Slecht slapen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Re: Slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:40

Wat iemand hierboven al zei. Melatonine, is heel onschuldig inderdaad.
Ik heb het zelf ook een poosje gebruikt en dat werkte prima!

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:48

Ik heb het ook een tijdje gehad. Ik vertelde mezelf dan een verhaaltje over mensen die gingen slapen.. en dan heeeel langzaam vertellen.. daar werd ik altijd erg moe van Knipoog

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:06

Kimmes schreef:
Let er ook op dat je 's avonds niet eet of snoept. Met een volle maag kom je slecht in slaap Ja
Je lichaam gaat dan dat eten verteren en kan dan niet slapen (bij slechte slapers iig).

Ik slaap juist voor geen meter met een lege maag! Tong uitsteken

Ik lag vroeger altijd 2 uur wakker voordat ik in slaap viel, we zijn naar de dokter gegaan en heb nu melatonine en ik val nu binnen een half uur/ uur in slaap en ben ook totaal niet onrustig! Lachen

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:13

Ik doe mee Verdrietig ik slaap heel slecht heb concentrate problemen op school haal slechte cijfers , heb het een en ander aan me hoofd . en ik eet steeds minder ..
is het (weer) Stress ???
of gewoon slaap problemen

Groetjes Knipoog

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 02:43

Hihi, ik meld me maar even.
Ik heb savonds absoluut geen zin te gaan slapen, voel me ook niet echt moe, ga doelloos op internet rondneuzen (oh he! net als nu!), maar sochtends ben ik niet wakker te krijgen, ik heb mijn Ipod op mijn boxen aangesloten als wekker, maar ik word ongeveer na 20 nummers wakker. Nagelbijten / Gniffelen (en hij staat echt behoorlijk hard, met ook niet de minste nummers Huilen van het lachen )
En dan ben ik ook de hele ochtend bekaf, tot het weer avond word en ik tot leven kom Vork
Tot.. diep in de nacht dus weer.
Het is ook stom dat ik savonds weer op de comp ga, want daar krijgt mijn hoofd ook geen rust van, maar het is zooo verslavend.
En. Slapen is zoooo saai.
Sleeping is such a waste of time.
Nu heb ik het vorig jaar ook wel regelmatig te bont gemaakt, dat ik nachten achtereen maar 3/4 uur sliep, maar dat hield ik ook prima vol. Blijkbaar moet ik daar nu de consequenties van voelen Huilen van het lachen
Toch is het bij mij ook wel een beetje stress. Veel aan mijn hoofd (gehad en nog steeds), waardoor ik teveel ga nadenken.

Rust. Rust. Rust. Is wat we nodig hebben, in ons hoofd vooral Lachen

*zoekt bedje op.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 02:46

Meldt zich.....

Kan ook niet slapen.
En niet opstaan.
En heb eigenlijk helemaal nergens meer motivatie voor.

Volgende week weer werken, hopelijk krijg ik dan weer een soort van ritme in mijn leven Tong uitsteken ik kan echt niet tegen een weekje vakantie.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 02:50

Meld zich ook...
Melatonine is voor mij echt een wondermiddel maar dan moet ik niet zoveel aan me hoofd hebben dat ik blijf malen want dan heb ik de volgende dag hoofdpijn.
Als ik ze inneem en gewoon rustig ga liggen lezen ofzo dan is er niets aan de hand en ben ik zo weg....

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 02:53

Melatonine werkte voor mij de 1ste keer. Valeriaan ook, daarna niet meer. Ze moeten mij volgens mij echt KO slaan wil ik een keer gaan slapen.

Maar heb ook vrij veel aan mijn hoofd nu (relatie net voorbij maar woon nog wel samen, ga over een maand naar Nieuw Zeeland, paardje moet wss ingeslapen worden, heb een operatie gehad, heb op krukken gelopen....)

Nu heb ik bokt en chocoladekoekjes ipv nachtrust en dat helpt ook al een beetje Tong uitsteken

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:17

Ik heb dan wel, als ik eenmaal in bed lig, ben ik ook zo weg Nagelbijten / Gniffelen Maar het naar bed gaaaaaan, wil gewoon niet Vork En daarbij, als ik voor half 1 ofzo in bed ga liggen kan ik inderdaad ook niet slapen.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:25

Ik kan juist ook niet goed slapen als ik in bed lig, maar als ik dan de volgende ochtend op moet staan kan ik mn bed bijna niet uit komen -_-

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:30

LiNdA1986 schreef:
Een banaan eten of warme melk wil ook weleens helpen om extra slaap van te krijgen.

