Bijna dood ervaring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yesterday

Re: Bijna dood ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:27

Woow Bente, dat lijkt mij dus echt niks Bloos! na 20 meter onderwater zwemmen red ik het al niet meer Tong uitsteken

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:17

Ik heb een hartstilstand gehad. Maar gek genoeg werd alles alleen maar zwart...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:26

ik heb het nooit zelf gehad maar wel mn oma en moeder.
mn oma zag ook zichzelf liggen. daarna een wit licht en een tunnel. na de tunnel kwam ze bij een grote goude poort en daar stond een man. die zei tegen haar dat het haar tijd nog niet was en ze de poort nog niet in mocht. ze werd terug gestuurd. toen kwam ze weer bij in der eigen lichaam.
oma heeft vele male hartstilstand gehad en van alles en nog wat.

moeder heeft een 2 jaar geleden een operatie laten doen . en kreeg paar uur later complicaties.
heeft toen ook haar eigen lichaam gezien en een wit licht.
ze had toen veel bloed verloren en was erg zwak

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:27

wat een heftige evrhalen zeg
veel mensen hebben al zo iets meegemaakt zeg

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:31

Wow heftige verhalen!
Gelukkig heb ik ze nog nooit mee gemaakt Lachen
Wel van die moment dat je ergens staat het dood stil om je heen is en je denk.. En nu mag ik wel gaan. Maar dan eeneens gaat alles weer verder komen er mensen auto's en gaat je leven weer door!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:35

Gelukkig nooit meegemaakt!
Maar wil het boek wel lezen!

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:38

paix schreef:
Wow heftige verhalen!
Gelukkig heb ik ze nog nooit mee gemaakt Lachen
Wel van die moment dat je ergens staat het dood stil om je heen is en je denk.. En nu mag ik wel gaan. Maar dan eeneens gaat alles weer verder komen er mensen auto's en gaat je leven weer door!

Haha heb dat ook nog eens ooit gehad.
Wij wonen hier voor een redelijk groot stuk landbouw gron van ongeveer 4 a 5 km lang en *precies* in het midden licht een weggetje dat de dreef heet al ik me neit vergis.
Maar daar komt dus over het algemeen niemand en als er dan es wat langs komt is het een auto per uur ofzo.
Dus ik reed daar met de fiets en kwam bijna over een slakje heen dus ik stoppen en ik dacht gewoon es effe rust nemen.
En het was dus echt helemaal stil en m`n klokje op de fiets ging ook al gauw op standby dus ik heb daar gewoon voor wie weet hoelang staan rondkijken en (geluisterd) naar de stilte.
Maar dan fiets je verder kom je terug in een plaatsje en alles vliegt weer verder Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:39

Ik heb een bijna dood ervaring gehad. Maar daarbij ben ik niet uit het lichaam getreden. Teminsten niet bewust mee gekregen of onthouden. De bijna dood ervaring weet ik nog wel bijna precies. En ben uiteindelijk terug gestuurd door mn oma die toen nog leefde (Die is een aantal maanden later overleden)

Voor het hele verhaal kan je me pb en.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:39

Bij mij was het alsof de hele wereld even stil stond..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:41

Als er overigens meer vraag is naar mijn verhaal wil ik die wel hier in planten. Maar dan alleen als er meer vraag naar is.

Fenrir

MandyL schreef:
Fiffill schreef:
Dat ik heb dus een keertje bijna zelf gedaan. In een soort meertje waar je kon zwemmen, kijken hoe lang ik mijn adem in kon houden... lang dus. Op een gegeven moment hing ik daar gewoon heerlijk stil te hangen, ik keek naar het wateroppervlak en het was zo prachtig licht en stil. Ik wilde daar gewoon altijd blijven liggen.
En opeens dacht ik "nee dit is fout, dit moet niet" en toen brak ik naar boven in paniek en meteen naar adem happen natuurlijk. Uiteindelijk had ik er bijna tien minuten gelegen.

Wel heftige ervaringen hier zeg!

