Wendy schreef:lique schreef:pardon...misschien moet jij eens nadenken wat je zegt....
ik ben een moeder van een zwaar gehandicapt kind en heb al jaren pgb zit al jaren in die wereld...dus ik weet wel degelijk waar ik over praat..
Lique: lezen is ook een vak. Ik had het niet tegen jou, maar tegen de TS.
Misschien weet je het wel, maar dat iets onder persoonlijke verzorging valt, betekent niet dat daar geen hulp meer voor komt. Je zult vast weten waar je het over hebt, maar jij insinueert dat het betekent dat het verwisselen niet meer gefinancierd gaat worden.
Het wordt wel gefinancierd, maar het is niet meer aangemerkt als medische handeling. Dus de functie waar het onder valt is veranderd. Dus als jij als ouder hebt gekozen voor dat pgb kan dat inderdaad betekenen dat jij daarvoor naar school gaat kleppen. Of dat je iemand inhuurt die dat voor je gaat doen.
Maar goed, dit is helaas maar een van de vele ontwikkelingen die er zijn.
Ja opzich snap ik wel wat je bedoelt, Maar omdat het nou niet meer onder medisch valt kan het ook zo zijn dat wij er voor opgeleid worden en dat wij het vervolgens zelf mogen doen

Want impressiepe is het zo gebeurt. En is dat makkelijker dan als er iemand moet komen.
Maar oke verdere reacties over pb want daarvoor was dit topic niet bedoeld

@ marigold - valt dat ook onder pgb of weer ergens anders onder?