Veel beweging toch aankomen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Veel beweging toch aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:23

xDramaQueen schreef:
LiNdA1986 schreef:
Hmm dat vind ik ook wel vreemd als dat je veel beweegt je toch aankomt?

is helemaal niet vreemd, sinds ik fitness word ik wel zwaarder máár wel strakker, spieren wegen zoveel meer...

Ze spreekt over broeken die strakker zitten, als je spieren krijgt gaat je gewicht inderdaad omhoog. Maar dan word je lichaam ook strakker en niet je broek.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:26

daar heb ik dan overheen gelezen, nee dat klopt niet nee Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:31

Toch denk ik dat je je eetgewoonten eens goed onder de loep moet nemen.

Toen ik begon met werken bij de boer waar ik nu nog zit, viel ik ook niks af, terwijl ik van lesgeven en kantinedienst, naar zeer zware werkzaamheden ging.
Ik viel geen gram af, tot ik mijn eetgewoonte veranderde.
Ik eet elke avond veel groente, aardappelen en een vleesje. Ik eet weinig pasta, en probeer alles light of halfvol of mager te nemen.
Verder eet ik alleen bruin brood, met pitten (lijnzaad,zonnebloem etc) . Gezond beleg, en eet ik dagelijks veel fruit.
Toen ik deze ommezwaai nam, viel ik 8 kilo af.

Helaas blijf ik na die 8 kilo weer op de 75 kilo hangen.
Maar dat maakt me niet zoveel uit.

Ik eet sweekends nog 2 zakkies chips en chocola Clown

Ik heb namelijk met mezelf afgesproken dat ik alleen sweekends chips en chocola mag.

Ik woog dus voorgaande jaren 82 kilo, toen ik op mezelf ging wonen woog ik 68 Bloos

Maar goed. Ik wil dus zeggen dat eetgewoontes belangrijker zijn dan beweging.
Dit word geroepen, maar dit heb ik zelf ook ervaren.

Probeer dus je eetgewoontes te veranderen.
Neem alles light, halfvol of mager.
En maak afspraken met jezelf, sonjabakkeren zou ook niks voor mij zijn, en zowiezo na dat dieet val je weer in je oude gewoontes en kom je weer net zo hard aan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:53

crossmonster schreef:
Toch denk ik dat je je eetgewoonten eens goed onder de loep moet nemen.

Toen ik begon met werken bij de boer waar ik nu nog zit, viel ik ook niks af, terwijl ik van lesgeven en kantinedienst, naar zeer zware werkzaamheden ging.
Ik viel geen gram af, tot ik mijn eetgewoonte veranderde.
Ik eet elke avond veel groente, aardappelen en een vleesje. Ik eet weinig pasta, en probeer alles light of halfvol of mager te nemen.
Verder eet ik alleen bruin brood, met pitten (lijnzaad,zonnebloem etc) . Gezond beleg, en eet ik dagelijks veel fruit.
Toen ik deze ommezwaai nam, viel ik 8 kilo af.

Helaas blijf ik na die 8 kilo weer op de 75 kilo hangen.
Maar dat maakt me niet zoveel uit.

Ik eet sweekends nog 2 zakkies chips en chocola Clown

Ik heb namelijk met mezelf afgesproken dat ik alleen sweekends chips en chocola mag.

Ik woog dus voorgaande jaren 82 kilo, toen ik op mezelf ging wonen woog ik 68 Bloos

Maar goed. Ik wil dus zeggen dat eetgewoontes belangrijker zijn dan beweging.
Dit word geroepen, maar dit heb ik zelf ook ervaren.

Probeer dus je eetgewoontes te veranderen.
Neem alles light, halfvol of mager.
En maak afspraken met jezelf, sonjabakkeren zou ook niks voor mij zijn, en zowiezo na dat dieet val je weer in je oude gewoontes en kom je weer net zo hard aan.

En toch werkt het bij ook niet helemaal, ik heb twee jaar geleden maanden lang water gedronken, drie maatijden per dag met bijna alles light, mager of weet ik niet wat.
Ik snoepte bijna niet meer als ik wilde snoepen nam ik een snoepreep van simfast of een appel of ander fruit en daarbij ging ik fitnessen.
Drie keer per week 2 uur lang via het ziekenhuis.
Ik ben in die maanden net geen 2 kilo afgevallen, alles was onder begeleiding van mensen op het ziekenhuis.
Toen ik met de vraag kwam hoe dat nou kon dat ik niks af viel, zei hij: het duurt bij jouw gewoon veel langer of je zult nog meer moeten sporten en minder eten.
Het was al knap dat ik dat volhield maar deze uitspraken waren niet bepaald motiverend.
Ik had en heb een hekel aan fitnes en om dat nog vaker te gaan doen zag ik echt niet zitten, daarintegen ben ik veel gaan wandelen dagelijks en blijf gelukkig op dit gewicht hangen en ik zou er zo graag wat vanaf willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:32

Je kan je helemaal vol stoppen met ongezodn voedsel en jezelf helemaal suf sporten om alles weer te verbranden maar je kan ook de hele dag op de bank hangen en niks eten om te voorkomen dat je aan komt. Okee het zijn dan wel weer de twee uiterste Clown Maar het is belangrijk om voor jezelf een balans te vinden. De een valt sneller af door meer te gaan sporten en te eten zoals gewend, de ander valt juist af door anders te gaan eten.

Maar ik denk dat het helemaal niet onverstanig is om in het geval van de TS eens kritisch naar je eigen eetpatroon te kijken.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 01:00

het is ook zo dat je je patronen moet veranderen zoals meerdere hier aangeven.
bijv bij mezelf, ik ben na 10 jaren van 1x per dag eten sinds een maandje 4 a 5x per dag kleine porties gaan eten ( dus eet ik MEER en vaker ) nu ben ik rond september al zo'n 10kg afgevallen in een korte tijd en ben nu in november inmiddels 15kg kwijt ( dus nog 5kg in ongeveer 2 maanden ).
Door meer te eten is het er bij mij afgevlogen, ik ben vorige week op vakantie geweest en daar ook weer 3kg kwijt geraakt , dus van die 5kg .
Nu moet er nog zeker 10kg af, en nu ik al 15kg lichter bent vind ik het ook heerlijk om meer te bewegen.
Ga nu dus ook fietsend naar mijn pony dat is in totaal een uurtje fietsen (voorheen ging ik met scooter) 7 dagen per week, fietsend naar verzorgpaard zo'n 2x per week ( is in totaal half uur ) wandel ik elke dag 1 uur a 1,5 uur met de hondjes en zwem 1 a 2x per week.

wat ik ermee wil zeggen is dat je vaak je patronen moet aanpassen.
en bij mij is dat nou net MEER eten en VAKER eten.