Ik kan de hele dag wel slapen.....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TeSzZz

Re: Ik kan de hele dag wel slapen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:08

CVS/ME duurt vaak jaren voor die diagnose word gesteld, en heel veel mensen hebben op dit moment idd een winterdip dus ik zou er niet meteen vanuit gaan Lachen

Elke dag lekker om dezelfde tijd naar bed, idd niet te lang slapen en zorg dat je goed afwisselt. Als je op je werk de hele dag aan de telefoon oid zit, zorg dan dat je in de pauze ff lekker een rondje gaat lopen ofzo, dat scheelt echt een stuk!

Verder wel blijven bewegen enzo (wel rustig aan), dus niet op je werk na alleen maar thuis op de bank gaan liggen maar juist ff op de fiets de boodschappen doen enz

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:14

Had/heb ik ook, heb hier een lamp gekocht voor thuis en vandaag lekker in de échte zon buiten in de weer geweest. http://www.lichttherapie.nl
Helpt echt. Zonnebank is idd wel erg lekker, maar het gaat er juist om dat er een bepaalde hoeveelheid licht op je netvlies valt. En onder de zonnebank heb je je ogen dicht!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:17

TeSzZz schreef:
CVS/ME duurt vaak jaren voor die diagnose word gesteld, en heel veel mensen hebben op dit moment idd een winterdip dus ik zou er niet meteen vanuit gaan Lachen

Elke dag lekker om dezelfde tijd naar bed, idd niet te lang slapen en zorg dat je goed afwisselt. Als je op je werk de hele dag aan de telefoon oid zit, zorg dan dat je in de pauze ff lekker een rondje gaat lopen ofzo, dat scheelt echt een stuk!

Verder wel blijven bewegen enzo (wel rustig aan), dus niet op je werk na alleen maar thuis op de bank gaan liggen maar juist ff op de fiets de boodschappen doen enz

Bij mij was het binnen een aantal maanden heeeel duidelijk. dus wbt het feit dat het jaaaaren duurt is niet waar.

Maar voor de rest ben ik het zeker met je eens. En een lichtlamp doet wonderen, iedere dag een half uurtje ervoor is super gezond Ja

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:22

DL_ schreef:
TeSzZz schreef:

Bij mij was het binnen een aantal maanden heeeel duidelijk. dus wbt het feit dat het jaaaaren duurt is niet waar.

Maar voor de rest ben ik het zeker met je eens. En een lichtlamp doet wonderen, iedere dag een half uurtje ervoor is super gezond Ja

Ik zei dat het vaak jaren duurt, niet altijd Tong uitsteken bij mij is de diagnose ook na ff ruim een half jaar gesteld, maar bij veel mensen met cvs waar ik contact mee heb (ben in therapie geweest bij revalidatiecentrum t Roessingh voor 6 weken totaal) heeft het over het algemeen wel heel lang bij geduurd.

Reden dat ik zei er niet meteen vanuit te gaan is dat ik ook een aantal mensen heb gezien die van zichzelf dachten dat ze CVS hadden terwijl dat achteraf zeker niet het geval was. Zij zijn ernaar gaan leven en waren dus veel verder van huis dan nodig was geweest, alleen door zelf met die diagnose te komen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:26

Ja oké dat ben ik met je eens.
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat het bij mij geen jaaaaren heeft geduurd. heb er ongeveer 3 jaar last van gehad (wat ook lang genoeg is vind ik Knipoog ) en nu gaat het goed. ik heb wel heel hard mijn slaap nodig, iets wat ik hiervoor niet had. en als ik ochtenden achter elkaar vroeg op sta moet ik echt een dag uitslapen want anders trek ik het niet. (maar dan slaap ik ook echt 12 uur. )

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:28

Goed zo Lachen ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu nog mee loop, ben nu 5 jaar onderweg denk ik. Kan gelukkig wel weer wat meer doen dan de afgelopen 2-3 jaar waar het op zijn ergst was, dat thuiszitten was ik zo zat!

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 15:40

Even een updatje; ik ben woensdag naar de huisarts geweest en die nam mijn klachten erg serieus.
Donderdag gelijk op mijn nuchtere maag bloed wezen prikken, ze gaan kijken op pfeiffer, bloed armoede, schildklier, lever en nieren...

Donderdag kan ik bellen voor de uitslag...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:46

zelfde probleem hier Ja
Ik had ook bloed laten prikken,
is toen niets uitgekomen..

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:05

achh dat probleem heb ik ook word er een beetje moe van letterlijk want of het nu winter of zomer is ik ben altijd moe !! ik heb dit jaar al 3 keer bloed laten prikken, en heb me zelfs laten opereren aan mijn amandelen omdat de huisarts plus kno arts dachten dat het daar weg kwam niet duss !! het is heel vervelend en ik zit ook een beetje met mijn handen in het haar!! maar ik heb geen moeite met opstaan alleen ik hou niks vol voor dat ik moet werken op donderdag avond moet ik eerst de hele middag slapen anders hoef ik niet op mijn werk te verschijnen zo erg is het gewoon.!! mjaaah het ligt ook niet aan mijn eetpatroon ik eet heel veel fruit en eet ook goed!! maar de huisarts gaat het allemaal even voor me uitzoeken en die stuurt me vast door naar het ziekenhuis, ik weet gewoon dat er iets mis met mij is maar de groote vraag is wat!! ik hoop voor jou dat het gewoon een winterdip is want ik heb het nu al bijna 2 jaar en het is gewoon echt niet leuk !!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:24

Het is koud dus je lichaam doet gewoon veel moeite om zichzelf warm te houden... Ik heb het ook hoor dat ik zo moe ben ..

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:06

Fijn dat je even hebt laten prikken.. Lachen Dan weet je het ook meteen zeker.. Lachen

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 14:11

Vandaag de uitslag van mijn bloed gehad, ik heb een tijdje geleden pfeiffer gehad vertelde de ha, en ik weet precies wanneer dat moet zijn geweest.. in mei heb ik wel drie weken last gehad van mijn keel zo erg dat ik niet meer kon slikken/praten. Ook was ik in die tijd al moe.. Ben toen naar de ha geweest en het uitgelegd... Nee je hebt gewoon een griepje!! Gewoon 2 daagjes op bed liggen.

Maar nu ruim een half jaar verder lijk ik nog wel meer moe te zijn dan in de tijd dat ik pfeiffer moet hebben gehad..?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:13

dat zou kunnen pfeiffer heeft 'n best wel lange na sleep... (betekend dat je er idd nog last van kunt hebben)

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:25

Nou, das wel erg toevallig! Ik heb precies hetzelfde, werk ook bij een klantenservice enz. Al naar de dokter geweest, waarschijnlijk werkte ik teveel en had ik een te druk rooster. Heb altijd afspraken of moet weer dat en dat doen blabla. Als ik uit school kom ga ik ook het liefste slapen, maar leef geloof ik alleen nog maar van red bull(wat ook erg slecht is) maarja, ik moet dus gewoon een rustig aandoen een weekje, ga eens een week uit logeren bij iemand ofzo. Zal je misschien wel goed doen om eventjes tot rust te komen en ga daarna aan de slag met je dagelijkse ritme Knipoog veel succes!!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:41

Een winterdipje. Haha!

Ik ben ook steeds moe, maar heb meer dat ik 's ochtend mijn bed niet uit kan komen en 's avonds juist weer niet in slaap kom ookal ben ik wel moe.