Afval-probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Afval-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:33

Als ik jouw verhaal zo lees, bekruipt me het gevoel dat jouw gewicht en je lijf neit je probleem is, maar je hoofd! Het lijkt echt alsof je obsessief met je gewicht en eten bezig bent.

1 ding is je denk ik volkomen duidelijk: Hoe je nu bezig bent gaat het volkomen fout. En niet zozeer qua gewicht, want te zwaar ben je echt niet, maar wel in je hoofd en qua gezondheid. Je krijgt namelijk zoals gezegd van bepaalde voedingsstoffen (vitamminen, mineralen, maar ook bijvoorbeeld bepaalde vetten) te weinig binnen, maar daarnaast ontwikkel je ook verkeerde denkpatronen. inmiddels beheerst het eten zo ongeveer je hele dag als ik je verhaal zo lees.

Ik kan je maar 1 advies geven: Maak dat je bij je huisarts komt, of zoek ergens anders hulp. Dit heeft niks met eten en gewicht te maken, maar alles met hoe je denkt en hoe je je voelt. Als je niet naar je huisarts wil, ga dan naar je mentor, of naar een vertrouwenspersoon, of bel bijvoorbeeld de kindertelefoon. Maar ik denk dat het zeer belangrijk is dat je hulp krijgt.

Daarnaast wil ik nog zeggen dat een buikje er niet af te krijgen is met een dieet....

Heel veel sterkte ermee!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:34

Tsja, het enige wat ik hier op kan zeggen:

Stel je niet zo aan, ga gewoon normaal avond eten en leer jezelf accepteren..

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:36

Ja die croissantjes zijn echt heel slecht! Je zou idd gewoon bruin volkoren brood moeten eten. Geen wit en geen licht bruin want dat is net wit. Krijg je een plof buik van. En je kan gaan wandelen 's avonds want alleen minder eten red je het niet mee...

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:39

Ik denk dat het beter is dat ze er al over na denkt voordat ze te dik is dan als het echt "te laat" is. Ze pakt het alleen verkeerd aan, weinig eten, maar wel heel slecht heeft totaal geen functie.

En als je lekker in je vel zit voel je je ook beter etc etc als zij zich er nou beter door zou voelen als ze dunner zou zijn, dan is dat toch ook prima. Zelfde dat er ook dikke mensen zijn die gelukkig met zichzelf zijn (maar ook ongezond leven) daar word toch ook niets van gezegd??

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:39

_pauline_ schreef:
http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html

kijk daar eens op, dan zie je iig dat je op een gezond gewicht zit.

Maar van het bmi vind ik het ook niet helemaal kloppen, want ik zou met 53 kilo nog op gezond gewicht zitten.. En ik ben zelf 1,83.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:41

TessxSchatje schreef:
_pauline_ schreef:
http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html

kijk daar eens op, dan zie je iig dat je op een gezond gewicht zit.

Maar van het bmi vind ik het ook niet helemaal kloppen, want ik zou met 53 kilo nog op gezond gewicht zitten.. En ik ben zelf 1,83.

Wat praat jij nou? Als je jou lengte en gewicht invult zit je op 15. en dat is (ernstig) ondergewicht....

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:44

_pauline_ schreef:
Wat praat jij nou? Als je jou lengte en gewicht invult zit je op 15. en dat is (ernstig) ondergewicht....

Dan zal ik wel iets fout doen, want bij mij blijft hij gezond gewicht aangeven, gewoon een groen vakje, en geen geel..

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:48

TessxSchatje schreef:
_pauline_ schreef:

Dan zal ik wel iets fout doen, want bij mij blijft hij gezond gewicht aangeven, gewoon een groen vakje, en geen geel..

Denk t ook. Je moet 1.83 x 1.83 doen en dan 53 daar door delen...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:02

Of, je bent een dramaqueen die aandacht zoekt....
Of, je bent echt zo "dom" dat je denkt met een dieet van broodje hagelslag en 3 croissantjes een gezond eetpatroon te hebben,

Of, je moet heel snel naar het GGZ,

Of je vraagt je ouders eens om raad.... En "dat lus ik nie" is voor kinderen van 3 en 4 jaar bedoelt, niet voor bijna volwassenen met een baan en 2 paarden, of te wel, leer zelf koken en bereid gewoon dingen die je wel lekker vind.

