Puistjes, wat doen jullie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Puistjes, wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:16

Ik slik sinds 5 jaar de Diane-35 pil (heet nu anders, maar bevat cyproteronacetaat en ethinylestradiol)
en dat is het eerste en enige dat hielp. Heber al last van sinds mijn 14e (ben nu 24).

Heb ook bezoyl-peroxide gebruikt, maar dit had alleen maar véél nadelen: deed ontzettend zeer, huis werd rood, geeft vlekken op kleding/hoofdkussens EN het hielp dus niet helaas. Het schijnt voor anderen wel te helpen, maar ik merkte weinig tot geen resultaat....Slik dus nu cyproteronacetaat (2 vliegen in 1 klap: birth control én anti-acne) en ik smeer met Diadermine voor een vette huid....Smeerseltjes hielpen bij mij eigenlijk helemaal niet, maar de Diadermine was het eerste dat duidelijk resultaat gaf.

Voor de littekens die ik na al die jaren acne heb overgehouden gebruikt ik nu Biodermal litteken crème. Ik wilde eigenlijk de Palmer's scar serum hebben, maar dat wordt in Nederland niet verkocht (of weet iemand die het wel verkoopt in NL?) en importeren wordt wel heel duur.... Maar de Biodermal bevalt ook goed, de kleinere littekens, zelfs de oude, verdwijnen nu na vier weken al zichtbaar (ik klink net als de tellsell reclame merken jullie het? Tong uitsteken ) dus ik smeer vrolijk door....Het gaat nu erg goed, behalve op mijn kin, daar steken ze nog wel eens de kop op, maar mijn wangen en voorhoofd zijn al maanden puistvrij Go jij! Go jij!

Edit: TS als ik in je profiel kijk heb jij nog erg geluk zo te zien....ik zie alleen maar een hele mooie gave huid eigenlijk....Je had mij eens moeten zien rond m'n 16e Frusty

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:00

Kijk hier eens, daar staan heel veel tips in: [MW] wie heeft HET middel tegen puistjes?

Heb zelf ook heel veel gedokterd met die rotpuistjes, maar inmiddels na de Roaccutane kuur is het bij mij weg en heb ik zo af en toe maar last van puistjes

Ik was mijn gezicht elke avond met fashwash van de Tuinen met Tea Tree erin en dat werkt echt super!
Verder geen cremetjes oid, niet teveel rotzooien aan die huid is het beste!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:50

Het enige wat bij mij echt goed werkt is gezond eten en water drinken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 14:00

ik heb nu iets nieuw gekocht.
van nivea young, wash off

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:06

Ik heb er ook altijd last van, heb alles geprobeerd, maar bij de apotheek hadden ze toch echt de oplossing.
Efaclar van La Roche Pose ( Ofzo iets). Werkt voor mij perfect.
Wanneer het op is, en het even niet gebruik, dan voelt mijn huid heel naar aan.
Ik ben er helemaal gek op Bloos

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:13

Ik heb nu ook de dianepil gekregen van de dokter, net begonnen, dus weet nog niet wat het resultaat is. Ook heb ik een gel gekregen. Het heet Eryacne en het is een gel. Er zit ook antibiotica in. Je mag het maximaal 3 maanden gebruiken, maar ik zie na 1 week al zoveel verschil! Ik ga nog even ermee door. Verder doe ik op het moment niks, alleen wassen met lauw water en dus 2x per dag die gel.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:18

Ik gebruik de producten van nivea visage young, scrubben mag je sowieso trouwens maximaal eens per 3 dagen doen, anders maak je je huid kapot.
Een product wat ook goed schijnt te werken is dat van Sebamed, ff navragen bij je apotheek, misschien ook bij de drogist, dat weet ik niet..

In elk geval zo min mogelijk zooi, en altijd lichtjes insmeren met een zachte creme na het reinigen.

