ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:57

Ik hoef jou niet wakker te schudden, dat is helemaal mijn intentie niet. Iedereen mag z'n leven leven zoals hij dat wilt, wie ben ik om daar veranderingen in aan te brengen? Als jij je fijn voelt bij jouw overtuigingen, dan is dat fijn voor je! Maar ik zie niet in waarom ik jou zou overtuigen van wat ik vind. Dat doe ik volgens mij ook helemaal niet, ik reageer slechts op wat hier gezegd wordt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:00

Nou, het is toch prettig om in een discussie met fundeerde argumenten te komen? Wat heeft jouw reactie dan voor toegevoegde waarde?
Als mensen het WEL herkennen, vind ik dat prachtig, dat kan betekenen dat iemand zich serieus genomen voelt, herkenning ervaart en dat is top.
Soms voelen mensen zich nl totaal niet door wetenschappers serieus genomen, zoals bv de arts. Wij leven in een land waarbij we denk ik wel eens teveel bij onze kern wegdwalen. Ook dit klinkt vaag, I know.

Was het maar zo simpel dat ik me er prettig bij voelde. ja tuurlijk, nu heb ik er iets aan kunnen doen! DAt voelt fijn!

Enig idee hoe bv mensen met M.E, zich voelen? Hoe het is om chronisch moe te zijn, je koppie niet meer te kunnen vertrouwen, etc? Dan zou jouw toekomst als psychologe aardig intstorten, en dat emotioneel een hoop met je, believe me. En in die zin is wetenschap imo te beperkt. Arrgoant soms zelfs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:18

Ik geloof er wel degelijk in. Natuurlijk is de ene mens vatbaarder dan de andere. Maar zowiezo om de effecten van hoogspanningsmasten kunnen we niet heen.
Ik ken iemand die vijf jaar lang pal naast een hoogspanningsleiding woonde en de effecten waren op die persoon wel degelijk te zien en te merken. Verlaagde weerstand, moe, moe moe, en inderdaad ook niet meer helder kunnen denken.
Die persoon is op een gegeven moment ergens anders gaan wonen en was binnen een half jaar weer de oude.
Er is genoeg onderzoek gedaan naar de effecten van hoogspanningsleidingen en ik vind het way over de top om die naar het rijk der fabelen te verwijzen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:21

Hey, ik denk dat dat toeval is, Sul, droeg dit persoon ook blauwe sokken?..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:23

Blauwe sokken?????? Bloos!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:28

Lees maar eens terug, dat zijn ongefundeerde reacties van wetenschappers in spe, die het allemaal kul vinden maar geen citaten kunnen aanhalen waarom dat zo ies..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:30

Er is wel een verschil tussen bij een hoogspanningsleiding wonen en een gsm. Want dat word hier precies wel door elkaar gehaald.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:31

Als je goed leest zie je dat bij teveel straling o.a. degeneratie van cellen plaatsvindt, zodat Alzheimer o.a. meer voorkomt maar die straling (je hebt hoog en laagfrequent ) is bij beide gevallen helaas veroorzaker van ellende, lees maar eens de linken en het ander geplaatste stukje van me. Pling Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:33

Ach, wetenschappers in spé hou je altijd.
Ik kan je nog een verhaal vertellen, in Friesland heb je de toren van Spannenburg. Dit is een toren van de KPN. Rondom dit ding was een opvallend hoog percentage kankerpatienten, schrikbarend. Werd door de wetenschappers afgedaan dat het gelijke tred hield met de kankergevallen in de rest van het land. Ja. zo lust ik er nog wel een. Ze stoppen het gewoon in de doofpot, lekker makkelijk.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:34

Dat is economisch belang. Zo zijn er een aantal praktijkgevallen van toename hersentumoren in NIjkerk bij die UMTS mast, die kerel die daar mee het nieuws haalde is van oorsprong nb een broodnuchtere vrachtwagenchaffeur en is qua energie compleet leeg.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:39

Ik heb alleen je openings post gelezen.
Telephatie is nu ook bewezen.
Ik liep vanmiddag hier over na te denken en dacht, laat ik daar eens een topic over openen.
Ga ik hier zitten, kwam net uit de douche, klik op actieve onderwerpen en zie daar!!!!!

