keel amandelen eruit

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies22

Re: keel amandelen eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 00:41

nikita_benno schreef:
ellenAST schreef:
5 dagen is niks!
ik ben 2 weken terug geopereerd en heb er nog steeds last van Lachen
je zal er nog wel een aantal weken last van hebben...

ik moet zeggen dat die plekken bij mij ook nog eens onstoken zijn en de wonden 3 keer zo groot zijn als normaal. mijn amaldenen waren groter als normaal. en slikken doet zo`n pijn. had dat echt niet verwacht ze zeiden het voelt aan als een flinke keel ontsteking maar die doet bij mij toch minder pijn. en waterijs eet ik heel veel koelt lekker af

Ik ken jou gevoel. Bij mij waren ze ook ontstoken. 2½ weeek flink ziek van geweest, van de een op de andere dag gaat het ineens weer "goed". Heel raar..
Succes ermee, veel koelen en veel ijs eten ! Ach gut Ohja.. ik kon ook niet goed kauwen enzo, toen ik weer wat eetlust had, had ik mijn eten in de blender gegooit Knipoog Best lekker hoor Tong uitsteken

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 00:46

Wat ik trouwens ook deed.. Even heel goed doorbijten, en in 1x een groot glas yokidrink op drinken, daardoor krijg je een beetje een slijmlaagje in je keel, waarna ik water kon drinken, dan deed het minder pijn.
Ik kon namelijk bijna geen water drinken, dat brandde al heel erg..

Succes ermee allemaal Ach gut

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 02:20

@marlies 22 goeie tip van die yogi drink. ik kan wel drinken das dan eigenlijk het enige haha eten gaat weer minder.en ik heb geen blender dus kan er ook niks ingooien helaas.
ik heb nu steeds het gevoel dat de korstejs loslaten ik voel steeds iets scherps in mijn keel en mijn pa had zondag naar de wonden gekeken en ze heelden netjes. dat scheeld wel weer. die ontsteking is zo`n beetje al weg.maar in de avond gaat het weer pijn doen. dan word slikken ook moeiljker en slapen is echt een ramp verschrikkelijk steeds wakker worden om te moeten drinken. ze zien het hier in huis ook aan mn ogen mijn huisgenoot dacht dat ik geblowd had(heb ik nog nooit gedaan) maar het is puur van een week niet slapen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 03:47

nog maar een post van mij let vooral op het tijd stip haha.
ik heb net5 een bloeding achter de rug ik bukte voorover omdat ik iets wilde pakken en er kwam bloed uit mijn mond en niet zo`n beetje ook niet. gelijk een emmer erbij gepakt en alles uitgespuugt.
heb de hele dag en avond goed gedronken maar toch is het fotu gegaan
ik heb de ambulance ook maar gebelt.
die zeiden dat het er flinkt ontstoken uit zag. ik moest kiezen mee naar het ziekenhuis of thuis blijven met bewaking
ik heb voor het laatste gekozen mijn beste vriend( werk bij defensie als medische)
blijft nu bij me. ik wist ook meteen dat het rechts zat want daar deed het meeste pijn.
en slikken doet nu nog meer pijn. als ik nog een bloeding klijg moet ik wel naar het ziekenhuis.

heb ik dat ook weer ff mee gemaakt. ben helemaal kapot nu heeft me veel energie gekost.

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:48

Jee.. Dat is écht balen zeg.. Ach gut Het zit je niet mee!
Héél veel sterkte en beterschap!

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:49

Vreemd dat die bloeding na bijna een week pas komt bij jou.. Ik dacht dat het "bloeding gevaar" de eerste 2/3 dagen vooral aanwezig was..

