Afvallen. Wie heeft er tips?Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: Afvallen. Wie heeft er tips?Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:07

haffilover schreef:
Babeth schreef:
Ik snap niet dat mensen op zo'n jonge leeftijd af willen vallen. (Zoals post hierboven en die daarvoor.)
Je lichaam is nog vollop in de groei, dan moet je er absoluut niet mee gaan knoeien. Gewoon opletten wat je snoept en verder gewoon blijven eten zoals je altijd doet. De overtollige kilootjes die je na de groei over hebt, die kun je rustig afbouwen als je ouder bent.

Omdat ik me op mijn gemak wil voelen in mijn lichaam, en me niet wil schamen. En gewoon wil kunnen zwemmen. Ik ben nu al 1.80 dus dat groeien is echt niet waar. En ik wil niet wachten.

Lieve schat, je bent 14 jaar dus je groeit zeker nog wel. Ongeacht je al 1.80 bent of niet. Ik snap best dat je je op je gemak wil voelen, maar ga aub niet aan de lijn. (Dan spreek is over degenen die mollig zijn en niet overdreven dik.)
Ga anders naar de dokter voor advies, maar ga niet zelf aan lopen modderen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:09

Na een operatie zijn er bij mij helaas kilo's aan blijven zitten.
Heb nu een week moeten bij houden wat en wanneer en hoeveel ik eet elke dag, vanavond ga ik stap 2 aan met sportschooleigenaar op weg naar mijn oude gewicht

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:09

Ik doe mee. Geef mij ook een schop onder me kont, ik ben te dik. Ben nu 1.78 en 85 kilo. te zwaar dus. Ik hoop eerst 10 kilo te kunnen kwijt te raken en dan rustig de andere 5 er achteraan. Lachen Ik wil me weer goed voelen in me lichaam en dat voel ik me nu niet.
Allemaal em eigen schuld dat ik zoveel ben aangekomen maar wil het er nu graag ook allemaal weer vanaf. Lachen

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:11

Haffilover: ik denk dat jij wel goed bezig bent. Want bij afvallen is het toch van groot belang dat je er vooral bij blijft bewegen. Als je alleen minder eet kom je op een gegeven moment stil te staan. Daarnaast bouw je met bewegen conditie op en ga je je veel fitter voelen (ook geestelijk).
Zorg er voor dat je 3x per dag normaal eet en daarnaast kun je eventueel gezonde tussendoortjes nemen. En natuurlijk mag je heus wel een keer iets lekkers, anders is het erg moeilijk vol te houden.

Daarnaast snap ik wel dat mensen ook op jongere leeftijd willen afvallen. Het kan je op die leeftijd erg in de weg zitten en ook al is je lichaam nog volop in de groei het is ook dan niet gezond om overgewicht te hebben. En dan bedoel ik niet een beetje molligheid. Dus ik heb er niks op tegen om dan af te vallen, mits dit uiteraard verantwoord gebeurt en niet d.m.v. uithongeren o.i.d..

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:14

In mijn geval is het ook niet extreem hoor, ik eet net als altijd (zelfs iets meer), alleen snoep niet zo veel meer en drink water. Daarnaast ben ik iets meer gaan sporten. Ik denk dat het voornaamste is wat gebeurt is dat ik een betere conditie krijg. Afvallen is zelfs nog niet eens gebeurt, maar merk wel dat ik steeds iets strakker wordt.

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:18

@ Annetje_: Doordat je door het sporten meer spiermassa krijgt kun je eerst zelfs nog iets zwaarder worden, maar je vetpercentage neemt wel af. En je wordt idd strakker. Dus het is op zich niet raar dat je nog niet bent afgevallen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:20

Annetje_ schreef:
In mijn geval is het ook niet extreem hoor, ik eet net als altijd (zelfs iets meer), alleen snoep niet zo veel meer en drink water. Daarnaast ben ik iets meer gaan sporten. Ik denk dat het voornaamste is wat gebeurt is dat ik een betere conditie krijg. Afvallen is zelfs nog niet eens gebeurt, maar merk wel dat ik steeds iets strakker wordt.

Kijk dat is een verantwoorde manier van afvallen.
Maar 14 jarige "pubers" weten vaak niet hoe ze gezond af moeten vallen en daardoor gaat het ontzettend vaak fout.
Op die leeftijd willen mensen zo snel mogelijk resultaat zien en daardoor gaan ze de fout in. Daar probeer ik mensen van te behoeden.

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:22

Op dat punt ben ik het helemaal met je eens, Babeth. Vaak gaat het veel te extreem, worden maaltijden overgeslagen of erg eenzijdige voeding gegeten. Ik heb geen problemen met op jongere leeftijd afvallen, mits het op een verantwoorde manier gebeurt.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:23

Hoe kom je aan die chips en snoep?

