Pilates, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Pilates, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 22:54

Ik vond mijn les gisteren erg leuk! Ben vooralsnog van plan om dit te blijven doen Ja
Valt mee met de spierpijn en kon het redelijk goed volhouden.

Majax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:38

Ik wil ook met pilates beginnen, maar krijg je hier echt heel erge spieren van? Want ik wil niet echt bodybuilderachtig worden Tong uitsteken

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 23:49

Ik denk dat het wel mee valt, als ik de deelnemers uit mijn les even voor ogen haal. Weet niet hoe lang zij al pilates beoefenen. Maar simpel toch... als jij vindt dat je teveel spieren krijgt, stop je toch gewoon? Clown

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:32

Van pilates krijg je niet echt meer spiermasse, je rekt je zelf op, je spieren, je gewrichten e.d.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:34

SaNNeS88 schreef:
Wat heb je gekocht Annash? Ik moet ook nog het een en ander halen, maar wat ben je echt nodig bij pilates?

Geen knellende kleding iig

Ik heb zelf altijd een trainingsbroek aan met shirtje korte mouw.
Nu het winter is, heb ik mijn huissokken aan anders doen wij het gewoon op blote voeten Haha!
Verder is een vest of iets dergelijks wel erg lekker voor de laatste 10 relax minuten want je koelt echt enorm af

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:54

Mede Pilatesers!

Ik doe het nu 4 maanden en ik vind het heerlijk. Ik merk dat mijn spieren langer en vooral sterker worden. Bovendien heb ik meer beheersing over mijn spieren. Ik heb het eindelijk door wanneer mijn schouders naar mijn oren gaan (en daar heeft geen instructrie wat aan kunnen veranderen in de 18 jaar dan ik paardrijd).
Ik doe het bij een Achmea Health Center. Bij ons ligt de gemiddelde leeftijd ronde 40, dus ook ik ben met mijn 25 een broekie. Maar eigenlijk vind ik dat ook wel lekker. Niemand die raar opkijkt als ik in mijn oude kloffie aankom.

Bodybalance (pilatesoefeningen in combi met yoga en thai chi) vind ik ook fijn om te doen. Misschien nog wel fijner, omdat er meer beweging in zit. Ik denk wel dat je beter kunt beginnen met Pilates, om je spieren te leren beheersen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:46

Ik zal eens vragen waarmee ik onze lessen kan vergelijken...
Wij hebben iig heel veel yoga dingen erin zitten en ook van power yoga.

Faithfull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:00

Het is echt geweldig! Zelf ben ik nog maar 14 jaar, maar het is super joh Knipoog Ik voelde mezelf meteen beter geaard en je leert een goede houding aan te nemen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:17

Ik heb ook een hele tijd Pilateslessen gevolgd toen ik nog in Eindhoven woonde, en ik vond het echt ontzettend fijn. In het begin had ik heel veel moeite met mijn balans, bij de oefeningen waarbij je uitgestrekt op je zij op de grond ligt moest ik altijd met mijn hand steunen, maar na een tijdje merkte ik dat mijn buikspeiren veel sterker werden, net als mijn rugspieren. Mijn kuiten en bovenbenen werden voelbaar slanker, dat was mooi meegenomen :)) . In hyet begin had ik inderdaad wel ongelóóflijke psierpijn, mensenkinderen, ik dacht dat ik kapot ging :D . er deden wel veel jonge mensen mee trowuens, maar dat komt doordat het eigenlijk een soort dansschool was waar ze ook Bodypump en andere dingen deden. Ik heb het echt fijn gehad daar :j .

Bij de sportschool hier geven ze het jammer genoeg niet, alleen Body Balance en dat vind ik toch een stuk minder leuk. Er wordt nog wel ergens anders een pilatesles gegeven in het dorp, maar dat is alleen 's ochtends als ik moet werken helaas. Het is dat ik al één keer in de week Steps doe met een aantal mensen met wie ik echt lol heb (niet via een echte sportschool), en een keer tennisles en paardrijden natuurlijk, anders ging ik achter elkaar op zoek naar een Pilatesles in Eindhoven. Het nadeel is zo vaak dat je meteen weer lid moet worden van een sportschool, en echt vaker moet gaan sporten om je abonnement eruit te krijgen en dat wil ik nou weer net niet omdat ik ook nog andere dingen wil doen.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:23

Grappig dat de reacties zo positief zijn. Ik heb het ook de afgelopen 2 maanden gedaan vanwege een rugblessure. Het zal wel aan mijn vrij bpvengemiddelde sportgewoontes liggen dat ik het dus totaal niet zwaar vond. Ik kreeg het er net warm van, maar daar hield het ook mee op. Beetje jammer, ben alweer gestopt en hoop nu langzaamaan het wielrennen en hardlopen weer wat op te kunnen bouwen. Dat wat zweverige en langzame is toch niks voor mij. laat mij maar lekker verzuren op een wielrenfiets.En voor nog wat rug-revalidatie ga ik wel lekker paardrijden Knipoog

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:54

Zweverig vind ik het helemaal niet eigenlijk, maar langzaam en rustig is het wel en als je van jezelf al erg goed gespierd bent is het niet zwaar. Ik heb problemen met mijn onderrug, ook bij het paardrijden, en mij hielp Pilates heel goed, maar het moet wel bij je passen. Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde leuk, dat zou maar een saaie bedoening worden *LOL* .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 11:03