Werkt goed, ik heb de laatste tijd steeds minder last van puistjes.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 14:41

ik heb nu dus ook iets van nivea visage young.
ga er vanavond mee beginnen.
maar wist niet dat scrubben maar eens per 3 dagen mag...
in die clearasil die ik heb zitten ook van die scrubdingen? dus dat mag ik ook maar eens per 3 dagen doen?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:13

Clearasil is echt niets.
Doet mij denken aan wat ik deze week op tv had gezien, moet je even kijken op het filmpje op deze pagina: http://volt.een.be/2008/11/10/volt-recl ... sil-ultra/ .

Ik denk dat het gewoon belangrijk is dat je 's morgens en 's avonds goed reinigt en daarna een hydraterende dag- en nachtcrème aanbrengen. Misschien kan je eens naar een dermatoloog gaan. Die kan je advies geven over welke het beste gebruiken. Of als je dit te 'drastisch' vindt kan je het ook gewoon aan je huisarts vragen hoor, die zal je ook wel het een en ander kunnen vertellen.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:29

ik doe 's avonds de face wash van de hema, dan als het puistje nieuw is, met de SOS-stick van nivea erop.
dan 's avonds nachtcreme over mijn hele gezicht Lachen

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:03

Het enige dat ik doe is 's ochtends en 's avonds m'n gezicht wassen met water. Volgens iemand bij een drogist is dat juist slecht, maar telkens met (chemische) middeltjes in de weer maakt juist dat je talgklieren actiever worden (vergelijk het met je haren wassen, hoe vaker je het doet, hoe sneller het vet wordt).
Overigens is de Diane echt een zware pil, ik ken iemand bij wie de Yasmin (bijna een mini-pil) precies hetzelfde doet (puistjes blijven net zo hard weg), je krijgt alleen een hoop minder hormonen binnen.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:35

Mijn dokter vertelde dat de Dianepil dezelfde zwaarte is als de microgynon 30 is dus dan valt de zwaarte wel mee Knipoog Het enige verschil was dat de Dianepil een positieve uitwerking heeft op de huid

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:31

Ik gebruik altijd een face-wash&tonic van Nivea.
Benzoyl Peroxide Hydro Gel 5% vind ik een aanrader. Lachen
Het zal denk ik wel behoorlijk aggressief zijn, maar daar heb ik verder niks van gemerkt. Bloos
Je moet het gewoon op de plekjes smeren, niet op de huid er omheen, want dan droogt het uit.
's Ochtends je huid goed insmeren met dagcreme, mijn huid is helemaal niet uitgedroogt erdoor, terwijl ik dat soms wel van anderen hoor. Clown

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:50

IvysToeter schreef:
ik heb nu dus ook iets van nivea visage young.
ga er vanavond mee beginnen.
maar wist niet dat scrubben maar eens per 3 dagen mag...
in die clearasil die ik heb zitten ook van die scrubdingen? dus dat mag ik ook maar eens per 3 dagen doen?

Dat is onzin, ik heb een super dermatoloog gehad die me elke dag liet schoonmaken, scrubben en daarna smeren. Met spullen die ze mee uit haar (grote proffesionele) praktijk meegaf. Het hielp super en het was voor mij een must, misschien niet voor mensen met wat kleine puistjes maar ik had toen flinke acne.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:53

EstherMe schreef:
Mijn dokter vertelde dat de Dianepil dezelfde zwaarte is als de microgynon 30 is dus dan valt de zwaarte wel mee Knipoog Het enige verschil was dat de Dianepil een positieve uitwerking heeft op de huid

Is niet helemaal waar Knipoog

Diane (inmiddels Minerva) zit een extra hormoon in.
Waardoor de Diane wel wat extra risico's met zich meebrengt dan de gewone pil.
Deze heeft wel een positief effect op de huid, maar vind het geen goede zaak dat jou dokter ze qua zwaarte hetzelfde noemt, dit is iig niet waar Knipoog