Echt, ik kan gewoon boos worden over je openings post, het ziet er zo onecht uit met je weegschaal en je z.g. angsten en je post dat je zus je gaat plagen....
Een echte anorexia patiënt verbergt dit en gaat het niet op een vrolijke paardensite posten.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:04

amondi schreef:
Of, je bent een dramaqueen die aandacht zoekt....
Of, je bent echt zo "dom" dat je denkt met een dieet van broodje hagelslag en 3 croissantjes een gezond eetpatroon te hebben,

Of, je moet heel snel naar het GGZ,

Of je vraagt je ouders eens om raad.... En "dat lus ik nie" is voor kinderen van 3 en 4 jaar bedoelt, niet voor bijna volwassenen met een baan en 2 paarden, of te wel, leer zelf koken en bereid gewoon dingen die je wel lekker vind.

Echt, ik kan gewoon boos worden over je openings post, het ziet er zo onecht uit met je weegschaal en je z.g. angsten en je post dat je zus je gaat plagen....
Een echte anorexia patiënt verbergt dit en gaat het niet op een vrolijke paardensite posten.

Amen Vork

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:11

Hoe wil je afvallen als je niet gevarieert eet? Overal hoor je dat je goed gevarieert moet eten dus ook gewoon avond eten. Het lijkt mij als je er echt voor gaat dat je dat er wel voor over zal hebben.

En hoe wil je afvallen als je drie croisantjes per dag eet? Verward

Om te beginnen zou ik als ik jou was gewoon bruin brood gaan eten. En geen chocolade beleg meer.
En misschien is fitnes een idee? Lachen

Misschien is het Sonja Bakker boek een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:16

_Nancy schreef:
Ik let al ontzettend op wat ik eet..

Ik werk 5 dagen in de week, en op mijn werk ( ik werk in supermarkt) eet ik dit;
-kleine pauze; appel (pink lady, echt heerlijke appels!)
-grote pauze; 2 soms 3 croissantjes zónder beleg, taksi sinaasappel
-kleine pauze; taksi sinaasappel en héél soms nog een Bitween chocola sugarfree

Mijn ontbijt is vaak 2 boterhammen met hagelslag Bloos
Mijn avond eten is ook vaak brood..
S avonds eet ik vaak nog een mandarijn, kiwi oid..

Wat je eet is dus:

Ontbijt: 2 boterhammen met hagelslag (wit of bruin?)
Kleine pauze: Appel
Grote pauze: 3 croissantjes zonder beleg, taksi
Kleine pauze: Taksi en bitween
Avond: Brood, fruit

Je ziet zelf al wat er mis is, of niet? Voel jij je niet heel vaak moe en lusteloos?
Je eet geen groente, croissantjes die onwijs veel roomboter bevatten, taksi waar veel suiker inzit..

Als je nou eens dit probeerd:

Ontbijt: 2 bruine boterhammen met margarine en kaas/ niet-vette worst of als je dat niet wegkrijgt pure hagelslag
Kleine pauze: Appel (prima)
Grote pauze: 2/3 boterhammen met margarine en kaas/ niet-vette worst en halfvolle melk of jus d'orange of ander écht fruitsap
Kleine pauze: Taksi en bitween (ach, prima, is te vergelijken met theetijd)
Avond: 3 scheppen groente, 2 scheppen aardappels of evt. pasta (gebakken aardappels kan ook, met light bakvet), en iets van vlees. En dan nog het fruit wat je eet wat later.

Dan ben je goed op weg, eet je regelmatig, en krijg je de goede dingen binnen, en geen vette of zoete zooi waar je lichaam helemaal niks aan heeft en mee kan. Anders kan je NIET afvallen, dat werkt gewoon niet zo. Je lichaam moet in evenwicht zijn. En minder eten ipv gevarieerd en goed eten is zó slecht.. dat werkt echt niet, wordt je alleen maar dikker van omdat je dan weer vet moet eten ter compensatie.

Overigens vind ik jou niet te dik, maar als je je zo voelt moet je beginnen bij gezond, gevarieerd en regelmatig eten en genoeg bewegen. Je let misschien wel op je eten, maar je doet het niet goed zo.. Kijk anders eens rond op Google over gezonde voeding, er zijn genoeg sites. Lachen Succes!