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:19

de eerste 6 dagen heb je de meeste kans Knipoog

balen meis!het zit je idd niet mee zeg!ik hoop dat het snel beter met je gaat! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:51

Van Yogi drink krijg je slijm van.. dat maakt het slikken nog moeilijker.. ik raad het je af Knipoog

En verder zal je toch echt door de pijn heen moeten gaan eten en drinken. Je bent nu bijna een week verder dus je zal wel moeten Ja Pijn doet het toch wel...
Ik ben na 2 dagen al door de pijn heen gaan eten, mijn honger was zo erg dat ik wel moest van mezelf Lachen

Edit:
Ohw lees nu dat je een bloeding hebt gehad, dat is mooi küt... Ach gut Hoop echt dat je je snel beter voelt!
Heb je mn tip met de icepack al geprobeert?

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:01

Ohh, dat kan ik me nog herrineren. Was nog heel jong, wilde niet eten of drinken in het ziekenhuis en toen kreeg ik sondevoeding oid. En thuis at ik heel veel waterijsjes, en ik deed alsof ik nog last had om maar zoveel mogelijk waterijsjes te kunnen eten Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:44

Slikken doet idd veel meer pijn dan bij een gewone keelontsteking. IJs ijs en nog eens ijs.
Kreeg je die pijnstillers standaard voorgeschreven trouwens? Of pas nadat het ontstoken raakte? Ik heb ze niet gehad.

Volgens mij groeit het toch altijd iets of wat terug? Alleen veel minder groot dan ze waren?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 20:49

jeetje wat een reacties zeg haha ik ben 8 dagen geleden geopreerd en kreeg vanacht een ploteselinge bloeding. ik heb nu een antibiotica kuur die brand in de wond. elke keer als ik slik of drink voel ik hem weer scheuren. bij nog een bloeding moet ik trg naar het ziekehuis.
de koelpack hem niet meer geprobeert. het ging juist beter dat die bloeding kwam was dus echt een verassing ook het personeel van de ambulance stond ervan te kijken.
ik mag ook niet meer alleen thuis zijn haha
heb weer lekker pech heb mn paardje al 9 dagen niet meer gezien en mis haar wil gewoon weer werken en paardrijden en niet de hele dag op bed liggen

en amandelen kunnen terug groeien maar is inderdaad zeldzaam ik hoop dat het bij mij niet gebeurt

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:35

Nicole288 schreef:
Slikken doet idd veel meer pijn dan bij een gewone keelontsteking. IJs ijs en nog eens ijs.
Kreeg je die pijnstillers standaard voorgeschreven trouwens? Of pas nadat het ontstoken raakte? Ik heb ze niet gehad.

Volgens mij groeit het toch altijd iets of wat terug? Alleen veel minder groot dan ze waren?

slikken deed bij mij niet meer pijn dan de 1e keelontsteking die ik heb gehad Knipoog die was namelijk nog 2 x zo erg Verdrietig
en ik geloof dat ze alleen terugkomen als ze geknipt worden!bij mij zijn ze niet geknipt Lachen

xveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:54

hee!

Voor de zomervakantie zijn mijn amandelen er ook uitgehaalt maar heb er vrijwel geen last van gehad.. Vervelend dat het bij jou wel zo is!
Ik heb heel veel flesjes water ingevroren en zo telkens kleine slokjes ''ijswater'' gedronken, dit hielp bij mij heel erg goed! Door de kou stolt het bloed sneller en dus ook de bloeding en neemt de zwelling af..
Daarna ben ik overgestapt op thee en als eten zou je misschien van die zachte witte bolletjes met een beetje jam o.i.d. kunnen proberen en verder IJSIJSIJSIJSIJS Vork

Heel veel beterschap!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:21

Ik heb mijn amandelen nog,ik vind ze eigenlijk wel lekker.

