Afvallen ging goed...maar nu sta ik stil?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Afvallen ging goed...maar nu sta ik stil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 13:22

Ja denk je?
Waarom zou dat zijn geweest dan, dat ik zoveel vocht vast hield?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:34

Gezond en vooral gevarieert eten is belangrijk. Denk erom dat je niet te weinig gaat eten, op dat moment gaat je lichaam over in de 'spaarstand' en zal je verder afvallen. Gewoon lekker je brood blijven eten en het niet gaan vervangen door beschuitjes, je energie vezels ect. heb je gewoon nodig. Vaak hoor je dat het vrij makkelijk is om de eerste kilo;s kwijt te raken maar dat zo behouden kan erg lastig zijn als je jezelf van alles verbied. Als je gevarieerd blijft eten en verder door gaat ben je goed bezig. Ik lees dat jejezelf niet alles verbied en dat je deels afvalt voor je paard. top van je OK dan!

Spieren hebben overigens een grotere dichtheid. 1 kilo spieren neemt dus minder plaats in dan vet.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 16:48

@Judith, bedankt!
Ik prbeer nu ook wat meer te varieren, ennne....vanavond is het MC FLURRY avond!
Nee ik probeer ook wat lekkers te nemen, ook iedere avond gewoon dat lekkere toetje Knipoog
Dat heb ik nodig, anders ga ik snoepen haha!
Ik ben helaas altijd heel vatbaar geweest voor die kilo's, veel extra's hoef ik er niet voor te pakken mijn lichaam gaat gewoon slecht om met diet extra snoepjes endergelijke!

Ik denk dat ik een langzame stofwisseling heb ofzo want aan de beweging ligt het niet en in de familie eigenlijk ook niet, ben de enige met een 'maatje' meer!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:27

kan je eens opschrijven wat je eet op een dag, echt verdeeld over de verschillende eetmomenten?
dagelijks wegen is helemaal niet handig. 1x in de week geeft een veel reeeler beeld ivm de vocht- en hormoonbalans.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 08:53

Wil je dat ik een week lang even opschrijf wat ik dagelijks eet?
Zal ik het dan ook even hier neerzetten of wat bedoel je?
Ik weeg iedere dag, tja vandaag was ik weer 0,5 kilo afgevallen en heb gister toch een MC FLURRY gehad Vingers aflikken

Wat ik gister at verdeeld over de hele dag:

1 snee geroosterd brood
3 krackers
3 mandarijnen
1 banaan
babi ketjap met champignons en paprika en kroepoek
MC FLURRY KIT KAT Vingers aflikken

Verder drink ik 2 koppen koffie met zoetjes en melk.
Voor de rest drink ik alleen water.

Vandaag eet ik ongeveer hetzelfde, beleg is maar net wat ik in huis heb Knipoog
Ik loop sóchtends wel veel, doe 60 buikspieroefeningen en als het weer een beetje ok is ga ik met de fiets naar stal.
Sávonds loop ik nog met de honden en moet ik de stal mesten en Wodan verzeorgen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:13

0,5 kg in 1 dag is geen reeel beeld. nogmaals, dit heeft met je vochtbalans te maken.

je dag vind ik erg mager, je komt nog niet eens aan de 1000 kcal, terwijl je er bij afvallen 1500 moet eten waar je er normaal 2000 nodig hebt.

kijk anders eens in het topic [VT] [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 10:29

Nou ik denk dat ik wel aan de 1500 kilo kalorieen kom.
Ik eet 48 plus kaas, filet american, hagelslag en dat soort dingen op mijn brood/cracker, natuurlijk ook slanki.
Verder zitten er alleen al in een zak kroepoek 700 kalorieen, waarvan ik de helft bij mijn eten opeet en babi ketjap is ook niet bepaald kalorierijk arm.
Natuurlijk eet ik geregeld arm beleg op mijn brood om te compenseren.
En wat dacht je van mijn MC FLURRY?
Verder hebben we 1 dag in de week frietdag, de mayo heb ik dan vervangen door halfvolle Clown
En hebben we een dag in de week pizza dag, dus zo weinig kalorieen zal ik dan toch wel niet binnen krijgen denk ik?

Het kan dan wel allemaal met mijn vocht balans te maken hebben, maar inmiddels hoef ik nog maar een halve kilo en dan ben ik in totaal 10 kilo kwijt en ik geloof er niet in dat dit allemaal vocht was Bloos verder is mijn omvang van de taille ook al met ruim 7 cm afgenomen.
Dat er een gedeelte vocht bijzit dat geloof ik direct, en in IMO moet je drastisch je eetpatroon veranderen wil iemand als ik afvallen.
En ik eet genoeg zodat ik geen honger lijd, heb ik tussendoor honger dan pak ik een extra cracker of mandarijn.