Edit: Beetje heel nutteloos om dit meisje dom te gaan noemen, of dr naar het GGZ verwijzen, daar help je haar écht niet mee en maak je het probleem alleen maar groter.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:19

Nou sommigen zijn wel lekker aardig bezig zeg..
Met 'aanstellen' enzo!
Jezus, als ik me toch zo voel..
Ik zet t hier niet neer omdat ik ff aandacht wil of ik me even lekker wil aanstellen!
Vind t erg gemeen Verdrietig

Ik zet hier gewoon neer hoe ik me voel en wat ik denk, en dan krijg ik dit over me heen.

Nou ik weet iig dat ik geen croissantjes meer moet gaan eten..
Dat zal ik dus dan ook niet meer gaan doen,,
Fruit eet ik wel echt heel veel, en groenten zoals tomaten en komkommer gaat er ook altijd wel in.

Maar als ik t over groenten heb, heb ik t over warme groenten zoals bonen, of warme worteltjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:20

Zijn er warme groentes die je wel lust? Er moet toch wel iets zijn wat je naar binnen krijgt, misschien met een sausje of met iets anders erdoor? Wat zet je moeder meestal op tafel? Lachen En let niet op al die reacties joh, dat is - sorry dat ik het zeg - maar echt typisch forumgezeik.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:22

Lennek schreef:
Hoe wil je afvallen als je niet gevarieert eet? Overal hoor je dat je goed gevarieert moet eten dus ook gewoon avond eten. Het lijkt mij als je er echt voor gaat dat je dat er wel voor over zal hebben.

En hoe wil je afvallen als je drie croisantjes per dag eet? Verward

Om te beginnen zou ik als ik jou was gewoon bruin brood gaan eten. En geen chocolade beleg meer.
En misschien is fitnes een idee? Lachen

Misschien is het Sonja Bakker boek een idee?

Denk nou niet dat ik áltijd 3 croissantjes eet,, meestal zijn het er 2..
Staat ook in begin post..
Maar goed, bruin brood eet ik ook áltijd!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:23

Juul schreef:
Zijn er warme groentes die je wel lust? Er moet toch wel iets zijn wat je naar binnen krijgt, misschien met een sausje of met iets anders erdoor? Wat zet je moeder meestal op tafel? Lachen En let niet op al die reacties joh, dat is - sorry dat ik het zeg - maar echt typisch forumgezeik.

Maar t is wel rot om te lezen dat ik me aanstel en niet zo dom moet doen oid.. Verdrietig
Kan ik t helpen dat ik me zo voel..
Denken dat ik t leuk vind om zoiets neer te zetten, t liefst doe ik t gewoon niet!
Maar er moet gewoon iets aangedaan worden, dat weet ik.

Qua warme groenten lust ik witte bonen in tomatensaus.. en spinazie mét ei..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:28

_Nancy schreef:
[naam] schreef:

Maar t is wel rot om te lezen dat ik me aanstel en niet zo dom moet doen oid.. Verdrietig
Kan ik t helpen dat ik me zo voel..
Denken dat ik t leuk vind om zoiets neer te zetten, t liefst doe ik t gewoon niet!
Maar er moet gewoon iets aangedaan worden, dat weet ik.

Qua warme groenten lust ik witte bonen in tomatensaus.. en spinazie mét ei..

Is dat 't enige? Lachen Heb je ooit wel andere groente gegeten of heb je dat nooit geleerd van huis uit?

2 of 3 croissantjes maakt niet uit hè, 1 croissantje elke dag is ook al slecht. Lachen Maar echt, trek het je niet aan.. En anders laat je dit topic voor wat het is en ga je over PB verder praten met mensen die je niet afzeiken. Want dit werkt ook niet natuurlijk, voel je je alleen maar rotter en dat wil je niet denk ik.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:28

Ik vind het ook overdreven dat er meteen gezegd wordt dat je je aanstelt als je niet echt overgewicht hebt. Wat is er mis met beter op je eten letten als je geen overgewicht hebt?

Er wordt altijd zo overdreven gedaan dat je meteen anorexia hebt als je slank wilt zijn, maar te gelijkertijd wordt er gezegd dat Nederland op Amerika begint te lijken wat betreft te dikke mensen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:30

Nee inderdaad, maar ik kijk t nog even aan..

Ik wist helemaal niet dat croissantjes zo slecht waren zeg,, pfoeh!
Daar ga ik dus wel mee stoppen..

En ik heb ooit wel andere groenten gegeten ja, maar zoals witlof, spruiten, broccoli lust ik gewoon écht niet!