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:56

Ik ben nog maar 14 en ik heb er gelukkig (nog) niet zo veel last van. Als ik er last van heb gebruik ik de SOS-stick van Nivea Young (?) en ik haal gewoon netjes mijn make-up enzo er vanaf. Daarnaast zit ik er zo min mogelijk aan, heb namelijk gehoord dat als je er aanzit het alleen maar erger word + je meer puistjes krijgt? Lachen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:59

Nymphadora schreef:
EstherMe schreef:

Is niet helemaal waar Knipoog

Diane (inmiddels Minerva) zit een extra hormoon in.
Waardoor de Diane wel wat extra risico's met zich meebrengt dan de gewone pil.
Deze heeft wel een positief effect op de huid, maar vind het geen goede zaak dat jou dokter ze qua zwaarte hetzelfde noemt, dit is iig niet waar Knipoog

Wilde ik ook net typen Knipoog

@Lydia_

Ja daar heb je gelijk in, op je vingers zitten zo enorm veel bacterien die je allemaal op je gezicht aanbrengt en nagels waarmee je krabt en punnikt. Zo worden veel puistjes nog viezer of het worden er meer

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:02

Ik word in februari zestien en ik begin er eigenlijk nu pas echt last van te krijgen. Had wel al een paar jaar af en toe wel wat maar nu heb ik echt standaard vooral op m'n kind en neus wel puistjes.
Ik gebruik een huidschoonmaakding van Vichy geloof ik, een soort schuim. Verder heb ik ook van Vichy een scrub, dat doe ik twee keer per week. En ik stoom één keer per week en daarna probeer ik voorzichtig meeëters weg te halen.
Verder camoufleer ik ze overdag met een goedje van Collistar, dat vormt een soort extra laagje huid dus je ziet het (bijna) niet en het helpt ook meteen een beetje om de puistjes uit te drogen.
Grappig eigenlijk, een heel 'wapenarsenaal' tegen puistjes Vork

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:40

Ik zie idd dat het een ander hormoon is. Maar qua waarde van het gelijke hormoon is het hetzelfde.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:45

ik heb eigenlijk niet zoveel last van puistjes, maar als er 1 is valt hij wel gelijk ontzettend op.
ik heb een dr van de hoog tube/stick achtig dingetje, 3 keer per dag aanstippen en na 2 dagen is hij weg, bij mij werkt het super!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:15

De reinigingsgel van etos is heel fijn! De paarze (heldere) en de groene (troebele). Alleen moet je er iig bij de paarze wel even een wat vettere dagcreme bij kopen!

Maar je ziet toch duidelijk resultaat en je voelt t ook!

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:15

Ik ben zelf nogal gezegend met een mooie huid, maar als ik in m'n maandelijkse periode zit willen er nog wel eens een paar opkomen. Ik krijg die dan gelijk weg met Vichy skinset. Het is een dag/nacht créme en een mouse waarmee je je gezicht wast. Het werkt voor mij perfect! Van Nivea Young en dat soort dingen komen bij mij juist de puistjes op. En Vichy werkt voor mij perfect. Het is wel wat duurder, maar ik doe er eigenlijk veel langer mee dan de nivea. Je kan het bij de appotheek kopen.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:27

dat benzoylperoxide werkt bij mij niet en het slakkenslijm ook niet

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:32

Even stipje, ben gestopt met de pil, en de puistjes beginnen ook weer te komen jammer genoeg, het zijn er gelukkig niet veel

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:52

Ik heb HET gevonden!!!

PERFECT gewoon!

Tea Tree van de Kruidvat.
* Een nacht & dag créme
* Olie (heb ik NOG niet)
* Was Gel
* Scrub Gel

Echt perfect.

Daarnaast slik ik biergist pilletjes en in 2 dagen is mijn huid super zacht en een stuk schoner.
Het oogt ook veel verzorgder.
Echt PERFECT en erg GOEDKOOP.

Per potje betaal je ongeveer 2 euro.
Proberen waard dus Haha!