Ik vind jouw verhaal heftig ! kan me het eigenlijk niet voorstellen dat je zolang onder water ben en rust voelt..

wel dit, "vroeger" had ik een nieuwe gsm gekocht en daar zat een stopwatch op Clown niet spectaculair maar ik ging dus opmeten hoelang ik mn adem kon ophouden..na een tijdje kreeg ik wel het gevoel dat ik geen adem meer nodig had.. en ben toen maar gestopt Nagelbijten / Gniffelen vond het dood eng

Het was juist heerlijk... ik ben al dol op water en zwemmen, heb al van jongs af aan wedstrijdjes gedaan met hoe lang ik onder water zou kunnen blijven, altijd maar die grens opzoeken (record nu "gewoon" is zo'n 4 minuten). Maar dit doe ik nooit meer, ondanks dat het eigenlijk een heel fijn gevoel was. Zo ver ben ik daarna nooit meer gegaan, ik ben er toen ook heel erg van geschrokken.
Het werd gewoon heel licht in mijn hoofd, het enige wat ik dacht was wat is het heerlijk om hier te drijven, al die rust, niks te hoeven, alleen maar altijd blijven drijven...

Martin009

paix schreef:

Ja bij mij ook.
Het leek gewoon echt net of er helemaal niks meer gebeurde om me heen mischien dat er nog net en beetje wind stond Vork
Lijkt me eigenlijk wel weer eens leuk om daar weer met de fiets heen te gaan en gewoon effe rust nemen want best wel een hoop gestress de laatste tijd Haha!
Laatst bijgewerkt door Martin009 op 04-11-08 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:43

pubelia schreef:
Als er overigens meer vraag is naar mijn verhaal wil ik die wel hier in planten. Maar dan alleen als er meer vraag naar is.

Alle andere verhalen komen er ook al op staan dus waarom neit ? Knipoog

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:43

paix schreef:

Ja, die ervaring heb ik dan weer wel idd!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:44

Omdat het een best wel lang en redelijk heftig kan zijn...

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:46

pubelia schreef:

Nou ja het is iedereens keuze om te zien of je het hier opzet natuurlijk.
En je moet ook maar zin hebben om alles te typen natuurlijk Haha!

EDIT: Maar nog over dat de hele wereld stilstaat,
Vond het toen echt super rustgevend net zoals Fiffill zegt over in dat zwembad.
Gewoon niks hoeven doen niemand die je kan bereiken en laat ze maar uitzoeken wat ze doen Vork
Laatst bijgewerkt door Martin009 op 04-11-08 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:47

pubelia schreef:

Ik wil het ook wel graag lezen. Ja

elbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:49

nooit meegemaakt maar boek lijkt me interesseant, we hebben hier ook heel veel natuur en dus ook echt stilte en dan vooral op zondagochtend dan is het net of je alleen op de wereld bent heerlijk..

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:49

Zelf nog geen bijna dood ervaringen gehad. Wel vaak een bewust gekozen uittreding. Ja

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:50

CandyQueen schreef:
Zelf nog geen bijna dood ervaringen gehad. Wel vaak een bewust gekozen uittreding. Ja

Och jeee Clown
Kan hier ook nog wel een aantal voorbeelden over geven met het mounainbiken Vork
Maar dat wordt wel erg veel reacties van een persoon Duivel

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:50

Zo'n vier jaar geleden lag ik in het ziekenhuis op de IC afdeling vanwege een leverbloeding. Ze hadden me niet meer kunnen opereren en moesten afwachten of mijn leverkapsel het zou houden..
Ik kreeg toen zo veel medicijnen en mijn lichaam deed zo veel pijn.. Dat ik ook steeds dieper weg zakte en ik heel mijn leven aan mij voorbij zag trekken wat was geweest en ik heb mezelf zien liggen en het hele ziekenhuis gezien als zwevend niets (soort energie achtig).. Wist wie mijn buur patiënten waren op de afdeling en wat ze mankeerden.. En toen werd het licht.. Heeeeel erg licht en vredig en zoooo rustig echt heel erg stil en pijnloos.. Als zwevend was het ook al rustig maar nu helemaal.. En ik wist dat ik niet alleen was er was nog een zwevend iets met mij. Het voelde als een mannelijke energie maar heb het niet kunnen zien met mijn ogen.. Waarvan mijn moeder later zei dat het vast opa moet zijn geweest.. Maar ik weet zeker dat dat niet zo was.
Ik schijn in die toestand tegen mijn vader gezegd te hebben "Pap ik hou van je". En tegen mijn moeder "Mam ik ga dood ik voel het" De energie voerde mij door het licht naar een donkerder deel wat ik ervaarde als de tunnel met veel verder daarbinnen aan het uit einde weer licht.. Daar liet de energie mij alleen en begon ik bij mezelf na te gaan dat ik niet alleen daar door heen wilde..
Ondertussen waren de doktoren druk bezig mij weer bij kennis te krijgen en voor ik het wist en alles ging heel snel kwam ik als een schok weer terug naar mijn lichaam en weet ik nog dat ik weer de verschrikkelijke pijn voelde en op dat moment dol graag terug wilde naar het moment van geen pijn.. Maar dood wilde ik niet.. Totaal niet.
De bijna dood ervaring blijft tot de dag van vandaag als of het de dag van gisteren was dat ik het beleefd heb. Het is iets bijzonders en ik denk dat het op zekere hoogte mij ook veranderd heeft in mijn dagelijks leven nu.
Laatst bijgewerkt door Seventje op 04-11-08 22:24, in het totaal 2 keer bewerkt

