Opeens steeds om half 5 wakker?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Re: Opeens steeds om half 5 wakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:59

Nathalie schreef:
Bij mij was dat 1 van de begin verschijnselen van een depressie. Maar ik zag dat de vraag of je somber was al voorbij gekomen is.
Vervelend is het zeker!

bij mij ook Ja Misschien toch onbewust wat gespannen voor het nieuwe huisje? Ondanks dat alles al geregeld is zijn dat toch grote dingen in een mensenleven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:29

Nathalie schreef:
Bij mij was dat 1 van de begin verschijnselen van een depressie. Maar ik zag dat de vraag of je somber was al voorbij gekomen is.
Vervelend is het zeker!

Ja inderdaad daarom vroeg ik het Ja
Het is één van de kenmerken bij depressie niet echt slecht slapen maar vroeg opstaan.

Vervelend, hopelijk ts slaap je in je nieuwe huisje de klok rond

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 16:32

Tja het enige wat ik verder kan bedenken is dat ik met een aantal dingen in de knoop zit, maar om dat een depressie te noemen gaat wel erg ver.
Misschien dat ik het gezondheidscentrum hier maar eens ga bellen, bedenk me net opeens dat die ook een advieshuppeldepup hebben Ja

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:33

Ik had het een hele tijd (nu eigenlijk nog) om half 3 snacht's...
Heb nu toevallig gister een soort slaaphulp-pilletje (eigenmerk kruidvat) geprobeert, sliep aan een stuk door, en ontspannen dat ik was...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:35

Equidea schreef:
Ik had het een hele tijd (nu eigenlijk nog) om half 3 snacht's...
Heb nu toevallig gister een soort slaaphulp-pilletje (eigenmerk kruidvat) geprobeert, sliep aan een stuk door, en ontspannen dat ik was...

Nou misschien is dat een idee ^^ als het gezondheidscentrum geen optie weet

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:39

Je kunt bij je drogist allerlei natuurlijke slaapmiddelen krijgen. Vaak op basis van valeriaan.
Helpt mij altijd wel goed als ik weer eens een paar nachten slecht slaap.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 16:42

Ik heb net even gebeld en ik word morgen door een huisarts terug gebeld.
Omdat ik 's avonds geen gekke dingen doen, geen idioot druk bestaan heb en ook wakker wordt als ik laat naar bed ga weten ze niets.
Heb gevraagd naar die natuurlijke producten maar zij vond het niet verstandig om dat zo maar te gebruiken omdat er meestal een rede achter zit die je dan gaat onderdrukken.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:48

Nijn schreef:
Ik heb net even gebeld en ik word morgen door een huisarts terug gebeld.
Omdat ik 's avonds geen gekke dingen doen, geen idioot druk bestaan heb en ook wakker wordt als ik laat naar bed ga weten ze niets.
Heb gevraagd naar die natuurlijke producten maar zij vond het niet verstandig om dat zo maar te gebruiken omdat er meestal een rede achter zit die je dan gaat onderdrukken.

Is dat niet dubbel?
Ze weten niet wat het zou zijn, maar je mag ook weer niks gebruiken omdat het wel eens iets zou kunnen zijn (al dan wel psychologisch).

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 16:52

Wat ik net gebeld heb kun je gewoon advies vragen, zijn verder geen artsen o.d.
Vond het zelf ook vreemd in eerste instantie maar wat degene die ik aan de foon had zei was dat ze niet overal een pasklaar antwoord op kunnen geven en het niet verstandig is om zelf te gaan rommelen met dingen zelf gebruiken i.v.m. medicijnen die ik slik Lachen

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:00

Ik wordt altijd een paar minuten voor dat m'n wekker afgaat wakker... En dat heb ik alleen als ik m'n wekker zet, als ik hem later zet of niet, dan wordt ik niet wakker...

Zomenilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:05

Bij ons slaat de electriciteitsmeter om 7 uur 's ochtends over naar het dagtarief, en daar ben ik ook een tijdje wakker van geworden. Zoiets kan het natuurlijk ook zijn ???

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:43

Je zou kunnen proberen om melatonine te slikken op het moment dat je wakker wordt? Dat is een stofje dat je hersens aanmaken waardoor je moe wordt. Nu is dit dus normaal gesproken meer om in te slapen maar je zou t kunnen proberen.. het is namelijk echt iets natuurlijks wat volgens mij totaal geen kwaad kan.
Valeriaan kan trouwens ook geen kwaad...
Die dingen zijn niet echt medicijnen te noemen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:46

Ik ga niet zo maar van alles in mn mik gooien, juist omdat ik al medicijnen slik waarbij ik moet oppassen met wat ik er verder bij moet nemen Lachen
Melatonine en valeriaan waarom kun je dat dan geen medicijnen noemen? Volgens mij is dat ook enkel via de apotheek verkrijgbaar?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:48

Nee is buiten apotheker te kopen in belgie ook en daar mogen geen middelen in de super verkocht worden zoal bij jullie, maar bel gewoon je behandelende arts op. Dan ben je zeker veilig als je dit misschien wilt nemen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:53

Idd dan zou ik even bellen als ik jou was.
Maar Melatonine en Valeriaan zijn gewoon bij bijv de Kruidvat te koop.

