Ik lust bijna niks..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: Ik lust bijna niks..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:44

Dat is echt gewoon een kwestie van leren eten. Zoveel niet lusten is echt niet gezond meer! Een diëtiste heb je daar inderdaad niet meteen voor nodig, maar een moeder die je gewoon een bord voor zet wat je op moet eten!

Probeer van alles uit, verschillende kookmethodes, verschillende kruiden, verschillende combinaties, wat het ook maar goed eetbaar maakt. Uitproberen en het dan echt opeten dus.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:48

Is dat vitwit of vezelwit brood mischien niet wat voor je?
Of is dat allemaal een grote onzin? Huilen van het lachen

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:52

luuntje schreef:
Mijn zoon inmiddels 8 jaar lustte vroeger ook geen groente.
Hij moest elke avond verplicht 4 happen groente eten.
Na verloop van tijd vond hij het steeds minder vies.
Inmiddels behoren sommige groenten nu tot zijn favoriet.

Wat zielig Haha!
Smaak veranderd met de tijd.
Ik grilde van bv gember of olijven maar nu vind ik dat heerlijk.
Gewoon elke dag wat groente eten, desnoods door je aardappels geprakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:52

Wat eet je dan de hele dag? Bloos! Geef eens een lijstje van wat je eet op een dag als je wil. Lachen Dus 's ochtends, 's middags, 's avonds en tussendoortjes..

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:02

Vind de toon van mensen hier toch wel vervelend, ze doet het toch niet voor der hobby; zo weinig lusten Verward. Weet zelf hoe vervelend het is. En ja zeker het zit tussen de oren Ja (uitzondering zijn er natuurlijk) maar goed daar heb je veel aan als je er misselijk van word. Verwend? Misschiensoms wel ja . Maar goed me broer is zelfde opgevoed als ik en die lust wel alles. Denk dat wel sterk heeft mee te maken hoe je ouders reageren erop. Tong uitsteken Mijn ouders hebbe tot treurenis geprobeerd alles, maar het heeft weinig geholpen en nog steeds eigelijk.
Lachen Wat bij mij werkt is alles heel klein; zoals champions bv heel klein in een saus die eet ik wel Tong uitsteken maar geef me niet een champion zo blech. Ook veranderd dat met de jaren, ik weet niet hoe oud je bent maar in puberteit veranderd je smaak heel sterk. Knipoog Meesten mensen groeien daarom er eigelijk gewoon overheen.
Ook kun je eens proberen bij vriendinnen eens keer te eten, om een of andere reden probeer ik daar nieuwe dingen sneller. Denk ook omdat thuis ik het toch wel mag laten staan. En dat doe je gewoon niet als je op bezoek bent, altans ik niet Lachen . Probeer ook eens supermarkt te kijke wat er lekker uitziet, dat wil ook nog wel eens helpen. Of zelf gaan koken Lachen moet zeggen dat als ik weet wat erin zit etc ik het makelijker eet dan zo bord voor me krijg.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:07

ik lustte 'vroeger' ook bijna niets, tot ik samen ging wonen en ook regelmatig bij mijn schoonouders ging eten.

"vreemde ogen dwingen" zegt men wel eens en dat is wel waar! ik zei namelijk haast nooit tegen mijn schoonmoeder dat ik iets niet lustte en probeerde daar alles. zo kwam ik er achter dat ik toch eigenlijk best heel veel lekker vind Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:10

2misty2 schreef:
Adil18 schreef:
Euh...je klinkt best verwend als ik het eerlijk mag zeggen.... Bloos

Sja, ik zou toch gaan uitkijken naar belangrijke zaken die je wel lust om genoeg binnen te krijgen. Vooral omdat je al geen vlees eet moet jij bijzonder uitkijken met het door jouw gekozen eten om de voedingswaarden die vlees bevat (en essentieeel zijn voor de mens) toch binnen te krijgen....

Zonder vlees kan je wel hoor Haha!
Ben bij een dieetiste geweest en ik eet ook geen vlees,
af en toe handje pinda's en een ei voegt dit weer toe dus geen probleem!

LEEEEEES!!!!! Haha!

Ik zeg niet dat het kan, maar dat ze dan naar andere opties moet gaan zoeken om toch het nodige binnen te krijgen, en das best lastig als je niks lust... Knipoog

Stipje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:15

Haha, ik lust bijna alles, 1 ding wat ik niet lust: Aardappels! Dom he Knipoog

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:17

Klinkt lastig.
Je kan aan je moeder vragen of zij erbij wil helpen. Als jouw moeder jou net zo lang aan tafel laat zitten tot je bord leeg is, of dat je in ieder geval wat groente op hebt (ondanks misselijkheid), zal dat ook al helpen.
Ik moest vroeger gewoon mijn bord leeg eten, klaar uit. En dan leer je het eten.
Succes! En als je gewoon doorzet, komt het echt wel goed. Je moet niet bij voorbaat denken dat je iets niet lust, want dan vind je het waarschijnlijk ook niet lekker.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:23

ik luste ook niks
mijn moeder kookte alles helemaal door en door gaar zodat er geen smaak meer aanzat
nu kook ik zelf of mijn man en eet ik veel meer dan toen ik nog thuis woonden

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:54

Ik ken t probleem helemaal!
Ik ben dan wel geen vegetarier, maar ik lust ook écht niks..
Nog steeds niet, ik leef onderhand ook op brood en fruit Bloos
Heel slecht natuurlijk, dus ik heb ook wat tips nodig en lees even mee Lachen