Maar als je naar een dieetiste gaat krijg je ook van dat magere eten, minder als wat ik nu heb, dat zou ik niet kunnen volhouden.

Maar ik ga als ik straks thuis ben dat topic wat je meestuurde even goed doorlezen! Knipoog

Wat bedoel je eigenlijk precies met vochtbalans?
Als mijn vetpercentage in de tailleomvang afneemt dat zit ik toch op de goede weg Verward ingewikkeld hoor.

*EDIT* ik heb even wat gelezen in het topic maar er zitten mensen tussen die nog minder dan mij eten, nu ben ik even helemaal de klts kwijt Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:42

er zitten een aantal mensen in het topic met een eetstoornis. zij doen juist mee om de goede voorbeelden te zien in de hoop dat ze dit kunnen gaan overnemen. zij worden ook begeleid door een dieetiste.
ik heb je flurry niet meegerekend, want dit eet je niet dagelijks. je broodinname is erg laag, waardoor je aan weinig vezelrijke voeding komt.
10 kg afvallen en 7 cm in omvang is idd geen kwestie van vocht, maar het gaat wel heel erg snel bij jou wn dat geeft het risico op aankomen als je je eetpatroon gaat normaliseren.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:52

Ik ben verleden jaar 25/30 kilo afgevallen, gewoon door minder te eten en maar af en toe te snoepen. Beweging had ik al voldoende vond ik.
Nu moet ik gewoon een beetje opletten met wat ik eet en als ik een dag uit mijn dak ben gegaan de volgende dag wat minderen.
Ik wil eerst een jaar op ongeveer hetzelfde gewicht blijven voordat ik de laatste 10 eraf probeer te krijgen.

Zoals een bekende intructrice/oud wedstrijdamazone aangaf: van alles de helft dieet, vind ik ook niet slecht. Hangt natuurlijk dan wel af wat 100% is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:58

ik vind wel dat je te weinig binnenkrijgt. Vergeet de zuivel niet. Neem bijvooreeld optimel (of huismerkspul) drink. Probeer toch meer brood te eten. Minimaal 3 plakken op een dag. 's Morgens 1 en 's middags 2 ofzo. Een dietiste zou je een schop onder kont geven en je meer laten eten. Geloof me, i was there.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:02

Ik vind dat TS het goed doet hoor Lachen

Een kilo afvallen per dag is echt niet elke dag en iedereen houdt vocht vast (wat de volgende dag weer minder is).

Als je zorgt dat je elke dag iig zuivel, brood (of crackers), groenten (en fruit) dan zit je al een heel stuk op de goede weg!
Wat TS hier beschrijft lijkt totaal niet op een eetstoornis.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:04

Oh maar niemand beweert dat ze een eetstoornis heeft! Maar de hoeveelheid die ze nu binnenkrijgt is wel te weinig om echt gezond te zijn.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:06

Ik zit bij een dieetiste, gewoon vanwege het simpele feit, stok achter de deur. Zij past een dieet aan, aan mij dagelijkse bezigheden. Dit is wat voor mij goed werkt :

Ontbijt : 2 bruine boterhammen met kipfilet of kaas
1 of 2 kopjes thee

Tussendoor :
1 liga of snack a jack, of ontbijtkoek of eierkoek

Lunch:

3 bruine boterhammen met kaas, kipfilet of iets anders magers

tussendoor in de middag

hetzelfde als s,morgens of fruit erbij

4 uur dat cup a soep momentje

avond eten :
gewoon wat je lekker vind, meer groente dan vlees
bv marcroni, nasi daarvan 2 lepels opscheppen

als toetje iets van magere joghurt of fruit

S.avonds hetzlefde als de andere tussendoortjes
maar na 8 uur niks meer eten

Het drinken tussendoor liefst light producten, melk, thee, koffie
water mag altijd.

Misschien heb je er wat aan.
het is belangrijk dat je een vast patroon heb qua eten.
succes

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:12

Ik doe op het moment SB en eet ongeveer hetzelfde over een dag als TS (wel ook nog zuivel erbij).

Als dit dieet werkt voor TS, dan zou ik niet zo snel naar een dietiste stappen, want persoonlijk advies lijkt me nodig op het moment dat je het niet meer alleen redt.

TS; ik vind het echt heel erg knap van je en ga ervoor zodat je met kerst dat kunt dragen wat je wilt (en ervoor lekker kunt shoppen!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:21

Citaat:
Maar als je naar een dieetiste gaat krijg je ook van dat magere eten, minder als wat ik nu heb, dat zou ik niet kunnen volhouden.

