Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daar struikelde ik ook over. 
Jaimyliefje schreef:Ik geloof geen internet, vrienden of familie op dat gebied hoor. En huisartsen kunnen wat mij betreft ook de deur uit op dat gebied.. Doe mij maar een proffesionele psycholoog die goed onderzoek doet, dan geloof ik het pas.
Pel schreef:Dan heb ik je ook verkeerd begrepen..Als je bedoeld dat het vreemd is dat veel mensen depressief zijn tegenwoordig kan ik dat wel begrijpen.
Het woord wordt idd heel veel gebruikt, en soms ook gemakkelijk. Mensen die even niet lekker in hun vel zitten noemen zichzelf snel deprie/down/depressief..het is het verkeerde gebruik van het woord in mijn ogen.
Dat heb je ook met Burn-out/overspannen en zoveel andere woorden..
Een winterdepressie is bekend, kan nu dus ook aan de tijd van het jaar liggen. de tijden veranderen ook..
Vreemd is misschien ook het verkeerde woord..Het is erg dat er zoveel mensen depressief zijn.
er zijn idd veel aandoeningen (ADD valt onder Autisme)..dan kan heel verwarrend overkomen maar voor degene die het heeft ook heel ophelderend/verduidelijkend..ik loop nu zelf met heel veel problemen (met mezelf) en de dingen beginnen nu net op zijn plaats te vallen..er wordt dan wel een stickertje op geplakt wat ik vreselijk vind, maar tegelijkertijd weet ik wel wat er is en dat ik niet helemaal gek aan het worden ben..
pinuts schreef:tsja eerder was het beschamend, en sprak je daar niet over. Nu hoor je het gewoon overal..
Frozenstar schreef:Jaimyliefje schreef:Ik geloof geen internet, vrienden of familie op dat gebied hoor. En huisartsen kunnen wat mij betreft ook de deur uit op dat gebied.. Doe mij maar een proffesionele psycholoog die goed onderzoek doet, dan geloof ik het pas.
Tegenwoordig zijn in mijn ogen nog maar weinig proffesionele psychologen. Helaas.
Als je met iets komt wat niet in hun boekje staat, dan weten vele er ook geen raad mee.
Frozenstar schreef:pinuts schreef:tsja eerder was het beschamend, en sprak je daar niet over. Nu hoor je het gewoon overal..
Nou geloof me. "Echte" mensen die depressief zijn, spreken er nog niet 'zomaar klakkeloos' over.
Dat je het overal hoort..tsja. Dat wil -nogmaals- niet zeggen dat het overal ook echt is.
Jaimyliefje schreef:zeg dat wel, momenteel zit ik in groepstraining.. En dan denk ik 'wat is dit?' als je begrijpt wat ik bedoel. Maar mijn behandelings psycholoog, dat was een goeie hoor! Ik had het niet beter kunnen treffen..

Frozenstar schreef:Ja ik begrijp wat je bedoelt.
Momenteel zit ik ter overbrugging nog bij de Bavo (Riagg) totdat ik naar het Delta kan voor intensieve behandeling. Maar als ik met wat kom..vraagt ze. Hoe denk je dat zelf te kunnen oplossing..en als ik aangeef dat ik niet weet hoe zegt ze: Ja..maar als JIJ het niet weet..hoe moet IK het dan weten?
Oftewel. Waarom zit ik daar nu.
Marianne, okay, daar moet ik je een punt geven. Dat is misschien iets zoals ik het misschien ervaar. Ik wil er graag over praten, maar ik ben bang voor nog een stempeltje, namelijk: "Gek."
urselin schreef:Denk dat ook wel een bepaalde 'methode' is van hulpverleners, 'hoe zou jij het oplossen?'.
Als je je niet prettig voelt bij die methode of er het nut er niet van inziet, dan zou ik he, t zeker aangeven
Diegene is daar om jou te helpen en jij weet/voelt het beste wanneer iets bij je past of niet!
urselin schreef:Je hebt er meer aan dan een depressie oplopen?
Ik struikel heel erg over die zin.
Niemand kíest voor een depressie.
Er is niemand op de wereld die kiest voor een ziekte. Voor kanker niet, voor depressie niet, etc.
Mijn broer was depressief, hij had borderline en heeft uiteindelijk een eind aan zijn leven gemaakt, zo despressies en diep ongelukkig was hij!! Hij kreeg medicijnenen voorgeschreven van zijn psychiater, maar die wou hij niet gebruiken.