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:12

Ik ken het probleem ook. Lust ook heel weinig. Soms kan je er echt gewoon niks aan doen. Ik ben toen ik 3 was gestopt met eten en drinken en was meer dood dan levend. (Ik was toen ziek) Toen ik ineens weer ging eten lustte ik gewoon ineens bijna niks meer. Ik at het wel op maar 's nachts gooide ik alles er weer uit. Mijn moeder heeft echt vanalles geprobeerd en gedaan om me weer aan het eten te krijgen maar het is haar niet gelukt. Nou probeer ik de laatste tijd wel eens wat anders maar ben toch bang om te eten. Want als ik iets niet lust krijg ik het gewoon echt niet doorgeslikt al doe ik nog zo mijn best. Maar ja op die manier kom ik er ook achter dat ik sommige dingen wel lust. Ik moet er ook bij vertellen dat ik er zelf gigantisch van baal dat ik niks lust (uit eten is bv niet leuk)

Oja voordat mensen denken dat ik anorexia (?) heb ik eet wel veel maar niet gevarieerd. En ik ben nooit ziek!!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:14

Wyoming; ben je daarvoor al eens bij een therapeut of psycholoog oid geweest? Die kan je misschien helpen om weer een beter eetritme/-patroon te krijgen, dat maakt het allemaal vast een stukje makkelijker!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:20

@ BrittKitt nee ik heb nog nooit hulp van buitenaf gehad om het maar even zo te noemen. Maar het is misschien wel een idee.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:21

Dan kan je er iig mee leren omgaan? Je kan gewoon naar je huisarts gaan om het er eens over te hebben natuurlijk, of je moet net zo'n aap hebben als de mijne, die zou het afdoen als 'ach is niet zo erg, je stelt je aan' ofzo Clown

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:24

Nee mijn huisarts snapt niet dat ik zo gezond ben. Haha maar hij heeft het nooit over hulp gehad

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:27

Aha, ik ben niet de enige Clown
Ben vega, lust geen gekookte groente/groente nja Ga zo maar door Huilen van het lachen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:27

stoppen met zeuren ej jezelf aanleren dingen te eten, je kan ook dingen eten terwijl je het niet zo lekker vind maar omdat het goed voor je is. |Eten moet je leren

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:29

kwestie van leren vind ik, en uitproberen. Vroeger was ik ook moeilijk, maar moest en zou mijn bord leegeten van mijn ouders. Ik baal nu zelfs dat ik zoveel dingen niet meer moet eten omdat ik dan ziek wordt.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:34

En je moeder vindt het nog goed ook ??
Geef mij zo'n moeder Huilen van het lachen. Als ik iets niet lust, pech. Gewoon eten wat de pot schaft Lachen. Heb daarom ook met weinig dingen moeite, ik heb maar een paar dingen waar ik echt niet lekker van wordt. Dat zijn : Spaghetti, Bami en stampot rauwe andijvie. Spaghetti en Bami eet ik wel altijd braaf maar stampot rauwe andijvie.. Dat gaat gewoon niet, dat is dan ook het enige waarbij ik een boterhammetje mag eten terwijl de rest stampot eet. Lachen
Als je iets niet lekker vindt, kwak er dan een hele pot appelmoes overheen of doe er rozijnen in. Iets wat je lekker vindt. Lachen Sommige dingen zijn best lekker als je er wat dingetjes doorheen doet. Zoals bijvoorbeeld bij zuurkool, spekjes en rozijntjes of bij aardappels appelmoes, bij sla wat pijnboompitjes met wat azijn en olie of wat rode uitjes. Gewoon kijken wat je lekker vindt en expirimenteren. Wat zijn nou de dingen waarbij je echt de meeste moeite mee hebt ?? Misschien dat wij kunnen helpen met wat ideetjes. Lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:35

Dat je moeder een dietiste overdreven vind snap ik niet zo goed. Misschien kan ze je juist wel heel goed helpen? Vooral omdat mensen buiten je eigen gezin vaak al heel andere dingen koken. Misschien zit daar dan wel iets bij wat je lust Knipoog

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:33

Een dietiste is toch ook een beetje overdreven? die gaat je echt niet leren eten hoor, dat moet je zelf doen

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:45

mijn moeder kookte soms wel 4 verschillende dingen op een avond,om ons allemaal tevreden te stellen en dat we zeker zouden eten,dus wij waren vroeger heeeeel erg verwent,ook ik luste dus bijna niks.sinds ik ben gaan samen wonen en dus ook moest gaan koken voor mijn partner werd dat anders,kon moeilijk iedere dag met het zelfde komen haha en hij lust echt alles,bij hun thuis was het eten wat de pot schaft en anders at je maar niks.nu 12 jaar later lust ik echt bijna alles,het is echt een kwestie van uit proberen,en weet nu dat ik vroeger veel lekkere dingen heb gemist,zelfs bloemkool vind k nu heerlijk,vroeger at ik het niet,heb het volgens mij toen der tijd niet eens geproeft.ik denk dat als je wat ouder word het wel goed zal komen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:48

Ik weet wat je voelt Tong uitsteken Ik eet geen vlees, lust van fruit alleen appel en banaan. Groente lust ik eigenlijk helemaal niet Tong uitsteken en alles met 'dingetjes' erin eet ik ook liever niet Huilen van het lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:02

Smystique schreef:
Een dietiste is toch ook een beetje overdreven? die gaat je echt niet leren eten hoor, dat moet je zelf doen

Natuurlijk moet je dat zelf doen, maar misschien heeft ze wel nuttige tips voor de TS.