Ik ga nu effe een bak koffie drinken met mijn man die net thuis komt en dan kom ik hierop terug, want uiteraard zit hier van mijn kant een verhaal aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:39

Ja, dat verhaal ken ik. Een vriendin van me werkt in een ziekenhuis waar deze man onder behandeling is geweest.
Natuurlijk is het economisch belang, stel dat ze dit allemaal open en bloot gooien, dat is in de ogen van de "onderzoekers" fnuikend voor de economie.
Het is zelfs zo dat veel ziektes wel kunnen worden genezen, maar daar wordt niks mee gedaan, dan zouden de pillenfabrieken de poorten kunnen sluiten. Nederland, struisvogelland.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:42

detour schreef:
Artikel van Frank de Bonte, woonbioloog, wetenschapper dus. Knipoog

Hoewel ik zeker wel geloof dat electrostress gevolgen heeft, lijkt me dit toch geen juiste veronderstelling. Ik heb even gekeken, maar misschien kan jij aan me laten weten welke academische opleiding deze 'woonbiologen' hebben gevolgd? Ik kan namelijk alleen wat alternatieve sites, en sites van bedrijven die nogal prijzige meetapparatuur verkopen vinden. Nergens wetenschappelijke opleidingen/artikelen, wel een aanbod voor een driedaagse cursus, waarbij de docenten ook geen academische titel dragen Knipoog

Dat zegt niet dat alles wat ze vertellen onzin is, en er bestaan, als ik goed geïnformeerd ben zeker wel onderzoeken naar de gevolgen van bv. mobiele telefonie, maar ik geloof niet dat ik deze man als een erg betrouwbare bron kan beschouwen als ik eerlijk ben.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:42

Nu ben ik heel nieuwsgierig naar welke ziektes dat dat zouden zijn...
De fabrikant die met het medicijn tegen HIV komt, of een goed werkend vaccin hier tegen of het medicijn tegen weet ik veel welke vorm van kanker haalt hier zo gruwelijk veel geld mee binnen en daarmee een gigantische voorsprong op de concurrentie dat ze daar echt wel heel erg hard aan werken hoor...

On-topic: ik lees rustig mee naar alle patientbeschrijvingen die hier passeren...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:46

erleyne schreef:
maar ik geloof niet dat ik deze man als een erg betrouwbare bron kan beschouwen als ik eerlijk ben.

Heeft ondertussen wat verder gezocht, en deze meneer staat ook genoemd op sites over graancirkels e.d. Dat ondermijnt zijn geloofwaardigheid toch wel een beetje veel voor mij.
Ik ben wel benieuwd naar echte wetenschappelijke artikelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:46

Het eerste geval van genezen HIV is bekend, wist je dat niet Nickeltje?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:46

suleilitha schreef:
Ja, dat verhaal ken ik. Een vriendin van me werkt in een ziekenhuis waar deze man onder behandeling is geweest.
Natuurlijk is het economisch belang, stel dat ze dit allemaal open en bloot gooien, dat is in de ogen van de "onderzoekers" fnuikend voor de economie.
Het is zelfs zo dat veel ziektes wel kunnen worden genezen, maar daar wordt niks mee gedaan, dan zouden de pillenfabrieken de poorten kunnen sluiten. Nederland, struisvogelland.

En de vogeltjes zaten vast in de klei.. Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:47

Onassa schreef:
Ik heb alleen je openings post gelezen.
Telephatie is nu ook bewezen.
Ik liep vanmiddag hier over na te denken en dacht, laat ik daar eens een topic over openen.
Ga ik hier zitten, kwam net uit de douche, klik op actieve onderwerpen en zie daar!!!!!