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:52

Martin009 schreef:
CandyQueen schreef:

Och jeee Clown
Kan hier ook nog wel een aantal voorbeelden over geven met het mounainbiken Vork
Maar dat wordt wel erg veel reacties van een persoon Duivel

Waarom niet, ik denk dat het juist leuk is om al jou ervaringen te lezen. Lachen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:54

loes-freke schreef:
ik heb alleen 1 keer boven mijn lichaam gezweeft na een openratie in een uitslaap kamer.
heel appart als je de artsen bezig ziet om hart weer op gang zien te krijgen.

zo dat klinkt heftig. Lijkt me echt een rare ervaring

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:54

Ik heb het nog nooit gehad, maar ik heb een redelijk ernstige vorm van astma die er soms voor zorgt dat ik het 'beu' ben om te ademen...

Dit heb ik meestal 's nachts dus ik moet mijn medicatie 's nachts nemen. Als ik het vergeet stop ik 's nachts met ademen, maar dan krijg ik zo'n raar gevoel alsof ik helemaal bevries en dat ik nooit meer zal wakker worden als ik nu mijn ogen niet opendoe en net als het te laat lijkt doe ik mijn ogen open.

Sinds die ervaring vergeet ik nooit mijn medicatie meer (buiten een tweetal keer waarbij hetzelfde gebeurde, eindigde op de spoed wegens longen met moeite op gang krijgen...)! Wel heb ik nog heel vaak het gevoel dat mijn longen vergeten pompen uit zichzelf.

Ik zou echt gek worden als ik het zou meemaken... Verschiet echt van heel wat verhalen hier!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:55

Wat een heftige verhalen..

Heb het zelf alleen in een droom gehad..
Mijn dromen zijn sowieso altijd raar, onmogelijk, maar lijken zo echt.
Zo had ik voor de tweede maal precies dezelfde droom, het onweerde en ik zat met meerdere mensen op de begane grond in een krot van een flat terwijl het buitene onweerde. Nu werd ik de vorige keer dat ik die droom had, precies wakker toen de bliksem insloeg. De tweede keer sliep ik echter door en de bliksem sloeg in het gebouw.. Nu werd iedereen, op rare wijze geraakt, en na een schok voelde ik mezelf neervallen, met m'n gedachten probeerde ik nog alles te stoppen, maar dat lukte niet, mijn lichaam reageerde nergens meer op. Ik voelde m'n hart stoppen, m'n ademhaling stoppen, neervallen, m'n hoofd zich rustig neerleggen en mijn gedachten bleven maar 'nee' schreeuwen.
Daarna werd alles zwart voor m'n ogen en schrok ik wakker. Omdat het zo echt leek, dacht ik dat het echt gebeurd was en het eerste waar ik naar ging zoeken was gevoel, of een teken van leven in mezelf. Tot mijn grote schrik had ik in beide armen geen gevoel en ik kon geen hartslag vinden, maar toch bevond ik mijzelf in bed. Het enige wat ik hoorde was mijn adem, hard en duidelijk, maar ik kon m'n hartslag niet vinden of voelen.
Pas een paar uur later toen ik tot rust was gekomen was het gevoel in m'n armen volledig terug en was alles weer redelijk normaal. Nu is dit waarschijnlijk niks vergeleken met een 'echte bijna-dood situatie', maar het voelde zo ontzettend echt.. Het deel waar ik mijn hart en ademhaling voelde stoppen was zo ontzettend beangstigend.