Gekleurde lenzen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

Re: Gekleurde lenzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:39

Ik zie het echt nog gewoon voor me dat ik daar strax zit met een lens die niet meer uitgaat.

Kimm__ gewoon doen voor een keertje is toch leuk Haha!

moeten jullie trouwens niet als je voor de eerste keer om lenzen gaat ze daar in en uit doen een paar keer?

dat vroegen ze hier maar toen zei ik dan kom ik van de week wel terug.. was wel met sterkte maar ben er nooit meer om gegaan Tong uitsteken

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:40

Ja, je moet ze eerst daar zelf in en uit kunnen doen voordat ze ze aan je meegeven Knipoog

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 23:41

Idd, ik probeer het gewoon, als mn ogen niet geiriteerd raken, en het wel mooi staat, dan hou ik het gewoon , en anders gewoon 1 x en nooit meer Tong uitsteken

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:42

Je hebt zoiezo een opbouwschema. Eerst 2 uurtjes, dan 4, 6, etc.. Lachen Maximum van 14/15 uur per dag Knipoog

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 23:43

Oh oke, dan moet ik ze op een vrijdag kopen , want ik kan moeilijk een uur blauwe ogen en t andere uur bruine ogen op school aan komen Huilen van het lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:44

ja, maar het gaat met 2 a 3 uurtjes per dag erbij Knipoog Dus na een week zit je al aan de volle uren Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:45

Je moet ook goed opletten op je lenzen na een bepaald aantal dagen/draaguren op zijn. Bijvoorbeeld maandlenzen Knipoog

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 23:45

Ohhh Haha!
dan koop ik ze hopelijk volgend weekend al Huilen van het lachen
wel gewoon naar een opticien gaan ?
of kan je ze ook ergens anders halen ?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:45

Ik zou zeker de eerste keer naar een opticien gaan Knipoog Die kunnen je alles beter vertellen enzo Knipoog

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 23:47

Okee Lachen

* oe vet, ik heb me moeder zover gekregen dat ze het goed vind Huilen van het lachen *

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:52

Bij het indoen:

* Er voor zorgen dat je droge vingers hebt (en vooral schone!!)
* Dan er voor zorgen dat je de lens goed hebt... dus niet binnenste buiten (als je hem vast pakt dan moeten de randjes naar binnen buigen, dan zit hij goed. Buigen ze naar buiten, dan heb je hem binnenste buiten)
* Dan de lens op het bovenste vingerkootje van je wijsvinger leggen
* Met je andere hand trek je met je wijsvinger je onderste ooglid naar beneden
* Dan de wijsvinger waar de lens op ligt tegen je oogbal drukken
* voordat je gaat knipperen eerst even naar links en rechts kijken, zodat de lucht onder de les weg gaat

Bij het uitdoen:

* Wederom schone handen...
* Met je ene wijsvinger weer je onderste ooglid naar beneden trekken
* Dan pak je met je wijsvinger en duim de lens er uit
* Als het niet lukt, dan moet je even terwijl je je duim en wijsvinger op je oogbal hebt even van links naar rechts kijken en dan opnieuw proberen te pakken

Let wel op: als je zonder lenzen al niet met je vingers aan je oogbal kan komen, dan moet je misschien overwegen om geen lenzen te nemen. Of heel goed advies en uitleg vragen bij een opticien.

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 23:55

Ik heb er nooit moeite mee om aan mn oogbal te komen
oehh wat ben ik nu blij Haha!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:08

Ik heb van mezelf groenig/grijze ogen en ik heb een beetje aqua blauwe lenzen gehad. Op sterkte. Heb trouwens slechtere ogen als -2 dus je kunt ze ook krijgen met minder sterke ogen. Hangt van de opticien af.

Kimm_ als ik jou was zou ik gewoon even langs de opticien gaan en vragen of de kleur wel dekt als je bruine ogen hebt. En als je niet gewend bent lenzen in te doen zal dat vast een uitdaging worden Clown

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:10

Charles schreef:
Ik heb van mezelf groenig/grijze ogen en ik heb een beetje aqua blauwe lenzen gehad. Op sterkte. Heb trouwens slechtere ogen als -2 dus je kunt ze ook krijgen met minder sterke ogen. Hangt van de opticien af.

