maagpijn. Wie herkent dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BenB

Re: maagpijn. Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:12

Ik kreeg gisteren om 6 uur in de ochtend ook erge maagkrampen, omdat ik het nu al 4 keer heb gehad (:()
wist ik dat het weer zover was. De eerste keer in juni moest ik direct naar het ziekenhuis waar ik uren met pijn heb moeten wachten op uitslagen van bloedtesten. Bleek dat de waarde van mijn witte blodlichaampjes te hoog was, dat zou een blindedarmontsteking kunnen zijn. Er zijn wel zes doktoren langsgekomen en allemaal zeiden ze wat anders. Eindconclusie was volgens de internist de eisprong die heftig verliep.

De tweede keer wat minder pijn maar zou het een opstopping kunnen zijn van de darmen, kreeg een poeder mee wat dan zou helpen. De derde keer, weer ziekenhuisbezoek de pijn was ondraaglijk, deze keer mocht ik tenminste liggen op een ziekenhuisbed en was alles beter geregeld. De internist constateerde een virus in mijn lichaam dat de pijn veroorzaakte. het is dus zo dat ik geen griep zou krijgen, maar directe maagklachten. Bij mij is het vooral de stress die het veroorzaakt. Binnen een maand heb ik nu al twee aanvallen gehad. Letten op wat je eet en op tijd je rust nemen is erg belangrijk. Elimineer stress.

Er is geen garantie dat het wegblijft, je moet een manier zoeken om het te laten verminderen en goed op jezelf te letten.

Meert

Re: maagpijn. Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:18

MarcoBorsato schreef:
Ik ben in januari al getest op de bacterie, die heb ik niet. Ik ben gewoon gevoelig voor vet eten en de pijn die ik heb komt door maagzuur, al vond ik het niet als maagzuur aanvoelen. Ik krijg nu omeprazol 40 mg en paracetemol 1000 tegen de pijn tijdens een aanval.

Ik heb bij mezelf ervaren dat ik juist totaal geen medicijnen moet slikken. Ik heb ook heel erg last van maagpijn, maar zodra ik daar iets voor ga slikken dan wordt mijn maag alleen maar gevoeliger. Probeer anders is een eetdagboek bij te houden en schrijf hier ook bij wanneer je last hebt van je maag, zo kan je kijken of bepaald eten je klachten veroorzaken.