driebergen schreef:Hoi Raket,
Ik ben zelf orthoptist, ik werk al een poosje niet meer in het ziekenhuis, maar mogelijk kan ik je wel iets verduidelijken.
Ik probeer me een beetje in te beelden wat er aan de hand is en welke operatie ze gaan doen, maar dit beeld ken ik ook niet.
In ieder geval is dubbelbeelden hebben het meest irritant wat er is. Uit je verhaal maak ik op dat je altijd gewoon met beide ogen hebt gekeken, erg knap dat je dat al 3 jaar uithoudt!
Waarom probeer je niet gewoon 1 oog af te dekken? dan heb je als het goed is geen dubbelbeelden meer en kan je al vast wennen aan het kijken met 1 oog. Als je de hele dag dubbelbeelden hebt (of zie je soms ook enkel? of in bepaalde richtingen?) kan je dat gerust doen.
Kijk even wat je voorkeursoog is en laat dat oog open. de ander plak je af. als je een bril hebt, kan je ook een speciaal glas in de bril laten zetten, waaraan je niet ziet dat het mat is, maar je ziet er zelf niets meer door. (bij de opticien vragen om gehamerd glas)
overigens heb ik over donkere contactlenzen gehoord dat niet iedereen dat fijn vind. maar je kan dan alsnog zo'n bril laten maken of een oog afplakken.
over het algemeen is het niet direct fijn om met 1 oog te kijken, zeker als je 's avonds de contactlens weer uit doet en weer dubbelzien.
wel zeggen de meeste patienten dat alles beter is dan dubbelbeelden.
In ieder geval sterkte met de operatie!
Ik zie inderdaad al 3 jaar altijd dubbel. Heb een frsmanfolie 25. Ik mocht eerst mijn oog niet afplakken omdat eerst het ziekenhuis in Breda dacht dat het een optie was het prisma in te slijpen en daarna dacht Rotterdam hetzelfde. De wachtlijsten zijn lang en daarom duurt het ook allemaal al zo lang.
Afplakken van het oog zou het alleen maar slechter maken. Nu mag ik het wel afplakken, maar ik ben verpleegkundige en ik denk dat ik er wel heel veel commentaar van patienten op ga krijgen.
Ik verheug me er heel erg op dat het beter word.
Mijn ogen werken helemaal niet samen, dus beelden verspringen, beelden trillen. Ik word er gek van.
Zwarte lens mag nu niet meer ivm aanstaande operatie (over ca 2 maanden). Afplakken kan wel, maar ik denk dat ik deze 2 maanden nog maar gewoon uitzing. Ik heb namelijk wleleens een oogpleister geprobeerd, maar daarna kon ik helemaal niets meer met mijn bril.
In Breda hadden ze nog nooit iemand met deze klachten gehad en ook in Rotterdam ben ik de eerste.
Er zat daar een heel team naar mijn ogen te kijken.
Ik was wel blij dat ik eindelijk erkenning voor mijn klachten kreeg. De eerste oogarts die ik zag na het stoten van mijn hoofd zei dat het van de stress kwam omdat ik net een huis had gekocht. Zit je daar met je blauwe slaap en blauw oog.......
Bedankt voor de reacties.
Ik hoop dat de operatie gaat werken en dat een zwarte lens niet nodig gaat zijn. Mocht de lens niet werken ga ik zeker alle brillenopties bekijken.
Word je van zo'n gehamerd glas niet helemaal gek trouwens?? daar valt wel licht doorheen. Mijn brillenglazen zijn ook niet zo heel groot, dus dat scheelt misschien ook.
wel erg goeie mensen daar. Met het oogziekenhuis heb ik geen ervaring, maar ik heb ook van hun goede resultaten gezien.