sauna

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:15

Badpak in de sauna schijnt echt super onhygiënisch te zijn..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:18

is gewoon smerig Haha! Haha! lekker zweten in dat stoffie Haha! Haha! Haha!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:54

Sterker nog het ís onhygienisch. Bacterien kunnen zich lekker ontwikkelen in dat warme, natte badpakkie van je.
Nee, gewoon lekker naakt, dat is hygiënisch Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:56

hygienisch of niet... ik ga níet in mn blote kont Knipoog
Daarom dus de vraag of iemand tips heeft waar je terecht kan mét badpak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:57

Volgens mij zijn er best veel sauna's die een badpakkendag hebben af en toe.. www.saunagids.nl, misschien kun je daar iest vinden?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:01

de meeste sauna's hebben wel een badpakken of vrouwendag. Dus even googelen en je vindt het zo.

Ik vind het heerlijk! We gaan niet al te vaak, maar als we gaan is het genieten.
Laatst waren we in Putten en dat was erg knus en gezellig. Helaas kon ik niet overal in wegens mijn zwangerschap, maar evengoed vermaakt.
En het is toch niets lekkerder dan als je uit de sauna komt, uit te wasemen buiten in de open lucht.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:03

Putten is erg leuk vind ik. Heerlijk ook om dan even te liggen in de aparte ruimte die ze daar hebben. En voor ik het weet lig ik gewoon luidruchtig te snurken haha.
Of gezellig op de bank hangen voor de open haard...ze verkopen er ook altijd zo van die lekkere smikkeldingen .

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:03

Ik wil er graag nog eens heen, maar durf niet zo goed.
Mijn vriend wil graag mee,hij wilt ook wel eens een sauna bezoeken en testen hoe het is. Maar hij voelt zich ook niet zo zeker daarover, dus over het feit dat iedereen zijn blote knakworst kan zien.
Iemand ideeën waarmee ik 'm kan overhalen? Want anders moet ik 'n keer het alleen gaan proberen, maar dat trekt me ook niet zo..

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:05

sja steefje, volgens mij heeft iedereen die voor het eerst gaat een paar minuten drempelvrees. Je moet daar even doorheen. Maar vergeet niet: iedereen loopt volledig naakt, dus ze zijn net zo kwetsbaar als dat jij bent.
Gewoon gaan dus!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:12

Inderdaad...Ik zag er in het begin ook erg tegen op maar nu geniet ik er super van.
En ben zelf wat zwaarder dus dacht dat iedereen wel zou gaan kijken maar dat valt enorm mee. En ach als je sec kijkt dan is er op iedereen wel wat aan te merken of ze nu licht of zwaar zijn..gelukkig lopen er gewoon zeer veel verschillende figuren rond. En viel het me super mee hoe mensen keken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:14

Barco schreef:
sja steefje, volgens mij heeft iedereen die voor het eerst gaat een paar minuten drempelvrees. Je moet daar even doorheen. Maar vergeet niet: iedereen loopt volledig naakt, dus ze zijn net zo kwetsbaar als dat jij bent.
Gewoon gaan dus!

echt dat is maar 5 minuten........... en als je daar doorheen bent.............. dan gaat er een wereld voor je open Lachen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:15

precies Kiwiko Ja

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:17

Barco schreef:
Gewoon gaan dus!

Dat denk ik ook elke keer, maar het blijft toch nog een drempel! Zouden weook niet vreemd worden aangekeken omdat we nog vrij jong zijn?
Ik 19, hij 20. Ik hoop van niet, want het lijkt me toch erg lekker. Tot nu toe heb ik alleen nog maar 's een keer een Turks stoombad genomen, heel anders, maar ook erg lekker!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:20

nope Lachen Lachen leeftijd is een soort van niet belangrijk in de sauna Lachen Lachen

ik scheer me altijd............ dus ik loop daar haarloos rond........ ik en nog 110 anderen, en 110 anderen die zich niet scheren........... daarbij vrouwen met haren tot hun knieen.....

en je ziet het niet, het is niet intressant........ echt...... mensen kijken niet naar elkaar........ ook niet gebaseerd op leeftijd, gewicht, lichaamsbeharing of wat dan ook Lachen Lachen

je bent daar niet om op te vallen, iedereen is daar om te relaxen........

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:27

nee steefje echt niet. Geef jullie zelf een schopje en gaan!!! Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 01:11

Steefjevos schreef:
Barco schreef:
Gewoon gaan dus!