En verder als je in bed ligt niet teveel proberen te malen. Dat is vaak waarom mensen niet in slaap komen omdat hun hersenen nog met teveel dingen bezig zijn.

is eigenlijk onzin, er is onderzoek naar gedaan en het is een fabeltje.
Bijgeloof, en dat is de enige reden dat het misschien zou kunnen werken (je voelt je gerustgesteld omdat je net iets hebt genomen waarvan je denkt dat je gauw in slaap zou vallen, dus gebeurt dat ook)
Maar eigenlijk ga je er juist slechter van slapen, tenminste, als het hele slaapprobleem niet tussen je oren zit..

ik denk dat je het teveel wilt, in slaap vallen: hou een dagboek bij en schrijf alles (incl. ik wil slapen ik ben moe etc.) op in je dagboek.
Als je hoofd echt helemaal leeg is/je ogen bijna dichtvallen.. Dan stop je met schrijven en ga je liggen. Simpel dus Lachen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:02

wat bij echt altijd helpt is verhaaltjes verzinnen, mijn hemel ik heb echt vele verhalen verzonnen werkt echt super (bij mij dan) van de meest onzinnige verhalen tot ware verhalen die boek waardig zijn (het lukt me alleen niet om op papier te zetten)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:06

Hahaha dat heb ik ook Kirri! Ik krijg snachts altijd de meeste inspiratie voor verhalen en/of tekeningen. Ik teken daarom ook het liefste snachts, schrijven net zo. Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:41

overigens herken ik het wel hoor TS, ik heb ook veel last van slaapproblemen. Kom ook regelmatig pas tegen 12 uur in slaap.
En geloof mij, boeken lezen helpt echt alleen averechts. Het beste doe je dat gewoon overdag, of als je eens écht vroeg naar bed gaat (het is wel rustgevend, maar niet goed omdat je je gedachtegang dan alleen maar meer bezighoudt)
Warm bad is wel iets waarvan het bewezen is dat het helpt (in tegenstelling tot bananen en melk, zoals ik hierboven al vermeldde, waarvan juist het tegendeel is bewezen).
Zorg ook dat de temperatuur op je kamer goed is, ga niet onder te dikke dekens liggen. Je lichaamswarmte kan dan niet makkelijk weg terwijl je slaapt, en juist dan heb je dat nodig. Teveel warmte wakkert nachtmerries aan.
Iets wat ook erg belangrijk is, is om naar het toilet te gaan voor je gaat slapen en daarna niets meer te eten.

Ik heb een concentratie stoornis, en heb door de stoornis vaak problemen gehad met slapen. Maar ook mijn medicijnen (ritalin) die ik sinds kort slik, wakkeren het nog extra aan. Dit is namelijk een van de bijwerkingen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:02

Ik doe mee ik slaap heel slecht heb concentrate problemen op school haal slechte cijfers , heb het een en ander aan me hoofd . en ik eet steeds minder ..
is het (weer) Stress ???
of gewoon slaap problemen

Groetjes

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:45

Melatonine is een fijn middel voor het slapen. Artsen zijn er enthousiast over omdat het geen verslaving geeft zoals met de gewone slaapmedicatie wel het geval is.

Melatonine is zeker aan te raden maar daarvoor kun je het beste een recept bij je huisarts vragen omdat deze dosering net wat sterker is en dus ook beter werkt. Veel mensen hebben weinig baat bij de melatonine die bij de drogist vandaan komen terwijl die op recept wel goed werken. Overigens is het wel belangrijk om te proberen te achterhalen waar de slaap problemen vandaan komen zodat je daar aan werken kunt. Gebruik van medicatie lost het werkelijke probleem natuurlijk niet op.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:54

Thanxx voor het advies Haha!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:03

Toen ik een jaar of 9 was, zat ik op zwemmen, van 7 tot 8 `s avonds, daarna viel ik echt als een blok ik slaap.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:55

