operatie vraag

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

naffie

Re: operatie vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:19

Ik ben 12 dagen geleden geopereerd. Ik kreeg de narcose via een infuus. Meestal krijg je eerst nog een tabletje om een beetje suf te worden en dan heb je er al minder erg in. Terwijl ik onder narcose ging had ik ook een kapje met zuurstof op. Mocht mijn eigen onderbroek aanhouden en kreeg een pyamajasje aan met knoopjes van voren. Toen ik wakker was hadden ze dat weer dicht gedaan.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:23

Een kapje krijgen alleen kinderen, omdat een infuus bij hun te traumatiserend is. Dat krijgen ze zodra ze slapen. Ieder ander krijgt gewoon een infuus. Is veel veiliger in verband met medicatie toedienen.

Bij een knie-operatie kun je gewoon je onderbroek aanhouden. En wees gerust: bij een kortdurende operatie krijg je geen catheter Knipoog
Zeker niet bij een kijk-operatie van de knie. Het kan wel zijn dat je op de uitslaapkamer een katheter krijgt als je nog niet zelf kunt plassen. Maar die gaat er dan direct weer uit.

Je mag je onderbroek aanhouden. En ik zou dan voor een beetje groot model kiezen, een boxer ofzo. Er zijn wel dames die een string aantrekken, maar ik zou dat persoonlijk toch niet doen Knipoog

Ruggeprik of narcose moet je gewoon even overlaggen met de anestesist. Maar bij beide zul je een infuus krijgen.
Laatst bijgewerkt door Marloes_R op 08-11-08 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:26

ik ben 3 jaar geleden voor het laatst geopereerd aan mijn kaakholte. moest onder infuus , maar dat lijkt me logisch..
kan me ook nog herrineren dat ik alleen een onderbroek aanhad en een groen jasje, ze moesten ook allemaal dingen op me buik plakken..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:27

Oh trouwens TS; ik ging wel naakt de narcose in, maar toen ik wakker werd had ik weer m'n onderbroek en de broek en het hemd van het ziekenhuis aan Lachen En volgens mij heb ik ook geen catheter gehad hoor Lachen

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 23:29

Nou ben benieuwd dan. Het verschilt soms nogal.
Maar snap toch eigenlijk niet waarom naakt nodig is als ze op die plek niet hoeven te zijn. Tong uitsteken

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:30

Ik heb ook een knie operatie gehad. Je krijg idd gewoon een infuus, ondergoed mag je aanhouden en je krijgt zo'n jasje aan. Als je wakker wordt heb je dit dus ook gewoon aan.. Lachen
Ik was echt heel erg bang, lag helemaal te trillen van te voren, en mij hebben ze dus eerst valium gegeven voordat ik dat infuus kreeg.. Clown
Maar achteraf was het allemaal echt niet zo heel erg..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:33

virgin_lady schreef:
Maar snap toch eigenlijk niet waarom naakt nodig is als ze op die plek niet hoeven te zijn. Tong uitsteken

Geloof me, je hoeft echt niet naakt te zijn Lachen
Ik werk zelf op de OK en bij operaties waarbij gaan catheter of iets nodig is, mag je gewoon je onderbroek aanhouden.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:35

Paar jaar geleden moest ik voor mijn oren, mocht hemdje aanhouden en onderbroek, voor de rest krijg je een groen papieren jasje aan, verder had ik op beide handen verdovingsgel gekregen voor het infuus na de operatie, en kreeg ik de narcoseprik in mijn arm (wat te vaak fout ging Nagelbijten / Gniffelen )

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:23

Ik heb al erg veel operaties achter de rug aan mijn beide knieen. de eerste aantal keren heb ik een volledige narcose gehad en dit uiteraard met een infuus, ziekenhuisjasje aan en gewoon mijn eigen ondergoed.
een aantal operaties terug wilde de anesthasist liever geen narcose geven omdat het een vrij korte operatie was en de nasleep van een narcose veel vervelender is dan een ruggenprik, denk aan, lamlendig voelen, misselijk, overgeven, beroerd voelen. Zo gezegt zo gedaan en sindsdien heb ik alleen nog maar om een ruggenprik gevraagd, je voelt je een stuk prettiger en als je het eng vind om "bij" te zijn tijdens de operatie kun je om een roesje vragen.
Van de prik zelf merk je echt niet veel, een infuus zetten of bloedprikken voel je meer.