Trouwens, soms lust ik ook wel wat bloemkool, maar dan alleen mét bloemkool saus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:32

Idd lenneke, en dat is ook zo... Zo slank mogelijk is altijd het gezondste (zonder vet op je lichaam dus, niet dat je helemaal niks meer hebt en graatmager bent natuurlijk).. En tegenwoordig is de norm van hoe zwaar iemand mag zijn ook alleen maar omhoog gegaan, omdat anders niemand meer aan die norm voldoet. Kledingmaten worden ook al steeds groter ookal staat hetzelfde maatje als een paar jaar terug erin. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:34

_Nancy schreef:
Nee inderdaad, maar ik kijk t nog even aan..

Ik wist helemaal niet dat croissantjes zo slecht waren zeg,, pfoeh!
Daar ga ik dus wel mee stoppen..

En ik heb ooit wel andere groenten gegeten ja, maar zoals witlof, spruiten, broccoli lust ik gewoon écht niet!

Trouwens, soms lust ik ook wel wat bloemkool, maar dan alleen mét bloemkool saus!

Gooi je lekker (light misschien) saus erover. Lachen Ik herken dit wel hoor, was vroeger ook een vreselijk moeilijke eter. Haha! Maar nu ik écht wat aan m'n gezondheid wil doen eet ik zelfs volkoren brood af en toe. Nou dat had ik een paar jaar terug echt niet weggekregen.. Toen ging er eigelijk alleen snoep en chips in, wit brood, snacks, groente die ik lekker vond.. Waar een wil is is een weg hè. Niet meteen roepen dat dingen onmogelijk zijn, want vaak zijn ze dat niet. Lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:36

Ik blijf erbij dat dit niet gaat over je gewicht maar over je zelfbeeld en je zelfvertrouwen.
Ik zie namelijk in je profiel een hartstikke leuke meid van 16 met prachtig haar en een goed figuur.
Er is niks mis mee om op je voeding te letten en gezond te eten, absoluut niet, dat mag zeker wel, maar overdrijf het niet. Af en toe een patatje of een croissantje moet zeker kunnen.

Nog even wat opmerkingen:
O ja.. light sausjes helpen helemaal niks, daarmee hou je je lichaam voor de gek.
Zo slank mogelijk is ook niet het gezondst, ondergewicht is gevaarlijker dan een beetje overgewicht.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:37

Nou meid bekijk je openingspost dan eens heeeeeeeel nuchter en realistisch..

Je vind je zelf veeeel te dik, terwijl dit niet zo is.. Je lust dit en dit en dit en dit niet, alsof je een kind van 4 bent.
Je hebt eigenlijk totaaal geen idee wat gezond eten is, aangezien je zelf denk dat je wel gezond eet.
Je staat elke dag te freaken op de weegschaal.
Je zusje pest je zo erg met je afval strijd.. Je nooit afgevraagd waarom ze dit doet? Als je zegt zo te dik was zou ze dat niet doen. Zulke opmerkingen maak ik ook tegen een mega slanke vriendin die meent dat ze af moet vallen..

Je zult je vast poedersuiker voelen over de hele situatie, maar bedenk je eens even of het allemal wel zo erg is als jij meent dat het is..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:37

Lust je ook geen groente als je het roerbakt?
Je kunt meer met groente dan het alleen maar koken. Je kunt het bijvoorbeeld ook door de pasta doen (spinazie of sperziebonen zijn heel lekker door de pasta)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:40

Ik eet altijd bruin brood..
Ik snoep weinig
Eet bijna nooit chips.. (alleen zaterdag soms een klein bakje..)
Dat heb ik afgeleerd, eerst at ik t zoveel..
Want-toen-kwam-ik-toch-geen-grammetje-aan..

Nu ik wat ouder ben is dat wel anders..
Dus ik moet echt gaan opletten..

Mijn moeder kookt echt van alles,, pasta's, aardappelen, stamppot ed..

Maar aangezien ik altijd tot laat werk, en hun dan meestal al hebben gegeten als ik thuis kom, kom ik vaak uit op brood.
Omdat ik t opnieuw opwarmen echt walgelijk vind!

Op woensdag moet ik ook al om kwart over 4 eten..
Omdat ik om 5 uur moet beginnen met werken..

En om 4 uur gaat ons mam echt niet alleen voor mij koken..
Ik-zelf kan niet koken..