Dat is niet waar Lachen Een dietiste zal er voor zorgen dat je genoeg binnen krijgt voor wat je nodig hebt. Dit zal per persoon worden berekent en toegepast op de client zelf. Een groot misverstand wat ik vaker hoor is dat je van een dietiste gewoon zo weinig mogelijk moet eten. Als het allemaal zo makkelijk zou zijn waren er geen dietistes meer nodig Knipoog

Het is een idee om voor je zelf je dagelijkse energie behoefte uit te rekenen en je dagelijks eten in te vullen, op die manier kun je zien wat je nodig hebt en wat je daadwerkelijk binnen krijgt.
Het kan via internet maar dan moet ik zo eerst even de linken vinden.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:27

@pre: is mooi dat je je 10kg kwijt bent. Gefeliciteerd daarmee. Probeer echter niet teveel onder je dagelijkse behoefte te gaan zitten, max. 400-500 Kcal. Dus als je normaal 2000 nodig hebt, zeker niet onder 1500 gaan zitten.
Verder vind ik je dieet erg eenzijdig, er zitten nog best veel suikers en vetten in. Ik zie geen eiwitbronnen. Pas dus op dat je straks niet weer aankomt, zgn. jojo effect. Met dit dieet heb je daar wel kans op. Je bent zeker vet kwijt geraakt, voornamelijk door de negatieve energiebalans. Nu is het dus zaak om niet te snel te gaan anders gaat je lichaam spier consumeren en daarmee daalt je stofwisseling alleen maar en kom je weer makkelijker aan.
Houd een eetdagboek bij, er zijn heel veel goede calorie tellers op internet te vinden, met alle verhoudingen, vet/koolhydraten/eiwitten. Dan zie je per dag ook wat je binnenkrijgt. Kijk, als je per dag maar aan 1200 Kcal komt maar daarvan haal je 90% uit koolhydraten en vetten dan ben je niet goed bezig.
Ik houd sinds kort ook een eetdagboek bij omdat ik zeker wil weten dat ik voldoende binnenkrijg en in de juiste verhoudingen. Daarbij kwam ik er ook op uit dat ik niet aan de 2000Kcal per dag kwam en met mijn activiteiten heb ik laten uitrekenen dat ik zeker 2500 binnen moet krijgen op trainingsdagen en 1900 op niet trainingsdagen. Als ik zou willen afvallen zou ik nog steeds minstens aan 1500 Kcal per dag moeten komen en op trainingsdagen nog steeds aan 2000 Kcal per dag. Als je daar onder gaat zitten, gaat je lichaam te snel over op 'overwinter' status en slaat je lichaam sneller vet op, ongeacht welke energiebron je gebruikt. Daarom zie je ook vaak dat mensen die lange tijd te laag in Kcal zijn gaan zitten (1000-1200 per dag) en daarna weer gewoon gaan eten dubbel zoveel aankomen en zelfs dik worden van het eten van een slaatje. Die energie wordt namelijk meteen als glycogeen opgeslagen, reserve energiepotje voor slechtere tijden. Je lichaam heeft immers al een 'hongerwinter' moeten overleven en die laat zich geen 2 x foppen. Wat je het beste kan doen om je lichaam en stofwisseling te stimuleren is afwisselen in Kcal zonder dat je daarbij te laag gaat zitten (kom zeker aan die 1500 per dag!!!). Daarbij ga je de ene week slechts 200 onder je behoefte zitten en de volgende week 400 en zo wissel je af. Een junk dag is niet slecht om in te lassen, zoals je ook al doet.
Probeer vol te houden, maar denk echt aan je verhoudingen en je totale energie inname. Minder eten op langere termijn gaat er niet voor zorgen dat je slanker wordt. Bewuster omgaan met je voeding en beweging en dit omzetten in een levenswijze zullen je wel blijvend doen afslanken!
SUCCES!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 11:30

Ik ben ook echt van plan om lekker te gaan shoppen voor de kerst, heb vandaag een broek aan die ik anderhalf jaar geleden heb gekocht en me al ruim een goed jaar niet meer past Go jij! Go jij!
Dit zijn wel de dingen die me motiveren.

Ik tel ook echt de kalorieen, in de winkel ben ik echt bezig met het avondeten, dat daar gen oeg in zit kwa gorenten maar ook kalorieen.

Bedankt alvast voor de goed en lieve tips!

Ik zal eens beter op die energie verhoudingen gaan letten.
Op dagen dat ik doe paardrijden eet ik ook extra, meer brood endergelijke, want dan verbrandt ik ook veel meer energie!
Ik eet iedere avond ook wat anders, een dag rijst, dan aardappelen, dan frietjes en noem maar op.
Dus daar probeer ik wel in af te wisselen.
Verder probeer ik nu ook wat meer fruit en ckrackers en zuivel te eten in plaats van alleen brood Bloos dat is eigenlijk ook dom geweest van mij.