Ik zou dus een ruggenprik adviseren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:18

virgin_lady schreef:

vaak moeten ze op meer plekken zijn als jij denkt, voor de medicijnen. Ze zijn niet alleen met je knie bezig als jij onder narcose ligt hoor Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:23

secricible schreef:
virgin_lady schreef:

vaak moeten ze op meer plekken zijn als jij denkt, voor de medicijnen. Ze zijn niet alleen met je knie bezig als jij onder narcose ligt hoor Knipoog

Ik kan me geen plek bedenken bij een knieoperatie waar ze zouden moeten zijn dat er geen onderbroek aangehouden kan worden.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 16:23

Ja dat dacht ik ook ylana. snap niet waarvoor ze dan tussen je benen moeten zitten als je geen catheter krijgt ofzo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:56

ik had het niet alleen over een onderbroek, maar over het algemeen. Volgens mij spreekt de TS in de aangegeven quote niet over 1 plek specifiek, maar gewoon over het algemeen.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:54

van het infuus heb ik persoonlijk weinig gevoeld ik kreeg deze in de voorkamer van de OK en had al slaap en pijn medicatie gekregen en was al half van de wereld (ik weet nog dat ik me helemaal apelazerus aan het lachen was toen ie met de infuusnaald kwam hihi) bij mijn kijkoperatie in de buik moest ik naakt (wel ok hemd) en bij mijn amandelen knippen moest ik een soort van papieren onderbroek van het ziekenhuis aan (een doorzichtige) maar over de narcose valt wel wat te regelen en je krijgt uitgebreide info vanuit het ziekenhuis (als het goed is)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:00

ik ben in januari geopereerd aan mijn voet en hoefde gelukkig niet naakt Lachen
bij mij was het met infuus wel nogal vervelend, ze deden het niet in mijn pols maar ehm hoe heet dat Nagelbijten / Gniffelen achterkant van je elleboog maar ze kregen hem er maar niet in en achteraf werd mijn arm helemaal dik bleek die fout te zitten Nagelbijten / Gniffelen en dan hebben ze hem maar in mijn pols gedaan, ik had op voorhand wel al een pilletje gekregen om te kalmeren

ik mocht mijn onderbroek aanhouden & dan zo'n operatiehemdje ik kreeg verder ook nog een pijnpomp (met catheter doen ze dat dan in je rug zoals een ruggeprik Knipoog maar ik mocht kiezen mocht ook kiezen om het in de zenuw in mijn kuit te laten doen en heb daarvoor gekozen Haha!)

ik mocht trouwens niet kiezen ik moest onder narcose Knipoog en die narcose kreeg ik gewoon via mijn infuus Lachen

vroeger héél lang geleden Bloos ben ik ook eens geopereerd en werd ik gewoon met een maskertje in slaap gedaan en werd ik wel wakker met een infuus Knipoog maar ik was dus niet bij toen het infuus erin gedaan werd toen Knipoog

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:03

ik werd geopereert aan me mond.
ik ben natuurlij kind (ja toen van 14 jaar oud)
en ik kreeg een verdovend zalfje Schijnheilig
op 2 plekken, waar ze me dus uiteindlijk niet hebben geprikt, omdat mijn aders niet op kwamen. ze hebben op me arm getikt als een gek maar niks kwam. deed totaal niet zeer ( vind ik dan)

ik mocht mijn onderbroer + sokken aanhouden. en een operatieding aan doen Lachen

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:36

Ik ben vaak zat geopereerd.
Ik heb de berichten van jou snel na gelezen maar ik kan niet vinden ( kan aan mij liggen) waar je aan geopereerd wordt.

Je kleed jezelf om je krijgt gewoon een pyama ( wel zo ziekenhuis kleur natuurlijk ) beetje groter dan je misschien gewend bent.
Verder zouden ze bij iets moeten zijn onder je kleding dan maken ze dat open in de oepratie kamer en zelfs wanneer je al in slaap bent.
Ze doen het eigenlijk altijd weer gewoon normaal aan.
Net zoals bij mij had ik een tumor verwijdering uit de eyerstok dus moesten ze ook me broek beneden doen en pyama los maken ( zit overgens met knoopjes of drukkers vast, een soort hemd dus. ) die was gewoon weer dicht ondanks dat ze daar moesten zijn om te snijden etc.
Ook als jij weer op de kamer bent dan zijn altijd wel de gordijnen dicht. Lachen tenzij je dat niet wilt maar zolang je slaapt. althans dat was bij mij zo. Lachen

Ik heb zelf voor infuus gekozen althans ik kon niet kiezen het is altijd zo geweest.
Ik heb de infuus eerst altijd in arm gehad maar later altijd in me hand, het is minder pijnlijk en de naald blijft er niet in maar een soort plastic iets.

Je kan ook met een kapje, maar daar heb ik zelf geen fijne ervaring mee.
Als er infuus wordt plaats gevonden dan krijg je eerst een zalfje gesmeerd die verdoofd het en eerlijk gezegt doet het geen pijn, is alleen maar vervelend gevoel.

Een voordeel van infuus is dat ze altijd iets kunnen regelen wanneer jij niet mag drinken etc of bijv bloed te kort dan kunnen ze je dat geven via infuus, ook medicatie bij sommige kan dat ook met infuus.