Wie van jullie is ook scheef gebouwd ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: Wie van jullie is ook scheef gebouwd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:49

lovey_ou schreef:
Ik ging net google en toen zag ik dat er ook corsetten waren tegen scolioses. Heeft iemand daar ervaring mee?

Het lijkt mij opzich wel wat. Want elke dag rugpijn is ook niks

Ik heb hem gehad(ook scoliose), en geloof me dat was echt niet leuk. Nu was dat ook niet echt handig om dat in mn pubertijd aan te meten, misschien als ik jonger was geweest had ik het met minder protest gedragen. Geloof trouwens niet dat ik dat ding ooit meer dan een nacht aan heb gehad. het was een dik hard plastik ding waar je drukking van kreeg en die geen rekening hield met bv een speklaagje, volgens mij was het gewoon een standaard model die dan op de rug aangepast werd op de afwijking.
Heb altijd wel last van mn rug, met name recht smn schouder en sinds een tijdje mn SI gewricht, daar word ik echt gek van omdta het vooral in rust en met slapen zeer doet.
Godzijdank heb ik eigenlijk nooit last met paardrijden, en de opmerkingen over mn houdingen zijn op 1 hand te tellen. Ok heb geen 8-en maar het valt me mee.
Veel fysio houdt de boel soepel, pilates vond ik ook best helpen maar komt er steeds niet van om weer een sessie fysio of pilatus in te plannen. En ach de pijn went echt wel, pas als het (tijdleijk) weg is denk je he het doet geen zeer

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:52

Ik heb ook zo'n S-vorm in mijn rug als het plaatje op de eerste pagina. Wel minder heftig moet ik zeggen hoor!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:54

bromfiets schreef:
Hier ook een scheve Haha!

Ik heb een flink beenlengteverschil, waardoor de rest van m'n lichaam ook scheef trekt. Ook ben ik nogal lang en sta ik ver naar voor om m'n evenwicht te houden, daar heb ik zelf veel meer last van bij het rijden (buiten dat het er niet uit ziet Nagelbijten / Gniffelen) Ik heb nu inlegzooltjes en dat helpt wel iets, maar niet veel.

hier hetzelfde probleem,
moet ergens binnenkort naar de manuele therapeut, en krijg dan waarschijnlijk zooltjes

turbo_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:05

buiten het paardrijden om, sta ik altijd gebogen, maar tijdens het paardrijden zit ik super recht, erg vreemd haha

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:06

turbo_12 schreef:
buiten het paardrijden om, sta ik altijd gebogen, maar tijdens het paardrijden zit ik super recht, erg vreemd haha

hier nog 1, fysio vindt mn zithouding keurig maar zodra ik sta (en rechtop denk te staan) hang ik achterover schijnt

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:43

niemand is helemaal recht, en mij is ooit verteld dat vooral vrouwen scheef zijn, de ene iets meer als een ander.
wat jij beschrijft komt me bekent voor. zelf ga ik ook geregeld naar de osteo omdat bij mij ook de boel scheef staan.
het is na een paar behandeling stukken beter geworden alleen ook wat jij zegt dat je t idee hebt dat je op je paard om een kant beter zit als de andere zeg maar. maar ik denk eigenlijk een kraker zet de boel weer recht maar je je beweging en lopen blijft toch ongeveer het zelfde omdat je dat gewend bent, zelf heb ik er eens aangedacht om na de kraker naar de fysio te gaan om begeleidt te worden in het recht lopen, zitten enzo.

wat je zegt tussen de schouderbladen, heb ik ook heel lang last van gehad, is lang goed geweest maar pas ben ik van een paard gevallen en nu is die pijn weer een beetje terug.

naar welke osteo ga je ? aangezien je in belgie woont en ik steeds naar een praktijk in belgie ga

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:46

meldt zich ook. Ook hier scoliose. Maar gelukkig niet zo erg al op de 1e pagina.
Opstijgen is voor mij geen probleem meestal... Maar er af komen.... dat is drama. zwaai mijn been ook voorlangs, achterlangs kan niet.

