Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_pauline_ schreef:http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html
kijk daar eens op, dan zie je iig dat je op een gezond gewicht zit.
TessxSchatje schreef:_pauline_ schreef:http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html
kijk daar eens op, dan zie je iig dat je op een gezond gewicht zit.
Maar van het bmi vind ik het ook niet helemaal kloppen, want ik zou met 53 kilo nog op gezond gewicht zitten.. En ik ben zelf 1,83.
_pauline_ schreef:Wat praat jij nou? Als je jou lengte en gewicht invult zit je op 15. en dat is (ernstig) ondergewicht....
TessxSchatje schreef:_pauline_ schreef:Wat praat jij nou? Als je jou lengte en gewicht invult zit je op 15. en dat is (ernstig) ondergewicht....
Dan zal ik wel iets fout doen, want bij mij blijft hij gezond gewicht aangeven, gewoon een groen vakje, en geen geel..
amondi schreef:Of, je bent een dramaqueen die aandacht zoekt....
Of, je bent echt zo "dom" dat je denkt met een dieet van broodje hagelslag en 3 croissantjes een gezond eetpatroon te hebben,
Of, je moet heel snel naar het GGZ,
Of je vraagt je ouders eens om raad.... En "dat lus ik nie" is voor kinderen van 3 en 4 jaar bedoelt, niet voor bijna volwassenen met een baan en 2 paarden, of te wel, leer zelf koken en bereid gewoon dingen die je wel lekker vind.
Echt, ik kan gewoon boos worden over je openings post, het ziet er zo onecht uit met je weegschaal en je z.g. angsten en je post dat je zus je gaat plagen....
Een echte anorexia patiënt verbergt dit en gaat het niet op een vrolijke paardensite posten.

_Nancy schreef:Ik let al ontzettend op wat ik eet..
Ik werk 5 dagen in de week, en op mijn werk ( ik werk in supermarkt) eet ik dit;
-kleine pauze; appel (pink lady, echt heerlijke appels!)
-grote pauze; 2 soms 3 croissantjes zónder beleg, taksi sinaasappel
-kleine pauze; taksi sinaasappel en héél soms nog een Bitween chocola sugarfree
Mijn ontbijt is vaak 2 boterhammen met hagelslag
Mijn avond eten is ook vaak brood..
S avonds eet ik vaak nog een mandarijn, kiwi oid..
Succes!
En let niet op al die reacties joh, dat is - sorry dat ik het zeg - maar echt typisch forumgezeik. Lennek schreef:Hoe wil je afvallen als je niet gevarieert eet? Overal hoor je dat je goed gevarieert moet eten dus ook gewoon avond eten. Het lijkt mij als je er echt voor gaat dat je dat er wel voor over zal hebben.
En hoe wil je afvallen als je drie croisantjes per dag eet?
Om te beginnen zou ik als ik jou was gewoon bruin brood gaan eten. En geen chocolade beleg meer.
En misschien is fitnes een idee?
Misschien is het Sonja Bakker boek een idee?
Juul schreef:Zijn er warme groentes die je wel lust? Er moet toch wel iets zijn wat je naar binnen krijgt, misschien met een sausje of met iets anders erdoor? Wat zet je moeder meestal op tafel?En let niet op al die reacties joh, dat is - sorry dat ik het zeg - maar echt typisch forumgezeik.

_Nancy schreef:[naam] schreef:Zijn er warme groentes die je wel lust? Er moet toch wel iets zijn wat je naar binnen krijgt, misschien met een sausje of met iets anders erdoor? Wat zet je moeder meestal op tafel?En let niet op al die reacties joh, dat is - sorry dat ik het zeg - maar echt typisch forumgezeik.
Maar t is wel rot om te lezen dat ik me aanstel en niet zo dom moet doen oid..
Kan ik t helpen dat ik me zo voel..
Denken dat ik t leuk vind om zoiets neer te zetten, t liefst doe ik t gewoon niet!
Maar er moet gewoon iets aangedaan worden, dat weet ik.
Qua warme groenten lust ik witte bonen in tomatensaus.. en spinazie mét ei..
Heb je ooit wel andere groente gegeten of heb je dat nooit geleerd van huis uit?
Maar echt, trek het je niet aan.. En anders laat je dit topic voor wat het is en ga je over PB verder praten met mensen die je niet afzeiken. Want dit werkt ook niet natuurlijk, voel je je alleen maar rotter en dat wil je niet denk ik.
_Nancy schreef:Nee inderdaad, maar ik kijk t nog even aan..
Ik wist helemaal niet dat croissantjes zo slecht waren zeg,, pfoeh!
Daar ga ik dus wel mee stoppen..
En ik heb ooit wel andere groenten gegeten ja, maar zoals witlof, spruiten, broccoli lust ik gewoon écht niet!
Trouwens, soms lust ik ook wel wat bloemkool, maar dan alleen mét bloemkool saus!
Ik herken dit wel hoor, was vroeger ook een vreselijk moeilijke eter.
Maar nu ik écht wat aan m'n gezondheid wil doen eet ik zelfs volkoren brood af en toe. Nou dat had ik een paar jaar terug echt niet weggekregen.. Toen ging er eigelijk alleen snoep en chips in, wit brood, snacks, groente die ik lekker vond.. Waar een wil is is een weg hè. Niet meteen roepen dat dingen onmogelijk zijn, want vaak zijn ze dat niet.