het condoom

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manonxxlove

Re: het condoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:08

denk d'r eigenlijk bijna nooit bij na dus nee gebruik condoom nauwlijks. heb aantal relaties gehad en one night stands maar bij weinig condoom gebruikt * schaam schaam *
op dit moment heb ik een vriend en doen het ook zonder. laten ze die dingen eerst maar eens wat goedkoper worden...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 19:09

ze zijn altijd goedkoper dan een kind , een adoptie kind
of hiv

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:09

manonxxlove schreef:
denk d'r eigenlijk bijna nooit bij na dus nee gebruik condoom nauwlijks. heb aantal relaties gehad en one night stands maar bij weinig condoom gebruikt * schaam schaam *
op dit moment heb ik een vriend en doen het ook zonder. laten ze die dingen eerst maar eens wat goedkoper worden...

Een kind is duurder als condooms Knipoog

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:11

Elma_ schreef:
ja volgens mij wel!
Ik weet alleen niet of je dan een aanvullende moet hebben of het ook gewoon met de basis kan.. maar ik weet wel vrij zeker dat je condooms vergoed kan krijgen!

Hier ben ik wel heel benieuwd naar! Iemand die het al heeft uitgezocht?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:13

je zorgverzekering bellen..al heb ik hier een hard hoofd in Bloos

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:14

Elma_ schreef:
je kunt ook een aantal condooms vergoed krijgen trouwens..
ik dacht 50 per jaar?

Bij de Agis (?) krijg je idd een reuzepak condooms als je daar je verzekering afsluit Haha!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:14

Ik vind het ook appart, daarom ben ik er nieuwsgierig naar. En ik ben pas net 2 dagen 18, dus ik weet nog niet precies hoe dat werkt met mn zorgverzekering. Bloos

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:15

Ik ben ook helemaal voor.. Maar moet tegelijk bekennen dat ik niet altijd een condoom gebruik. Sowieso bij vaste vriend niet. Maar daarnaast is het me ook wel overkomen. Echt heel dom en achteraf heb ik dan ook echt wel spijt. Maar als je je partner een beetje kent, ga je er vanuit dat dat wel goedkomt..

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:19

Als je dan toch beslist om op mijn leeftijd, aan seks te doen, damn, doe dan niet zo dom, en koop gewoon een condoom, men moeder heeft liever dat ik zeg joh mama, heb je geld voor me? Voor condooms, dan dat ik niks zeg en in ene zeg Joh mam ben al 5 maanden zwanger hoe vind je die?

Dusja, naja, voorjezelf de keus hea..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:20

bij het cz kreeg ik ook condooms toen ik de verzekering afsloot...
maar mijn zus zei meteen... die wil ik hebben! zij was net bevallen en mocht nog geen pil gaan slikken ivm borstvoeding... en heb ze dus ook afgegeven omdat ik ook geen condoom-mens ben Bloos
eigenlijk best stom aangezien mijn nichtje al 2 keer zwanger is geraakt ookal slikte ze de pil Ach gut
wel vind ik dat in het begin van een relatie (en zeker bij een one night stand) een condoom een must-have! je wilt er toch niet na een paar weken achterkomen dat er opeens paddestoelen op je muts groeien toch Clown

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:25

dipstaartje schreef:
ik heb al 16 jaar dezelfde partner en heb een bloedhekel aan depil vanwege de bijwerkingen
dus we houden een beetje rekening met de vruchtbare dagen en anders gebruiken we een condoom

heb al 2 kids en wil het daar wel bij laten

Hier hetzelfde, ik heb nooit aan de pil gewild, en dan moet je toch wat anders. Het is een kwestie van wennen.

In de jaren tachtig, toen ik in de puberteit zat, was er enorm veel aandacht voor safe sex wat betreffende AIDS, wanneer zie je nu nog voorlichtende progamma's over AIDS? Ik zie het zelden, toendertijd had je dagelijks reclame tegen AIDS en geslachtsziekten en voor condoomgebruik. Dat is er bij mij zo ingestampt.
Waarom zou je met je leven spelen, wat zal je je voor je hoofd slaan, dat is toch afschuwelijk en zo makkelijk te voorkomen. ( voor degene met losse contacten) Je zou het niet eerder zonder moeten doen voordat je getest bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:36

Altijd beide, tot we het alleen bij elkaar houden.. En dan pas zonder condoom na een soa test.. (zeg niet dat het altijd goed gaat hoor, maar das wel mijn principe Clown )

En mensen, we gaan toch niet serieus bezuinigen op condooms?! Wat kosten die dingen nou.. De morning after pil is veel duurder (€13,50, werk in een apotheek Knipoog ) en een kind is nóg duurder!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 19:43

kind ,clamidia , hiv , bmh kanker allemaal duurder dan ...
verbaas me der echt over
de uitspraak "ach ben aan de pil heb niks nodig "
terwijl geen van 2en getest zijn of weekend relatisch etc etc

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:44

Relaxed schreef:
Altijd beide, tot we het alleen bij elkaar houden.. En dan pas zonder condoom na een soa test.. (zeg niet dat het altijd goed gaat hoor, maar das wel mijn principe Clown )

En mensen, we gaan toch niet serieus bezuinigen op condooms?! Wat kosten die dingen nou.. De morning after pil is veel duurder (€13,50, werk in een apotheek Knipoog ) en een kind is nóg duurder!

