment van nieuw leven.... Wel intiem, hoor, dat je erbij mag zijn!!

Mijn allerbeste vriendin is volgende week uitgerekend van haar eerste (ook een dochter Go jij! Go jij! !!!) en ik ben er dan niet bij, maar leef ook zo enorm mee..... We bellen heel vaak, want helaas woont ze niet meer heel dicht in de buurt. Voel me ook licht zenuwachtig, omdat ik het zo leuk vind voor hen saampjes. Elke bevalling is anders natuurlijk.....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:58

Ja, ik vind het ook heel bijzonder en zeker gezien ik helaas zelf nooit geen kindertje heb kunnen krijgen is dit wel heel speciaal voor me, zal ook zondermeer erg emotioneel worden.
Ja haar man is er ook bij, we zijn echt hele goede vrienden van elkaar met zijn vieren.
Mijn man gaat ook mee, maar die moet netjes op de gang wachten Clown
Zo krijg ik toch een beetje iets meer gevoel van een kindje wat me wel heel erg na staat, ik zal een van de eerste zijn die haar ziet want ja....het word een meisje.

Immetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:59

_Bonte_ schreef:

Ik sluit me aan bij een aantal voorgangers..ik heb het ook nog nooit gehad (en ben 3x bevallen) dusseh..is niet helemaal waar wat ze je op school vertellen Clown

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:08

echt kan me niet zo druk maken of ik wel of niet alles onder poep tijdens de bevalling ..
heb me wel afgevraagd of ik dat bij mijn dochtertje heb gedaan ...
ben over 22 dagen uitgeteld van ons 2e kindje ..

en idd het enige dat je wilt tijdens je bevalling is dat kind eruit zodat de pijn stopt
en verder who cares , the oliebol

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:10

Onassa schreef:
Ja, ik vind het ook heel bijzonder en zeker gezien ik helaas zelf nooit geen kindertje heb kunnen krijgen is dit wel heel speciaal voor me, zal ook zondermeer erg emotioneel worden.
Ja haar man is er ook bij, we zijn echt hele goede vrienden van elkaar met zijn vieren.
Mijn man gaat ook mee, maar die moet netjes op de gang wachten Clown
Zo krijg ik toch een beetje iets meer gevoel van een kindje wat me wel heel erg na staat, ik zal een van de eerste zijn die haar ziet want ja....het word een meisje.

Kan me na jouw verhaal helemaal voorstellen hoe bijzonder dat zeker in jouw geval moet zijn. Ik vind het heel mooi dat jouw vriendin jou hiervoor gevraagd heeft. Zegt heel wat over jullie mooie vriendschap. Ja

Hihi, wat leuk, ook een meisje. Lachen

Nou, ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat ervaren en oooooh, ja, je zult heel emotioneel zijn.....
Wel heel mooi, maar ook gemengde gevoelens misschien voor jou. Ik heb ook een paar vriendinnen die net als jij, geen kinderen kunnen krijgen en daar heel veel verdriet van hebben. Gelukkig kunnen we het toch goed delen met elkaar en ik vind het geweldige vrouwen. Zet 'm op, meis!!! Lachen

spike2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:20

Ik ben 2 keer bevallen in het ziekenhuis en heb geen van de 2 keren een laxeermiddel gekregen.
Bij mijn oudste is er na de geboorte nog iets uitgekomen was geen vlokje maar eerder een koeienvlaai Bloos zo over de schoenen van de gynecoloog.
Zelf heb ik niets gevoelt waarschijnlijk was het de druk van de nageboorte en omdat ik een ruggeprik had heb ik geen druk gevoelt.
Ja je schaamt je op z´n moment wel even maar dat is ook zo weer vergeten,natuurlijk ook dat de gynecoloog het afdeed dat het heel normaal was.
Ja en omdat het geen vlokje was kreeg mijn man het ook duidelijk mee.
Bij mijn tweede had ik totaal geen probleem en kwam alleen onze dochter.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:23

Miryamk schreef:
_Bonte_ schreef:

Alleen als je in het ziekenhuis bevalt volgens mij.
Ik geloof dat ik ook over mijn 2e dochter heen heb gepoept maar het is toch een leuk kind geworden Haha!
Tijdens een bevalling heb je zulke oerkrachten dat je je daar echt niet druk over maakt Knipoog

Ook dat niet eens.

Overgeven heb ik wel gedaan, bij allebei 1x, netjes in het bakje. Daarna was de misselijkheid ook meteen over. Nee, ik heb echt geen zware bevallingen gehad Lachen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:55

Twiggy2008 schreef:
Kan me na jouw verhaal helemaal voorstellen hoe bijzonder dat zeker in jouw geval moet zijn. Ik vind het heel mooi dat jouw vriendin jou hiervoor gevraagd heeft. Zegt heel wat over jullie mooie vriendschap. Ja

Hihi, wat leuk, ook een meisje. Lachen

Nou, ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat ervaren en oooooh, ja, je zult heel emotioneel zijn.....
Wel heel mooi, maar ook gemengde gevoelens misschien voor jou. Ik heb ook een paar vriendinnen die net als jij, geen kinderen kunnen krijgen en daar heel veel verdriet van hebben. Gelukkig kunnen we het toch goed delen met elkaar en ik vind het geweldige vrouwen. Zet 'm op, meis!!! Lachen

Dank je meid, en ik weet zeker dat ik ook mijn tranen mag laten gaan, dat zal niet tegen te houden zijn denk ik.
Ik vind het ook geweldig dat ik dit mee mag gaan maken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:41

Wat super Onassa, ik wens je heel veel plezier bij die mooie belevenis!