Koop je dat zelf? Of wordt dat gekocht?

Vervang de zak es door een klein bakje, en als die leeg is is het klaar, zo hoef je niet direct helemaal af te kicken, maar kun je het langzaam afbouwen.
Pak ipv 4 snoepjes 1, en wees daar tevreden mee.

Vaak pakt men snoep of iets anders vol calorieen, omdat het makkelijk is en er trek is.
Vervang de trek in gezonde trek door een opkikker te drinken bijvoorbeeld of een stuk komkommer.

Gewoon je eetpatroon wat bekijken maar niet op je 17e drastisch op dieet gaan hoor.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:25

Utopiaatje schreef:
Op dat punt ben ik het helemaal met je eens, Babeth. Vaak gaat het veel te extreem, worden maaltijden overgeslagen of erg eenzijdige voeding gegeten. Ik heb geen problemen met op jongere leeftijd afvallen, mits het op een verantwoorde manier gebeurt.

Precies en daarom verwijs ik ze ook door naar een dokter of dietist, die kan hun perfect helpen daarbij en die kan ook zeggen of het nodig is ja of nee.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:28

Babeth schreef:
Annetje_ schreef:

Kijk dat is een verantwoorde manier van afvallen.
Maar 14 jarige "pubers" weten vaak niet hoe ze gezond af moeten vallen en daardoor gaat het ontzettend vaak fout.
Op die leeftijd willen mensen zo snel mogelijk resultaat zien en daardoor gaan ze de fout in. Daar probeer ik mensen van te behoeden.

vergeet niet dat 14 jarige pubers MAGER al te dik vinden!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:28

Schrijf van tevoren op wat je die week aan snoep/snacks wilt eten. En dan gewoon afstrepen. Als je slim bent bewaar je wat tot het einde van de week voor als je ergens een tractatie tegen komt. En halve stukken taart zijn net zo lekker als een hele. Chips is wel lastig, neem kleine dure zakjes. En geniet er dan wel van.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:30

haffilover schreef:
Babeth schreef:
Ik snap niet dat mensen op zo'n jonge leeftijd af willen vallen. (Zoals post hierboven en die daarvoor.)
Je lichaam is nog vollop in de groei, dan moet je er absoluut niet mee gaan knoeien. Gewoon opletten wat je snoept en verder gewoon blijven eten zoals je altijd doet. De overtollige kilootjes die je na de groei over hebt, die kun je rustig afbouwen als je ouder bent.

Omdat ik me op mijn gemak wil voelen in mijn lichaam, en me niet wil schamen. En gewoon wil kunnen zwemmen. Ik ben nu al 1.80 dus dat groeien is echt niet waar. En ik wil niet wachten.

Lieve schat, je bent 14 jaar dus je groeit zeker nog wel. Ongeacht je al 1.80 bent of niet. Ik snap best dat je je op je gemak wil voelen, maar ga aub niet aan de lijn. (Dan spreek is over degenen die mollig zijn en niet overdreven dik.)
Ga anders naar de dokter voor advies, maar ga niet zelf aan lopen modderen.[/quote]

Nou lieve schat, ik heb zelfs bij een dieetist gelopen, en ik had zon hekel aan dat mens. Ik kwam er zelfs van aan. Aan lopen modderen? Ik ben 6 kilo afgevallen op een goede verantwoorde manier. Ik heb heus wel ouders die erop letten dat ik niet te weinig eet ofzo. Bij mij op school zitten bijna enkel hele dunne meisjes, echt serieus waar. En ik wil me gewoon niet dik meer voelen, zo voel ik me al heel lang. En sinds ik 6 kilo kwijt ben voel ik me veel beter in mijn vel, en ik krijg veel meer aandacht van jongens enzo. Zolang ik geen honger heb, denk ik niet dat er iets aan de hand is.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:31

Tja hier nog 1 met t zelfde probleem. Heb mn aantal boterhammen terug gebracht van 6 naar 4 en dan wel beleggen met 30+ kaas
of jam maarzeker geen chocopasta, hagelslag of ander soort mierzoet beleg. Ik drink veel water en (zweef)thee Haha! . Senseo lust ik dan
weer niet maar zet wel gewone koffie en de melk (magere) kook ik.
Verder qua groente kan ik me wel vinden in de kookboeken van Gordon Ramsey, veel met verse produkten werken en nu moet ik nog van
mn mayoverslaving af Vingers aflikken en natuurlijk proberen van t snoepen af te blijven en dat zal zeker nog wel drama worden.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:33

lovelygirly schreef:
Najaa. Ik ga niet met de fiets naar school.
Heb ik al jaren gedaan. Heb nu een scooter en laat die niet staan. Bloos

maar in 1 keer kan ik ook niet van de snoep afblijven.
Je kunt niet van de 1 op andere dag zeggen: nooit meer snoepen.

