paardenmelk: helpt het echt tegen psoriasis?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: paardenmelk: helpt het echt tegen psoriasis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:39

Ik volg dit even.
Heb hetzelfde probleem als TS. Dus psoriasis voornamelijk op m'n hoofhuid en in m'n oren. Af en toe een klein plekje elders maar dat is goed te verhelpen met een zalfje.

De shampoo's die ik heb stinken en helpen niet echt. Lotion helpt wel wat maar is niet handig om alleen aan te brengen. Heb dus altijd hulp nodig.

Ik heb ook al wel eens zitten denken aan zo'n kuur met paardenmelk maar of het helpt????

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:47

Het is een kwestie van proberen, ik ken patienten die er wel baat bij hebben. Mijn oom heeft het in hele ernstige mate maar hem heeft het dus niet geholpen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij ook niet de aanbevolen dosering in nam Knipoog

Baat het niet dan schaad het niet het is een natuurproduct waar veel mensen tevreden over zijn (ook met andere klachten)

Zijn er hier mensen die enbrel spuiten?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:02

nee, geen enbrel.

Ben het met jullie eens: natuurproducten gewoon uitproberen. Helpt het, lekker mee doorgaan! Zo ben ik bij Collistar uitgekomen als dagcreme. Bevalt mij prima. Over gaat het niet, maar mijn huid is wel wat rustiger.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:15

helaas, ook bij mij werkte paardenmelk niet, evenals welke medicijnen, zalfjes,creme, zinkshampoos, zout shampoos... etc.

Doodziek word ik er af en toe van. Die kriebel, jeuk, schilftertjes, rode huid. Ik heb de psoriasis ook achter mijn oor, achterhoofd - gelukkig geen kale plekken. Heel soms heb ik het ook op mijn handen, maar dat kriebelt en jeukt lang niet zo erg als op mijn hoofd. Ziet er altijd genant uit als je zwarte kleren dracht.... allemaal witte sneeuw er op....

Bij mij helpt het beste nog zwemmen in zeewater en zon - dan vliegen de schilfers er vanaf.... maar ook maar voor 3 dagen. Ik ben maar gestopt er wat aan te doen met middeltjes - wat het merendeel is puur slecht voor je. Wat al eerder werd aangehaald: als ik meer rust neem, veel water drink en geen stress heb: dan is het bij mij ook het rustigste.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:39

Ondanks alle ellende en vooral: rommel (op kleren, in huis) toch fijn om te horen dat iemand het net zo ervaart als ik...
Zon en zee hielpen bij mij ook niet. twee weken Kroatie en mijn liezen lagen helemaal open. Scheuren in mijn huid.

Sudo creme heet dat spul uit het grijze potje. Dat smeer ik als het echt stuk is. Geen zwarte thee meer drinken en inderdaad veel water.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:31

Hm jeetje. Ik heb last van eczeem en het lijkt toch wel erg veel op psoriasis als ik dit zo lees. Het zit in mijn haargrens, op mijn buik, op mijn been een plekje.. Heb nog geen paardenmelk gedronken, maar zo te lezen blijkt dat dus niet altijd te helpen. Toch maar weer eens naar de huisarts!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:46

Via de huisarts krijg je geen paardenmelk/capsules oid dat kun je gewoon online bestellen of langs gaan bij een paardenmelkerij.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:51

Amina schreef:
Hm jeetje. Ik heb last van eczeem en het lijkt toch wel erg veel op psoriasis als ik dit zo lees. Het zit in mijn haargrens, op mijn buik, op mijn been een plekje.. Heb nog geen paardenmelk gedronken, maar zo te lezen blijkt dat dus niet altijd te helpen. Toch maar weer eens naar de huisarts!

Het helpt soms, het is in onderzoek niet bewezen dat het werkt. Dus een huisarts kan je niet verder helpen.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:08

Voor t haar gebruik ik elocon in lotion..alles komt na 3-4 dagen los, speol je weg en dan duurt het een maand of 2 voor het bterugkomt. Op de plekjes werkt elocomzalf goed...

Binnen een maand krijg ik een nieuw product waarvan men mij zegt dat de psoriasis weggaat en nooit meer terugkomt...ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 07:48

ik ben benieuwd welk product,Chikiboy!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 08:34

Chikiboy schreef:
Voor t haar gebruik ik elocon in lotion..alles komt na 3-4 dagen los, speol je weg en dan duurt het een maand of 2 voor het bterugkomt. Op de plekjes werkt elocomzalf goed...

Binnen een maand krijg ik een nieuw product waarvan men mij zegt dat de psoriasis weggaat en nooit meer terugkomt...ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte Haha!

Psoriasis komt van binnen uit. Rust en stress vermijden werkt het beste bij veel mensen. Heb er een aantal jaar onwijs last van gehad werd gek van de jeuk.(vooral op mijn hoofd) Ook mijn mede bewoners werden gek van mijn gekrabbel.
Als er geen spanningen zijn gaat het redelijk, echt weg gaat het nooit volgens verschillende artsen.
Gebruik geen medicijnen. Af en toe een vette creme.

