lovey_ou schreef:Ik ging net google en toen zag ik dat er ook corsetten waren tegen scolioses. Heeft iemand daar ervaring mee?
Het lijkt mij opzich wel wat. Want elke dag rugpijn is ook niks
Ik heb hem gehad(ook scoliose), en geloof me dat was echt niet leuk. Nu was dat ook niet echt handig om dat in mn pubertijd aan te meten, misschien als ik jonger was geweest had ik het met minder protest gedragen. Geloof trouwens niet dat ik dat ding ooit meer dan een nacht aan heb gehad. het was een dik hard plastik ding waar je drukking van kreeg en die geen rekening hield met bv een speklaagje, volgens mij was het gewoon een standaard model die dan op de rug aangepast werd op de afwijking.
Heb altijd wel last van mn rug, met name recht smn schouder en sinds een tijdje mn SI gewricht, daar word ik echt gek van omdta het vooral in rust en met slapen zeer doet.
Godzijdank heb ik eigenlijk nooit last met paardrijden, en de opmerkingen over mn houdingen zijn op 1 hand te tellen. Ok heb geen 8-en maar het valt me mee.
Veel fysio houdt de boel soepel, pilates vond ik ook best helpen maar komt er steeds niet van om weer een sessie fysio of pilatus in te plannen. En ach de pijn went echt wel, pas als het (tijdleijk) weg is denk je he het doet geen zeer