'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:02

De pil is funest voor je lichaam. En vaak zonder dat je het merkt. Ik reageer ook heel heftig op kunstmatige hormonen, dus was er snel weer mee gestopt Lachen En ben er blij mee Haha!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 18:05

Het heet nu inderdaad Ethinylestradiol/levonorgestrel.

Ik heb hiervoor 6 á 7 jaar de pil geslikt, nooit problemen gehad.
Als ik dan terug bereken, klopt het dat de klachten zijn begonnen toen de pil veranderd werd.
Uiteraard hoeft het niet bij iedereen te gebeuren.
Ik doe mijn verhaal dan ook, zodat anderen die ook veranderingen merken e.d. kunnen denken aan de pil evt. zodat ze niet zoals ik anderhalf jaar ermee doorloop.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:10

de prik pil zou ik niet aan beginnen als je niet wilt aankomen. Die staat er bekend om dat je er van aankomt.

Mijn lichaam reageerde ook niet fijn op de pil, op geen enkele pil. Ik heb sinds een jaar een mirena spiraal en dat gaat helemaal goed. Mijn hormoonhuishouding is altijd al beroerd geweest en de pil deed dat schijnbaar geen goed.

overigens zag ik hier de yasmin pil voorbij komen, dat is in vergelijking met Microgynon een pil die veel lichter is. Ik ben namelijk begonnen met de yasmin juist omdat hij zo ligt is alleen brak ik daar op een begeve moment doorheen waardoor ik een zwaardere moest.

Ik zou als ik jou was de pil even links laten liggen zodat je lichaam weer op orde komt en gaan zoeken naar iets anders.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:28

Ik heb ook de Yasmin gebruikt en voor mij was het funest. Ik heb verschillende soorten gehad. Femodeen, Microgynon, etc. en als laatste Yasmin. Voor mij de pil die mij de meeste klachten gaf. Maargoed, ik ben inmiddels helemaal gestopt want ik hoef geen hormonen meer in mijn lijf. Ik geef ook toe dat ik misschien heel gevoelig ben voor schommelingen in mijn hormoonhuishouding maar ik lees dat ik dus echt niet de enige ben die klachten heeft dus ik zeg: Troep!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:32

Yasmin is toendertijd uit de handel gehaald omdat er twee 18-jarige meisjes door het slikken van deze pil overleden waren aan trombose. Kennelijk is de nieuwe versie dus nog niet helemaal goed.

Mijn diane-35 werd opeens ook vervangen door de stofnaam en vervolgens weer door een andere. Die laatste kreeg ik uitslag van en mijn haar werd dunner (en erg dun is het al van zichzelf). Ik heb toen gewoon de huisarts gebeld en gevraagd of ik weer de originele Diane-35 pil kon krijgen. Die heb ik nu gelukkig weer en het is al een stuk minder Knipoog .

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:34

Ook ik slik al een aantal jaren Microginon 30, ik heb een jaar of 2 terug ook eens een andere variant gehad, was volgens de apotheek dezelfde pil maar met andere naam en hulpstoffen, flink ziek van geworden toen. sindsdien slik alleen nog maar microginon, ze proberen me af en toe andere te geven maar dan zeg ik gewoon dat ik dezelfde wil als altijd.. voor mij geen andere meer.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:36

Ik snap ook niet dat de pil die je gebruikt zomaar vervangen wordt door een goedkopere versie. En alleen maar omdat er dan meer winst wordt gemaakt. Het welzijn van vrouwen lijdt eronder....Nee, dit kan ik echt niet goedkeuren.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:38

dingetje schreef:
Ik snap ook niet dat de pil die je gebruikt zomaar vervangen wordt door een goedkopere versie. En alleen maar omdat er dan meer winst wordt gemaakt. Het welzijn van vrouwen lijdt eronder....Nee, dit kan ik echt niet goedkeuren.