Hoop dat ze er een medicijn voor kunnen vinden. Vooral omdat psoriasis ook Reuma met zich meebrengt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 08:37

psoriasis komt niet altijd van binnenuit,alleen stress kan het wel verergen.
het is erfelijk,want een aardig deel van mijn familie heeft er ook last van.

psoriasis brengt niet altijd reuma met zich mee gelukkig

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 09:07

Chikiboy schreef:

Ben heel benieuwd!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:14

Ik heb een tijdje paardenmelk gedronken voor mijn eczeem maar ik heb het niet lang genoeg volgehouden omodat ik het erg vies vindt. In de eerste 3 weken kunnen de klachten verergeren en daarna trekken ze weg maar ik heb het dus nog geen 3 weken vol gehouden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:13

Ik vind het wel interessant, maar ik vind melk zo vreselijk vies Clown

Ik heb op het moment twee zalven, shampoo en een lotion. Voor mijn hoofdhuid heb ik Locoid lotion en denorex shampoo. Daarmee is het redelijk onder controle te houden, maar echt over gaat het niet. Voor de rest van de plekjes heb ik Dovobet zalf en nog een waar ik de naam even niet van weet. Ik moet de twee afwisselen. Paar dagen de ene en in het weekend de dovobet.
Maar als ik een keer naar Nieuweschans ga, gaat het beter dan twee weken smeren Clown
http://www.fontananieuweschans.nl/nl/me ... ad-kuurbad

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:15

Ik heb het ook wel eens op maar vond het niet vies. Maar je hebt het toch ook in capsulevorm? Dan proef je het niet.
Misschien dat ik dat eens ga proberen, ook omdat het goed is voor je weerstand.

@Snoevie: het kan idd dat er meer mensen zijn in een familie die er last van hebben, maar volgens mijn huisarts is het nog steeds niet wetenschappelijk aangetoond dat het erfelijk is. Ook de osteopaat van mijn zoontje zei dat.

@Wendy: hoe vind jij die Denorex-shampoo? Ik vind het echt rotshampoo. Ik gebruik die in combinatie met Topicorte (lotion).

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:39

Snoevie schreef:
psoriasis komt niet altijd van binnenuit,alleen stress kan het wel verergen.
het is erfelijk,want een aardig deel van mijn familie heeft er ook last van.

psoriasis brengt niet altijd reuma met zich mee gelukkig

Het rare is dat er in de familie geen psoriasis zit. (Ben 42) Bij mij is het een jaar of 8 geleden pas begonnen.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:19

jomaro schreef:
Het rare is dat er in de familie geen psoriasis zit. (Ben 42) Bij mij is het een jaar of 8 geleden pas begonnen.

Ik heb me laten vertellen dat het vaak een generatie overspringt...

Mijn zus en ik hebben het ook gekregen toen we al diep in de 30 waren...na een traumatische gebeurtenis...

Ik heb hier in spanje trouwens een pak minder stress dan toen ik fulltime een zwaar intellectueel beroep uitoefende in België...
Nochtans was ik al 3 hier in Spanje toen het uitbrak...

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 12:20

Bij mij is het eveneens begonnen na een traumatische gebeurtenis....
Waar zijn de paardenmelk-capsules te koop? Zijn die online te bestellen?
Misterlady: ik gebruik zo heel af en toe Denorex (en trouwens ook Topicorte). Wat bij mij ook goed helpt is Psorinol Active shampoo. Wel duur, maar het vermindert jeuk en schilfers. Het is trouwens een shampoo op natuurlijke basis.
Laatst bijgewerkt door dorothea op 12-11-08 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:20

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 13:53

Heb meteen van alles besteld: capsules, crème en shampoo Ja

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:35

Psoriasis is erfelijk en kan evt. door stress tot uiting komen.

Psoriasis leidt niet per direct naar reuma en reuma geeft niet altijd psoriasis. Opvallen is wel dat het een vaak vergezeld gaat van het ander. De combinatie komt dus wel vaak voor, hoewel het een dus geen aantoonbaar gevolg van het ander is.
Er is echter een vorm van psoriasis die reumatische vervormingen met zich meebrengt.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:09

De vorm van Psoriasis waar Rheuma bij komt is aantoonbaar in het bloed.
Karl's bloed wordt regelmatig geprikt om te controleren hoe de waardes die bij Rheuma horen te checken. Waarschijnlijk heeft hij de vorm waarbij Rheuma voorkomt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:18

nou mijn arts vertelde mij dat psoriasis dus wel erfelijk is.
gelukkig heb ik geen reuma erbij.

bij mij maakt stress het wel erger,soms lijkt het net alsof het sneeuwt van mn hoofd Tong uitsteken

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:36

Klinkt herkenbaar.
Mijn vriend ( en ook zijn broers, zus en zijn moeder ) hadden het/hebben het.

Minder stress helpt idd een hoop. Ook wij hebben vanalles geprobeerd. Wat op viel was dat zeewater bij hem helpt, maar dan wel als je er in zwemt ( dus niet als smeersel etc ).
Van de zomer waren wij op Gran Canaria, daar hebben we toen spul gehaald toen het ineens behoorlijk erg werd ( door de zon, chloor geen idee ). Maar dat hebben we erop gesmeerd en binnen een paar dagen was het gewoon weg. Er zit wel cortisone in trouwens.
Het heet elocom creme en je kan het hier ook gewoon kopen meen ik.
Je kan het altijd proberen, al is het voor de ergste periode.