Amandelen eruit halen, doen ze (bijna) niet meer? (3jarige)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: Amandelen eruit halen, doen ze (bijna) niet meer? (3jarige)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:15

Het is toch niet normaal dat ze zo vaak ziek is?
Gewoon net zo lang drammen tot je een verwijzing van KNO arts hebt.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:22

heel herkenbaar je verhaal bij mijn oudste ging het ook zo .
en daar hebben ze eerst de neusamandelen uit gehaald en jaar later ook dr keelamandelen .
en ze heeft nu nergens meer last van .

mijn jongste is nu net 4 en die is ook in de winter continu verkouden eigenlijk hetzelfde verhaal .
maar ook bij haar ga ik een verwijzing vragaen naar de kno arts het is zo zielig om je kind zon continu te zien .
denk dat je toch je huisarts om een verwijzing moet vragen .

succes

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 12:24

Bedankt voor de reacties, ik zal eens achter een verwijzing aan naar een kno arts.
Ze begint nu alweer verkouden te worden en heeft gister der eten weer niet opgegeten wegens zere keel Verdrietig
Is idd heel erg je kind zo vaak zo ziek te zien...

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:31

Roos_s schreef:
ja idd, als volwassene is het niet zomaar iets hoor, en je moet wel even in het ziekenhuis blijven dan....

dit is niet waar hoor!1 nachtje moest ik blijven Knipoog

@ts ik zou idd ook aandringen op een doorverwijzing of anders een second opinion bij een andere praktijk Knipoog
beterschap met je dochtertje

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:40

Mijn broertje van 4 jaar heeft ook de amandelen eruit. Nog geen half jaar geleden.
Denk dus dat het nog steeds wel wordt gedaan Lachen

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:45

Toeval , of niet , dat ik nu tegen dit topic aanloop ....

maar bij mijn dochtertje ( van april vorig jaar ) zijn vorige week de neusamandel weggehaald ..
is idd iets anders als in het keeltje , maar toch
zij was veel verkouden ,snurkte als n grote s nachts en nu zat ze ook telkens met haar vingertje in haar neusje ...
KNO arts deed niet moeilijk en zei vanzelf beter als n kindje zoveel klachten heeft om er wat aan te doen

zou dus zeker voor n second opinion gaan in jou geval , en zeker een verwijzing eisen voor de KNO arts ..
vindt het nl niet echt nromaal als je kindje niet normaal kan eten e.d door haar klachten ..

succes

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:51

Meteen een afspraak maken bij de kno arts, die kleine man van mij was al vanaf baby af ziek verkouden en doof, zelfde als wat jouw dochter heeft, huisarts zei is niet nodig, was het na 6! jaar zo zat dat ik naar de KNO arts ben gegaan, maar goed ook, hij had amandelen van een volwassen man. kreeg zelfs voorrang en 2 weken later mochten ze er uit. Nu is hij niet of nauwelijks ziek, eet en voelt zich top. Moeder instinct is het beste.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 12:43

Nou ben 2 weken geleden weer bij de huisarts geweest met een ziek dochtertje.
Ze had weer vreselijk last van der keel en 4 dagen aanhoudende koorts en overgeven, wij aangekomen, weer de check gedaan en werd weer gezegd van ja oortjes iets ontstoken en amandelen ook iets ontstoken maar kijk het nog even aan.

Heb toen om een verwijzing naar een kno arts gevraagd en deze gekregen al was hij het er niet mee eens.

Vanmorgen bij de kno arts geweest en naar aanleiding van het verhaal dat Amber gewoon echt elke maand ziek is, altijd verkouden en altijd last van de keel heeft heeft hij het even bekeken en vond de amandelen idd erg groot.
Ze waren niet ontstoken maar hij kon zich voorstellen dat ze er zoveel last van heeft.
Er is besloten dat zowel de neus als keelamandelen eruit gaan op 15 januari.
Ik zie er wel tegenop, maar hopelijk heb ik straks een meisje die niet meer altijd ziek is en lekker kan genieten als andere kids.