Kimm_ als ik jou was zou ik gewoon even langs de opticien gaan en vragen of de kleur wel dekt als je bruine ogen hebt. En als je niet gewend bent lenzen in te doen zal dat vast een uitdaging worden Clown

zijn ze veel duurder dan gewone lenzen?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:25

nicci88 schreef:
Charles schreef:

zijn ze veel duurder dan gewone lenzen?

Bij Specsavers een alles in 1 pakker voor 35 euro in de maand, dus dat is niet heel erg duur, maar wel stukje duurder als gewone lenzen. Ik weet niet wat jij betaald per maand voor je lenzen?

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:38

Ik wil ook gekleurde (bruine Lovers ) lenzen Bloos! Gaat denk wel een duur grapje worden, aangezien ze dan ook op sterkte moeten en m'n ogen zijn niet echt makkelijk Clown

t'Is wel lastig hoor, lenzen *LOL* Ik heb me toch gefrustreerde momenten gehad voor de spiegel, toen ik die krengen net had Huilen van het lachen Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar dat valt vies tegen. Dus bereid je maar voor Kim! Clown Kusje

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:41

Mariellee zoals ik zei, bij de specsavers heb je ze voor 35 euro en dat is op sterkte. Lachen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:45

ik betaal 116 euro voor een half jaar. (gewone lenzen) maar word ook nog vergoed

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:53

waarom wil je gekleurde lenzen?
heb je echt lenzen nodig of wil je ze alleen omdat je gekleurde kan nemen?
ik heb normale lenzen, maar nog nooit gekleurde gehad..
ik heb van me zelf al fel blauwe ogen dus heb geen gekleurde nodig Tong uitsteken

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:26

Ik draag sowieso altijd lenzen, en ook af en toe gekleurde. Ik heb donkerbruine ogen en ik
neem meestal de gekleurde maandlenzen van Freshlook, de Colorblends. Die zijn overigens normaal verkrijgbaar
tot -8/+8. Zelfs de blauwe zie je eigelijk goed bij mijn donkere ogen. Maar als je heel goed kijkt zie je wel dat het lenzen zijn.

Ik bestel ze meestal via deze site, maar normaal zijn ze ook bij de opticiens verkrijgbaar.

http://www.lensworld.be/nl/index.php?cPath=5_10

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 02:33

[LZP] > [MW]

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 11:12

chanora schreef:
waarom wil je gekleurde lenzen?
heb je echt lenzen nodig of wil je ze alleen omdat je gekleurde kan nemen?
ik heb normale lenzen, maar nog nooit gekleurde gehad..
ik heb van me zelf al fel blauwe ogen dus heb geen gekleurde nodig Tong uitsteken

Ja, ik wil het echt voor de kleur Tong uitsteken

Zoals ik op die site zie zijn ze ong. 20 euro Haha! ?

xMariellee schreef:
Ik wil ook gekleurde (bruine Lovers ) lenzen Bloos! Gaat denk wel een duur grapje worden, aangezien ze dan ook op sterkte moeten en m'n ogen zijn niet echt makkelijk Clown

t'Is wel lastig hoor, lenzen *LOL* Ik heb me toch gefrustreerde momenten gehad voor de spiegel, toen ik die krengen net had Huilen van het lachen Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar dat valt vies tegen. Dus bereid je maar voor Kim! Clown Kusje

o Huilen van het lachen oke, ik zal me vast voorbereiden ROFL

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:25

ik zal er de eerste keer niet teveel aan uitgeven, ik heb blauwe ogen en had toen bruine gehaald, maar doordat me oog niet helemaal staat zoals het moet zat mijn pupil dus niet in het rondje waar hij hoord, maar de lens bleef draaien en dan zat het gekleurde deel voor me pupil, heel irritant, was wel ff leuk voor de foto Haha!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:10

Dat is vreemd DramaQueen, ik heb echt totaal geen problemen gehad met mijn lenzen. Mensen vroegen me of ik van mezelf die kleur had Clown

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:40

zoals ik al zei, mijn ogen staan niet helemaal correct Knipoog