Wist niet dat de moring after pil zooo duur was!!!
dan zorg ik liever dat ik een stel condooms in huis heb!!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:47

x_Jeanine_x schreef:
Relaxed schreef:

Wist niet dat de moring after pil zooo duur was!!!
dan zorg ik liever dat ik een stel condooms in huis heb!!

en dan nog de kans dat je nog goed ziek wordt van de morning after, (al die hormonen die erin zitten)

overigens ben ik er nog niet echt mee bezig, eerst maar eens een vent zoeken

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:49

Ik ben 17, mijn vriend is 18. Beide nooit een 'serieuze' relatie gehad en het was voor allebei de eerste keer. Ik slik de pil en we hebben pas 1x een condoom gebruikt, maar we vinden het allebei verschrikkelijk. Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:30

Rianneke schreef:
bij het cz kreeg ik ook condooms toen ik de verzekering afsloot...

CZ was het ja Clown Bij een vriendinnetje van mij gingen ze met zn allen over op CZ, en ze zijn met zn 6en. Lagen daar 6 megapakken condooms in huis Vork

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:38

En de condooms van het CZ zijn kleute. Huilen van het lachen Die dingen rollen echt niet af, dacht eerst dat het aan mijn vriend en mij lag maar hoorde van meerdere mensen dat die dingen zuigen. Huilen van het lachen

Gewoon puur natuur is het fijnste vind ik. Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:42

Altijd beide.
Wil je dat niet accepteren dan heb je mooi pech gehad.
Ten eerste is zwanger worden mijn allergrootste nachtmerrie, ik vertrouw de pil geen 100%(ben er ook niet altijd 100% goed mee) dus dan ga ik nog liever voor dubbel safe.
En daarnaast geloof ik niet in sprookjes als 'jij bent de eerste' en 'ik bedrieg je niet'. Helaas zijn het heel vaak de mensen die denken 'mij overkomt zoiets toch niet want..', die jankend bij de dokter vertrekken. Er is een reden waarom het vandaag wereldaids dag is en Hiv overal(ook hier) een groot probleem is, en dat is voornamelijk omdat mensen er veel te lichtzinnig over denken.
Dus zelfs als ik mijn angst voor zwangerschap opzij kon schuiven, gaat dat ding er pas af als ik een soatest onder mijn neus heb gehad, hoe zeker ik er ook van mag zijn dat ik de eerste ben of mijn vriendje het altijd veilig heeft gedaan. Condooms kosten wat geld, maar een leven met een baby of een leven met hiv kost nog iets meer.

Het is soms echt schrikwekkend wat mensen tegenwoordig van soa's afweten..denken dat je niets kunt krijgen van orale seks, dat je als je een soa oploopt het wel binnen 2 weken zal voelen..de vreemdste dingen heb ik al gehoord

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:45

Iris_safarii schreef:
En de condooms van het CZ zijn kleute. Huilen van het lachen Die dingen rollen echt niet af, dacht eerst dat het aan mijn vriend en mij lag maar hoorde van meerdere mensen dat die dingen zuigen. Huilen van het lachen

Gewoon puur natuur is het fijnste vind ik. Lachen

Nou... die puur natuur soa's hoef ik er anders niet bij Nagelbijten / Gniffelen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:47

toen ik nog geen vaste vriend had gebruikte ik altijd condoom.
nu woon ik 2 jaar samen en gebruik ik geen condoom

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:49

manonxxlove schreef:

Ben ik het wel mee eens; one night stands nooit aangedaan.. Maar toch Tong uitsteken Ik denk er ook niet echt aan..

Ik heb ook een super liefe vaste vriend, waarmee het vaak ''vergeten'' word.. Knipoog

En inderdaad, goekoop zijn die krengen niet..!!

xx

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:53

Als je door onveilig gescharrel of zelfs binnen een relatie een ernstige soa zoals hiv oploopt ben je nog heel wat meer kosten kwijt dan een paar condooms..
Als ik condooms niet zou kunnen betalen dan wordt er gewoon niets gedaan totdat ik een papiertje onder mijn neus heb dat het zeker veilig is Lachen .

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:56

In het begin van mn relatie gebruikten we wel een condoom, maar nu ik een mirena spiraaltje heb hoeft het gelukkig niet meer. Altijd dat gepruts!
Maar als je niet zeker weet dat je vriend, of scharrel of wat dan ook geen soa heeft dan gebruik je toch gewoon een condoom, zo logisch is het voor mij. Clown

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:58

Nee nog nooit gebruikt.. (ben ook wel heel erg braaf geweest.. ben 21 en tot nu toe nog maar 2 mannen 'gehad'..en daar laat ik het ook bij)

Echter wel bij mijn huidige vriend chlamydia opgelopen..
We zijn beiden behandeld en dus SOA-Vrij...(steld ook weinig voor trouwens...)

gebruik nu nog steeds geen condooms, mede om het feit dat ik weet dat WE soa-vrij zijn..