Maar TS,waarom mag je niet alleen thuis zijn?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:27

ik heb ze vorig jaar er ook uitgehaald. Het heeft bij mij echt alleen de 1e en 2e dag heel erg zeer gedaan.. Maar bij mij hielp water drinken echt super. Ik heb kannen vol water gedronken.. en eenmaal thuis (moest een nachtje blijven) heb ik ook veel frisse fruitdrink en dubbelfris gehad (die zonder prik). Ik heb 1 ijsje in het ziekenhuis op, maar omdat ik niet houd van waterijs, bleef het er bij een. Veder hielp het bij mij ook wel om gewoon te blijven slikken de hele dag door. Doet dat wel heel veel zeer, maargoed.. zo heelde het bij mij prima. na 5 dagen zat ik weer op school!

Veel sterkte!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 23:13

_Tivoli_ schreef:

Maar TS,waarom mag je niet alleen thuis zijn?

de kans op bloedingen is nog te groot. ik spuug ook elke keer wat kleine beetjes bloed en het ambulance en ziekenhuis personeel heeft aangeraden de komende 72 uur iemand bij mij te hebben. vind ik verder niet zo heel erg heb mn huisgenoten ook nog haha komt allemaal wel goed.
ik wou dat het bij mij lief zolas bij sommige bokkers hier ik ben 8 dagen verder en ga nog steeds kapot van de pijn. en dan nog is een bloeding erbij ook nog.
maar komt allemaal wel weer goed

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:28

Heej nikita_benno.
mag ik vragen wat voor een zetpillen jij hebt gekregen?
Ik ben vandaag ook langs het ziekenhuis geweest, was bijna uitgedroogt. En meteen f de kno arts laten kijken. heb hele sterke pijnstillers gekregen nu. Ook zetpillen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 01:41

Lotte_ schreef:
Heej nikita_benno.
mag ik vragen wat voor een zetpillen jij hebt gekregen?
Ik ben vandaag ook langs het ziekenhuis geweest, was bijna uitgedroogt. En meteen f de kno arts laten kijken. heb hele sterke pijnstillers gekregen nu. Ook zetpillen.

ik heb gewoon paracetamol gekregen 1000 miligram sterker is er niet dus denk dat je de zelfde hebt gekregen. maar heb jij helemaal geen medicijnene meegehad dan? want dat hoort wel.
ik had ook nog meloxicam gekregen en nu een antibiotica omdat de ontseking erger is geworden en een bloeding heb gehad Boos!

en ik had een hekel aan zetpillen maar geloof me als je pijn hebt douw je ze er met plezier in als je niks kan slikken

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 02:06

Slotje voor overleg.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:11

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat weer open. Ik heb een heel aantal sfeerverpestende reacties verwijderd. Wanneer ik weer dergelijke posts tegenkom, worden die zonder pardon ook verwijderd. Graag nu dus weer ontopic.

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:40

Ik had eerst ook paracetamol inderdaad..
maar heb nu iets anders waar ik erg blij mee ben..
Naproxen Sandoz.
Is een hele zware pijnstiller. En ik kan weer drinken Bloos!

Hoe gaat het met jou?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 18:46

Lotte_ schreef:
Ik had eerst ook paracetamol inderdaad..
maar heb nu iets anders waar ik erg blij mee ben..
Naproxen Sandoz.
Is een hele zware pijnstiller. En ik kan weer drinken Bloos!

Hoe gaat het met jou?

Naproxen Sandoz kan ik tegen die helpt bij mij niet meer haha ik heb nu een antibiotica die echt gewoon te goor voor woorden is. maar voor de rest gaat het wel beter kan weer een beetje gaan eten doet nog wel pijn maar heb honger haha

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:13

Bij mij slaat de paracetamol dus niet meer aan Tong uitsteken
Hoe zit het met je korsten?
Mijne zijn al best goed los aan het komen.. zijn al stukken weg enzo..

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:32

bij mij gaan de korsten volgens mij los ik voel elke keer wat scheuren maar of dat goed is

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:07

_Tivoli_ schreef:

Nagelbijten / Gniffelen Is dat sirieus? Want dan snap ik 'em niet ! Bloos