O ja heb ook nog ongelijke benen, zo'n 2 cm.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:26

Talida schreef:
lovey_ou schreef:
Ik ging net google en toen zag ik dat er ook corsetten waren tegen scolioses. Heeft iemand daar ervaring mee?

Het lijkt mij opzich wel wat. Want elke dag rugpijn is ook niks

Ik heb hem gehad(ook scoliose), en geloof me dat was echt niet leuk. Nu was dat ook niet echt handig om dat in mn pubertijd aan te meten, misschien als ik jonger was geweest had ik het met minder protest gedragen. Geloof trouwens niet dat ik dat ding ooit meer dan een nacht aan heb gehad. het was een dik hard plastik ding waar je drukking van kreeg en die geen rekening hield met bv een speklaagje, volgens mij was het gewoon een standaard model die dan op de rug aangepast werd op de afwijking.

Ik heb mijn corset 4 jaar gehad. Ook tijdens me puppertijd gedragen.(omdat ik nog in de groei was.) ben er eidelijk na 4 jaar vanaf sinds 7 oktober. Lachen
Alleen elke keer als ik er last van kreeg ging ik terug naar het ziekenhuis en halde ze er wat af waar ik drukplekken had. tot het goed zat. Ja Het is niet echt 1 standaart model, als het goed is die het bij iedereen anders, en wordt het voor iedereen appart afgemeten, gebogen, en uitgesneden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:41

hier iemand die scheef was Pling op de basisschool hebben ze tegen mij gezegt dat mijn ene been langer was als de ander. ook had ik al vanaf jongs af aan rugklachten die maar niet over gingen.
toen ben ik dus toen ik echt niet meer kon lopen/zitten naar een chiropractor(kraker) gegaan en zei heeft mij van boven tot onder gekraakt. mijn rug stond scheef van me kont tot aan me nek Clown sinds ik helemaal gekraakt ben heb ik bijna nooit meer rugklachten en als ik die wel heb is het tijd om weer een afspraak te maken. ook zijn me benen weer even lang gek he Clown

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:59

Hier nog eentje,
Ik ben bij de fysio geweest aangezien in ontzettende rugpijn had. Mijn onder rug was beton, mijn bekken kon ik niet meer kantelen en mijn linkerbeen stond als het ware (als ik recht op stond) constant op 'rust' waardoor je compleet verdraaid staat.
Ik let er nu in het dagelijks leven op aangezien het me bij het paardrijden belemmerd.
Ik druk met mijn linker zitbeenknobbel constant het paard scheef en heb op de rechterhand dus meer moeite met alles. Daarbij gaat de linker travers/appuyement minder goed omdat ik met mn bips de verkeerde kant op duw.
Moet zeggen dat het stukken beter gaat en dat als je me zo op het paard ziet zitten absoluut niet apvalt.
Mischien heeft iemand verder nog tips voor het rectrichten van de ruiter (op het paard)?
Erg vervelend voor paard en ruiter namelijk

Groetjes Esther

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:21

Zelfde probleem hier, mijn benen zijn iets ongelijk waardoor ik elke keer het drama vind om de beugels gewoon op een fijne manier te krijgen, want in principe zitten ze ongelijk voor mij als ze gelijk zitten Boos!

ook heb ik last van een holle rug waardoor je sneller naar voren gaat zitten en het ook heel snel lijkt alsof je naar voren zit...

Nou ben ik ook niet de netste kwa zit maar het helpt ook niet echt mee Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:47

--> MW

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:50

SCOLIOSE MENSEN :

[MW] Scoliose

Ik heb zelf scoliose, ben er aan geopereerd

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:52

ik ben ook scheef...nouja scheef...ik heb beenlengte verschil en mn voeten staan na binnen (voordeel heb amper kapstokken),
maargoed ik kwam er pas achter ook door beugels gekloot.. merken jullie nou het ook met rijden?
ik rij bevoorbeeld beter zonder zadel..heel vreemd

ik ben doorgestuurd na de ortho en die gaat me onderzoeken op scoliose/spina bifida occulta..

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:10

Inderdaad niemand is helemaal recht............... Bloos Bloos

Maar er is verschil in scheefGROEI van je ruggenwervels .........
en scheef staan en zitten, doordat je spieren aan de ene kant strakker zijn als aan de andere kant!
DAT kan je oplossen door oefeningen bij Fysio of Cesar-therapie........