Dus moet ik dat anders doen...

das pure onzin Knipoog HUP gewoon doen in 1 keer. doe ik ook
Ben 3 maanden geleden bevallen.. En eet ECHT geeen snoep meer. 1 dag in de week mag een zondige dag zijn. Das bij mij op vrijdag avond. Lachen dan neem ik klein beetje lekkers.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:35

Kwa snoep heb ik regelmatig ook een terugval hoor, maar wij hebben hier thuis een 'chocolade avond'. Elke zaterdagavond hebben wij chocolade in huis, een soort traditie ofzo. En dat werkt wel goed vind ik. En verder DOORZETTINGSVERMOGEN. Hoe zwaar het ook is. Als ik nu de koelkast open trek ga ik eerst een overweging maken: Heb ik dit nu echt nodig? Weegt het willen afvallen op tegen de drang naar dit snoepje? Want ik weet dat het minder lekker is als het in mijn mond zit. En vaak is het antwoord dan nee.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:38

*meldt zich

Heb het opzich niet nodig om af te vallen, zit zelfs nog aan de te lichte kant. Maar ik heb een klein buikje waar ik vanaf wil. Wil strakke truitjes kunnen dragen en dat ik gewoon een mooie strakke buik heb. Heb ik nu ook wel, maar niet zoals ik wil Knipoog Dus dan zou je zeggen, ga sporten.. maar daar heb ik dus écht geen tijd voor. Ben vorige maand gestopt met dansen omdat ik gewoon geen tijd meer heb. Ben altijd bezig met school/werk enz. En ik het weekend heb ik geen fut meer om ook nog eens te gaan zwoegen in de sportschool (moet trouwens ook vaak werken op zaterdag). Beweging krijg ik opzich wel genoeg, ik loop heel veel. Fiets ook regelmatig maar moet wel met de trein naar school. Dus ik moet gewoon meer op m'n snoepgedrag letten maar hoe? Als ik nu zeg, ik ga nu echt letten op mn eetgedrag, dan kan ik me er een halve dag aan houden.. daarna krijg ik trek en dan MOET ik gewoon iets hebben omdat ik anders slap en misselijk word. Scheve mond Maar dan zit ik dus op school, en bij school zit een Albert Heijn.. het s dan zoo verleidelijk om iets lekkers te halen een croissantje bijv.. nou laat ik die al een tijd liggen omdat die behalve te duur zijn ook vol met calorieen zitten. Maar van een boterham die ik van thuis heb meegenomen word ik misselijk, vind dat zo vies.. zo'n kleffe hap die al de hele dag in je tas heeft gezeten. Misselijk

Dusja ik zoek daar een oplossing voor, ik wil iets gezonds hebben waar ik een 'vol' gevoel van krijg wat ik mee kan nemen naar school zonder dat het klef wordt,.. zodat ik niet ga snoepen waardoor ik achteraf weer een schuldgevoel krijg. Iemand tips... ? Voordat het te laat is Scheve mond

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:39

Utopiaatje schreef:
Haffilover: ik denk dat jij wel goed bezig bent. Want bij afvallen is het toch van groot belang dat je er vooral bij blijft bewegen. Als je alleen minder eet kom je op een gegeven moment stil te staan. Daarnaast bouw je met bewegen conditie op en ga je je veel fitter voelen (ook geestelijk).
Zorg er voor dat je 3x per dag normaal eet en daarnaast kun je eventueel gezonde tussendoortjes nemen. En natuurlijk mag je heus wel een keer iets lekkers, anders is het erg moeilijk vol te houden.

Daarnaast snap ik wel dat mensen ook op jongere leeftijd willen afvallen. Het kan je op die leeftijd erg in de weg zitten en ook al is je lichaam nog volop in de groei het is ook dan niet gezond om overgewicht te hebben. En dan bedoel ik niet een beetje molligheid. Dus ik heb er niks op tegen om dan af te vallen, mits dit uiteraard verantwoord gebeurt en niet d.m.v. uithongeren o.i.d..

Dankjewel! Ja, gewoon de honden pakken en een stuk gaan wandelen, en dat hardlopen deed het hem echt hoor. Dat fitter voelen merk je heel goed! Met gym kan ik een stuk langer doorgaan dan eerst. Ik zorg volgens mij gewoon voor genoeg te eten, en vitamines ed. Lekkers eet ik echt nog wel :p !

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:39

't is echt een groot probleem blijkbaar..
2/3 van de Belgen heeft overgewicht..
Niet moeilijk als je ziet wat mensen allemaal naar binnenwerken bij het eten.
Roomsausjes en grote stukken vlees.. terwijl ze bijna niet bewegen.