Dat denk ik ook elke keer, maar het blijft toch nog een drempel! Zouden weook niet vreemd worden aangekeken omdat we nog vrij jong zijn?
Ik 19, hij 20. Ik hoop van niet, want het lijkt me toch erg lekker. Tot nu toe heb ik alleen nog maar 's een keer een Turks stoombad genomen, heel anders, maar ook erg lekker!

wat kiwiko al zegt, leeftijd is totaal niet van belang. en het is echt genieten in zo'n sauna. ik vond het in t begin ook echt wennen, maar na de 1e keer was ik om en nu ga ik regelmatig.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 01:19

Voor de mensen die graag in een badpak naar de sauna willen (en nee, dat is echt niet lekker), ga naar Sanadome in Nijmegen, daar moet je wat aan hebben.

www.sanadome.nl

pink_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 01:21

Ik vond de eerste keer ook echt spannend, wilde m'n badjas niet uit doen...
maar sindsdien ben ik verslaafd! Vooral de zoutsteen sauna is erg lekker!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:54

Ik wil altijd nog een keer gaan, maar het komt er niet van helaas.....

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:58

Och heeeeeeerlijk vind ik dat. Zelden tijd voor een goed relax dag maar als ik ben geweest dan kan ik er echt weer tegenaan . Lekker scrubben met zout zeep douchen sauna.... oh zou zo gaan en inderdaad ik zit liever met mannen dan met vrouwen! Dat gegiebel en gegeneerde, nee niks voor mij .

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:05

Ik heb voor mijn verjaardag dagje relaxen gehad in de sauna!
echt lekker, ben alleen een beetje blut!
dus sauna zit er ff niet in!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:11

ik ga ook naar de sauna! niet zo vaak, want is toch vrij prijzig Tong uitsteken maar toevallig vorige week vrijdag nog geweest met mijn vriend, zelf ben ik ook nog vrij jong, maar zie dit niet als obstakel ofzo.. mensen kijken je echt niet vreemd aan.. moet ookzegge dat iks teeds meer mensen in de twintig naar de sauna zie gaan Lachen maar echt zo jong als ik (18, en mijn vriend ook..) , dat niet zo heel erg vaak.. tliefst zou ik ook met vriendinne gaan ofzo, toch wel erg gezellig lijkt me dat, helaas durven ze niet.. maarja iedereen is naakt, en ik denk dat wij jonge mensen het minst zorge hoeve te maken over ons lichaam Tong uitsteken
Ik denk dat ik de relax ruimte het lekkerst vind van de sauna haha. kga altijd bij prinsenjacht in eindhoven, hebben ze van die banke waar je met ze 2e heerlijk languit kan ligge.. verder scrubruimte, met zo'n grote regendouche Lachen sauna's pak ik meestal niet zo heet, rond de 60 grade. ben ook vaker in andere dingen te vinden dan in de sauna, Lachen

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:23

Tja drempelvrees heeft iedereen wel last van als het om sauna's gaat....Ik stond de 1e keer ook in m'n badjas om me heen te kijken van: "is het nu écht de bedoeling dat ik...ehm....nou....moet dit?" Maar daar moet je even overheen, en dan is er niks meer aan de hand.... heerlijk zelfs.... in je blootje in het buitenzwembad, het water helemaal om je heen voelen...mmmmm....

tja best duur idd, wij (mijn vriend en ik) gaan als het uitkomt, zowel qua tijd als qua financien hahaha....

De lekkerste in NL vind ik Fontana Nieuweschans, dat restaurant ook Koffie (of thee)! OK dan! Heerlijk eten, lekker NIKS doen, jammie!

Ik heb gelukkig een heel dappere vriend, die zei toen ik het hem vroeg: ja hoor, best! Haha! Zo moet je ze hebben!

Wij zijn vaak ook de jongste, de gemiddelde leeftijd ligt bij 'onze' sauna rond de 55 denk ik Knipoog NOU EN?! Je merkt gelijk als je daar binnenkomt dat niks meer uitmaakt, niemand maakt zich ergens druk over, huidskleur, lichaamsvorm, gewicht, maakt geen moer uit, dat is juist zo fijn. Zelfs de sfeer is relaxed: iedereen groet mekaar vriendelijk, houdt deuren open, maakt plaats voor elkaar, etc...Verademing.....

Enneh, badpak ed is niet alleen onhygiënisch, maar dan is ook het hele effect van het stomen weg: je lichaam kan dan niet zo goed zweten als in je blote niksie, het zweet kan niet weg, maar wordt tegengehouden door je badpak, dus dan mis je de werking van de sauna

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:31

Sauna is echt heerlijk.

Lekker relaxen de hele dag.
Vriendje wil helaas niet mee, beetje te preuts er voor.
Terwijl als je ff door de eerste drempelvrees heen bent er echt niets raars aan is.

De meeste mensen zijn niet eens mooi als ze naakt zijn vind ik. Valt dus niet veel te zien vind ik, en anders laat ze maar kijken.
Zorg ook altijd wel dat ik netjes alles geschoren heb, vind het voor mezelf geen gezicht al dat haar.

Ga al jaren en was dus ook jong (ben nu 27) toen ik in het begin kwam. Heb dat nooit als een bellemmering gezien.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:37

oh! en dan erna een super gezonde sap mix HEERLIJK haha