Voor je naar een "kraker" gaat, zou ik er foto's van willen laten maken,
want als je rug zo scheef gegroeit is als op die foto op pag. 1
en je laat er een kraker op los.............
sta IK niet in voor de gevolgen........................... Bloos Bloos

Als je echt scheef bent, krijg je vroeger of later altijd klachten!
Daarom is het goed om er naar te laten kijken............
Tijdens sporten verstevig je je spieren en daarmee blijft ook je skelet goed in evenwicht.
Paardrijden is ook erg goed voor je houding...............

Maar blijf niet gewoon doorlopen met pijn...........je verpest het dan misschien voor je toekomst!! Bloos

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:28

Zo ziet mijn rug eruit :
Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:27

Ik ben volgens mij ook scheef. (klinkt stom hihi)

Als ik gewoon plat op beide voeten sta, is duidelijk te zien dat 1 heup hoger zit als de ander. En ik heb volgens mij ook een knik in mijn rug, beetje het idee van de foto van de post boven me.
Maar ik heb er geen last van verder, ook nog nooit mee naar de HA oid geweest.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:37

Ik ben donderdag gekraakt en heb nu bijna geen last meer. Soms een lichte rugpijn maar niet meer zo erg als eerst

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:50

Miss_Malfoy schreef:
Mijn benen zijn ongelijk, maar voor de rest ben ik recht.
Gek word ik ervan!
Ik ga telkens verzitten in stap, stijgbeugel korter, langer, pfff...
Maar het zijn dus echt mijn benen, zo irritant!

Heel herkenbaar.. Heb ik ook..

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:44

Ja, nog een scheve meldt zich Ja
Mijn linkerbeen is 2 cm korter dan m'n rechterbeen. Hierdoor staan m'n heupen scheef en is m'n rug ook niet helemaal zoals het hoort.
Heb een verhoging in m'n schoenen en steunzolen met een kleine verhoging. Heb vaak last van rugklachten en kan geen uren achter elkaar staan want dan krijg ik ook pijn. Ik loop bij een fysiotherapeut en ga heel af en toe naar de revalidatiearts.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:29

mijn rechterbeen is ook langer als links. Met gevolg dat als ik rij ik in mijn linker heup inknik, ik moet er echt op letten dat ik mijn linker schouder overdreven hoog houd (voor mijn gevoel) dan zit ik recht. Ik heb nu 3 keer gereden sinds anderhalf jaar en voelde gelijk dat ik daar weer aan moet gaan werken.
Ik heb het ook in mijn rug en loop ook bij de fisio.
Mijn rechtervoet is dan weer kleiner als mijn linkervoet, ook lastig.
ook heb ik een afwijking aan mijn voeten, die moeten gebroken worden voor reconstructie. Dan gaan mijn voeten platter staan en ik hopelijk ook rechter.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:57

Ik ben ook scheef.

Heb zoals hier al genoemd is een behoorlijk lengte verschil in mijn benen. Dankzij dit grapje staan mijn heupen ongelijk en mijn rechterschouder hangt naar beneden.

Veel rugpijn en nekpijn en daardoor ook vaak knallende koppijn.
Wanneer ik echt last heb van mijn scheefheid haal ik gewoon mijn stijgbeugels eraf en rijd ik zonder.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:03

Ik ook hoor, mijn bekken staan niet recht en een paar wervels zitten ook niet lekker. Ik ga dan ook ongeveer eens per maand naar de kraker Lachen

1 keer naar de kraker gaan heeft geen nut, het 'schiet' wel weer terug. Dat kan je alleen maar met meerdere behandelingen oplossen Knipoog

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:11

ik ben ook scheef! ben hyper mobiel in mijn gewirchten waardoor vooral mijn heupen en schouders niet recht zijn! oor hypermobiel slijten mijn botten ook sneler!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:26

ik zie hier verschillende antwoorden staan waarvan mensen zeggen ongelijke benen te hebben, maar waarvan de heup ook scheef staat. hoe is dit bij jullie vastgestelt en wat hebben ze geadviseerd?