MandyR schreef:Als je veel drinkt moet je ook veel naar de wc. Lijkt mij vrij logisch.
Ook als ik weinig drink moet ik veel naar de wc, het is dan misschien alleen een iets minder grote hoeveelheid dat er uitkomt.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MandyR schreef:Als je veel drinkt moet je ook veel naar de wc. Lijkt mij vrij logisch.
verootjoo schreef:Verder is het onwaarschijnlijk dat je type 1 hebt als het niet in je familie zit, en type 2 krijgt als je niet 'oud' genoeg bent, en overgewicht hebt.
Citaat:Ik zou toch even langs de huisarts gaan.
Ken je ook de gevolgen als je suikerziekte niet goed behandeld?
Je kunt namelijk in coma raken.
Als je diabetespatiënt bent, kan je suikerspiegel omlaag gaan.
Als je dat niet op tijd omhoog krikt, val je flauw en uiteindelijk raak je in coma.
Ik denk niet dat je dat wilt....
Up_to_Date schreef:Ik zeg ook niet dat dat stel op sprong zal gebeuren maar die kans is wel aanwezig als je diabetes hebt. En van een hypo kun je snel buiten bewustzijn raken. Zie het namelijk ook op m'n werk. Als je buiten bewustzijn bent kun je niet meer alarmeren als je alleen bent. Gevolg; suikerspiegel daalt nog meer en je raakt in coma.
Up_to_Date schreef:Als je diabetespatiënt bent, kan je suikerspiegel omlaag gaan.
Als je dat niet op tijd omhoog krikt, val je flauw en uiteindelijk raak je in coma.
Ik denk niet dat je dat wilt....
MISTRAL94 schreef:Bij twijfel kun je altijd even je bloedsuiker laten meten bij de huisarts (!) Niet bij een apotheek of je schoonzus oid laat het aan de geleerden over, indien het glucosegehalte afwijkend is kan de assistente direct overleggen met de huisarts. Buitenstaanders zorgen altijd voor veel onrust, laat je eerst nou maar eens testen druk maken kun je je altijd nog
Visconti schreef:@gomir: bij type 1 kan er ook nog insuline aanmaak zijn, dat noemen ze ook wel de "honeymoon". De eerste paar maand dat type 1 onstaat wordt er nog wel een beetje insuline aangemaakt. Daarom kunnen volgens mij mensen met type 1 ook zo lang doorlopen, als ik als de gemiddelde niet diabeet leef en ik spuit geen insuline ben ik denk ik binnen 2 dagen in coma
Citaat:is k** ziekte! Je kan alles, maar je hebt het voor altijd!
Visconti schreef:Citaat:is k** ziekte! Je kan alles, maar je hebt het voor altijd!
Niet zo negatiefhet is idd wat lastig, maar ik ben al lang blij dat ik een ziekte heb waarvan een uitgebreid behandel plan is, en waar je gewoon oud mee kan worden. Er zijn een hoop mensen die het nog een stuk erger hebben getroffen. En diabetes voor het leven is ook wel een achterhaalde uitspraak, volgens mijn arts duurt het nog ongeveer 10 jaar voordat ze het kunnen genezen.