Ik lig op t moment in t ziekenhuis en ik kan ook niet goed slapen. Ik drink 's avonds valeriaan thee en ook als ik 's nachts wakker wordt. Ik zit op de psychiatrische afdeling en heb ook medicatie, en het is hier echt niet de bedoeling dat je zelf medicijnen gaat slikken, maar valeriaan is gewoon iets heel natuurlijks, dat kan geen kwaad.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:01

suus_Mette schreef:
Ik wordt altijd een paar minuten voor dat m'n wekker afgaat wakker... En dat heb ik alleen als ik m'n wekker zet, als ik hem later zet of niet, dan wordt ik niet wakker...

Jah dat heb ik dus ook, paar minuten voor ie gaat word ik wakker Hamer

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:11

ik heb dat ook wel eens, en lig eigenlijks nooit later dan 10 uur op bed.. Vork
maar ik vind het altijd heerlijk om rond een uur of 3 wakker te worden , dan denk ik altijd van; oh heerlijk nog even 3,5 uur slapen.. Clown

maar meestal is dat maar 2 of 3 dagen achter elkaar aan, en dan slaap ik gewoon weer een hele nacht door Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:27

als ik snachts wakker word kan ik er donder op zeggen dat het half 5 is Clown

want dan moet ik plassen...heel simpel...dus ik maak me er niet druk om, ga ff plassen en dan slaap ik meestal zo weer verder

wat je nog kunt doen:

draai je wekker om zodat je niet kunt zien hoe laat het is....scheelt al een hoop dat je dan niet gaat liggen nadenken dat je over 3 uurtjes er alweer uit moet ofzo..

pillen en poeders kan maar wat ook helpt:
glaasje melk voor het slapen gaat,daar zit l-tryptofaan in en dat werkt net als melatonine in op je slaap.
of een banaan eten...kan ook!

je gaat naar een huisje kijken?
dan zit er dus wel spanning in je hoofd en kan heel goed zijn dat je daarom dan wakker word hoor.

ik vroeg even naar je eten omdat bepaalde dingen invloed kunnen hebben op je slaap.
suiker onder andere en koffie en thee..

hier staat nog leuke info:
http://www.slaaptest.nl/

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:28

Nou, dat heb ik dus ook altijd! Rond half 6 ofzo!
Ik volg het ff

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:30

herkenbaar! Ik heb vaak periodes waarin ik een tijdje op een bepaalde tijd wakker wordt, en dan ben ik ook heel wakker en kan ik niet slapen.
Wat ik dan doe is gewoon even opstaan, desnoods proberen naar de wc te gaan, een rondje lopen en weer in bed kruipen.
Als het echt niet lukt pak ik een boek en na een paar zinnen vallen mn ogen dan meestal wel dicht.
Het is alleen zo vreselijk irritant en je voelt je nooit zo uitgerust als na een hele nacht slaap!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 16:02

Ik heb de huisarts gesproken en hij vond dat ik beter niet zelf kon gaan ''knoeien'' met supplementen, hij heeft iets voorgeschreven wat ik zo kan gaan ophalen.
Verder moet ik het nog een weekje aankijken, blijft het zo dan volgt er een gesprek met iemand die alles weet over slaap problemen. Ik hoop i.i.g. dat dat niet nodig is en dat wanneer ik snachts met de medicijnen kan doorslapen het ritme vanzelf weer normaal wordt.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:57

aah Nijn wel fijn dat je iets krijgt wat je zou kunnen helpen Lachen niks is erger dan 'n gestoorde nachtrust. ken 't heel goed..
slaap dit moment zelf ook niet echt lekker Scheve mond (zit ook niet lekker in me vel enz)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 00:00

Het was héérlijk om weer even een nacht te kunnen doorslapen, oh wat had ik dat nodig Lachen
Mag dit om de dag nemen, arts heeft liever niet dat ik het iedere dag ga gebruiken omdat ik er dan aan ga wennen en als ik dan stop het alleen maar lastiger wordt om door te slapen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:07

klopt, is helaas met veel middeltjes zo.. hoop dat je daardoor je goede nachtrust weer wat op de rij krijgt Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:17

Heb je vaker problemen met (in)slapen? Snurk je of heb je een onregelmatige ademhaling?

Mijn vader heeft nl. slaapabneu. Heeeeeeel vervelend, die slaapt amper/niet. Soms slaapt hij wel, maar denkt hij dat hij niet slaapt, en ik weet niet wat irritanter is...
Hij doolt dan het hele huis rond, en word ook echt boos omdat hij niet kan slapen (wat natuurlijk alleen maar averechts werkt.. )
Maar wanhopig word je wel, als je iedere nacht tegen een uur of 4/half 5 pas écht slaapt (dus niet de 5 min. waarvan hij dénkt niet te slapen maar wel slaapt.)en er om 6,15 weer uit te moeten...
Binnenkort moet hij overigens naar een slaapkliniek.

Ik lees dat je inmiddels een middeltje hebt wat goed werkt?

ik heb dit ook een tijdje gehad om precíes 4.24. heeeel vreemd, uiteindelijk is dit wel overgegaan, daarna viel ik overigens ook wel weer in slaap, dus dan werd ik wakker om 4.24 en dan 5 minuten later sliep ik weer.