Hij zei nog wel dat idd nav het onderzoek ze de amandelen er niet zo snel meer uithalen àls ze niet voor problemen zorgen en dat is in Amber der geval wel zo en dus worden ze er uitgehaald.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:43

Hee super dat je er toch op aangedrongen hebt! Goed van je! Hoop dat het snel beter met haar gaat.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 12:45

Thnx! Ik hoop het ook! Haha!

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:49

Ik heb 2 januari een afspraak staan bij de kno arts, ben nu bezig met het herstellen van de zoveelste keel amandel ontsteking.. en hopelijk mogen ze er nu eindelijk uit!

Hoop ook dat het snel beter gaat met het kindje van de TS Lachen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:47

Fijn dat je toch die verwijzing gekregen hebt. En dus ook maar goed dat je doorgezet hebt, want blijkbaar is dit dus de uitzondering die de regel bevestigd Knipoog

Ik hoop voor jou en je kleine meid dat alles voorspoedig gaat en dat ze snel hersteld, en dat ze daarna gewoon lekker van de winter kan gaan genieten, ipv altijd maar ziek zijn!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 15:30

Dank jullie wel! Hoop ook dat ze straks lekker veel kan spelen (buiten) zonder altijd maar ziek en snotverkouden te zijn Lachen

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:00

Fijn Ans, dat ze haar gaan helpen. Hier moet ik afkloppen we zijn al een maand niet meer erg ziek geweest.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:01

mijn meis heeft er ook jaren mee rondgelopen, niet eten hoesten tot dat alles er weer uitkwam wat er met moeite ingepropt was Vork

toen ze 6 was heb ik na veel geleuter een afspraak bij de kno arts kunnen krijgen, en ze mocht gelijk blijven, dezelfde dag haar amandelen eruit en na drie dagen had ik een nieuw kind Haha! , ze ging van een kind wat nooit at naar een vreselijke vreetzak Clown , 6 boterhammen als ontbijt was heel normaal Haha! , nu is ze 9 en eet alles, rent en vliegt

en het mooiste, ziek is ze nooit meer geweest

veel succes de 15e

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:24

Ik snap niet hoe je dokter erbij komt dat het bijna niet meer gebeurd, ik heb ze deze zomer eruit laten halen en ik ben 16. Dus het gebeurd wel degelijk

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:30

Hoelang duurt dat eroverheen groeien? Ik ben 25 en heb er altijd veel last en pijn aan. Ik voel het nu ook weer opkomen, mn keel is rauw en slikken gaat niet zo makkelijk (fijn zo vlak voor de feestdagen) Ik zit nog steeds te twijfelen of ik er eens voor naar de HA ga. Meestal laat ik het gewoon op zn beloop, maar ik ben het eigenlijk wel zat inmiddels.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:29

mijn amandelen zijn eruit gehaald toen ik 15-16 was...ik was niet blij, het deed vreselijk veel pijn en ik heb er maanden last van gehad.

Voor ze eruit waren gehaald had ik non-stop ontstekingen. Dusdanig dat ik nog maar twee millimeter(!!!!) had om door te slikken en te ademen. M'n K&O arts had nog nooit zo'n ernstige ontsteking gezien, fijn nieuws als je daar zit voor een operatie :S
Ik begrijp niet waarom ze die dingen in ernstige gevallen niet weg laten halen...

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:33

bij mij zijn ze 2 jaar geleden er nog uit gehaald omdat ik zovaak ziek was! ze doen het niet snel maar ik belde gewoon bij elke keelontsteking dus tja toen hadden ze wel door dat het niet goed was! sinds ze eruit zijn heb ik weinig tot geen last meer van keelontstekingen! terwijl het daarvoor bijna aan 1 stuk was