Ik ga nu effe een bak koffie drinken met mijn man die net thuis komt en dan kom ik hierop terug, want uiteraard zit hier van mijn kant een verhaal aan.

hey, wat gaaf! Ben heel benieuwd, ik heb daar wel wat mee, maar beduidend minder, is minder bekende stof. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:50

Frank Bonte heeft inderdaad onderzoek gedaan naar graancirkels en orbs maar hij heeft nergens beweerd dat graancirkels worden gemaakt door marsmannetjes....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:50

erleyne schreef:
erleyne schreef:
maar ik geloof niet dat ik deze man als een erg betrouwbare bron kan beschouwen als ik eerlijk ben.

Heeft ondertussen wat verder gezocht, en deze meneer staat ook genoemd op sites over graancirkels e.d. Dat ondermijnt zijn geloofwaardigheid toch wel een beetje veel voor mij.

Fair enough, jij hebt tenminste de moeite genomen eea te lezen! Haha!

Zijn metingen waren voor mij afdoende. En zijn Donave water. Maar waar hjij gestudeerd heeft, weet ik niet. je kunt hem mailen, dan laat hij het je weten.

Toch is mijn tweede stukje een heel mooi vb (EEG scan bewijzen e.d.) dat het wetenschappelijk bewezen is wat er gebeurt met cellen.
Vind ik an sich al shocking genoeg. Bloos

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:52

suleilitha schreef:
Het eerste geval van genezen HIV is bekend, wist je dat niet Nickeltje?

Bedoel je met HAART therapie, of heb ik eventjes iets gemist?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:54

detour schreef:
Toch is mijn tweede stukje een heel mooi vb (EEG scan bewijzen e.d.) dat het wetenschappelijk bewezen is wat er gebeurt met cellen.

Ik weet dat er idd wel wetenschappelijk onderzoek wordt verricht ( toevallig ging het er van de week over bij Oprah Gestoord, haha!). Ik ben benieuwd wat deze op de lange termijn op leveren!

@Suelitha: ik zeg ook niks over marsmannetjes, maar de site ( ik zal de link nog even opzoeken ) kwam nou niet bepaald wetenschappelijk en betrouwbaar op me over. Er waren nog meer onderwerpen waarover ik mijn wenkbrauwen lichtelijk moest fronsen, om vervolgens in lachen uit te barsten. Ik denk dat je als serieuze wetenschapper je kapot zou schamen om op zo'n site genoemd te worden Tong uitsteken Ik zou in ieder geval niet willen dat een artikel van mijn hand daar op gepubliceerd zou worden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:55

detour schreef:
erleyne schreef:

Fair enough, jij hebt tenminste de moeite genomen eea te lezen! Haha!

Zijn metingen waren voor mij afdoende. En zijn Donave water. Maar waar hjij gestudeerd heeft, weet ik niet. je kunt hem mailen, dan laat hij het je weten.

Dat is maar welk onderzoek je neemt, en welk in je straatje past. Wetenschap is nooit definitief en zijn latere onderzoeken die niet zo hard van de stapel lopen in gevolgen. Behalve bij kinderen Lachen

Morgen heb ik neuropsychologie zal even vragen welk het nieuw onderzoek is
Laatst bijgewerkt door lesilla op 20-11-08 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:56

HIV is in bepaalde gevallen te genezen met een beenmergtransplantatie. Er is een Duitser die tevens HIV had, getransplanteerd wegens leukemie. Later konden ze niet anders vaststellen dan dat de HIV ook weg was.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:56

Oprah? meen je dat? Besteed zij iets aan dit onderwerp qua aandacht? dacht dat dat te vaag zou zijn voor het gros yankees..

Erleyne, heb jij dan ook moeite met artsen die gecombineerd werken met homeopathie?

En banaal gezien: Wat denk jij dat UMTS doet? Is het nu zo dat- omdat jij niks wetenschappelijks hebt gelezen daarover- er van uit gaat dat het nonsense is?
Of worden dingen verborgen gehouden? Knipoog

Kortom, als iets niet is bewezen, is het dan maar niet waar?

Wetenschap is niet feilloos.