Idd alle van alle vrouwen die de pil slikken zijn er afhankelijk van. En voor sommige is de pil de enige vorm van anti-conceptie die voor hen het gunstigst is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:49

siskeh schreef:
soms is de pil ook het beste van twee kwaden.
ik ben ook aan de pil maar verder ben ik echt mega anti pillen!
alleen ik was zo beroert door mn menstruatie!
was 2 weken van te voren al depressief en 1 a 1,5 week ongesteld, daarbij zo ziek dat ik echt niet naar school kon.
daarna had ik nog een aantal dagen nodig voor herstel.
gelukkig is dit met de pil voorbij,
was eerst ook aan microginon 30,
heb nu nog maar voor een paar weken stederil(geloof ik)
en hoop echt dat ik er geen andere bijwerkingen van krijg!

het jammere is dat er zo weinig bekend is over bijwerkingen e.d.
ik hoop gewoon dat het niet al te makkelijk voorgeschreven word!

Om dezelfde reden als die van siskeh ben ik ook aan de pil gegaan. Menstrueren was een ramp voordat ik begon met de pil. Erg veel pijn en lag meestal een paar dagen goed ziek thuis.

Ik kreeg eerst microgynon wat de pijn veel wegnam (en ook de acne verminderde daarmee) nu heb ik stederil en ik merk dat die niet hetzelfde werkt als microgynon. Als het goed is kan ik binnenkort weer overstappen naar microgynon.

Zonder de pil heb ik ook weer een paar maanden geprobeerd maar dat was echt een hel.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 29-11-08 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:55

Ook ik had een aantal van deze klachten na jarenlang pilgebruik. Ben inmiddels 4 jaar geleden overgestapt op de mirena spiraal en dat bevalt uitstekend.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:01

Ben blij dat ik nog niet aan de pil zit en ga er ook voorlopig niet aan beginnen. Temeer om de reden dat ik niet zo dol ben op dingen slikken wat eigenlijk niet in je lichaam thuishoort

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:03

ik heb met dezelfde pillen te maken gehad en voelde me ook enorm down en futloos!!! ben er, zonder dit te weten, mee gestopt en voelde me idd meteen veel beter!!

fijn.... die pillen!!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:14

Vorig jaar ben ik ook eens aantal maanden gestopt met de pil, moest van homeopaat omdat hij dacht dat daar mijn vermoeidhed vandaan zou komen. Maar ik merkte totaal geen verschil met of zonder pil en ondanks dat ik nu weer gewoon de pil slik ben ik toch van m'n vermoeidheid af!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:11

Ook ik heb toen van de Apotheek die pil gekregen.
Kreeg last van mijn rug, acne, doorbraakbloedingen etc. Heb toen de pil ingeruild bij de apotheek voor de Microginon (oid) en dit gaat weer goed.
Ik denk dat gewoon iedereen anders op de pil reageert en je het niet kan afschuiven op die ene pil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:14

ik heb diezelfde pil..... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:16

en trouwens nu ik erover nadenk heb ik ook problemen met die pil, ik ben een aantal keer niet ongesteld geworden ( nee ben niet zwanger) en de dokter vond dat normaal met die pil, normaal als ik de stopweek had werd ik na 2 dagen ongesteld, nu wordt ik ongesteld als de stopweek al een dag over is. maandenlang ben ik echt bang geweest dat ik zwanger was!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:17

Ik slik al vanaf het begin rigivedon.. heb eigenlijk nooit echt problemen gehad met deze pil. Wel ben ik vaak moe, maar ik denk niet dat dat door mijn pil komt.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:18

Breitling schreef:
de prik pil zou ik niet aan beginnen als je niet wilt aankomen. Die staat er bekend om dat je er van aankomt.

Mijn lichaam reageerde ook niet fijn op de pil, op geen enkele pil. Ik heb sinds een jaar een mirena spiraal en dat gaat helemaal goed. Mijn hormoonhuishouding is altijd al beroerd geweest en de pil deed dat schijnbaar geen goed.

overigens zag ik hier de yasmin pil voorbij komen, dat is in vergelijking met Microgynon een pil die veel lichter is. Ik ben namelijk begonnen met de yasmin juist omdat hij zo ligt is alleen brak ik daar op een begeve moment doorheen waardoor ik een zwaardere moest.

