Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
xxxcatjuxxx schreef:De HA gaf de schuld aan overbelasting en paardrijden
Rianneke schreef:Zonnebloem schreef:over kraken, mijn rug kraakt bovenin echt wel 20 keer op een dag, en dit is niet overdreven, kan volens mij ook niet goed zijn.
wat voor soort kraak is dat? viel je dan ook echt wat wegschieten?
nou ik ben vanmiddag weer heerlijk onder handen genomen door de chiropractor en met goed resultaatzat tussen mijn schouderbladen flink vast en er zat ook weer wat scheef in me nek en bovenrug (verklaarbaar na mijn zandhapactie pas
). nek en bovenrug is weer gekraakt en ze heeft me spieren een beetje losgemaakt en wonder boven wonder kan ik meteen weer me kin naar me borst doen
dat vind ik altijd zo typisch bij die chiroprator. kan echt merken dat er verschil in zit.
nog zo'n leuk voorbeeldje van bij de chiropractor. je ligt met je buik op de behandeltafel en zij zegt til je ene been is op. en die til je zover mogelijk op. en daarna je andere been. als het niet lekker zit in je lijf (dat is voornamelijk je heup) gaat je ene been stukken hoger als de ander
AaronYve schreef:Niet meer laten kraken.
Te vaak is niet goed voor je
kraken is helemaal niet slecht hoor... dat gekraak wat je hoort is lucht die tussen wervels wegschiet en daar is niks schadelijks aankraken is wervels op de juiste plek wegzetten. je kunt je wervelkolom vergelijken met een stapeltje blokken. die moeten gewoon allemaal netjes op elkaar staan anders functioneert je rug niet optimaal. en daar helpen spieroefeningen etc etc nooit helemaal tegen.
AaronYve schreef:Waarom heb ik nu na 4x dan duidelijk minder gekraak dan voorheen?