Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

luuntje schreef:Mijn zoon inmiddels 8 jaar lustte vroeger ook geen groente.
Hij moest elke avond verplicht 4 happen groente eten.
Na verloop van tijd vond hij het steeds minder vies.
Inmiddels behoren sommige groenten nu tot zijn favoriet.
Geef eens een lijstje van wat je eet op een dag als je wil.
Dus 's ochtends, 's middags, 's avonds en tussendoortjes..
. Weet zelf hoe vervelend het is. En ja zeker het zit tussen de oren
(uitzondering zijn er natuurlijk) maar goed daar heb je veel aan als je er misselijk van word. Verwend? Misschiensoms wel ja . Maar goed me broer is zelfde opgevoed als ik en die lust wel alles. Denk dat wel sterk heeft mee te maken hoe je ouders reageren erop.
Mijn ouders hebbe tot treurenis geprobeerd alles, maar het heeft weinig geholpen en nog steeds eigelijk.
Wat bij mij werkt is alles heel klein; zoals champions bv heel klein in een saus die eet ik wel
maar geef me niet een champion zo blech. Ook veranderd dat met de jaren, ik weet niet hoe oud je bent maar in puberteit veranderd je smaak heel sterk.
Meesten mensen groeien daarom er eigelijk gewoon overheen.
. Probeer ook eens supermarkt te kijke wat er lekker uitziet, dat wil ook nog wel eens helpen. Of zelf gaan koken
moet zeggen dat als ik weet wat erin zit etc ik het makelijker eet dan zo bord voor me krijg.
2misty2 schreef:Adil18 schreef:Euh...je klinkt best verwend als ik het eerlijk mag zeggen....![]()
Sja, ik zou toch gaan uitkijken naar belangrijke zaken die je wel lust om genoeg binnen te krijgen. Vooral omdat je al geen vlees eet moet jij bijzonder uitkijken met het door jouw gekozen eten om de voedingswaarden die vlees bevat (en essentieeel zijn voor de mens) toch binnen te krijgen....
Zonder vlees kan je wel hoor![]()
Ben bij een dieetiste geweest en ik eet ook geen vlees,
af en toe handje pinda's en een ei voegt dit weer toe dus geen probleem!

. Als ik iets niet lust, pech. Gewoon eten wat de pot schaft
. Heb daarom ook met weinig dingen moeite, ik heb maar een paar dingen waar ik echt niet lekker van wordt. Dat zijn : Spaghetti, Bami en stampot rauwe andijvie. Spaghetti en Bami eet ik wel altijd braaf maar stampot rauwe andijvie.. Dat gaat gewoon niet, dat is dan ook het enige waarbij ik een boterhammetje mag eten terwijl de rest stampot eet.
Sommige dingen zijn best lekker als je er wat dingetjes doorheen doet. Zoals bijvoorbeeld bij zuurkool, spekjes en rozijntjes of bij aardappels appelmoes, bij sla wat pijnboompitjes met wat azijn en olie of wat rode uitjes. Gewoon kijken wat je lekker vindt en expirimenteren. Wat zijn nou de dingen waarbij je echt de meeste moeite mee hebt ?? Misschien dat wij kunnen helpen met wat ideetjes.
Ik eet geen vlees, lust van fruit alleen appel en banaan. Groente lust ik eigenlijk helemaal niet
en alles met 'dingetjes' erin eet ik ook liever niet
Smystique schreef:Een dietiste is toch ook een beetje overdreven? die gaat je echt niet leren eten hoor, dat moet je zelf doen