Ik meld me ook in dit topic. Ik hoop niet dat TS het erg vind als ik hier ook om hulp zoek, ik vind het onnodig een extra topic te openen.. Mijn dokter doet er niets aan, ben al een aantal keer bij hem geweest. Heb ook pilletjes gehad.. Maar..
Ik kan wel in slaap vallen, geen probleem zelfs, maar ik word O zo vaak wakker midden in de nacht. En dan zeg ik tegen mezelf ga slapen, en dan doe ik dat ook.
Ook heb ik niet het idee dat ik nog droom. Ik kon mijn dromen altijd heel erg goed onthouden. Maar, sinds kort, als ik wakker word en ik denk: 'Wat heb ik gedroomd vanacht?' Dan komt er niets, gewoon leegte.
Verder kan ik 's ochtends écht niet wakker worden. Dat is dan ook echt een groot probleem, ik zet mijn wekker een uur voordat ik daadwerkelijk wil opstaan. Ik heb hem absoluut niet hard staan, en toch schrik ik er wakker van.
Ik heb al een Wake-up light geprobeerd, daar reageer ik al helemáál niet op.
Ik drink 's avonds geen caffeinehoudende middelen. Ik drink altijd appelsap.
Verder kijk ik geen tv voor ik slapen ga. Doe ook geen andere gekke dingen, gewoon lekker liggen. Bedenken wat ik die dag gedaan heb. En langzaam in slaap dommelen. Dat is het probleem dus ook niet. Bij mij ligt het probleem in constant wakker worden, en als ik wakker moet worden, dat het dan niet lukt.

Ik heb overigens altijd hoofdpijn als ik wakker word.
Alle draadloze apparaten zijn uitgeschakeld. Ik heb mijn bed al tig keer verplaatst, omdat het misschien ook aardstralen kunnen zijn.

Ik zit echt op mijn breekpunt, voel me niet goed, ben mijn concentratie kwijt.

Wie o wie kan me helpen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:41

Coot: Wat wil je dat de huisarts daar aan doet dan?
Slaapmedicatie is verslavend die schrijven ze zeker voor jonge mensen niet zo door. Je moet zorgen voor een goed ritme, op tijd op bed en op tijd eraf. Verder zijn hier goede tips gegeven.

Edit: Mag ik vragen welke huisarts je hebt? In Zuidlaren? Is uit nieuwsgierigheid Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:47

geen gekke pillen gebruiken,slaapmiddelen of andere troep.
ik sliep heel slecht vanwege de stress die om mij heen hing, ik ben toen op aanraden gaan fitnessen/zwemmen/sauna en sindsdien slaap ik weer als een beer Lachen

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:20

MISTRAL94 schreef:
Coot: Wat wil je dat de huisarts daar aan doet dan?
Slaapmedicatie is verslavend die schrijven ze zeker voor jonge mensen niet zo door. Je moet zorgen voor een goed ritme, op tijd op bed en op tijd eraf. Verder zijn hier goede tips gegeven.

Edit: Mag ik vragen welke huisarts je hebt? In Zuidlaren? Is uit nieuwsgierigheid Knipoog

Dat mag je vragen. Ik heb R.T. Tuinman
Een ritme heb ik wel. Ga 's avonds 22.00 en 23.00 naar bed en wordt tussen 07.00 en 08.00 wakker Lachen
Wat mijn huisarts er aan kan doen weet ik niet.
Ik heb wel het één en ander meegemaakt. Misschien komt dat in mijn droom terug ofzo?
Ik ben vanacht trouwens maar 2 keer wakker geweest, terwijl dat normaal een keer of 6/7 is. En ik heb vanacht ook weer gedroomd. Wat weet ik niet meer, maar ik heb gedroomd Lachen
Ik heb als tip gekregen van een vriendin om gewoon elke dag even in de tuin te zitten enzo. Voor de vitame D, energie. Ik zit ook best veel binnen Bloos

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:27

Als je dingen mee gemaakt hebt kan dat zeker invloed hebben op je slapen. Je zou wel kunnen vragen aan je huisarts om melatonine. Hierbij heb je geen verslaving zoals je met slaapmedicatie wel hebt. Beter kun je proberen te achterhalen waar de slaapproblemen precies weg komen.

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:36

Ik meld me ook. Verschillende avonden per week, kan ik de slaap niet vatten en lig te malen en te draaien. niet dat ik me drukmaak om iets specifieks maar mijn hoofd is gewoon bezig met onnozele dingen. En Grrr, inderdaad dan ga ik me ergeren en tel steeds minder uurtjes dat ik nog kan slapen en dan lukt het helemaal niet meer. Ondanks dat mijn tijden van naar bed en opstaan eigenlijk altijd hetzelfde zijn, en ik probeer om niet te laat op de avond nog actief bezig te zijn, heb ik er dus ook last van. Soms is lijkt mijn hersenactiviteit gewooon niet rustig te worden, en is het dus mis. Ik heb er wel pillen voor liggen (van mijn moeder) en die pak ik als ik voel dat het weer niks wordt. Ik weet dat het fout is en dat je er verslaafd aan kunt raken maar pff, soms heb ik het gewoon "nodig:.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:37

Nooit gehoord dat het gevaarlijk voor je kan zijn als je medicijnen van een ander gebruikt?