Ik zou als ik jou was de pil even links laten liggen zodat je lichaam weer op orde komt en gaan zoeken naar iets anders.

ik heb zelf de prikpil. ben er nooit van aangekomen en vind het een super anticonseptie middel!!!!!ik haal het recept 1x in de 3 maanden op en mijn moeder spuit em (die mag de prik geven heeft diploma ervoor). nooit ongesteld (heel af en toe een doorbraakbloedingkje maar die duurt 2 dagen en dan niks meer).

maar ik zou als ik jou was eerst even die hormonen rust geven ja en dan verder kijken.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:20

Ik heb hetzelfde mee gemaakt, kreeg ook ipv die M30 een andere zogenaamde *dezelfde* pil, (stederil30?) nou ik kon tijdens mijn menstruatie niet meer uit bed komen van de pijn in mijn rug. Na 2 van die verschrikkelijke weken ben ik terug naar de huisarts gegaan en ik moet-en-ik-zou mijn oude pil weer terug krijgen... tot mijn verbazing is de M30 dus niet meer die ik eerst had (eerst witte poillen nu gele!) maar ik heb nergens meer last van. Nooit meer een andere voor mij haha!

En over de seks, tjah daar kank even niet over mee praten aangezien vriendlief al 5 maanden weg is, en dit ongeveer 4 maanden aan de gang is... Heb toch wel zin hihi...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 22:33

Ik houd jullie op de hoogte, de afspraak bij de huisarts dinsdag staat nog steeds. Ga eens met hem overleggen hoe deze verandering nou mogelijk is, als het dezelfde pil zou zijn.
Ik wil nou weleens weten hoe dat mogelijk is, ook i.v.m. dat sommige zeggen dat je van de hulpstoffen niet zulke veranderingen waar kunt nemen.
Heb trouwens alles in schema gezet, de microgynon en rigevidon verschillen buiten de 2 standaard hormonen echt veel van elkaar.
Ik ga navraag doen.......

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:48

Goh, ik ben ook niet de enige (haha)

Ik heb ook al veel pillen gehad omdat ik zo'n last van mijn ongesteldheid had. Ik lag ziek op bed.
Eerst had ik microgynon 30 of 35 plus. Daar kreeg ik heel veel stemmingswisselingen van, ik had wel minder buikpijn. Ik kwam niets aan. Ik vond die stemmingswisselingen erg vervelend en ik voelde slecht. (dat kwam door de hormonen)

Toen ben ik femodeen gaan gebruiken maar daar kwam ik zeker 5 kilo van aan. Dat kwam volgens de dokter door vocht vasthouding. Ook was ik toen 8 dagen ongesteld en moest ik soms wel ieder uur mijn tampon verschonen (ik gebruikte super)!!!

Daarna en nu nog steeds gebruik ik Yasmin daar schijn je minder van aan te komen. Het helpt wel. Ik heb nauwelijks klachten en in ben veel minder lang ongesteld ook is de hoeveelheid minder.

Ik heb de pil nu nog steeds niet als anti-conceptie misschien in de toekomst wel. Ik ben nu ook bijna 17.

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:51

P.s volgens de dokter heb je van naturen al hormonen in je lichaam en maakt het niet veel uit of je er wat bijvoegt. In de bijsluiter staan heel veel enge dingen maar hij zegt dan 'heb je de bijsluiter van een asprientje, wel eens gelezen'.
Iedereen reageert anders op een soort pil dat komt omdat er andere hulp stoffen bijzitten. En soms ook 1 ander hormoon of in een andere hoeveelheid.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:53

Kreef vanaf mijn 12e de pil.

Kreeg als eerste micrignon 30, maar na een paar maanden werd ik er ziek.
Daarna veel verschillende soorten pil geprobeerd maar elke keer hetzelfde
verhaal. Gelukkig heb ik nu de prikpil en dat bevalt me super. Geen last
van de maandelijkse periode en 1 keer in de 3 maanden en spuit halen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:42

Jeetje zeg Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben ook aan de pil, en ik denk er ook al een tijdje over om te stoppen, je hoort er zulke rare en enge verhalen over..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:48

Ik had ook nogal last van nare bijwerkingen van deze pil, was ook enorm futloos en vaak niet te genieten/erg emotioneel.
Ben er mee gestopt en voel me vééél beter sindsdien.. die zware menstruatie wat eerst de reden was om met de pil te beginnen neem ik nu maar op de koop toe. Liever een paar dgn per maand me niet zo lekker voelen dan de bijwerkingen van de pil!