Begin met gezond en regelmatig te eten (liever vaak kleine porties, dan één groot avondmaal), beweeg dagelijks minstens een uurtje en je zal je al een stuk beter voelen.

Als je je levenswijze en eetgewoontes aanpast, dan zal een snoepje af en toe echt wel geen kwaad kunnen.
Als je daarentegen teert op frieten, cola en chips.. moet je er niet om klagen overgewicht te hebben.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:40

xMendy schreef:
*meldt zich

Heb het opzich niet nodig om af te vallen, zit zelfs nog aan de te lichte kant. Maar ik heb een klein buikje waar ik vanaf wil. Wil strakke truitjes kunnen dragen en dat ik gewoon een mooie strakke buik heb. Heb ik nu ook wel, maar niet zoals ik wil Knipoog Dus dan zou je zeggen, ga sporten.. maar daar heb ik dus écht geen tijd voor. Ben vorige maand gestopt met dansen omdat ik gewoon geen tijd meer heb. Ben altijd bezig met school/werk enz. En ik het weekend heb ik geen fut meer om ook nog eens te gaan zwoegen in de sportschool (moet trouwens ook vaak werken op zaterdag). Beweging krijg ik opzich wel genoeg, ik loop heel veel. Fiets ook regelmatig maar moet wel met de trein naar school. Dus ik moet gewoon meer op m'n snoepgedrag letten maar hoe? Als ik nu zeg, ik ga nu echt letten op mn eetgedrag, dan kan ik me er een halve dag aan houden.. daarna krijg ik trek en dan MOET ik gewoon iets hebben omdat ik anders slap en misselijk word. Scheve mond Maar dan zit ik dus op school, en bij school zit een Albert Heijn.. het s dan zoo verleidelijk om iets lekkers te halen een croissantje bijv.. nou laat ik die al een tijd liggen omdat die behalve te duur zijn ook vol met calorieen zitten. Maar van een boterham die ik van thuis heb meegenomen word ik misselijk, vind dat zo vies.. zo'n kleffe hap die al de hele dag in je tas heeft gezeten. Misselijk

Dusja ik zoek daar een oplossing voor, ik wil iets gezonds hebben waar ik een 'vol' gevoel van krijg wat ik mee kan nemen naar school zonder dat het klef wordt,.. zodat ik niet ga snoepen waardoor ik achteraf weer een schuldgevoel krijg. Iemand tips... ? Voordat het te laat is Scheve mond

Al eens ooit van fruit gehoord?
Komaan dat had je toch zelf kunnen bedenken?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:41

haffilover schreef:
Bij mij op school zitten bijna enkel hele dunne meisjes, echt serieus waar.
en ik krijg veel meer aandacht van jongens enzo.

Zucht. Dat bedoel ik dus.
Ik ga mijn energie er niet meer insteken. Doei, doei

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:43

Ja duh, ik neem elke dag fruit mee maar daar kan ik niet de hele dag op teren hoor.. Eet elke dag in de kleine en grote pauze een appel en iets anders (manderijn bijv) maar toch blijf ik dan trek houden. Ik maak ook best lange dagen op school (9 tot 5). Dus ik zoek iets waar ik ook wat energie uit kan halen Tong uitsteken

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:45

Babeth schreef:
haffilover schreef:
Bij mij op school zitten bijna enkel hele dunne meisjes, echt serieus waar.
en ik krijg veel meer aandacht van jongens enzo.

Zucht. Dat bedoel ik dus.
Ik ga mijn energie er niet meer insteken. Doei, doei

wtf? Het is echt zo. Op mijn school zitten misschien 20 mensen met overgewicht. Omdat ze allemaal hockeyen enzovoort.
En het is toch positief dat je wat meer aandacht krijgt als je er wat beter uitziet?

Edit: En nu noem je 2 zinnen uit een veel langer verhaaal. En zo klinkt het heeel anders dan als je het in het verband met het verhaal ziet.

Edit2: Mag ik vragen of jij zelf ooit dik of mollig geweest bent?
Laatst bijgewerkt door haffilover op 06-11-08 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera_noesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:48

Sultana neem ik ook vaak mee naar school, wordt je alleen niet zo heel erg vol van. En mijn moeder heeft laatst rijstwafels gehaald (zitten erg weinig calorieën in en wordt je toch vol van). Maar droge rijstwafels vind ik niet lekker, maar ze had rijstwafels met een kaassmaak en die vindt ik echt lekker! Misschien een idee? 40 Calorien per rijstwafel. Lachen

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:49

Ohja die Snack-a-Jacks zijn misschien wel een idee, is weer eens wat anders. Nog niet aan gedacht. Lachen