30+ Welke rimpelcreme?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: 30+ Welke rimpelcreme?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:57

scrubben doe ik ook eens per week Haha!

Die niveapot heb ik ook,maar die komt niet op mijn gezichtje, daar krijg ik namelijk uitslag van !

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:58

Je kunt je gevoel volgen, dat deed ik ook altijd.
Maar niet alle gevolgen van 'slechte cremes' zijn direct zichtbaar/ voelbaar.

Nu ik me heb verdiept in de werkzame stoffen, kies ik toch echt voor andere merken.
Mijn ogen zijn echt open gegaan eigenlijk....
Voel me achteraf wel zwaar 'genept' door al die dure troep....

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:06

Als je niet teveel wilt betalen EN geen tijd hebt om in de winkels te kijken EN niks dat op dieren getest is.............
ga naar http://www.yvesrocher.nl dan brengen ze het nog thuis ook........... Tong uitsteken

Die hebben verschillende "rimpelvervagende creme's" .
Ikzelf gebruik die groene tubes (sorry, maar heb geen puf om naar boven te lopen om te kijken wat de naam is.......... Bloos )
voor dag en nacht..............
Vaak krijg je er 2 voor de prijs van een, dus heb ik altijd een voorraadje en nog goedkoop ook!! Haha!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:59

Nog een kleine toevoeging van een 30-plusser: ik las, volgens mij in de laatste consumtentengids, dat je beter tubes of van die flesjes met een pompje kunt kopen i.p.v. een potje. Volgens de deskundige verdwenen de werkzame stoffen sneller uit potje omdat ze meer met de buitenlucht in aanraking komen. Verder werd gezegd dat veel van de goedkopere crèmes (de eigen merken van diverse drogisterijen) weinig toevoegen aan je huid (zat bijv. maar heel vitamine in) en je toch beter iets duurdere crèmes kunt nemen.
De tip van de Reformzaak neem ik mee. Ik heb nu een crème van Kruidvat ('ons bint zunig') maar ben daar lang niet zo tevreden over na Vichy (die had ik hiervoor). Nu weet ik zo niet hoe het zit met Vichy en kunstmatige toevoegingen..? Zal het eens nakijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:23

Ninx schreef:
Blingh schreef:
Ik werk zelf bij de Etos en zou gewoon eens een aantal drogisten/reformzaken langsgaan voor persoonlijk advies..

Dat ligt er maar aan. Een drogisterij heeft vaak onopgeleide mensen in dienst, ook weten zij vaak niets van de toevoegingen die juist schadelijk zijn voor een bepaald type huid.
Ik kies dan eerder voor een reformhuis.
Een drogist heeft vaak de 'standaard merken' waar veel voor geadverteerd wordt. Deze merken bevatten veel schadelijke troep.
Het zijn nl cosmeticamerken die vallen onder holdings die hun restproducten kwijt moeten. Veel van die 'restproducten' komen terecht in cosmetica... bijv. parrafine=minerale olie. Dit ondermijnt de huidfunctie en veroorzaakt juist OF huidveroudering OF acne.
Het zit in veel bekende merken.

De lijst die ik eerder postte is een goede leidraad.

Nou dan weet ik niet in welke drogist jij komt? Bij ons krijgen we allemaal cursussen waaronder op locatie maar ook thuiscursussen. Daarbij moet er altijd iemand aanwezig zijn met de diploma drogist anders mogen ze het Drogisterij waarborg certificaat niet eens hebben Knipoog Ik ben ook in *opleiding* Maar dat betekent niet dat ik er niets vanaf weet..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:40

Mijn moeder is nu 38 en gebruikt vivhy creme van de Apotheek ze heeft zon kitje en dat was echt niet duur. Het werkt echt haar huid heeft veel minder vlekjes plekjes en ziet er echt gped uit!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:44

Doortje58 schreef:
Als je niet teveel wilt betalen EN geen tijd hebt om in de winkels te kijken EN niks dat op dieren getest is.............
ga naar http://www.yvesrocher.nl dan brengen ze het nog thuis ook........... Tong uitsteken

Die hebben verschillende "rimpelvervagende creme's" .
Ikzelf gebruik die groene tubes (sorry, maar heb geen puf om naar boven te lopen om te kijken wat de naam is.......... Bloos )
voor dag en nacht..............
Vaak krijg je er 2 voor de prijs van een, dus heb ik altijd een voorraadje en nog goedkoop ook!! Haha!

En ook nog's zonder verzendkosten! Je krijgt er leuke mini-productjes bij, het ruikt allemaal errug lekker en je weet af en toe niet wat je nu weer's zal nemen Haha! Tong uitsteken

Ik heb de zelfbruinende dagcreme voor de ietsje ouder wordende huid Knipoog, een heerlijke reinigingsmelk+lotion in één, hele fijne douche olie/gel en een aftersuncreme voor na de zonnebank mét een beetje zelfbruiner.

Ik ben er tevreden mee... Ook met de rimpeltjes overigens Haha! Die laten zien dat ik leef!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:42

Ik van alles het etos huismerk, heb een super gevoelige huis (prike en schilfert als ik er niks op smeer) en die etos creme werkt super! Net iets duurder dan de kruidvat huismerk spullen maar echt veel beter! Ik zou vooral veel uitproberen trouwens als ik jou was

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:55

EeCee: zonnebank is wel slecht voor je huid, maar dat weet je vast wel. Sluit me bij je aan dat rimpeltjes gewoon bij mensen horen op een bepaald moment (zucht....Knipoog )

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:51

listiglistje schreef:
Ik ben 34 en bij mij is er nog geen rimpeltje te bespeuren Cool

Mijn idee over rimpels is:

1. Erfelijk
2. Rimpels komen ook door: frutten en fronzen, lachen, zon, roken, ongezond voedsel en te weinig water/vocht.

Ik zelf rook niet, drink genoeg water, gezond eten en let op knijpen,fronzen etc.
Naast ieder dag mijn gezicht schoonmaken met reinigingsmelk (Kruidvat)
gebruik ik in de winter gewoon de blauwe nivea doos voor een droge huid (s'nachts)
Verder 1 x per week gezicht scrubbben om de dode huidcellen te verwijderen.
Mi werkt de blauwe pot van nivea het beste, van andere middeltjes kreeg ik altijd jeuk of een nog drogere huid.

Ik heb het idee hoe meer je aan je huid doet, des te meer je je huid beschadigd (en dus sneller rimpels)

Hahaha en ik maar denken dat ik de enige ben vd 'blauwe niveau doos' Knipoog. Ook ik vind andere middeltjes juist trekkeriger werken, duur en niet fijn. En nivea is lekker goedkoop!!