CarolShadow schreef:De tampons moeten minimal 5 dagen blijven zitten, voor enig resultaat.
Dit is mij toen verteld.
Ik denk dat dat afhangt van de methode.
Ik heb gekozen voor een operatie waarbij het tussenschot met kunststof plaatjes op zijn plek wordt gehouden. Dan mogen de tampons er idd al na 1,5 dag uit.
En eerlijk is eerlijk, ik ben blij als ik ze kwijt ben. Slikken en praten valt niet mee als je neus hermetisch is afgesloten 
Vandaag heb ik vrijwel de hele dag geslapen. Nawerking van de narcose, denk ik.
Maar nog altijd geen pijn. Enkel die tampons die wat ongemakkelijk voelen, maar daar ben ik dus morgenmiddag vanaf. Woensdag gaan de plaatjes eruit.
Vanmiddag al wel een paar keer een flinke niesbui gekregen. Maar als je niest met de mond open, zoals ze je van tevoren vertellen, dan is er niets aan de hand.
Ik lek niet overdreven veel, gelukkig. Wat er onderuit komt is wat bloederig snot. Verbandje ziet er niet zo fris uit, maar ik heb voldoende nieuwe gekregen om geregeld een schone onder mijn neus te hangen.
Wat me wel een beetje tegenvalt zijn de leefregels die ik na de operatie kreeg. Daar stonden best wel zaken op die van tevoren niet besproken zijn, maar vooruit. Een paar voorbeelden:
- De eerste week na het verwijderen van de tampons zo weinig mogelijk naar buiten gaan
- Verblijven in stoffige ruimten toegestaan na 2 weken
- De eerste 10 dagen na verwijdering van het verband niet de neus snuiten maar zachtjes ophalen
- De eerste 2 weken niet werken
- De eerste 2 weken niet bukken / tillen
Vooral het werken valt me wat tegen. Ik had verwacht na een weekje wel weer aan de slag te kunnen (op aangepast niveau). Maar goed, dat zie ik begin volgende week wel. Ik was eigenlijk van plan om woensdag of donderdag weer voorzichtig aan de gang te gaan.