Zweverig? Tju, dan heb je vast een andere variant gehad. Bij mij was er absoluut niets zwerverigs aan, hoewel de instructeur wel zei dat hij het meer richting fitness kant gaf (blijkbaar kan het ook richting yoga kant), echt spierversterkend.
Ik heb wel alweer erg veel zin in woensdag en vanaf maandag gaat mijn abonnement in Hyper!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:35

Heleen1988 schreef:
Grappig dat de reacties zo positief zijn. Ik heb het ook de afgelopen 2 maanden gedaan vanwege een rugblessure. Het zal wel aan mijn vrij bpvengemiddelde sportgewoontes liggen dat ik het dus totaal niet zwaar vond. Ik kreeg het er net warm van, maar daar hield het ook mee op. Beetje jammer, ben alweer gestopt en hoop nu langzaamaan het wielrennen en hardlopen weer wat op te kunnen bouwen. Dat wat zweverige en langzame is toch niks voor mij. laat mij maar lekker verzuren op een wielrenfiets.En voor nog wat rug-revalidatie ga ik wel lekker paardrijden Knipoog

Dan moet jij 1 of andere wonder woman zijn Clown want zelfs een yoga instrunctrice vertelde mij dat pilates echt zwaar is *LOL*
Mijn vriend, zelf sporter 7 dagen per week (krachttraining, cardio training, kempo, kick boxen) vond pilates een stuk zwaarder dan hij ooit verwacht had Ja

Na een uur pilates zweet ik niet, heb op dat moment totaal het idee niet dat ik me zwaar lichamelijk heb ingezet maar juist voor rug revalidatie is pilates echt heel goed, paardrijden lijkt me niet geschikt als revalidatie zijnde Verward Zelf heb ik sinds ik bezig met pilates in combinatie met Rug Fit centrum by Dr. Wolff en Rug / Buik training veel minder last van beperkingen in mijn rug en verlammingsverschijnselen blijven op dit moment nagenoeg uit terwijl ik daar voorheen bijna dagelijks last van had Bloos

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 20:20

Het bevalt nog steeds! Inderdaad erg intensief maar ook gister vond ik het nog erg leuk Ja
Gister waren er wat mensen die het na een uur pilates nog koud hadden... dan vraag ik me toch af hoe ze dat doen. Maar dat kon ik niet zien want ik was veel te geconcentreerd op mijn eigen oefeningen ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:32

Ik ga vanavond eens aan de Pilates, ben benieuwd Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:29

Liek_ schreef:
Ik ga vanavond eens aan de Pilates, ben benieuwd Haha!

En hoe is dit bevallen???

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:11

Ik ben van plan om ook Pilates te gaan volgen bij de sportschool.
het lijkt me een fijne manier van ontspannen en toch goed bezig zijn met je lichaam

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:13

@Dela ik kan je alleen maar adviseren doen, het is echt leuk Haha!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:37

Ik moet terugkrabbelen van mijn eerder enthousiaste verhalen. Ben eergisteren bij de Fysio geweest vanwege een stijve en pijnlijke onderrug. Ik was in de veronderstelling dat dat gewoon kwam omdat mijn houding niet altijd je van het is en omdat ik een stijve hark ben. Precies de reden dat ik Pilates ben gaan doen.
Maar blijkbaar heb ik nu een zwaar geïrriteerde linkerrugspier doordat ik een stuk minder ben gaan rijden (in juli paard verkocht) en met Pilates ben begonnen. Met paardrijden is het van belang dat je rugspieren kort en sterk zijn en wat doe je met Pilates? Juist: die spieren verlengen. Dat gaat dus niet samen. Nu mag ik geen oefeningen met Pilates meer doen die gericht zijn op het verlengen van mijn rugspieren, maar moet ik gewoon beginnen met rugspierkrachttraining (ik weet nog niet hoe, dat komt de volgende afspraak). Wel een beetje een bummer. Denk je het goed te doen door alles eens lekker op te rekken, strookt dat niet met wat ik het liefst doe: paardrijden.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:42

@Kaka wat vervelend meid Ach gut

Misschien anders even dit probleem ter sprake brengen bij de je pilates instructeur?
Kunnen jullie ook aan het versterken van rugspieren werken tijdens het puf uurtje Nagelbijten / Gniffelen

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:54

Dat was ik inderdaad van plan, maar ik ben zomaar bang dat er veel oefeningen afvallen. Pilates kent toch wel veel oefeningen die gericht zijn op verlengen van je rugspieren.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:42

Jaa... ik ben gister voor 't eerst naar Pilates geweest... was echt leuk Haha! heb nu wel spierpijn, vooral m'n buikspieren eigenlijk...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:18

Sterkte met de pijntjes Nagelbijten / Gniffelen

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:23

ach, dat zal wel loslopen Haha! had meer spierpijn verwacht na het lezen van dit topic... maar het zeker voor herhaling vatbaar Lachen

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:38

Bij mijn weten is Pilates alleen maar goed als je paardrijd. Je bent je veel meer bewust van al je spieren en voor die buikspieren die zo belangrijk zijn voor het paardrijden is het helemaal goed.